Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #1 Skrevet 23. august 2016 Jeg og barnefar skilte oss da barnet var 2. Jeg har hovedomsorgen. Far har hatt ordinært samvær og vi hadde en tidsbegrenset samværsavtale etter megling. fo rundt ett år siden gikk denne ut. Jeg syns ikke far er en god nok omsorgsperson. så jeg stoppet samværet. Vi hadde jo ingen avtale lengre. Han innkalte til ny mekling, men jeg fortsatte å nekte samvær, det er uansett ikke noe en mekler kan tvinge fram. Nå har det gått noen mnd siden mekling og nå har han innkalt til møte med advokater. Han sier at jeg er en dårlig omsorgspersom siden jeg nekter han samvær. Jeg mener på min side at barnet ikke bør bli dratt fram og tilake. Jeg har fått meg en ny mann, en fantastisk farsfigur som barnet også har begynt å kalle pappa. Det virker ikke som om barnefar bryr seg så mye om barnet. Han spør aldri om hvordan han har det i hverdagen. Det eneste er at jeg har fått noen sutrete meldinger om han ikke kan få treffe barnet. Det jeg er redd for er at han skal få hovesomsorgen som han sier at han går for. Kan jeg brenne meg på det at jeg har nektet samvær? Alt jeg ønsker er at min fine lille familie skal få være i fred. Barnet spør mindre og mindre etter sin andre far også. Anonymous poster hash: 5a714...baa
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #2 Skrevet 23. august 2016 Ja, det kan han få. Ikke helt usannsynlig at han får det. Du er for øvrig ikke årets mor.... Anonymous poster hash: 9cc2b...1a3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #3 Skrevet 23. august 2016 Jeg og barnefar skilte oss da barnet var 2. Jeg har hovedomsorgen. Far har hatt ordinært samvær og vi hadde en tidsbegrenset samværsavtale etter megling. fo rundt ett år siden gikk denne ut. Jeg syns ikke far er en god nok omsorgsperson. så jeg stoppet samværet. Vi hadde jo ingen avtale lengre. Han innkalte til ny mekling, men jeg fortsatte å nekte samvær, det er uansett ikke noe en mekler kan tvinge fram. Nå har det gått noen mnd siden mekling og nå har han innkalt til møte med advokater. Han sier at jeg er en dårlig omsorgspersom siden jeg nekter han samvær. Jeg mener på min side at barnet ikke bør bli dratt fram og tilake. Jeg har fått meg en ny mann, en fantastisk farsfigur som barnet også har begynt å kalle pappa. Det virker ikke som om barnefar bryr seg så mye om barnet. Han spør aldri om hvordan han har det i hverdagen. Det eneste er at jeg har fått noen sutrete meldinger om han ikke kan få treffe barnet. Det jeg er redd for er at han skal få hovesomsorgen som han sier at han går for. Kan jeg brenne meg på det at jeg har nektet samvær? Alt jeg ønsker er at min fine lille familie skal få være i fred. Barnet spør mindre og mindre etter sin andre far også. Anonymous poster hash: 5a714...baa Kødder du eller? Du bare prøver å yppe til diskusjon sant? Anonymous poster hash: 77973...63d
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #4 Skrevet 23. august 2016 Jeg og barnefar skilte oss da barnet var 2. Jeg har hovedomsorgen. Far har hatt ordinært samvær og vi hadde en tidsbegrenset samværsavtale etter megling. fo rundt ett år siden gikk denne ut. Jeg syns ikke far er en god nok omsorgsperson. så jeg stoppet samværet. Vi hadde jo ingen avtale lengre. Han innkalte til ny mekling, men jeg fortsatte å nekte samvær, det er uansett ikke noe en mekler kan tvinge fram. Nå har det gått noen mnd siden mekling og nå har han innkalt til møte med advokater. Han sier at jeg er en dårlig omsorgspersom siden jeg nekter han samvær. Jeg mener på min side at barnet ikke bør bli dratt fram og tilake. Jeg har fått meg en ny mann, en fantastisk farsfigur som barnet også har begynt å kalle pappa. Det virker ikke som om barnefar bryr seg så mye om barnet. Han spør aldri om hvordan han har det i hverdagen. Det eneste er at jeg har fått noen sutrete meldinger om han ikke kan få treffe barnet. Det jeg er redd for er at han skal få hovesomsorgen som han sier at han går for. Kan jeg brenne meg på det at jeg har nektet samvær? Alt jeg ønsker er at min fine lille familie skal få være i fred. Barnet spør mindre og mindre etter sin andre far også. Anonymous poster hash: 5a714...baa Det er jo helt hårreisende!! Skam deg! Du kan ikke bare bestemme deg for å bytte far på barnet. Lykke til med salen. Anonymous poster hash: 99f88...c30
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #5 Skrevet 23. august 2016 Du kan selvfølgelig ikke nekte samvær sånn uten videre selv om avtalen er gått ut. Han er jo faren ua. At du har funnet en ny mann og vil leke familie endrer ikke på det. Klart han tar saken til advokater da. Og ja, han kan få omsorgen med mindre han virkelig ikke er skikket. Anonymous poster hash: 629f3...c23
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #6 Skrevet 23. august 2016 Hvordan tror du at du ville hatt det om du ikke fikk være med faren din som barn? Om moren din med viten og vilje tok fra deg pappaen din? Her er det omvendt. Far vil ikke ha barnet sitt. han har 2 men velger kun 1 Anonymous poster hash: a1281...ee7
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #7 Skrevet 23. august 2016 Ut fra det du skriver så er sannsynligheten stor for at han kan få hovedomsorgen. Du virker jo totalt blottet for empati og intelligens. Anonymous poster hash: bde91...2c8
Fru vims Skrevet 23. august 2016 #8 Skrevet 23. august 2016 Ja det kan han. Og det får han mest sannsynlig også. Egentlig så vil jeg tro dette er tull men etter å ha sett en del så vet jeg dette er noe enkelte folk faktisk gjør. Og det er ihvertfall ikke til barnets beste.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #9 Skrevet 23. august 2016 Ja han kan få det etter hvordan du har behandlet han og barnet deres. Anonymous poster hash: 3d7cd...4fe
Bringebæret Skrevet 23. august 2016 #10 Skrevet 23. august 2016 Uff, stakkars barn som vokser opp i slike omgivelser...
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #11 Skrevet 23. august 2016 Vet du ikke engang at du ikke bare kan bytte far til barnet ditt fordi du vil leke happy kjernefamilie...? Anonymous poster hash: 72b52...5fa
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #12 Skrevet 23. august 2016 Du kan få skjeft for at du har nektet samvær. Du kan ikke bare nekte, uansett om samværsavtalen bare var for en periode. Du skulle gått videre med det og hatt fagpersoner som eventuelt bestemte om du kunne stoppe samvær eller ikke. Du må heller få far til og innse det som er dårlig og forandre på dt. Du har ikke enerett på barnet og ei eller rett til og dele ut pappa tittelen til hvem som helst. Barnet har en pappa og om han ønsker og være i bilde så bør han få lov til det og dete må bli enig om hvordan, om han kansje må ha tilsyn. Viss det er problemer så skal du ta det videre til fagpersoner, funker ikke mekling så må du gå videre som fls advokat eller barnvernet. Forhør deg på meklingskontoret hvilket steg som blir det neste om mekling ikke fungerer. Anonymous poster hash: f2f33...acf
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #13 Skrevet 23. august 2016 Hva foregår oppi hodet til enkelte ?! Nekte en foreldre å se sitt eget barn ?! Og nå bare bytte han ut ?! Går han for hovedomsorgen er mye i hans favør her. Hvorfor straffer du barn og far for at du ikke vil ha far i ditt liv !? Anonymous poster hash: 306ff...ced
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #14 Skrevet 23. august 2016 Du virker rett og slett lite oppegående, Hi. Du burde forstått at du ikke bare kunne kutte barnets samvær med far uten noen ordentlig grunn. Dette måtte i så fall at far var fare for barnet, at han var helt udugelig som omsorgsperson slik at barnet ikke fikk den omsorgen det skulle. Men om det var tilfelle så burde du jo ha tatt kontakt med f.eks. barnevernet for å få de inn i bildet overfor far, for å få sjekket hans omsorgsevne, ev. at han fikk veiledning. Men du, du valgte å bare nekte far samvær, fordi det passer deg bedre. "Fordi kontrakten var gått ut." Altså - barnet ditt er ikke en vare faren fikk leie en tidsbegrenset tid. Han vil alltid være far til ditt barn. Ja, på et slikt grunnlag kan faktisk far få hovedomsorgen. Flott at du har fått en god mann inn i livet ditt og at han fungerer godt sammen med barnet ditt. Men han er ikke faren, og du har ingen rett til å ta fra barnet dets riktige far som også ønsker å være en del av sitt barns liv. Du har ingen rett til å hindre samvær slik du har gjort. Din eneste sjanse nå er å legge deg langflat for å få til en god samværsordning, tror jeg. Anonymous poster hash: fb6cb...186
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #15 Skrevet 23. august 2016 Og hva er grunnen til at du ikke synes han er en god nok omsorgsperson? Jeg stoppet samvær med pappaen her men det var grunnet vold. Og selv da måtte det gå igjennom advokater og barnevern etter anmeldelse. Du bør seriøst tenke deg godt om før du nekter videre samarbeid. Anonymous poster hash: af46c...5e6
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #16 Skrevet 23. august 2016 Oida, du er rett og slett en skikkelig drittkjerring Anonymous poster hash: 66191...5ab
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #17 Skrevet 23. august 2016 Mest sannsynlig vil han ikke få hovedomsorgen fordi det vil ikke være barnets beste å måtte flytte fra den som alltid har vært hovedomsorgsgiver. Men samvær vil han få, så lenge han er skikket, og du kan få dagsbøter dersom du holder barnet tilbake. Anonymous poster hash: 8f1dd...f19
Gjest Antarctica Skrevet 23. august 2016 #18 Skrevet 23. august 2016 Og hva er grunnen til at du ikke synes han er en god nok omsorgsperson? Jeg stoppet samvær med pappaen her men det var grunnet vold. Og selv da måtte det gå igjennom advokater og barnevern etter anmeldelse. Du bør seriøst tenke deg godt om før du nekter videre samarbeid. Anonymous poster hash: af46c...5e6 Dette. Og din sabotasje av samværet taler IKKE til din fordel. I tillegg til at du skader barnet ditt ved å fjerne tilknytningspersoner brått!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #19 Skrevet 23. august 2016 Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle få så mange negative tilbakemeldinger. Jeg syns allikevel at jeg har handlet rett. Far har fått ny samboer. Hun har to barn som bor hos dem. Der vil barnet ikke så mye oppmerksomhet som det er vant til. Her er det bare oss. Far vil heller ikke gå på søndagsskole med hn hvis han har overnatting i helg. Jeg syns det er viktig å oppdra hn i vår tro, men far gjør ingenting kristent med hn. Jeg klarer bare ikke å se hvorfor barnet MÅ være med han når hn har det så bra med oss. Det sitter veldig langt inne å tillate samvær, men hvis det er noen sjans for at han kan få hovedomsorg så må jeg kanskje bite i det sure eplet. Anonymous poster hash: 5a714...baa
Gjest Antarctica Skrevet 23. august 2016 #20 Skrevet 23. august 2016 Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle få så mange negative tilbakemeldinger. Jeg syns allikevel at jeg har handlet rett. Far har fått ny samboer. Hun har to barn som bor hos dem. Der vil barnet ikke så mye oppmerksomhet som det er vant til. Her er det bare oss. Far vil heller ikke gå på søndagsskole med hn hvis han har overnatting i helg. Jeg syns det er viktig å oppdra hn i vår tro, men far gjør ingenting kristent med hn. Jeg klarer bare ikke å se hvorfor barnet MÅ være med han når hn har det så bra med oss. Det sitter veldig langt inne å tillate samvær, men hvis det er noen sjans for at han kan få hovedomsorg så må jeg kanskje bite i det sure eplet. Anonymous poster hash: 5a714...baa Kanskje fordi barnet har RETT til å dra omsorg av begge sine foreldre? Og den kristne hjernevaskinga du driver med ville jeg ikke ha nevnt for mye i saken, altså, det kan slå motsatt vei. Ikke at du er noen ekte kristen heller. For så egoistisk er det vel ikke ok å være?
Hengebukksvinet Skrevet 23. august 2016 #21 Skrevet 23. august 2016 Kanskje fordi barnet har RETT til å dra omsorg av begge sine foreldre? Og den kristne hjernevaskinga du driver med ville jeg ikke ha nevnt for mye i saken, altså, det kan slå motsatt vei. Ikke at du er noen ekte kristen heller. For så egoistisk er det vel ikke ok å være? Amen
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #22 Skrevet 23. august 2016 Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle få så mange negative tilbakemeldinger. Jeg syns allikevel at jeg har handlet rett. Far har fått ny samboer. Hun har to barn som bor hos dem. Der vil barnet ikke så mye oppmerksomhet som det er vant til. Her er det bare oss. Far vil heller ikke gå på søndagsskole med hn hvis han har overnatting i helg. Jeg syns det er viktig å oppdra hn i vår tro, men far gjør ingenting kristent med hn. Jeg klarer bare ikke å se hvorfor barnet MÅ være med han når hn har det så bra med oss. Det sitter veldig langt inne å tillate samvær, men hvis det er noen sjans for at han kan få hovedomsorg så må jeg kanskje bite i det sure eplet. Anonymous poster hash: 5a714...baa Så nå prøver du å late som om ditt første barn ikke er født utenfor ekteskap eller skillsmissebarn. Nå forsøker du å skvise ut faren slik at du kan få lov til å glemme ditt tidligere feiltrinn og heller begynne å fremstå som den perfekte familien som passer bedre inn i ditt bilde av hvordan du bør være mtp. din tro. Så egoistisk og lite kunnskapsløs mtp. hva som er best for barn som det du er, det er ikke ofte man ser. Du snakker ikke om hva som er best for barnet ditt, du snakker kun om hva du synes, hva du vil, hva du tror. Men vet du - det er ikke DU som er hovedpersonen her, det er ikke ditt beste som er viktigst her. Det viktigste her er ditt barn. Om du ikke skaffer deg litt kunnskap om hva du gjør med barnet ved å nekte det kontakt med far, da skader du barnet ditt. Kanskje det ikke er så farlig at du skader barnet ditt bare du får leke perfekt familie og late som om barnets far ikke eksisterer? Anonymous poster hash: fb6cb...186
Frøken_fjong Skrevet 23. august 2016 #23 Skrevet 23. august 2016 Ingen er vel så dum som dette hi? Det må jo være en dum spøk pga kjedsomhet.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #24 Skrevet 23. august 2016 Huff... stakkars gutten din. Kanskje det er like greit at faren får hovedomsorgen... Anonymous poster hash: 486a9...ccc
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #25 Skrevet 23. august 2016 Har bare en ting å si jeg HI, håper rettsaken går i farens favør. Anonymous poster hash: bbdcb...d2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå