Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 Naboen på andre siden av veien eier ikke respekt for resten av nabolaget overhodet! De bråker, skriker og er bare ekle konstant. Fks; de har en trampoline, uten sikring som er helt skeiv, som unga bruker soM brytering til langt på kveld..lurer på hvor mange jeg har sittet med hjertet i halsen og ventet på en ulykke (nå skal det sies at denne trampolinen står slik til at vi får den rett inn i stuevinduet? Det er kansje max 4m mellom Hagen vår og dems) Søndags kveld sånn mellom 18 og 20 er fast gressklipping tid, hver bidige uke! (Bor mange små barn her som da gjerne skulle hatt rolig tid og sove tid, men er ikke så enkelt det da..) De har også brukt halve sommeren på kveldstid til å grave i hagen, kappe planker osv.. Sier man noe til dem, blir man bare møtt med mumling før han snur seg til siden og harker opp slimklumper som han spytter ut på veien.. Jeg skjønner bare ikke hvorfor de må bruke kveldene på dette når de er hjemme hele dagen ellers.. Anonymous poster hash: c8958...f4f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #2 Skrevet 21. august 2016 18-20 er virkelig ikke sent på kvelden. Anonymous poster hash: 9ec9d...917
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #3 Skrevet 21. august 2016 Plenklipping og annet støy fra maskiner osv er ikke lov på søndag. Ring politiet. Det gjorde vi når naboen til stadighet bråkte med maskiner på søndag og helligdager. Ble fort stille da. Anonymous poster hash: a4217...e38
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #4 Skrevet 21. august 2016 Gressklippingen (og ev. andre maskiner som bråker mye) på søndag er ulovlig, så der kan du referere til loven om helligdagsfred. Du risikerer selvfølgelig at de bare flytter plenklippingen til samme tid en annen dag i uken, og da har det jo egentlig ikke endret noe på problemet med at barna i nabolaget ikke får sove. Lukk barnas vinduer når de skal sove, så lukker du dem opp igjen når de er ferdige med plenklippingen. Anonymous poster hash: 946d3...34a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #5 Skrevet 21. august 2016 18-20 er virkelig ikke sent på kvelden. Anonymous poster hash: 9ec9d...917 18-20 er sent når den lyden overdøver alt annet! Kveldstid er for mange familietid og det er ikke like hyggelig når man har den lyden halve kvelden. Anonymous poster hash: c8958...f4f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #6 Skrevet 21. august 2016 Plenklipping og annet støy fra maskiner osv er ikke lov på søndag. Ring politiet. Det gjorde vi når naboen til stadighet bråkte med maskiner på søndag og helligdager. Ble fort stille da. Anonymous poster hash: a4217...e38 Har vurdert det, men trodde ikke at politiet gjorde noe med det.. Godt å høre at det ble stille hos dere Anonymous poster hash: c8958...f4f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #7 Skrevet 21. august 2016 Gressklippingen (og ev. andre maskiner som bråker mye) på søndag er ulovlig, så der kan du referere til loven om helligdagsfred. Du risikerer selvfølgelig at de bare flytter plenklippingen til samme tid en annen dag i uken, og da har det jo egentlig ikke endret noe på problemet med at barna i nabolaget ikke får sove. Lukk barnas vinduer når de skal sove, så lukker du dem opp igjen når de er ferdige med plenklippingen. Anonymous poster hash: 946d3...34a De gjør jo alt annet bråk på kveldene på hverdager også, så det hadde vært ok med en kveld i uken som vi kunne hatt litt hyggelig familietid.. Soverommet til jentungen flyttet vi til andre siden av huset for lenge siden så hun skulle få sove i fred Anonymous poster hash: c8958...f4f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 18-20 er sent når den lyden overdøver alt annet! Kveldstid er for mange familietid og det er ikke like hyggelig når man har den lyden halve kvelden. Anonymous poster hash: c8958...f4f Bor man i boligfelt så må man tåle det Anonymous poster hash: 4dafe...3be
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #9 Skrevet 21. august 2016 De gjør jo alt annet bråk på kveldene på hverdager også, så det hadde vært ok med en kveld i uken som vi kunne hatt litt hyggelig familietid.. Soverommet til jentungen flyttet vi til andre siden av huset for lenge siden så hun skulle få sove i fred Anonymous poster hash: c8958...f4f Kan dere ikke ha familietid selv om naboen klipper gresset?? Anonymous poster hash: 4dafe...3be
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #10 Skrevet 21. august 2016 Kan dere ikke ha familietid selv om naboen klipper gresset?? Anonymous poster hash: 4dafe...3be Det bråker så innmari at å sitte ute på verandaen og nyte en fin sommerkveld sammen er bare å glemme.. vi må gå inn og lukke døra hvis vi skal kunne snakke sammen. I en ellers hektisk hverdag hvor man jobber mye og kveldene går med på lekser og trøtte skolebarn mener jeg at denne ene dagen i uka skal man få ha litt fred! Anonymous poster hash: c8958...f4f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #11 Skrevet 21. august 2016 Bor man i boligfelt så må man tåle det Anonymous poster hash: 4dafe...3be Det er jeg faktisk helt uenig i! Når de er hjemme hele dagen, hver eneste dag synes jeg det er helt unødvendig å forstyrre ett helt nabolag på den måten, hver eneste søndag! Ikke er det lov heller! Anonymous poster hash: c8958...f4f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #13 Skrevet 21. august 2016 Flytt på landet, til et sted det ikke er nære naboer... Anonymous poster hash: 36b26...3ae
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #14 Skrevet 21. august 2016 Hvorfor ikke få seg selvgående gressklipper. Nesten støyfrie. Dere får samle inn penger til gamme'rn. Anonymous poster hash: 69620...fd0
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #15 Skrevet 21. august 2016 Ring politiet. Enkelt og greit. Hvis det hjelper så.. skal snakke med de andre naboene her også..vi er ikke de eneste som er møkk lei Anonymous poster hash: c8958...f4f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #16 Skrevet 21. august 2016 Ring politiet om gressklippingen på søndag og eventuel annet bråk på søndagen. Du bør også si fra om usikret trampoline. Det er nå ulovlig. Anonymous poster hash: 675c1...7dc
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #17 Skrevet 21. august 2016 Flytt på landet, til et sted det ikke er nære naboer... Anonymous poster hash: 36b26...3ae Skal ikke være nødvendig å flytte på landet.. Anonymous poster hash: c8958...f4f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #18 Skrevet 21. august 2016 Hvorfor ikke få seg selvgående gressklipper. Nesten støyfrie. Dere får samle inn penger til gamme'rn. Anonymous poster hash: 69620...fd0 Haha, nei, det skal ikke være nødvendig for oss å bruke penger på det.. kan heller tipse han om det etter at jeg har sendt politiet på døra hans! Anonymous poster hash: c8958...f4f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #19 Skrevet 21. august 2016 Bor man i boligfelt så må man tåle det Anonymous poster hash: 4dafe...3be Nei, man må ikke tåle at naboene bryter loven og lar det gå ut over de som bor rundt. Lov om helligdagsfred - kanskje du burde sette deg inn i den? Trodde det var allmennkunnskap... Anonymous poster hash: 946d3...34a
Helene Harepus Skrevet 21. august 2016 #20 Skrevet 21. august 2016 Bor man i boligfelt så må man tåle det Anonymous poster hash: 4dafe...3be Det går jo andre veien også! Velger man å bo i et boligfelt må man være forberedt på å måtte ta hensyn til de andre som bor der.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #21 Skrevet 21. august 2016 Nei, man må ikke tåle at naboene bryter loven og lar det gå ut over de som bor rundt. Lov om helligdagsfred - kanskje du burde sette deg inn i den? Trodde det var allmennkunnskap... Anonymous poster hash: 946d3...34a Takk! Godt det ikke bare er meg Anonymous poster hash: c8958...f4f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #22 Skrevet 21. august 2016 Jøss, skulle tro vi hadde samme nabo, HI! Men det finnes vel dessverre flere. Her serveres dessuten svensktoppar på høyt volum hele sommerhalvåret. Grusomt! Anonymous poster hash: 0468a...e02
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #23 Skrevet 21. august 2016 Det går jo andre veien også! Velger man å bo i et boligfelt må man være forberedt på å måtte ta hensyn til de andre som bor der. Det er helt sant, og alle andre som bor rundt her tar hensyn.. sånn uten om akuratt denne naboen er det ett veldig hyggelig boligfelt Anonymous poster hash: c8958...f4f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #24 Skrevet 21. august 2016 Jøss, skulle tro vi hadde samme nabo, HI! Men det finnes vel dessverre flere. Her serveres dessuten svensktoppar på høyt volum hele sommerhalvåret. Grusomt! Anonymous poster hash: 0468a...e02 Det er nok desverre alt for mange slike naboer...vi slipper heldigvis unna svensketoppar på full guffe..(men bikkja dems er flink til å holde konsert innimellom..ihvertfall de gangene de gidder å lufte den..) Anonymous poster hash: c8958...f4f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #25 Skrevet 21. august 2016 Forstår det er irriterende men det er da virkelig et veldig lite problem. Og å si at dere ikke kan ha familietid fordi naboen klipper på en søndag er i min ører helt hinsides, jeg skjønner ikke logikken. Men nå henger jeg ut vask og klipper plenen, på en søndag selv! Det er nemlig da Ene dagen jeg har fri og mulighet til å klippe på dagtid. Om en av naboene hadde anmeldt meg pga det hadde jeg nok funnet på andre lydløse måter å hevne meg! Anonymous poster hash: 9ae0d...cc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå