Gå til innhold

Burkini på stranda i Frankrike

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg var i utgangspunktet for forbudet mot burkini. Jeg syns det blir rart å ikle seg en kondomdrakt for å ta seg en avkjølende dukkert. Men. Dette blir vel for dumt?

http://www.dagbladet.no/nyheter/bevaepnet-politi-gar-bort-til-kvinnen-og-tvinger-henne-til-a-kle-av-seg-burkinien/61001541

Skal man tvinge folk til å kle av seg? Hva med de som sitter på beachen i jeans og skjorte? Eller en lang maxikjole? Skal de tvinges i bikini eller badedrakt og?

Anonymous poster hash: 70572...968

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinner bestemte seg å ha på burkini. Det er akkurat deres valg som det er mitt å ha bikini. Å ha forbud mot burkini er den samme diskusjonen som når menn i midtøsten forteller kvinner hva de skal eller ikke skal kle. Så politi i frankerike=mange menn i østen. Hva skal man da med dykkere?

Når skal kvinner få bestemme hva de skal ha på?

Anonymous poster hash: faeea...61a

Skrevet

Hvor går grensa for når væpna nenn tvinger folk til å kle av seg?

Jeg går ofte tur på stranda i vindjakke og hette. Skal det bli forbudt? (Er kaldt på strendene i Frankrike også om vinteren).

Hva med surfere, skal de nektes våtdrakt?

Får man lov til å tulle håndkleet rundt seg etter bading, eller er man da for påkledt?

Hva med oss som sitter fullt påkledd og ser ungene våre plaske i vannkanten, må vi kle av oss til undertøyet?

Det forbudet er så forferdelig at jeg ikke har ord. Og det at de faktisk håndhever det.

Jeg føler verden er på vei tilbake til 30-40tallet. Bare at nå er det muslimer og ikke jøder.

Hva blir det neste? Arbeidsleirer? Halvmåne på klærne?

Anonymous poster hash: e56f0...b75

Skrevet

Jeg går ofte tur på stranda i vindjakke og hette. Skal det bli forbudt? (Er kaldt på strendene i Frankrike også om vinteren).

Får man lov til å tulle håndkleet rundt seg etter bading, eller er man da for påkledt?

Hva med oss som sitter fullt påkledd og ser ungene våre plaske i vannkanten, må vi kle av oss til undertøyet?

Det forbudet er så forferdelig at jeg ikke har ord. Og det at de faktisk håndhever det.

Jeg føler verden er på vei tilbake til 30-40tallet. Bare at nå er det muslimer og ikke jøder.

Hva blir det neste? Arbeidsleirer? Halvmåne på klærne? Anonymous poster hash: e56f0...b75

Nettopp. Det er en skremmende utvikling, og det må stoppes.

HI

Skrevet

Dette er helt merkelig og ekkelt. Hva er egentlig begrunnelsen? Klarer ikke å se en logisk bakgrunn. Må innrømme at jeg synes det er litt ekkelt med flere burkinikledde kvinner i badeland, men i havet må de gjerne bade i pelskåpe for min del.

Anonymous poster hash: d34d3...aea

Skrevet

Hva blir det neste? Arbeidsleirer? Halvmåne på klærne? Anonymous poster hash: e56f0...b75

Veldig enig! Det er en skremmende utvikling som kun går ut over uskyldige mennesker. Jeg er også spent på hvor grensen går. Er det kun de med hodeplagg/hijab som skal tvinges til å kle av seg? Eller lever vi som ikke loker å sprade rundt i bikini også på lånt tid på europeiske strender?

Skrevet

Hva blir det neste? Arbeidsleirer? Halvmåne på klærne?

De sammenligningene er jo helt bak mål.

Det må settes i sammenheng hva Frankrike gjennomgår og.

Er det ikke Sveits det er forbudt med niqab osv.

Mange av disse plaggene tvinges frem av en oldtidsreligion. Og selv om noen har på seg dette frivillig er det nok flertallet som har på seg dette mot sin vilje.

Anonymous poster hash: 6e072...30e

Skrevet

Blir så trist... Tenk at politiet tvang henne til å kle av seg :( .. Datteren hennes satt å gråt... Fikk helt vondt i meg.... Alle de andre klappet for politiet å ropte til dama *kom deg hjem*

Fy faen!!! Dette synes jeg er mobbing!!!!

Politiet kunne gjort det på en skånsom måte å saft at hun måtte gå fra stranden for det ikke var lovt å ha burkini på seg...

Åhh fysj... Det koker i meg nå

Anonymous poster hash: 50ff5...17d

Skrevet

Best dere dropper uv-drakt på barna, ikke lov å dekke seg til vet dere. Påkledning o midt-østen/Nord-Afrika og andre deler av verden har jo gjerne tradisjonelt også vært for beskyttelse mot sol...

Anonymous poster hash: daa11...87b

Skrevet

Syns det er altfor drøyt å komme 4 bevæpnede politi og be henne kle av seg. De kunne bedt henne bli med for en samtale også latt henne ev. kle av seg uten alle tilskuerne. Syns dette er mobbing!

Skjønner for så vidt situasjonen Frankrike er i og kan forstå at de ikke ønsker heldekkende plagg, men som flere her påpeker; hvor går grensen?
Er det kun muslimer som ikke får bruke heldekkende plagg, eller må jeg i heldekkende våt/tørrdrakt også kle av meg?
Er det skautet på hodet som er avgjørende om de ber kvinner kle av seg eller ikke? 

Jeg kunne fint brukt en heldekkende badedrakt, hadde jeg følt behov for det. Beveger jeg meg til varmere strøk med sterk sol, må jeg nok, siden huden min ikke tåler sol særlig godt.
Hva med de med hudsykdommer, som gjerne vil være på stranda, men må dekke seg til for å ikke få hudskader? Må de ha med seg legeerklæring da?

Syns Frankrike beveger seg på tynn grunn her! Er vel ikke lenge før dette kommer opp som sak i menneskerettighetsdomstolen.

Anonymous poster hash: bb351...c03
Skrevet

Overgrep. Intet mindre. Statlig støttet overgrep.

Anonymous poster hash: ad6a6...99d
Skrevet

Syns Frankrike beveger seg på tynn grunn her! Er vel ikke lenge før dette kommer opp som sak i menneskerettighetsdomstolen.

Anonymous poster hash: bb351...c03

Jeg håper inderlig at det gjør det.

Å nekte folk å gå med heldekkende tøy kan jeg ikke skjønne skal være en holdbar lov.

Det er så hårreisende at jeg blir kvalm.

Å skjule ansiktet er noe helt annet (til den som dro inn det lenger oppe).

Skrevet

Synes det er helt greit med forbud mot plagg som dekker fjeset, men ellers mener jeg at man må få ha på det man vil. Ser virkelig ikke problemet om noen ønsker å bade i heldekkende badedrakt. Et slikt forbud blir for dumt.

Skrevet

Nei,du kan ikke tulle håndkleet rundt hodet etter et dukkert. Så trist utvikling i menneskehoder!

Skrevet

Du var for forbudet fordi du synes burkini var rart..?

Anonymous poster hash: e0797...228

Skrevet

Helt utrolig at det går an!Dette er rett og slett skremmende.Tenk å nærmest true noen til å kle av seg...det er det som skulle vært straffbart.Litt av en bruk av politiressurser.Fire væpnede politimenn for å få ei dame til å kle av seg...huff!

Skrevet

Altså, jeg var i utgangspunktet for forbudet mot burkini. Jeg syns det blir rart å ikle seg en kondomdrakt for å ta seg en avkjølende dukkert. Men. Dette blir vel for dumt?

http://www.dagbladet.no/nyheter/bevaepnet-politi-gar-bort-til-kvinnen-og-tvinger-henne-til-a-kle-av-seg-burkinien/61001541

Skal man tvinge folk til å kle av seg? Hva med de som sitter på beachen i jeans og skjorte? Eller en lang maxikjole? Skal de tvinges i bikini eller badedrakt og?

Hvorfor kan man ikke bare følge lover og regler. Står på forbudplakaten at alkohol heller ikke er lov, dvs at min øl hadde blitt tatt. Fordi? Jo fordi jeg ikke har fulgt reglene. Regler gjelder også for muslimer, selv om mange av dem ikke helt har skjønt det.

Anonymous poster hash: f6a21...277

Gjest Antarctica
Skrevet

Blir så trist... Tenk at politiet tvang henne til å kle av seg :( .. Datteren hennes satt å gråt... Fikk helt vondt i meg.... Alle de andre klappet for politiet å ropte til dama *kom deg hjem*

Fy faen!!! Dette synes jeg er mobbing!!!!

Politiet kunne gjort det på en skånsom måte å saft at hun måtte gå fra stranden for det ikke var lovt å ha burkini på seg...

Åhh fysj... Det koker i meg nå

Anonymous poster hash: 50ff5...17d

Enig, for meg er dette et overgrep.

Jeg ville ikke ha kledd av meg.

Dama satt heller ikke i burkini, hun satt bare på stranda med klærne på...

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvorfor kan man ikke bare følge lover og regler. Står på forbudplakaten at alkohol heller ikke er lov, dvs at min øl hadde blitt tatt. Fordi? Jo fordi jeg ikke har fulgt reglene. Regler gjelder også for muslimer, selv om mange av dem ikke helt har skjønt det.

Leste du saken...?

Skrevet

Leste du saken...?

Jeg har lest saken på vg. Dama måtte ikke akkurat kle av deg til nettoen

Skrevet

En veldig fjern og skremmende lov.

Anonymous poster hash: b9c88...024

Skrevet

Har noen av dere fulgt med på hva som faktisk skjer i Frankrike? Har dere lest avisene, leserinnleggene og snakket med de lokale. Har dere kjent på frykten som faktisk er der? 264 personer har blitt drept, over 600 skadd og dette er i to av de ekstreme terrorhandlingene. Vet dere hva som skjer på skolen, i nabolaget og på arbeidsplassene??

I Frankrike er det nå i dag oss og dem, hatet er like sterkt på begge sider og frykten enda verre. Ekstremismen viser seg hver dag, i de små landsbyene til de store byene. Det er nabolag som er så utrygge at politiet bøker med å gripe inn! Corsica brenner, det er opptøyer og en rasekriminalitet man ikke går sett maken til på europeisk jord på årevis. Corsicanerne blir halshugd med machete når de beskytter døtrene sine fra voldtekter! Vet dere dette???

Nei, dere ser er bilde i nettavisen eller VG hvor det står om væpnede politimenn, ALLE politimenn og kvinner i Frankrike er bevæpnet forøvrig, men sensasjonjergerne måtte blåse det opp.

Ja, det er synd vi har kommet til dette, men det ligger årevis med feilslått integrering og politikk bak. Tro meg når jeg sier at dette bare er starten og det blir verre og Norge får snart sin dose med lignende problemer. Sett dere inn i saker som dere skal debattere og for all del kildekritikk!!!*

Anonymous poster hash: 36b5a...996

Skrevet

Har noen av dere fulgt med på hva som faktisk skjer i Frankrike? Har dere lest avisene, leserinnleggene og snakket med de lokale. Har dere kjent på frykten som faktisk er der? 264 personer har blitt drept, over 600 skadd og dette er i to av de ekstreme terrorhandlingene. Vet dere hva som skjer på skolen, i nabolaget og på arbeidsplassene??

I Frankrike er det nå i dag oss og dem, hatet er like sterkt på begge sider og frykten enda verre. Ekstremismen viser seg hver dag, i de små landsbyene til de store byene. Det er nabolag som er så utrygge at politiet bøker med å gripe inn! Corsica brenner, det er opptøyer og en rasekriminalitet man ikke går sett maken til på europeisk jord på årevis. Corsicanerne blir halshugd med machete når de beskytter døtrene sine fra voldtekter! Vet dere dette???

Nei, dere ser er bilde i nettavisen eller VG hvor det står om væpnede politimenn, ALLE politimenn og kvinner i Frankrike er bevæpnet forøvrig, men sensasjonjergerne måtte blåse det opp.

Ja, det er synd vi har kommet til dette, men det ligger årevis med feilslått integrering og politikk bak. Tro meg når jeg sier at dette bare er starten og det blir verre og Norge får snart sin dose med lignende problemer. Sett dere inn i saker som dere skal debattere og for all del kildekritikk!!!*

Jeg lurer (oppriktig) på hva dine kilder er på det du oppgir her, for hvis det du skriver blant annet om corsicanere som blir halshugget stemmer er det helt krise at vi ikke får høre det på nyhetene her hjemme.

Skrevet

Jeg lurer (oppriktig) på hva dine kilder er på det du oppgir her, for hvis det du skriver blant annet om corsicanere som blir halshugget stemmer er det helt krise at vi ikke får høre det på nyhetene her hjemme.

Franske aviser, blant annet lokalavisen på corsica. Franske nettforum ( Ikke ulikt dette bla) og gjennom venner og kjente. Nå kjenner ikke jeg mer en drøyt 150 franskmenn spredd over hele landet, men alle forteller om det samme uavhengig av hverandre. Grunnen til at dette ikke kommer ut her i Norges aviser. Har du lest noe som kan oppfattes innvandrerfiendtlig i norske aviser de siste fem årene? Har du sett eller lest noe om alle problemene det faktisk er på asylmottakene rundt om? Nei, norske aviser skriver ikke kritisk, de skriver svært lite om den faktiske realiteten. De skriver det folket ønsker å lese og det som passer det norske politiske klimaet. Prøv å skriv et kritisk leserinnlegg til hvilken som helst avis, det er nesten det samme hva du er kritisk til innlegget blir ikke publisert ellers så blir det sterkt redigert før publisering.

Skrevet

Og i tillegg til alle problemene du har listet opp,har politiet TID og ressurser til gå rundt på stranda og kle av kvinner. Mon tro de har større problemer å løse. Hat har to sider,vet du. De i gettoer hater de som ikke er der og de på denne stranda hater denne kvinnen. Kvinnen på stranda er offer her,ser det ut som. Det kan hende at frankerike har feilslått integrering men å kle av folk på stranda er ikke måte å løse denne feilen på. De går enda dypere i gjørmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...