Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #26 Skrevet 22. august 2016 Øøøøøh... at mora er psykopat og begge barna ser ut til å mangle empatiske evner? Det går da hånd i hånd. Ja, og diagnosen hjelper nok ikke på. Men det er skremmende å tenke på at mange seriemordere mishandlet insekter eller dyr som små. Og dette barnet kan få noen alvorlige raseriutbrudd, sier ikke at det er feil, men det er skremmende Anonymous poster hash: 5670d...484
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #27 Skrevet 22. august 2016 Hvis hensikten er ondsinnet fra barnets side er det kanskje noe å være obs på.. Men som flere andre sier kommer det jo an på barnets alder etc også. Vi voksne kan fort og ubevisst innprente hos barna at insekter er æsj og fysj, og uønskede skapninger. Det er ikke barnas feil. Flere barn sammen kan også finne på å "leke" med å plage de (uten å være bevisst på feks at insekter kan føle smerte etc), og da blir det normalisert. Insekter havner i en annen kategori enn dyr, fordi vi voksne ofte skiller veldig mellom de, uten å forklare barna hvorfor og hva som er greit og ikke. Selv lengtet jeg sånn etter eget kjæledyr at jeg plukket vingene av fluer og hadde de som kjæledyr i et dukkehus (laget også en meitemark-gård i sandkassen). Jeg tenkte overhodet ikke på at jeg plaget fluene, og jeg gav de saft etc å spise, ville jo de skulle ha det bra ingenting galt med empatien min i dag da, og jeg er veldig veldig glad i dyr og opptatt av dyrevelferd Anonymous poster hash: 6bdb8...6a4 Din oppførsel var jo basert på uvitenhet, dette barnet VIL at dyrene skal ha det vondt. Ler av dem, som en ond tegnefilmskurk med hvit katt, omtrent. Anonymous poster hash: 5670d...484
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #28 Skrevet 22. august 2016 Her lærer vi barna at man skal drepe skadedyr raskt. Plagsomme veps blir klapset med fluesmekke og dør momentant (jeg er allergisk mot veps, det er også lillemann, så storebror har fått i oppgave å klapse). Insekter som kan slippes ut, slippes ut vinduene. Edderkopper røres ikke i naturen, og slippes ut når man har fått dem i hus. Vi har trekkhunder og en innehund (valp), og barna helt fra fødselen ble lært til å behandle hundene med respekt, ikke slå, lugge eller mishandle på andre måter. Jeg hadde sett det som et faretegn hvis barnet mishandlet insekter og likte det, og i hvert fall hvis barnet mishandlet dyr med vilje. Anonymous poster hash: ac450...392
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå