Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Hvor mye jobber du? Hva jobber du med? Brenner du for det du gjør? Er lønnen din rettferdig? Anonymous poster hash: a20cc...c56
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Ufør, har 13.000 utbetalt i måneden Anonymous poster hash: 74079...238
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 100% ++ Lederstilling Er veldig glad i jobbe min ja Kunne tjent mye mer i tilsvarende stilling i privat sektor Anonymous poster hash: 1538e...4a7
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 MYE! 100 timer ulønnet overtid på 3 mnd. ca Jobber som butikksjef Kunne ikke vært lykkeligere i annet arbeid 400.000 i året, shit lønn.. Bonus ved gode resultat Dansk kjede Anonymous poster hash: a20cc...c56
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 70 % Frisør Ja, men blir sliten av å jobbe så tett på mennesker Nei! Langt ifra. Frisøryrket er latterlig dårlig betalt, med mindre en har jobbet i mange år og opparbeidet seg en stor kundekrets (om man går på provisjonsbasert lønn) Tarifflønnen er til å spy utav.
tante grusom master of law Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 Jobber 93.3%, 8-15 hver dag. Jurist i staten. Hadde tjent mer i privat sektor, men arbeidstidene er mye bedre i staten. Har utbetalt 27 tusen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Jobber 100% på en sykehusavdeling. Stortrives i jobben, og i perioder jobber jeg langt mer enn jeg skal. Tar ofte med jobben hjem for å få blitt ferdig med alt som skal gjøres. Har mye tidspress på ting og har ansvaret for langt mer enn hva jeg ble forespeilet når jeg tok jobben. Tjener ræva, men jobben er god, den er min for alltid og kollegaene gjør hver dag helt super!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 Jobber dessverre ikke for tiden. Håper jeg blir frisk nok til å jobbe fullt igjen. Elsker jobben min. Er lønnen rettferdig? Nei, er fysioterapeut og jobber helt privat uten driftstilskudd. De som har 100 % tilskudd får kr. 420.000,- fra kommunen pr. år. Så får de egenandelen pasientene betaler dem, og så får de refusjon fra staten for hver enkelt behandling i tillegg. Det vil si, jeg må jobbe sinnsykt mye før jeg har kommet meg opp til 420.000.... Dette er ikke rettferdig - det er ikke rettferdig for de som jobber som jeg gjør. Og det er på ingen måte rettferdig for pasientene rundt om i landet. De som kommer til meg er bare de som har råd til å betale prisen for hele timen selv. Ikke mange har råd til det. Alternativet for meg da er å ta mindre betalt pr. time enn det de fysioterapeutene med driftstilskudd har pr. time. Dvs. jeg må jobbe mye mer enn de som har driftstilskudd for å ha samme inntekter. Mye mer. Men jeg elsker jobben min, så jeg er forsåvidt fornøyd bare jeg greier meg økonomisk, jeg må ikke bli rik. Jeg synes imidlertid et er et blodig urettferdig system for pasientene. Tidligere fulgte kunne en pasient gå til enhver autorisert fysioterapeut, velge selv, og alle fysioterapeuter hadde refusjonsrett. Ordningen fulgte med andre ord pasienten, ikke terapeuten. Det var vinn-vinn for pasientene - og fysioterapeutene. Jeg håper vi kommer tilbake til en slik ordning, for det vil også sikre at driftstilskudd til fysioterapeuter ikke blir en sovepute. De fleste er veldig engasjerte i jobben, men det finnes dessverre veldig mange eksempler på terapeuter som har fått et driftstilskudd og etter det ikke holder seg faglig skjerpet, ikke holder seg oppdater, ikke følger med i utvikling, og heller stagnerer i behandlinger som blir mer samlebånd enn individuell behandling. Om de går tilbake til gammel ordning vil tilbudet til pasientene bedres, ventelister vil gå ned, pasienter får timer når de trenger dem, ikke når de har brukt opp mye av sykemeldingsåret på venting, de dårlige terapeutene vil fases ut fordi de ikke vil få nok pasienter om de ikke gjør en god jobb. Og alle fysioterapeuter kan få en riktig lønn. Anonymous poster hash: 22a34...58a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #9 Skrevet 18. august 2016 Hvor mye jobber du? Hva jobber du med? Brenner du for det du gjør? Er lønnen din rettferdig? Anonymous poster hash: a20cc...c56 Ingenting (har permisjon). Til vanlig jobber jeg 37 timer i uka. Jeg er økonom og jobber i staten. Brenner ikke for jobben, men trives veldig godt. Lønna er ganske dårlig, så der må jeg svare nei. Anonymous poster hash: dc49e...03c
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #10 Skrevet 18. august 2016 Permisjon akkurat nå. Men til vanlig jobber jeg 100%, 37, 5t i uka. Jobber som assistent, men blir forhåpentligvis utdannet barne og ungdomsarbeider før jul.og tjene 40-50 000 mer enn jeg gjør nå. Trives godt på jobb Anonymous poster hash: 8b779...f03
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #11 Skrevet 18. august 2016 100% som adjunkt med tillegg Liker jobben Tjener ca 500.000, så i forhold til utdannelsen er lønna dårlig. Anonymous poster hash: 073c8...bb4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #12 Skrevet 18. august 2016 Jeg jobber 100% som husmor, har 4 barn, stort hus å ta meg av samt alle måltider og ikke minst oppdra, bruke tid på og leke med barna. Jobber fra 6-21.30 hver dag hele uka og får ikke lønn i penger. (Ikke fra nav heller) elsker jobben min og kunne aldri trivdes bedre i et annet yrke. Utenom lønna da, sånn pengemessig så er den dårlig Jeg har hatt en god jobb tidligere men sa opp for å være hjemme med barna Anonymous poster hash: 33562...b96
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #13 Skrevet 18. august 2016 100% Innen HR/bemanning i privat sektor Brenner ikke for jobben, men trives helt ok Lønnen er ok, rett under 500, men vet jeg har lavere enn de andre, men bare vært ansatt i 2 år og ingen lønnsøkning verken i år eller i fjor grunnet dårlige tider i oljebransjen. Anonymous poster hash: 3c8b0...e8a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #14 Skrevet 18. august 2016 Jobber 100% miljøarbeider , privat sektor med barn og unge. Turnus. Studerer ved siden av. Tjener ca 450.000 i året. Går opp i lønn når jeg er ferdig med studier og får en annen stilling. Utdannelse sponset av arb giver, har sikker jobb og binder meg til å jobbe der i to år etter utdannelsen men det er helt greit. Ok lønn men til tider krevende og slitsom jobb, tar ofte med papirjobb delen av jobben hjem. Tett på mennesker kan være veldig slitsomt. Men trives godt og elsker å jobbe med barn. Anonymous poster hash: 24e41...604
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #15 Skrevet 18. august 2016 Jobber 100 % Jobber som pedagogisk leder i barnehage Gjorde det en gang, men for liten tid, for mye papirarbeid, for store barnegrupper, for ofte underbemannet og for dårlig lønn gjør at motivsjonen forsvinner etterhvert Nei, jeg synes ikke den er rettferdig Anonymous poster hash: c7408...a03
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #16 Skrevet 18. august 2016 Hvor mye jobber du? 100% Hva jobber du med? Barnevern Brenner du for det du gjør? Ja Er lønnen din rettferdig? Nei Anonymous poster hash: 0ba9a...447
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #17 Skrevet 18. august 2016 Jeg jobber 100% som husmor, har 4 barn, stort hus å ta meg av samt alle måltider og ikke minst oppdra, bruke tid på og leke med barna. Jobber fra 6-21.30 hver dag hele uka og får ikke lønn i penger. (Ikke fra nav heller) elsker jobben min og kunne aldri trivdes bedre i et annet yrke. Utenom lønna da, sånn pengemessig så er den dårlig Jeg har hatt en god jobb tidligere men sa opp for å være hjemme med barna Anonymous poster hash: 33562...b96 Så flott at dere har muligheten til det Jeg håper dere passer på at dere sparer til din pensjon av hans lønn? Hvis ikke, da må du begynne med det Anonymous poster hash: 22a34...58a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #18 Skrevet 18. august 2016 Hvor mye jobber du? Hva jobber du med? Brenner du for det du gjør? Er lønnen din rettferdig? Anonymous poster hash: a20cc...c56 1) Det variere fra måned til måned. 2) Er IT-konsulent - statlig 3) Ja, veldig givende jobb jeg har Og veldig variert arbeidsoppgaver, styrer selv dagen min. 4) Nei, har dårlig betalt i forhold til mine gamle studie kamerater Men jeg stortrives, og vi har kjempe flott arbeidsmiljø. Anonymous poster hash: 930fd...d74
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #19 Skrevet 18. august 2016 Jeg jobber 70%. Jeg jobber innen alderspsykiatrien. Jeg studerer 50%. Jeg elsker jobben min! Lønna ligger på samme nivå som en sykepleiers. Helt grei, ikke fantastisk. Anonymous poster hash: 04654...1ad
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #20 Skrevet 19. august 2016 Vanligvis 100-120%, to ulike jobber. Blir vel 140% denne måneden. Og starter opp studie på 50% denne måneden i tillegg. Blir bare 100% pluss studier utover høsten. Har to ulike jobber i to forskjellige kommuner. Anonymous poster hash: c6e93...eb8
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #21 Skrevet 19. august 2016 Jobber 70%, selvstendig næringsdrivende. Brenner for jobben ja. Lønn varierer fra 900.000-1.000.000, skal jeg være helt ærlig så synes jeg nok jeg er litt overbetalt ut i fra stillingsprosenten. Føler meg heldig da som har så høy lønn uten å jobbe fullt! Men når jeg først er på jobb jobber jeg beinhardt da, det skal sies. Anonymous poster hash: 81c42...af4
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #22 Skrevet 19. august 2016 Jobber 100% + i en lederstilling i offentlig sektor. Elsker jobben min! Tjener veldig bra. Ingenting å klage på. Anonymous poster hash: fc6ed...ffc
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #23 Skrevet 19. august 2016 100%++... Jobber fulltid, går skole, har barn og bedriver en hobbybutikk. Jeg skal snart bestemme meg for å kutte ned på jobb inntil studier er ferdig. Anonymous poster hash: 38b4d...51c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #24 Skrevet 19. august 2016 100 % jurist i staten. Utbetalt 38.000 i mnd. Synes ikke jeg fortjener så mye når jeg vet hva andre som gjør en like viktig jobb tjener. Brenner for jussen ja, men er veldig lei sv fagfeltet. Skal derfor begynne som advokat snart for å få større variasjon. Anonymous poster hash: e3be5...5a3
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #25 Skrevet 19. august 2016 Hvor mye jobber du? 100% Hva jobber du med? Pedagogisk leder Brenner du for det du gjør? Ja, men jeg får ikke brukt tiden min slik jeg ønsker pga for mange barn (lovlig, men alt for mange). Mye stress Er lønnen din rettferdig? Nei. Anonymous poster hash: dac11...699
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå