Gå til innhold

Skuffet over samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

En uke til termin. Jeg har mange sterke kynnere, løs mage og er generelt uvel- føler noe er på gang. jeg ber han ikke drikke noe. Han skal til noen kamerater for å gjøre noe de har avtalt for lenge siden. Det er fint vær og hyggelig de skal gjøre dette sammen i dag. Jeg vet de andre kommer til å ta seg øl. Han blir provosert når jeg spør om han tror de andre skal ut? Han hisser seg opp og sier de sikkert skal ta seg noen øl, fredag og fint vær... Bla bla. Han sier ingenting om seg selv men han vet jeg vil han skal være helt kjørbar. Jeg ser når han går han tar med seg en pose fra bilen... Garantert noen øl. Så ikke ut som alt for mange, men jeg kjenner han- det var øl. Stresset med å skjule det for meg... Har jeg rett til å bli irritert over at han tar seg 3-4 øl en uke før termin? Føler det er så feigt at jeg skal måtte føle meg drit fordi jeg ber han om å ikke ta seg noen øl? Skal det virkelig være nødvendig? Trist, men jeg visste innerst inne med en gang han sa han skulle til dem i dag at noen øl ble det på han. Jeg stoler ikke på han på det området. Skuffet over at han ikke lar være... Jeg vet han ikke drikker seg full, men allikevel. Skulle ønske han tok det som en selvfølge å være helt kjørbar en uke før 😩

Anonymous poster hash: 7bd76...a9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å ta frem de store kanonene. Vil han risikere å være påvirket under fødsel. Ring han. Ring kompisene. Ring venninner. Ring damene til kompisene

Anonymous poster hash: 92590...ced

Skrevet

Jeg hadde sagt fint at om han har drukket og det blir fødsel får han ikke være med.

Anonymous poster hash: 86b38...750

Skrevet

Jeg hadde sagt fint at om han har drukket og det blir fødsel får han ikke være med.

Anonymous poster hash: 86b38...750

Det hun sa! ☝

Anonymous poster hash: eafd9...987

Skrevet

Helt enig. Min samboer tar seg alltid en "helgapils", og vi har hatt denne samtalen flere ganger. At da det er igjen 3 uker til fødsel er det bare å holde seg nykter. Han har også et ansvar i dette. Ikke fanken om han skal risikere meg eller barnet ved at han ikke er edru og kan kjøre om det blir akutt.

Skrevet

Vel, både mannen min og jeg kan fint ta oss 3-4 øl på en kveld, uten at det merkes. Så hvis det er det han skal, og dere kan ta taxi til sykehuset om det skulle sette igang, så ser ikke jeg hvorfor det er noe problem.

Men det er tydeligvis et problem for deg, uansett hva jeg eller samboeren din måtte mene om saken. Og jeg vet så alt for godt hvor sårbar og hormonell man er rett før fødsel. Derfor tenker jeg at han burde la være å drikke

Skrevet

Han vet hvor viktig det er for meg. Synes det er så synd at han velger det fremfor å respektere meg! At jeg må sitte med denne følelsen nå rett før fødsel kjennes ikke rett! At han skal utsette meg for det! Jeg hadde respektert han 100%! Føles også urettferdig at jeg må be han om det! Han er så umoden! Jeg holder meg i 9 mnd og han klarer ikke en uke før fødsel. Er skikkelig skuffet. Vet at om jeg tar opp dette imorgen at jeg så posen Osv blir det dårlig stemning og mulig krangel. Jeg orker ikke ha dårlig stemning på fødestuen!! Ååååh 😩 Hi

Skrevet

Hva gjør jeg hvis han kommer hjem beruset? Det er for meg utilgivelig. Jeg kommer til å ville gå fra han. Det ødelegger alt. Hi

Skrevet

Er dette noe han nettopp har begynt med eller har det vært sånn hele tiden?

Første barnet?

Skrevet

Mannen min ville også "bare ta seg noen øl" en ukes tid før termin. Jeg sa at jeg ikke ville han skulle det, og han svarte med at "det kom garantert ikke til å skje noe i natt uansett".

Sa til han at OM det skulle skje noe den natten, ville jeg nekte han tilgang til føden! Ikke snakk om at jeg skal kjenne lukten av alkohol mens jeg ligger å føder hans barn! Da fikk han velge. Øl eller muligens være med på en fødsel.

Det ble ingen øl den kvelden...

Anonymous poster hash: f03a1...8d6

Skrevet

Er dette noe han nettopp har begynt med eller har det vært sånn hele tiden?

Første barnet?

Andre barnet. Han holdt seg forrige gang når det nærmet seg. Han tar seg alltid noen helgepils. Drakk ikke noe forrige helg men da var han også syk. Typisk at de skulle finne på noe akkurat i dag. Det er strålende sol og typisk de andre drikker og han henger seg med. Jeg vet ikke men. Ser bare for meg den posen han drog med seg. Jeg orker ikke bruke energi på å være sint nå :( men kjenner jeg er veldig skuffet!! 😢

Skrevet

Andre barnet. Han holdt seg forrige gang når det nærmet seg. Han tar seg alltid noen helgepils. Drakk ikke noe forrige helg men da var han også syk. Typisk at de skulle finne på noe akkurat i dag. Det er strålende sol og typisk de andre drikker og han henger seg med. Jeg vet ikke men. Ser bare for meg den posen han drog med seg. Jeg orker ikke bruke energi på å være sint nå :( men kjenner jeg er veldig skuffet!! 😢

Huff, sender deg en god klem ❤

Det burde jo ikke være noen spørsmål i det heletatt om han skal drikke så tett på eller ikke. Kjenner jeg blir mektig provoser. Dette burde han klare å tenke seg til selv!

Håper for din del at baby bestemmer seg for å vente litt lengre med å komme :)

Skjønner godt skuffelsen din, her er det ikke han som skal lage krangel eller bli sint. Den rettigheten ga han ifra seg ang dette nå i kveld. Men skjønner godt du ikke orker bruke energi på dette nå :)

Skrevet

Forstår du er skuffet. Jeg gar et forslag Hva du kan gjøre: legg en lapp på hodeputen om at du ikke har følt deg helt vel og ikke vet om noe er igang. Men siden han har bestemt seg for å feste, så har du bare dratt. Ringer i morgen.

Og så ligger du over hos dine foreldre eller ei venninne! 😉Kanskje litt barnslig, men det vil nok sette en støkk i han 😈

Anonymous poster hash: d337d...985

Skrevet

3 uker til fødsel her og samboeren er på festival, med gåavstand til sykehuset :P

Anonymous poster hash: 692d8...e8c

Skrevet

Forstår du er skuffet. Jeg gar et forslag Hva du kan gjøre: legg en lapp på hodeputen om at du ikke har følt deg helt vel og ikke vet om noe er igang. Men siden han har bestemt seg for å feste, så har du bare dratt. Ringer i morgen.

Og så ligger du over hos dine foreldre eller ei venninne! 😉Kanskje litt barnslig, men det vil nok sette en støkk i han 😈

Anonymous poster hash: d337d...985

Dette 😂😂

Anonymous poster hash: 481a7...e70

Skrevet

3 uker til fødsel her og samboeren er på festival, med gåavstand til sykehuset :P

Parken?

Anonymous poster hash: 9fce1...8c4

Skrevet

Pstereo?

Anonymous poster hash: bfd77...776

Skrevet

Pstereo?

Anonymous poster hash: bfd77...776

Jepp;-)

Skrevet

Antakelig er han drittlei av alt du skal bestemme, tenker jeg. Han bedriver demonstrasjon, og for å være ærlig, så skjønner jeg ham...

Anonymous poster hash: f62b3...7dd

Skrevet

Jeg ville ikke hatt med meg en mann som luktet tydelig alkohol på fødestuen.

Helt greit å dra ut med kompisene, men jeg synes han kan være kjørbar. Det er selvfølgelig fullt mulig å ta en drosje til sykehuset, men likevel ville jeg ikke ønsket å ha en alkoholluktende mann opp i ansiktet når jeg skulle gjennom en fødsel.

At noen synes det er greit er jo greit for dem. Men et forhold baserer seg på respekt og det å kunne stole på hverandre. Hvis man ikke kan støtte hverandre og respektere hverandre i slike store situasjoner så tror jeg forholdet har mer alvorlige problemer enn bare det at han vil ut i kveld. Omsorg for partneren består også i å la være å gjøre noe hvis det å gjøre det er verre for partneren enn gevinsten for en selv å gjøre det.

Man skal ikke bli urimelig i sine krav til partneren, men når hun har gått i ni måneder uten alkohol med hans barn, tatt alle fysiske plager med det og snart skal føde hans barn, da vil jeg tro det er et lite offer for ham å la være å drikke en uke.

Hva som er rimelig og urimelig vil variere fra person til person og fra par til par.

Hi, jeg får inntrykk av at det er flere ting i forholdet deres som dere sliter med. Anbefaler dere å ta tak i dette etter fødselen. Ta tak i de utfordringene dere har før det blir store problemer. Parterapi, foreldrekurs og lignende kan være aktuelt for dere.

Og siden han nå er ute og du ikke får endret det - prøv å riste av deg frustrasjonen, og bare informer ham i morgen at du forventer at han holder seg helt unna alkohol til etter fødselen. Ikke vær sint, bare informer ham saklig.

Argumenterer han, si at du ikke orker lukten av alkohol på fødestuen, og at hvis han insisterer å drikke likevel, så kan han ikke bli med på fødselen.

Lykke til med innspurten og fødselen :)

Anonymous poster hash: 77825...0b8
Skrevet

Hvor finner dere disse møkkamannfolka?

Anonymous poster hash: b28e1...1b1

Skrevet

Jeg snes mange her inne skal forstå seg på menns behov så mye at det går på bekostning av en selv. Menn må få bestemme over seg selv og man skal bare stilltiende godta alle valg. Hva med respekten andre veien, sier nå jeg...

Anonymous poster hash: d8b6f...320

Skrevet

Antakelig er han drittlei av alt du skal bestemme, tenker jeg. Han bedriver demonstrasjon, og for å være ærlig, så skjønner jeg ham...

Anonymous poster hash: f62b3...7dd

Føles det godt å være slem ? Lyser LANG vei at du skrev dette KUN for å være slem. Ta deg sammen !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...