Gå til innhold

Ull i barnehagen.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har litt større barnehagebarn, hvor mange ullsett pleier barnet deres å ha totalt?

Vi har en liten diskusjon i heimen om hva som er praktisk og nødvendig😊

 

Anonymous poster hash: 95306...658

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel 5-6 sett i ulik kvalitet.

Har kunne bruke noe over flere år.

 

Anonymous poster hash: 318e1...da6

Skrevet

Jeg er pedagog i bhg ( til de eldste), og hvis du tenker stillongs og trøye, holder det med ett sett. Hvis de skal gå med det i det daglige, trengs det ikke fler. De blir sjelden skitne, evnt litt våte, men mest på føttene. Ha nok sokker du!;)

 

(Og ull trenger du absolutt ikke enda, hvis ikke du bor langt oppi nord da).

 

 

Anonymous poster hash: b8cc5...747

Skrevet

Tenker du hjemme + bhg, kanskje? Ca 4 har jeg til min sønn på 7, hvertfall. Hun eldste hater ull.

 

Anonymous poster hash: b8cc5...747

Skrevet

Har kjøpt inn 6 sett til 5-åringen i år. Det er vel egentlig mer enn nødvendig, men han er fæl til å tørke seg rundt munnen med ermet, så det er greit å kunne skifte hver dag uten å måtte vaske hele tiden. Det er kun han som bruker ull her, så synes vi må ha såpass for å slippe å kjøre nesten tomme vaskemaskiner flere ganger i uka. :P



Anonymous poster hash: e38ed...8e1
Skrevet

Har vel 5-6 sett i ulik kvalitet.

Har kunne bruke noe over flere år.

 

Anonymous poster hash: 318e1...da6

Altså summen av hjemme og barnehage. Har ett sett liggende i kurva i barnehagen, så er ikke der det store behovet er, men til fjellturer ol.

 

 

Anonymous poster hash: 318e1...da6

Skrevet

Nå husker jeg ikke eksakt hvor mange, men i alle fall så mange at jeg ikke må vaske før det har gått halvannen uke.

 

Jeg håndvasken alle flekker på ulltøyet med gallesåpe før jeg putter det i maskinen, derfor orker jeg ikke å måtte vaske så ofte. Vi skiftet stort sett hver dag pga flekker. De første årene på grunn av matflekker, så fordi ermene og knærne alt var skittent på grunn av lek.

 

Anonymous poster hash: 88758...b1d

Skrevet

Ja, jeg tenker hjemme + i barnehagen. Altså totalt antall sett med genser og bukse de har for sesongen.

Og neida, jeg har ikke tenkt til å kle på ungen ull ennå 😊

Jeg liker bare å planlegge, så jeg er snart ferdig med å kjøpe inn alt som barnet trenger til høst og vintersesongen.

 

Anonymous poster hash: 95306...658

Skrevet

Det holder IKKE med ett sett! De griser da like mye på det som på andre klær. Og tisser...

 

Vi har kanskje 8 gensre og 5 stilongs.

Skrevet

Vi har alltid 2 sett i bhg til skift(ikke sommeren), og minst 4 hjemme. Så 6-8 sett. Vi bor på vestlandet og bruker ull hele vinteren og store deler av høst og vår. Jeg er tilhenger av skikkelige klær i bhg, og mine går derfor kun i ull med bukse/skjørt i tillegg. Og som pedagog i bhg på vestlandet - barna bør absolutt ha et sett med ull allerede nå- vi har hatt ned i 6 grader og det er kaldt når det regner....

 

Anonymous poster hash: 5a04f...c9f

Skrevet

Vi har 5-6 sett til hver av barna. Må skifte hver dag. En ullvask per uke om vinteren.

Skrevet

Vi har mange. 6-8 sett kanskje.

Bruker bare ull fra høst til vår. Har nesten ikke bomullsklær på vinteren.

 

Anonymous poster hash: 27ef0...770

Skrevet

Jeg er pedagog i bhg ( til de eldste), og hvis du tenker stillongs og trøye, holder det med ett sett. Hvis de skal gå med det i det daglige, trengs det ikke fler. De blir sjelden skitne, evnt litt våte, men mest på føttene. Ha nok sokker du!;)

 

(Og ull trenger du absolutt ikke enda, hvis ikke du bor langt oppi nord da).

 

 

Anonymous poster hash: b8cc5...747

Ett sett???

 

Anonymous poster hash: 89c5b...49d

Skrevet

Hmmmm, møkk og dritt ser at mannen kanskje har rett her da.😂 Han er i hvert fall mest på linje med dere.

 

Her brukes det kun ul på vinteren, kanskje med et skjørt eller tynn kjole utenpå.

 

Har hittil kjøpt 9 sett, og tenkte at jeg skulle kjøpe 2 til. Det er slik jeg har gjort det de foregående vinterene. 1 sett for hver dag, 2 ekstra sett i barnehagen, og 2 sett i reserve ved søl. Og jeg trenger å sette på nøyaktig 1 maskin med ull i uken 😊

 

Fikk bare en tørr kommentar her med spørsmål om hvor mange sauer som måtte barberes før jeg var fornøyd. Og tydeligvis for mange hvis jeg skal følge det som er vanlig 😂

 

Anonymous poster hash: 95306...658

Skrevet

Jeg er pedagog i bhg ( til de eldste), og hvis du tenker stillongs og trøye, holder det med ett sett. Hvis de skal gå med det i det daglige, trengs det ikke fler. De blir sjelden skitne, evnt litt våte, men mest på føttene. Ha nok sokker du!;)

 

(Og ull trenger du absolutt ikke enda, hvis ikke du bor langt oppi nord da).

 

 

Anonymous poster hash: b8cc5...747

Her krever barnehagen har minst to sett i barnehagen til enhver tid. Ett i hylla, og ett i sekken. Vi tenker at vi trenger ca 7.

Skrevet

5-6 sett. Vi har alltid minst to sett liggende i bhg. I tillegg kommer ett sett barnet har på seg og 2-3 sett hjemme.

 

Anonymous poster hash: 9021e...110

Skrevet

Akkurat nå 7 sett til eldste og 5 til yngste.

De BLIR skittne... Enten av maling eller mat/snørr. Hjelper ikke med tynn genser over til eldste, da hun bare tar den av.

 

Anonymous poster hash: 6c740...e9f

Skrevet

Har tvillinger på fire år og de har begge 10-12 sett. Bruker jo kun det om vinteren.

 

Anonymous poster hash: dca96...964

Skrevet

Hmmmm, møkk og dritt ser at mannen kanskje har rett her da. Han er i hvert fall mest på linje med dere.

Her brukes det kun ul på vinteren, kanskje med et skjørt eller tynn kjole utenpå.

Har hittil kjøpt 9 sett, og tenkte at jeg skulle kjøpe 2 til. Det er slik jeg har gjort det de foregående vinterene. 1 sett for hver dag, 2 ekstra sett i barnehagen, og 2 sett i reserve ved søl. Og jeg trenger å sette på nøyaktig 1 maskin med ull i uken

Fikk bare en tørr kommentar her med spørsmål om hvor mange sauer som måtte barberes før jeg var fornøyd. Og tydeligvis for mange hvis jeg skal følge det som er vanlig Anonymous poster hash: 95306...658

Dæng, hvor bor dere, i en iglo i antarktis?? Her har 3 åringen to sett ( og en ulldress til inni vinterdressen ved behov), bruker sjeldent ull om vinteren i det daglige da vi bor i sandnes og det er like gjerne 10 grader og regn på julaften som i juli.

 

Anonymous poster hash: 46544...512

Skrevet

Har vel 10-12 sett til 2 åringen. Pluss nesten alle bodyer er i ull. Her bruker vi ull hele året , utenom på de varmeste dagene.

 

Anonymous poster hash: 5e85b...f9d

Skrevet

Dæng, hvor bor dere, i en iglo i antarktis?? Her har 3 åringen to sett ( og en ulldress til inni vinterdressen ved behov), bruker sjeldent ull om vinteren i det daglige da vi bor i sandnes og det er like gjerne 10 grader og regn på julaften som i juli.

 

Anonymous poster hash: 46544...512

Haha, i en iglo hadde det i hvert fall vært morsomt å bo 😂

Vi bor sentralt på Østlandet, men ser på det som flaks hvis det er mindre enn en meter snø fra november til mars.... 😁

 

Anonymous poster hash: 95306...658

Skrevet

Jeg er pedagog i bhg ( til de eldste), og hvis du tenker stillongs og trøye, holder det med ett sett. Hvis de skal gå med det i det daglige, trengs det ikke fler. De blir sjelden skitne, evnt litt våte, men mest på føttene. Ha nok sokker du!;)

 

(Og ull trenger du absolutt ikke enda, hvis ikke du bor langt oppi nord da).

 

 

Anonymous poster hash: b8cc5...747

Ett?! Her bruker alle ungene i utebarnehagen kun ull/tilsvarende fra september til mai, så det hadde blitt litt knapt...

 

Anonymous poster hash: fe36d...d87

Skrevet

Min første har hatt mye ull, men det er en "utejente" som gikk i natur barnehage og som er veldig aktiv og slet MYE på tøyet. Hadde sikker 10-12 sett hver sesong. Men man behøver jo ikke å kjøpe inn så mye på en gang, kjøp litt og suppler etterhvert som det trengs.

Skrevet

Hmmmm, møkk og dritt ser at mannen kanskje har rett her da.😂 Han er i hvert fall mest på linje med dere.

 

Her brukes det kun ul på vinteren, kanskje med et skjørt eller tynn kjole utenpå.

 

Har hittil kjøpt 9 sett, og tenkte at jeg skulle kjøpe 2 til. Det er slik jeg har gjort det de foregående vinterene. 1 sett for hver dag, 2 ekstra sett i barnehagen, og 2 sett i reserve ved søl. Og jeg trenger å sette på nøyaktig 1 maskin med ull i uken 😊

 

Fikk bare en tørr kommentar her med spørsmål om hvor mange sauer som måtte barberes før jeg var fornøyd. Og tydeligvis for mange hvis jeg skal følge det som er vanlig 😂

 

Anonymous poster hash: 95306...658

Jeg tenker som deg 👌🏻

Min 5-åring vil bare gå i ull, helst om sommeren også (der setter jeg ned foten😅). Men må vaske klærne hver dag, er det ikke matsøl så er det plastelina/tisseuhell/svette/søle etc. Og alle stilongsene som må stoppes på knærne - da går de ut av sirkulasjon for en periode. Gidder heller ikke vaske hver dag, så har vel ca 10 sett. Noen av settene holder flere sesonger. Liker særlig janus og pop pga slitestyrken 👍🏻

Skrevet

Her bruker barna omtrent bare ull om vinteren så vi har mange sett, sikkert rundt ti. (Godt mulig at vi har flere også). Bruker som regel 1-2 sett pr dag og har tre sett liggende i bhg så syns vi må ha såpass. Vi har også flere sett med tykk ull.

 

Anonymous poster hash: c802b...6f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...