Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Dere som har litt større barnehagebarn, hvor mange ullsett pleier barnet deres å ha totalt? Vi har en liten diskusjon i heimen om hva som er praktisk og nødvendig😊 Anonymous poster hash: 95306...658
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 Har vel 5-6 sett i ulik kvalitet. Har kunne bruke noe over flere år. Anonymous poster hash: 318e1...da6
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Jeg er pedagog i bhg ( til de eldste), og hvis du tenker stillongs og trøye, holder det med ett sett. Hvis de skal gå med det i det daglige, trengs det ikke fler. De blir sjelden skitne, evnt litt våte, men mest på føttene. Ha nok sokker du! (Og ull trenger du absolutt ikke enda, hvis ikke du bor langt oppi nord da). Anonymous poster hash: b8cc5...747
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #4 Skrevet 24. august 2016 Tenker du hjemme + bhg, kanskje? Ca 4 har jeg til min sønn på 7, hvertfall. Hun eldste hater ull. Anonymous poster hash: b8cc5...747
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Har kjøpt inn 6 sett til 5-åringen i år. Det er vel egentlig mer enn nødvendig, men han er fæl til å tørke seg rundt munnen med ermet, så det er greit å kunne skifte hver dag uten å måtte vaske hele tiden. Det er kun han som bruker ull her, så synes vi må ha såpass for å slippe å kjøre nesten tomme vaskemaskiner flere ganger i uka. Anonymous poster hash: e38ed...8e1
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Har vel 5-6 sett i ulik kvalitet. Har kunne bruke noe over flere år. Anonymous poster hash: 318e1...da6 Altså summen av hjemme og barnehage. Har ett sett liggende i kurva i barnehagen, så er ikke der det store behovet er, men til fjellturer ol. Anonymous poster hash: 318e1...da6
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #7 Skrevet 24. august 2016 Nå husker jeg ikke eksakt hvor mange, men i alle fall så mange at jeg ikke må vaske før det har gått halvannen uke. Jeg håndvasken alle flekker på ulltøyet med gallesåpe før jeg putter det i maskinen, derfor orker jeg ikke å måtte vaske så ofte. Vi skiftet stort sett hver dag pga flekker. De første årene på grunn av matflekker, så fordi ermene og knærne alt var skittent på grunn av lek. Anonymous poster hash: 88758...b1d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #8 Skrevet 24. august 2016 Ja, jeg tenker hjemme + i barnehagen. Altså totalt antall sett med genser og bukse de har for sesongen. Og neida, jeg har ikke tenkt til å kle på ungen ull ennå 😊 Jeg liker bare å planlegge, så jeg er snart ferdig med å kjøpe inn alt som barnet trenger til høst og vintersesongen. Anonymous poster hash: 95306...658
TPK Skrevet 24. august 2016 #9 Skrevet 24. august 2016 Det holder IKKE med ett sett! De griser da like mye på det som på andre klær. Og tisser... Vi har kanskje 8 gensre og 5 stilongs.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #10 Skrevet 24. august 2016 Vi har alltid 2 sett i bhg til skift(ikke sommeren), og minst 4 hjemme. Så 6-8 sett. Vi bor på vestlandet og bruker ull hele vinteren og store deler av høst og vår. Jeg er tilhenger av skikkelige klær i bhg, og mine går derfor kun i ull med bukse/skjørt i tillegg. Og som pedagog i bhg på vestlandet - barna bør absolutt ha et sett med ull allerede nå- vi har hatt ned i 6 grader og det er kaldt når det regner.... Anonymous poster hash: 5a04f...c9f
NoN Skrevet 24. august 2016 #11 Skrevet 24. august 2016 Vi har 5-6 sett til hver av barna. Må skifte hver dag. En ullvask per uke om vinteren.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #12 Skrevet 24. august 2016 Vi har mange. 6-8 sett kanskje. Bruker bare ull fra høst til vår. Har nesten ikke bomullsklær på vinteren. Anonymous poster hash: 27ef0...770
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #13 Skrevet 24. august 2016 Jeg er pedagog i bhg ( til de eldste), og hvis du tenker stillongs og trøye, holder det med ett sett. Hvis de skal gå med det i det daglige, trengs det ikke fler. De blir sjelden skitne, evnt litt våte, men mest på føttene. Ha nok sokker du! (Og ull trenger du absolutt ikke enda, hvis ikke du bor langt oppi nord da). Anonymous poster hash: b8cc5...747 Ett sett??? Anonymous poster hash: 89c5b...49d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #14 Skrevet 24. august 2016 Hmmmm, møkk og dritt ser at mannen kanskje har rett her da.😂 Han er i hvert fall mest på linje med dere. Her brukes det kun ul på vinteren, kanskje med et skjørt eller tynn kjole utenpå. Har hittil kjøpt 9 sett, og tenkte at jeg skulle kjøpe 2 til. Det er slik jeg har gjort det de foregående vinterene. 1 sett for hver dag, 2 ekstra sett i barnehagen, og 2 sett i reserve ved søl. Og jeg trenger å sette på nøyaktig 1 maskin med ull i uken 😊 Fikk bare en tørr kommentar her med spørsmål om hvor mange sauer som måtte barberes før jeg var fornøyd. Og tydeligvis for mange hvis jeg skal følge det som er vanlig 😂 Anonymous poster hash: 95306...658
Surogvanskelig Skrevet 24. august 2016 #15 Skrevet 24. august 2016 Jeg er pedagog i bhg ( til de eldste), og hvis du tenker stillongs og trøye, holder det med ett sett. Hvis de skal gå med det i det daglige, trengs det ikke fler. De blir sjelden skitne, evnt litt våte, men mest på føttene. Ha nok sokker du! (Og ull trenger du absolutt ikke enda, hvis ikke du bor langt oppi nord da). Anonymous poster hash: b8cc5...747 Her krever barnehagen har minst to sett i barnehagen til enhver tid. Ett i hylla, og ett i sekken. Vi tenker at vi trenger ca 7.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #16 Skrevet 24. august 2016 5-6 sett. Vi har alltid minst to sett liggende i bhg. I tillegg kommer ett sett barnet har på seg og 2-3 sett hjemme. Anonymous poster hash: 9021e...110
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #17 Skrevet 24. august 2016 Akkurat nå 7 sett til eldste og 5 til yngste. De BLIR skittne... Enten av maling eller mat/snørr. Hjelper ikke med tynn genser over til eldste, da hun bare tar den av. Anonymous poster hash: 6c740...e9f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #18 Skrevet 24. august 2016 Har tvillinger på fire år og de har begge 10-12 sett. Bruker jo kun det om vinteren. Anonymous poster hash: dca96...964
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #19 Skrevet 24. august 2016 Hmmmm, møkk og dritt ser at mannen kanskje har rett her da. Han er i hvert fall mest på linje med dere. Her brukes det kun ul på vinteren, kanskje med et skjørt eller tynn kjole utenpå. Har hittil kjøpt 9 sett, og tenkte at jeg skulle kjøpe 2 til. Det er slik jeg har gjort det de foregående vinterene. 1 sett for hver dag, 2 ekstra sett i barnehagen, og 2 sett i reserve ved søl. Og jeg trenger å sette på nøyaktig 1 maskin med ull i uken Fikk bare en tørr kommentar her med spørsmål om hvor mange sauer som måtte barberes før jeg var fornøyd. Og tydeligvis for mange hvis jeg skal følge det som er vanlig Anonymous poster hash: 95306...658 Dæng, hvor bor dere, i en iglo i antarktis?? Her har 3 åringen to sett ( og en ulldress til inni vinterdressen ved behov), bruker sjeldent ull om vinteren i det daglige da vi bor i sandnes og det er like gjerne 10 grader og regn på julaften som i juli. Anonymous poster hash: 46544...512
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #20 Skrevet 24. august 2016 Har vel 10-12 sett til 2 åringen. Pluss nesten alle bodyer er i ull. Her bruker vi ull hele året , utenom på de varmeste dagene. Anonymous poster hash: 5e85b...f9d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #21 Skrevet 24. august 2016 Dæng, hvor bor dere, i en iglo i antarktis?? Her har 3 åringen to sett ( og en ulldress til inni vinterdressen ved behov), bruker sjeldent ull om vinteren i det daglige da vi bor i sandnes og det er like gjerne 10 grader og regn på julaften som i juli. Anonymous poster hash: 46544...512 Haha, i en iglo hadde det i hvert fall vært morsomt å bo 😂 Vi bor sentralt på Østlandet, men ser på det som flaks hvis det er mindre enn en meter snø fra november til mars.... 😁 Anonymous poster hash: 95306...658
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #22 Skrevet 24. august 2016 Jeg er pedagog i bhg ( til de eldste), og hvis du tenker stillongs og trøye, holder det med ett sett. Hvis de skal gå med det i det daglige, trengs det ikke fler. De blir sjelden skitne, evnt litt våte, men mest på føttene. Ha nok sokker du! (Og ull trenger du absolutt ikke enda, hvis ikke du bor langt oppi nord da). Anonymous poster hash: b8cc5...747 Ett?! Her bruker alle ungene i utebarnehagen kun ull/tilsvarende fra september til mai, så det hadde blitt litt knapt... Anonymous poster hash: fe36d...d87
❤lille stjerne❤ Skrevet 24. august 2016 #23 Skrevet 24. august 2016 Min første har hatt mye ull, men det er en "utejente" som gikk i natur barnehage og som er veldig aktiv og slet MYE på tøyet. Hadde sikker 10-12 sett hver sesong. Men man behøver jo ikke å kjøpe inn så mye på en gang, kjøp litt og suppler etterhvert som det trengs.
eplekart11&snørose14 Skrevet 24. august 2016 #24 Skrevet 24. august 2016 Hmmmm, møkk og dritt ser at mannen kanskje har rett her da.😂 Han er i hvert fall mest på linje med dere. Her brukes det kun ul på vinteren, kanskje med et skjørt eller tynn kjole utenpå. Har hittil kjøpt 9 sett, og tenkte at jeg skulle kjøpe 2 til. Det er slik jeg har gjort det de foregående vinterene. 1 sett for hver dag, 2 ekstra sett i barnehagen, og 2 sett i reserve ved søl. Og jeg trenger å sette på nøyaktig 1 maskin med ull i uken 😊 Fikk bare en tørr kommentar her med spørsmål om hvor mange sauer som måtte barberes før jeg var fornøyd. Og tydeligvis for mange hvis jeg skal følge det som er vanlig 😂 Anonymous poster hash: 95306...658 Jeg tenker som deg 👌🏻 Min 5-åring vil bare gå i ull, helst om sommeren også (der setter jeg ned foten😅). Men må vaske klærne hver dag, er det ikke matsøl så er det plastelina/tisseuhell/svette/søle etc. Og alle stilongsene som må stoppes på knærne - da går de ut av sirkulasjon for en periode. Gidder heller ikke vaske hver dag, så har vel ca 10 sett. Noen av settene holder flere sesonger. Liker særlig janus og pop pga slitestyrken 👍🏻
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #25 Skrevet 24. august 2016 Her bruker barna omtrent bare ull om vinteren så vi har mange sett, sikkert rundt ti. (Godt mulig at vi har flere også). Bruker som regel 1-2 sett pr dag og har tre sett liggende i bhg så syns vi må ha såpass. Vi har også flere sett med tykk ull. Anonymous poster hash: c802b...6f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå