Elsker livet Skrevet 24. august 2016 #26 Skrevet 24. august 2016 Her er det helt slutt på ullundertøy, bortsett fra mannens som mener ull er gull og er lært opp til at man fryser ihjel om man ikke bruker det fra topp til tå. Han har nok blitt litt alene om den mening, for de tre yngste foretrekker bambus etter å ha prøvd det. Det varmer ikke like godt, men mer enn nok for våre barn som tåler en del kulde. De har gjerne 5-6 sett, og det er mer enn nok. Skolebarna foretrekker en bomullsbukse, joggerjeans, thigts e.l. når de er inne og tar på seg en skibukse når de skal være ute. De har som oftest bare en vanlig genser under jakka. Er det ekstra kaldt har de en fleecejakke under jakka, men det er vel helst noe vi har med i sekken om vi er på tur eller i slalåmbakken og skal sitte i ro for spise e.l. Det er mest på fritiden når vi kun skal være ute at bambussettene blir brukt fullt ut. Eldstegutten bruker ullundertøy av og til, han merker/vet ikke forskjellen, så det er tilfeldig hva han tar på seg. Hadde jeg kun brukt ullsett fra topp til tå hele vinterhalvåret hadde jeg nok satset på 10-12 sett, men man kan nok klare seg med halvparten om man vil vaske ofte.
Englenemine Skrevet 24. august 2016 #27 Skrevet 24. august 2016 Ett sett??? Skal jo ligge ivertfall ett sett i skiftekurven. Ca 5 sett vil jeg si er lurt.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #28 Skrevet 24. august 2016 Hmmmm, møkk og dritt ser at mannen kanskje har rett her da.😂 Han er i hvert fall mest på linje med dere. Her brukes det kun ul på vinteren, kanskje med et skjørt eller tynn kjole utenpå. Har hittil kjøpt 9 sett, og tenkte at jeg skulle kjøpe 2 til. Det er slik jeg har gjort det de foregående vinterene. 1 sett for hver dag, 2 ekstra sett i barnehagen, og 2 sett i reserve ved søl. Og jeg trenger å sette på nøyaktig 1 maskin med ull i uken 😊 Fikk bare en tørr kommentar her med spørsmål om hvor mange sauer som måtte barberes før jeg var fornøyd. Og tydeligvis for mange hvis jeg skal følge det som er vanlig 😂 Anonymous poster hash: 95306...658 Med ni sett på plass er det ihvertfall ingen grunn til å stresse med å kjøpe flere med det første. Vi er fortsatt i august. Vent og se. Kjøp flere hvis du finner ut at du trenger det eller finner på tilbud. Har aldri eid ni ullsett til noen av barna og jeg har hatt barn i ti år. Og de har også gått i ullstillongsen hele vinteren. Anonymous poster hash: 6b93f...c9e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #29 Skrevet 25. august 2016 Her bor unga i ull fra høst til vår, så vi har sikkert 10 sett. 2 skift i barnehagen pluss at de stort sett trenger å skifte hver dag. Bor på østlandet. Anonymous poster hash: e0781...643
Snøfnugget Skrevet 25. august 2016 #30 Skrevet 25. august 2016 Vår bruker stort sett bare ull på vinteren, og har vel mellom 10-15 sett. Hadde vel kanskje ikke trengt så mange om han var eldre, men her varer stort sett ett sett bare en dag 😉 Så om ungen deres ikke griser like mye som min trenger dere nok ikke så mange 😛(Eller om dere vil vaske oftere da).
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #31 Skrevet 25. august 2016 Sønnen min går nesten utelukkende med ull sen høst/vinter/tidlig vår. Så han har hatt MANGE sett. Men nå har han vokst ut av alt så må kjøpe inn alt nytt. Usikker på hvor mye, men ca 8 sett kanskje? Lillesøster har atopisk eksem og tåler ikke ull. Gruer meg til å finne varme nok klær til henne når jeg vanligvis sverger til ull. Jeg tenker det kommer an på barnet, økonomi og hvor ofte du vasker tøy. Anonymous poster hash: 555dc...9fd
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #32 Skrevet 25. august 2016 Har 6 sett. Men kjøpte str 4 år da hun var 3 år, og brettet opp litt. Nå er hun fire og det er fortsatt litt stort. Kan nok brukes neste år også, og deretter brukes av lillesøster. Mine barn er ute dagen lang, men har ikke laget hull i ett plagg enda. Vasker med ullvaskemiddel på ullprogram og lufttørker. Anonymous poster hash: 210ab...6d1
MammaStine91 Skrevet 25. august 2016 #33 Skrevet 25. august 2016 Vi har tre sett til 3 åringen. Han skifter sjeldent i bhg, så tror det skal holde.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #34 Skrevet 25. august 2016 Et spørsmål til dere som bruker ull i barnehagen: Har ungene alltid på seg ull som undertøy når de drar i barnehagen? Og evt bomullsbukse/genser over der? Når vi går ut hjemme (høst, vinter, vår, alt etetr temperatur) (for å leke/ på tur) så kler jeg på han tynt ullundertøy, litt tykkere ulldress og parkdress eller vinterdress. Men i barnehagen/ hverdagen (inne) bruker han bare bomullsklær (ala "sett" fra pOp o.l) og han blir alt for varm (vinterstid også) hvis han skal ha ullundertøy under der. Nå som vinteren nærmer seg og han har begynt i abrnehage ser jeg ikke for meg at barnehagen kommer til å kle av han "inneklærne" og på med ullundertøy, før videre påkledning? Hvordan gjør dere det med påkledningen? (Hvis dere skjønner problemstilingen!) Anonymous poster hash: 99d28...08f
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #35 Skrevet 25. august 2016 Et spørsmål til dere som bruker ull i barnehagen: Har ungene alltid på seg ull som undertøy når de drar i barnehagen? Og evt bomullsbukse/genser over der? Når vi går ut hjemme (høst, vinter, vår, alt etetr temperatur) (for å leke/ på tur) så kler jeg på han tynt ullundertøy, litt tykkere ulldress og parkdress eller vinterdress. Men i barnehagen/ hverdagen (inne) bruker han bare bomullsklær (ala "sett" fra pOp o.l) og han blir alt for varm (vinterstid også) hvis han skal ha ullundertøy under der. Nå som vinteren nærmer seg og han har begynt i abrnehage ser jeg ikke for meg at barnehagen kommer til å kle av han "inneklærne" og på med ullundertøy, før videre påkledning? Hvordan gjør dere det med påkledningen? (Hvis dere skjønner problemstilingen!) Anonymous poster hash: 99d28...08f Min gutt går med ullundertøy og som regel bukse i fleece eller ull utenpå. De fleste går i bare ullundertøyet inne, men han er litt kald av seg og vil som regel ha bukse i tillegg. Så tar han på genser og dress når han skal ut. Anonymous poster hash: e38ed...8e1
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #36 Skrevet 25. august 2016 Et spørsmål til dere som bruker ull i barnehagen: Har ungene alltid på seg ull som undertøy når de drar i barnehagen? Og evt bomullsbukse/genser over der? Når vi går ut hjemme (høst, vinter, vår, alt etetr temperatur) (for å leke/ på tur) så kler jeg på han tynt ullundertøy, litt tykkere ulldress og parkdress eller vinterdress. Men i barnehagen/ hverdagen (inne) bruker han bare bomullsklær (ala "sett" fra pOp o.l) og han blir alt for varm (vinterstid også) hvis han skal ha ullundertøy under der. Nå som vinteren nærmer seg og han har begynt i abrnehage ser jeg ikke for meg at barnehagen kommer til å kle av han "inneklærne" og på med ullundertøy, før videre påkledning? Hvordan gjør dere det med påkledningen? (Hvis dere skjønner problemstilingen!) Anonymous poster hash: 99d28...08f I vår barnehage så går de i ull. Det er mulig at jeg leverer barnet med en tynn bukse eller skjørt utenpå, men når vi henter så sår hele gjengen rundt i kun ullundertøy 😂 Så vi har lite andre klær på høst / vinter for å si det sånn. Ulempen er jo at det blir mer møkkete, når man ikke har andre klær utenpå. Anonymous poster hash: 95306...658
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #37 Skrevet 25. august 2016 Et spørsmål til dere som bruker ull i barnehagen: Har ungene alltid på seg ull som undertøy når de drar i barnehagen? Og evt bomullsbukse/genser over der? Når vi går ut hjemme (høst, vinter, vår, alt etetr temperatur) (for å leke/ på tur) så kler jeg på han tynt ullundertøy, litt tykkere ulldress og parkdress eller vinterdress. Men i barnehagen/ hverdagen (inne) bruker han bare bomullsklær (ala "sett" fra pOp o.l) og han blir alt for varm (vinterstid også) hvis han skal ha ullundertøy under der. Nå som vinteren nærmer seg og han har begynt i abrnehage ser jeg ikke for meg at barnehagen kommer til å kle av han "inneklærne" og på med ullundertøy, før videre påkledning? Hvordan gjør dere det med påkledningen? (Hvis dere skjønner problemstilingen!) Anonymous poster hash: 99d28...08f Alle ungene løper rundt i bare stillongs og trøye / andre klær i ull (finnes jo bukser, kjoler osv.). Jentene har ev en kjole over som er lett å ta av når de skal ut. Anonymous poster hash: fe36d...d87
Snøfnugget Skrevet 25. august 2016 #38 Skrevet 25. august 2016 Bruker bare ullundertøy inne. Bruker ett minutt å gå til barnehagen, men er det veldig kaldt har vi bukse over på veien.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #39 Skrevet 25. august 2016 Har 10-12 sett Anonymous poster hash: 4042a...10e
TPK Skrevet 25. august 2016 #40 Skrevet 25. august 2016 Tar på de ull ja, med vanlig bukse og evt tynn genser utenpå. Det skiftes ut med fleece/tjukkere ull når de går ut, hvis det er så kaldt. Bhg kommer nok ikke til å skifte barnet ditt fra topp til tå hvis du tar på bomull innerst.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #41 Skrevet 25. august 2016 Ull inne, ull og fleecedress under dressen. Anonymous poster hash: 210ab...6d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå