kråkemamma Skrevet 19. august 2016 #26 Skrevet 19. august 2016 Hver dag. Har et skap med matbokser så ingen fare om den ikke rekker en sveip innom maskina den dagen.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #28 Skrevet 19. august 2016 Ca annenhver dag. Er det bare smuler i den kan den brukes igjen. Er det smør o.l klint utover vaskes den selvfølgelig. Og en flaske som bare har vært vann i brukes også om igjen. Bruker dere fat og glass (til vann) bare én gang også? Vasker matbokser etter hver bruk, fat med bare smuler på evt vannglass kan jeg "spare på" til neste måltid men som regel går det i maskina, vaskes alltid den dagen, sparer ikke gull en ny dag for å si det sånn! Anonymous poster hash: 0cb20...0c9
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #29 Skrevet 19. august 2016 *Til (ikke gull) Anonymous poster hash: 0cb20...0c9
Marriet Skrevet 19. august 2016 #30 Skrevet 19. august 2016 Ca annenhver dag. Er det bare smuler i den kan den brukes igjen. Er det smør o.l klint utover vaskes den selvfølgelig. Og en flaske som bare har vært vann i brukes også om igjen. Bruker dere fat og glass (til vann) bare én gang også? Her brukes det stortsett bare en gang ja. Vannglass kan stå på benken til gjenbruk, men ikke asjetter og kniver. Jeg orker ikke ha sånt stående på kjøkkenbenken eller bordet. Og jeg setter det jo ikke tilbake igjen i skapet.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #31 Skrevet 19. august 2016 Ca annenhver dag. Er det bare smuler i den kan den brukes igjen. Er det smør o.l klint utover vaskes den selvfølgelig. Og en flaske som bare har vært vann i brukes også om igjen. Bruker dere fat og glass (til vann) bare én gang også? Her i huset bor det 2 voksne og 4 barn, aldri en dag uten gjester som er tørste og ofte sultne Om alle skulle spare på glass og asjetter for gjenbruk ville kjøkkenet vårt vært konstant rotete... Her går alt i maskinen og den kjøres minst en gang hver dag Anonymous poster hash: fe2dd...9b1
Popelko Skrevet 19. august 2016 #32 Skrevet 19. august 2016 Etter hvert bruk. Har flere matbokser, så trenger ikke vaske den samme hver dag, vasker to-tre i slengen.
Hjertefru Skrevet 19. august 2016 #33 Skrevet 19. august 2016 Som regel etter en dags bruk. Hvis det kun dreier seg om tørre smuler kan det hende jeg gjenbruker uten å vaske. Drikkeflaskene skylles etter bruk i varmtvann, hiver de i maskina til helga.
Mamma_til_2 Skrevet 19. august 2016 #34 Skrevet 19. august 2016 Hver dag det samme med drikkeflasker.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #36 Skrevet 19. august 2016 Jeg foretrekker å vaske min egen talkerken framfor å bare slikke den ren. Det samme gjelder da selvfølgelig for ungenes matboks. Er ikke bare matrester jeg vil ha bort, men det de drar med hjem fra bordet og gulvet. Anonymous poster hash: 2c213...a3b
Superdolly Skrevet 19. august 2016 #37 Skrevet 19. august 2016 Etter hver gang den har blitt brukt, selvsagt.
tante grusom master of law Skrevet 19. august 2016 #38 Skrevet 19. august 2016 Ca en gang i uka. Legger skivene i plastposer, så det er aldri mat i kontakt med boksen.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #40 Skrevet 19. august 2016 Jeg er alt for slapp, og vasker både matbokser, drikkeflasker, fat og glass etter hver gang de er brukt. Orker ikke å ha rot stående. Vet det er miljøfiendtlig, men håper jeg tar igjen ved å kjøre kollektivt, kildesortere etc. Anonymous poster hash: cf7fe...d43
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #41 Skrevet 19. august 2016 Ca annenhver dag. Er det bare smuler i den kan den brukes igjen. Er det smør o.l klint utover vaskes den selvfølgelig. Og en flaske som bare har vært vann i brukes også om igjen. Bruker dere fat og glass (til vann) bare én gang også? Tar nytt fat hver gang ja, det er vel normalt? Vann drikker jeg hele dagen, så bruker det samme hele dagen. Men skifter nytt hver dag Anonymous poster hash: 9495d...643
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #42 Skrevet 19. august 2016 Ca en gang i uka. Legger skivene i plastposer, så det er aldri mat i kontakt med boksen. Du tenker ikke på alt det matboksen kan være i kontakt med på utsiden av boksen? Anonymous poster hash: 9495d...643
*Miss Marple* Skrevet 19. august 2016 #43 Skrevet 19. august 2016 Jeg pakker skiven inn i gladplast og har ofte små bokser til det andre (frukt, grønnsaker, cherioos, rosiner), men likevel vasker jeg den hver dag. Boksen blir jo brukt som tallerken og det er alltid litt smuler og gris oppi den. Uvaskede bokser lukter fort vondt.
tante grusom master of law Skrevet 19. august 2016 #44 Skrevet 19. august 2016 Du tenker ikke på alt det matboksen kan være i kontakt med på utsiden av boksen? Anonymous poster hash: 9495d...643 Nei, maten er jo ikke i kontakt med utsiden av boksen. Tviler på at det er så farlig. Deres rene matbokser ligger jo uansett i samme sekken hver dag. Sikkert mye som rekker å feste seg til den da også.
Gemini77 Skrevet 19. august 2016 #45 Skrevet 19. august 2016 Hver dag selvfølgelig. Vaskes for hånd med zalo hver ettermiddag.
Miss Chocolate Skrevet 19. august 2016 #46 Skrevet 19. august 2016 Hver dag. Tar en ny matboks og tar den brukte i maskina
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #47 Skrevet 19. august 2016 Hva er det for et spørsmål? Hver dag, selvfølgelig!! Anonymous poster hash: 9aaae...54f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #48 Skrevet 19. august 2016 Hver gang den er brukt. Selvfølgelig... Anonymous poster hash: df563...9b5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #49 Skrevet 19. august 2016 Nei, maten er jo ikke i kontakt med utsiden av boksen. Tviler på at det er så farlig. Deres rene matbokser ligger jo uansett i samme sekken hver dag. Sikkert mye som rekker å feste seg til den da også. Men ungen spiser vel ikke fra sekken. Han tar den vel opp og setter den der han spiser regner jeg med Anonymous poster hash: 9495d...643
TPK Skrevet 19. august 2016 #50 Skrevet 19. august 2016 Tar nytt fat hver gang ja, det er vel normalt? Vann drikker jeg hele dagen, så bruker det samme hele dagen. Men skifter nytt hver dag Anonymous poster hash: 9495d...643 Tja, jeg bruker gjerne et fat om igjen hvis det bare er smuler. Tømmer de av i vasken og setter fatet der vi skjærer brød. Altså bare sånne asjetter vi bruker til brød, ikke middagsfat. Gidder da ikke vaske mer enn nødvendig! Glasset bruker jeg gjerne halve dagen hvis jeg er hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå