soleia Skrevet 20. august 2016 #26 Skrevet 20. august 2016 Antakelig er han drittlei av alt du skal bestemme, tenker jeg. Han bedriver demonstrasjon, og for å være ærlig, så skjønner jeg ham... Anonymous poster hash: f62b3...7dd ikkje vaksen du heller, forstår eg. Når det gjeld svangerskap og fødsel, så er det ikkje så mykje mennene kan stille opp med, men akkurat det med å stå for transporten til klinikken og støtte under fødselen er deira "jobb". Burde vere heilt unødvendig å måtte be om avhold når ting kan skje kva tid som helst.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #27 Skrevet 20. august 2016 Masse vonde kynnere i natt, synes det er vanskelig å skulle skille det og begynnende rier? Var så vonde at jeg våknet av dem. Avtatt noe nå igjen... Det kunne liksågodt skjedd noe i natt. Ikke bare er det viktig han er kjørbar for å kjøre oss, men han må frakte 4 åringen vår til der hun skal være under fødsel! Kan ikke ta barnesete med i taxi akkurat. Han kom hjem 00.30. Kom inn å spurte hvordan det gikk. Virker ikke beruset, men ikke sikker. Sa jeg skulle vekke han om jeg kjente noe mer- som i at han var helt klar for action? Hadde han drukket kunne han ikke kjørt oss i natt. Sikker på tok seg noen øl i går, mange var det sikkert ikke. Men tillitsbrudd å drikke når jeg ber han holde seg helt kjørbar. Han sto opp med 4 åringen nå. Tar jeg dette opp med han nå? Risikere dårlig stemning og ødelegge alt til evt fødsel som jeg føler er nære? Prøve å riste av meg? Holde avstand til han og bare leve med skuffelsen? Vi har nok et større problem en jeg trodde med respekt. Hadde han bedt meg holde meg helt edru, hadde jeg gjort det!! Han følte tydeligvis at noen øl med kompisene var viktigere i går... Hi Anonymous poster hash: 7bd76...a9d
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #28 Skrevet 20. august 2016 Nei, la det ligge. Han kom hjem i grei tid og har stått opp med 4-åringen. Det fikk bra ug går du over tiden og han skal ut igjen, tar du det heller da. Anonymous poster hash: 67256...85e
*Miss Marple* Skrevet 20. august 2016 #29 Skrevet 20. august 2016 Masse vonde kynnere i natt, synes det er vanskelig å skulle skille det og begynnende rier? Var så vonde at jeg våknet av dem. Avtatt noe nå igjen... Det kunne liksågodt skjedd noe i natt. Ikke bare er det viktig han er kjørbar for å kjøre oss, men han må frakte 4 åringen vår til der hun skal være under fødsel! Kan ikke ta barnesete med i taxi akkurat. Han kom hjem 00.30. Kom inn å spurte hvordan det gikk. Virker ikke beruset, men ikke sikker. Sa jeg skulle vekke han om jeg kjente noe mer- som i at han var helt klar for action? Hadde han drukket kunne han ikke kjørt oss i natt. Sikker på tok seg noen øl i går, mange var det sikkert ikke. Men tillitsbrudd å drikke når jeg ber han holde seg helt kjørbar. Han sto opp med 4 åringen nå. Tar jeg dette opp med han nå? Risikere dårlig stemning og ødelegge alt til evt fødsel som jeg føler er nære? Prøve å riste av meg? Holde avstand til han og bare leve med skuffelsen? Vi har nok et større problem en jeg trodde med respekt. Hadde han bedt meg holde meg helt edru, hadde jeg gjort det!! Han følte tydeligvis at noen øl med kompisene var viktigere i går... Hi Anonymous poster hash: 7bd76...a9d Han kom hjem halv 1, han var ikke synlig beruset, han står opp med barnet og det ble ingen fødsel i natt. Rist det av deg, si at du forventer at han ikke drikker (mer) før fødsel og ha en fin helt sammen. Mest for din egen skyld, det er slitsom å være sint og skuffet.
Helene Harepus Skrevet 20. august 2016 #30 Skrevet 20. august 2016 Jeg synes ikke du skal ta til deg forslag om å rømme til mor og far for å sette støkk i han, eller true med at han ikke får være med på fødselen. Dere er voksne mennesker som skal få et barn og det er viktig at i hvertfall en av dere kan oppføre seg etter alderen. Jeg tror i hvertfall ikke du vil oppnå noe annet enn dårlig stemning med å "straffe" ham. Det jeg derimot synes er at du kan ta en rolig prat med ham (uten "anklager") om hva HAN mener er viktigst, øl med kompisene for nte gang eller være med klart hode på fødselen til sitt barn (som blir bare født en gang og er noe av det største dere vil oppleve). Med mindre han er en komplett tosk, vil han mene at barnets fødsel er det viktigste. Jeg er forresten helt enig i at dette er ting han burde skjønt selv og det kan føles godt å si akkurat hva du mener. Men jeg tror rett og slett du oppnår mer med å holde roen og ikke bli sint - selvom det er sikkert ikke lett!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #31 Skrevet 20. august 2016 Jeg synes du skal la det ligge. Ikke ta det opp, ikke la det forsure dagen din. Han kom hjem veldig tidlig, sto opp med 4-åringen i dag, virket fin og du vet faktisk ikke om han hadde drukket i det hele tatt. Kanskje var det munkholm eller brus i posen? La tvilen komme han til gode og gled dere sammen over det fine som snart skal skje hos dere 😄 Anonymous poster hash: d5d9b...9b6
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #32 Skrevet 20. august 2016 Takk for råd. Jeg vil virkelig ta det opp med han, men jeg tror som mange av dere sier det beste er å beholde roen. Jeg kjenner bare jeg er ekstra følsom disse dagene også, og den verste følelsen jeg vet er å føle meg urettferdig behandlet. At han skulle skjule det for meg... Og skuffet over at han ikke klarte tenke selv at jeg faktisk måtte be han ikke drikke noe- noe han allikevel gjorde(tipper3-4 øl). Men jeg har ingen bevis. Nå kom han med frokost på sengen også...beste er vel å prøve å glemme og satse på han holder seg vekke fra øl i dag, uten at jeg trenger kommentere det! Hi Anonymous poster hash: 7bd76...a9d
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #33 Skrevet 20. august 2016 Mye tipping og synsing her. Du veit ikke sikkert at det var øl i posen han tok med. Du aner ikke om han har drukket noe. Du bare tror... Ergo maler du fanden på flatmark... Slutt å lag problemer som ikke er der. Du ender bare opp med et forsuret forhold der mannen din forlater deg... Snakk heller med han. Anonymous poster hash: 605a9...c9c
the amazing spidermamma Skrevet 20. august 2016 #34 Skrevet 20. august 2016 (endret) Takk for råd. Jeg vil virkelig ta det opp med han, men jeg tror som mange av dere sier det beste er å beholde roen. Jeg kjenner bare jeg er ekstra følsom disse dagene også, og den verste følelsen jeg vet er å føle meg urettferdig behandlet. At han skulle skjule det for meg... Og skuffet over at han ikke klarte tenke selv at jeg faktisk måtte be han ikke drikke noe- noe han allikevel gjorde(tipper3-4 øl). Men jeg har ingen bevis. Nå kom han med frokost på sengen også...beste er vel å prøve å glemme og satse på han holder seg vekke fra øl i dag, uten at jeg trenger kommentere det! Hi Anonymous poster hash: 7bd76...a9d Jeg synes du kan si til ham at du kjente kynnere og lurte på om det var rier, og du kan si at du var redd i går kveld for at han ikke skulle kunne bli med på fødselen. Hvis du klarer å si dette uten å havne i 'tante sofie-fella', bør han ha såpass med empati at han skjønner at han har vært teit. Men siden du får frokost på senga, virker det jo som om han prøver å gjøre opp for seg, kanskje? Utnytt det max, isåfall :-) Endret 20. august 2016 av the amazing spidermamma
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #35 Skrevet 20. august 2016 Kjenner jeg er litt nysgjerrig på om han virkelig rørte alkohol i går jeg... Anonymous poster hash: 605a9...c9c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #36 Skrevet 20. august 2016 Kjenner jeg er litt nysgjerrig på om han virkelig rørte alkohol i går jeg... Anonymous poster hash: 605a9...c9c Jeg har ikke nevnet det i dag, så jeg vet ikke. Men kjenner han såpass. 99% sikker på at han bar med seg noen øl i den posen... Hva skulle det ellers vært og hvorfor ville han ellers skjule det? Men han kom hjem tidlig Osv. Orker ikke krangle... Men skuffet er jeg enda. Kunne født i går. Tatt seg opp i dag og mulig det skjer i natt! Anonymous poster hash: 7bd76...a9d
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #37 Skrevet 20. august 2016 Jeg har ikke nevnet det i dag, så jeg vet ikke. Men kjenner han såpass. 99% sikker på at han bar med seg noen øl i den posen... Hva skulle det ellers vært og hvorfor ville han ellers skjule det? Men han kom hjem tidlig Osv. Orker ikke krangle... Men skuffet er jeg enda. Kunne født i går. Tatt seg opp i dag og mulig det skjer i natt! Anonymous poster hash: 7bd76...a9d Men, herligheten... Er det rart det er krig i verden når to mennesker som skal sette et barn til verden ikke kan kommuniserer? I den posen kan det være at jakka hans var, det kan være brus/alkoholfritt øl, det kan ha vært noe kompisene har lagt igjen/bedt han kjøpe med... Listen er lang over hva det kan være. Men, du har bestemt deg for at han har drukket, ergo er der ingen andre alternativer for deg... Fortsetter du slik gir jeg forholdet ditt maks to år før han pakker og drar fra deg... Anonymous poster hash: 605a9...c9c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #38 Skrevet 20. august 2016 Men, herligheten... Er det rart det er krig i verden når to mennesker som skal sette et barn til verden ikke kan kommuniserer? I den posen kan det være at jakka hans var, det kan være brus/alkoholfritt øl, det kan ha vært noe kompisene har lagt igjen/bedt han kjøpe med... Listen er lang over hva det kan være. Men, du har bestemt deg for at han har drukket, ergo er der ingen andre alternativer for deg... Fortsetter du slik gir jeg forholdet ditt maks to år før han pakker og drar fra deg... Anonymous poster hash: 605a9...c9c Med tanke på at jeg kjenner han veldig godt og at han drikker noen øl hver helg + jeg vet han ville kose seg og se andre skulle ta seg noen øl- regner jeg med det da. Men har som sagt ikke startet noen krig 😉 Jeg føler som jeg føler og vil han gå fra meg, så får han gjøre det da. Hi Anonymous poster hash: 7bd76...a9d
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #39 Skrevet 21. august 2016 Med tanke på at jeg kjenner han veldig godt og at han drikker noen øl hver helg + jeg vet han ville kose seg og se andre skulle ta seg noen øl- regner jeg med det da. Men har som sagt ikke startet noen krig 😉 Jeg føler som jeg føler og vil han gå fra meg, så får han gjøre det da. Hi Anonymous poster hash: 7bd76...a9d Tenker at du er litt hormonell nå og kanskje ikke tenker helt rasjonelt. La det ligge og ta det med ro. Hadde fødselen startet kunne du langet skikkelig ut mot han, men det gikk bra. Kommer ikke noe godt ut av at du beskylder han for drikking, festing og at han ikke bryr seg om deg. Sannsynligheten for at det da blir storkrangel er da stor- det trenger du ikke før en fødsel! Anonymous poster hash: 58aa6...d63
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #40 Skrevet 21. august 2016 Her sørget gubben for å være kjørbar den siste måneden.... Og det uten at jeg trengte å si noe en gang. Han var veldig klar over at baby kunne komme når som helst, og ville aldri tatt sjansen på å ikke være kjørbar. Ville sagt ganske sterkt i fra om at han han må lære å legge egne behov til side..... En baby kommer snart og da er ikke han førstepri lenger. Like greit å øve først som sist;) Anonymous poster hash: ac703...48e
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #41 Skrevet 21. august 2016 Her sørget gubben for å være kjørbar den siste måneden.... Og det uten at jeg trengte å si noe en gang. Han var veldig klar over at baby kunne komme når som helst, og ville aldri tatt sjansen på å ikke være kjørbar. Ville sagt ganske sterkt i fra om at han han må lære å legge egne behov til side..... En baby kommer snart og da er ikke han førstepri lenger. Like greit å øve først som sist;) Anonymous poster hash: ac703...48e Nå er det ingen av oss, inkludert HI, som vet om han rørte alkohol fredagskvelden. Ergo er sjansen stor for at han faktisk var kjørbar... Anonymous poster hash: 605a9...c9c
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #42 Skrevet 21. august 2016 Med tanke på at jeg kjenner han veldig godt og at han drikker noen øl hver helg + jeg vet han ville kose seg og se andre skulle ta seg noen øl- regner jeg med det da. Men har som sagt ikke startet noen krig 😉 Jeg føler som jeg føler og vil han gå fra meg, så får han gjøre det da. Hi Anonymous poster hash: 7bd76...a9d Hvis du kjenner han så godt at du veit han mangler fullstendig respekt for deg, hvorfor får du da barn med han? Anonymous poster hash: 605a9...c9c
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #43 Skrevet 21. august 2016 Kan hi svare: Hvor finner dere disse møkkamannfolka? Anonymous poster hash: b28e1...1b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå