Gå til innhold

Fødselsgave til storesøster?:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun blir 10 i år og skal bli storesøster for første gang :-) lillesøster vil jo få mye og mye oppmerksomhet, så jeg vil gjerne gi noe litt spesielt til min største skatt😊

Anonymous poster hash: 88ec3...2ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med noe varig, som et smykke eller armbånd i gull? Kanskje hun kan være med å velge ut, så det faktisk blir brukt. Eller hvilken prisklasse tenkte du?

Anonymous poster hash: ea584...487

Skrevet

Ti år er stas, første runde tall og de er jo sååå store nå, i egne øyne. Kommer an på hvordan jente hun er, men hva med en aktivitet sammen? F.eks jentedag med cafe og neglebehandling, eller noe mer aktivt og fysisk om hun liker det.

Anonymous poster hash: b9d91...078

Skrevet

Vi hadde oss en jentedag med spa, fikk lakket alle negler, lekeland og fikk hun seg et smykke med to runde plater med sin bokstav og lillesøster sin bokstav. Det smykket bruker hun hver dag. Smykket fikk hun når lillesøster var komt og alt gikk bra 👍🙏

Anonymous poster hash: 4331f...b66

Skrevet

synes dette er tullete, en lillesøster bør være nok

Skrevet

Jenta blir 10 år, det er jo det som er poenget. Skal hun ikke få bursdagspresang fordi mamma får baby?

Skrevet

Jenta blir 10 år, det er jo det som er poenget. Skal hun ikke få bursdagspresang fordi mamma får baby?

Jo, på bursdagen sin. Hi spør etter fødselsgave til jenta. Står ingenting om bursdag ved morens termin.

Anonymous poster hash: 2949b...7d0

Skrevet

For første gang er jeg faktisk helt enig med deg. Synes det er tullete at søsken skal få gaver og styr, fordi de blir storesøsken. Det er faktisk slik i livet, at noen ganger handler det om oss selv, andre ganger - andre mennesker.

Anonymous poster hash: a91bd...d92

Skrevet

Her blir 5 åringen storesøster. Å jeg kommer faktisk til å gi beskjed at dersom noen vil ta med noe til babyen får de ta med noe til storesøster, ellers kan de la det være. Nå har hun fått all oppmerksomhet i 5 år, å må plutselig dele. Det er klart hun kommer til å bli sjalu og litt såret. Derfor syns jeg at om de skal ta med en gave til babyen så skader d ikke å ta med en liten ting til storesøster også!

Anonymous poster hash: 55282...d84

Skrevet

Hun sier ikke det er jentas bursdag. Hun vil gi en gave fordi hun blir storesøster.

Jeg er ikke helt personlig tilhenger av det selv.

Synes de må tåle at den nyfødte får gaver.

Anonymous poster hash: 7a1c4...401

Skrevet

Her blir 5 åringen storesøster. Å jeg kommer faktisk til å gi beskjed at dersom noen vil ta med noe til babyen får de ta med noe til storesøster, ellers kan de la det være. Nå har hun fått all oppmerksomhet i 5 år, å må plutselig dele. Det er klart hun kommer til å bli sjalu og litt såret. Derfor syns jeg at om de skal ta med en gave til babyen så skader d ikke å ta med en liten ting til storesøster også!

Jeg hadde ikke gitt gave til din nyfødte. Frekt å kreve folk har med noe til den eldste.

Din eldste høres ut til å bli en deilig selvsentrert bortskjemt unge.

Skrevet

Her blir 5 åringen storesøster. Å jeg kommer faktisk til å gi beskjed at dersom noen vil ta med noe til babyen får de ta med noe til storesøster, ellers kan de la det være. Nå har hun fått all oppmerksomhet i 5 år, å må plutselig dele. Det er klart hun kommer til å bli sjalu og litt såret. Derfor syns jeg at om de skal ta med en gave til babyen så skader d ikke å ta med en liten ting til storesøster også! Anonymous poster hash: 55282...d84

Haha, hører du ikke selv hvor råfrekt det høres ut? Skal hun få gaver hver gang lillesøster har bursdag også?

Jeg hadde ikke tatt med, for det første hadde det ikke falt meg inn, for det andre hadde jeg nektet på trass. Det er jo ikke babyen som får gave, det er mor som får bodyer og babygreier som babyen bruker. Blir noe helt annet å ta med leker til en storkrevende 5 åring.

Hva gjør du da når folk kommer uten gave eller bare gave til babyen?

Skrevet

Seriøst?! Når jeg har venner som får småsøken så hender det at jeg gir en liten ting til storesøsken, hvis jeg kjenner barnet godt. Men at du kan kreve det?! Det er spinnvilt!

Typ hvis jeg har kjøpt en ordentlig gave til lillebror, så har kanskje storesøster fått hårspenner til 20 kr.

Anonymous poster hash: 0d2b7...e64

Skrevet

Sieg heil!

Anonymous poster hash: f1806...1f3

Skrevet

Sieg heil!

Anonymous poster hash: f1806...1f3

😂😂😂

Skrevet

Seriøst?! Når jeg har venner som får småsøken så hender det at jeg gir en liten ting til storesøsken, hvis jeg kjenner barnet godt. Men at du kan kreve det?! Det er spinnvilt!

Typ hvis jeg har kjøpt en ordentlig gave til lillebror, så har kanskje storesøster fått hårspenner til 20 kr.

Anonymous poster hash: 0d2b7...e64

Ja, er det noen som sier at det må være noe dyrt? En OPPMERKSOMHET, en skillelinje til 4 kroner er fint det! Men jeg snakker da selvfølgelig ikke om venner, jeg mener familie! Besteforeldre, tanter og onkler!

Skrevet

Ja, er det noen som sier at det må være noe dyrt? En OPPMERKSOMHET, en skillelinje til 4 kroner er fint det! Men jeg snakker da selvfølgelig ikke om venner, jeg mener familie! Besteforeldre, tanter og onkler!

Slikkepinne til 4 kr*

Skrevet

Hva ønsker hun seg? Ta en tur til et kjøpesenter sammen med henne og la hun få velge seg ut noe, kanskje? Jeg synes det er flott at hun får en gave og trodde faktisk det var helt vanlig. Helt naturlig å gi en liten oppmerksomhet til de som blir storesøsken når en kommer på besøk til noen som har fått baby.

Anonymous poster hash: 596e6...c07

Skrevet

Hva ønsker hun seg? Ta en tur til et kjøpesenter sammen med henne og la hun få velge seg ut noe, kanskje? Jeg synes det er flott at hun får en gave og trodde faktisk det var helt vanlig. Helt naturlig å gi en liten oppmerksomhet til de som blir storesøsken når en kommer på besøk til noen som har fått baby.Anonymous poster hash: 596e6...c07

Hvor er det vanlig hen?

Uansett dritfrekt å kreve det, som hun over vil

Skrevet

Her fikk storesøster en gave "fra lillebror" første gang hun så ham på sykehuset, hun hadde ikke fyllt to år enda da, var en sånn liten dukketrille med en fantorangbamse. Stas for henne å trille på når vi gikk turer med lillebror i vogn :)

Anonymous poster hash: e3c07...2a9

Skrevet

Hvor er det vanlig hen?

Uansett dritfrekt å kreve det, som hun over vil

Det er ganske vanlig her, ihvertfall. Tror ikke vi har hatt besøk av noen som IKKE har hatt med noe til storesøster. Men da er de,t som nevnt over, en liten ting som hårspenner, såpebobler, tegneblyanter... Men det er jo ikke noe vi KREVER!

Anonymous poster hash: 2b908...78e

Skrevet

Oi.. Hei curlingmamma...

Anonymous poster hash: 7c1ea...92e

Skrevet

Har man vært alenebarn såpass lenge som 10 år bør man passe på at i alle fall besteforeldre og foreldre har en gave til 10-åringen. Det er ikke noe hyggelig at babyen får alt og det andre barnet ikke får noe som helst. Min 10-åring blir snart storebror for første gang og vi har kjøpt litt leker til han underveis når vi har brukt helgene på å kjøpe masse babyutstyr. Det er ikke nødvendig å skape søskensjalusi med gavestyret fra dag 1. Krever ingenting av de som kommer, men svigers har allerede spurt om hva gutten ønsker seg til gave når den nye babyen kommer- de synes ikke at det er rettferdig at eldstemann skal overses når det kommer en ny baby. Er det søsken synes jeg at man skal ha med en ting til dem også- skikk og bruk. Vil ikke si at det er curlingoppførsel. I babyalbumet mitt har jeg ett bilde av at moren min får en gave til meg, men også at søsteren min da fikk gaver i form av kjoler og leker av våre besteforeldre.

Anonymous poster hash: e0cd7...61b

Skrevet

Har man vært alenebarn såpass lenge som 10 år bør man passe på at i alle fall besteforeldre og foreldre har en gave til 10-åringen. Det er ikke noe hyggelig at babyen får alt og det andre barnet ikke får noe som helst. Min 10-åring blir snart storebror for første gang og vi har kjøpt litt leker til han underveis når vi har brukt helgene på å kjøpe masse babyutstyr. Det er ikke nødvendig å skape søskensjalusi med gavestyret fra dag 1. Krever ingenting av de som kommer, men svigers har allerede spurt om hva gutten ønsker seg til gave når den nye babyen kommer- de synes ikke at det er rettferdig at eldstemann skal overses når det kommer en ny baby. Er det søsken synes jeg at man skal ha med en ting til dem også- skikk og bruk. Vil ikke si at det er curlingoppførsel. I babyalbumet mitt har jeg ett bilde av at moren min får en gave til meg, men også at søsteren min da fikk gaver i form av kjoler og leker av våre besteforeldre. Anonymous poster hash: e0cd7...61b

Tror nok babyen bryr seg svært lite om bodyene og gulpesmekkene den får, er ikke sånn at han løper rundt og frister den nye storebroren om alt det kjekke han har fått mens storebror bare må se på

Skrevet

Har man vært alenebarn såpass lenge som 10 år bør man passe på at i alle fall besteforeldre og foreldre har en gave til 10-åringen. Det er ikke noe hyggelig at babyen får alt og det andre barnet ikke får noe som helst. Min 10-åring blir snart storebror for første gang og vi har kjøpt litt leker til han underveis når vi har brukt helgene på å kjøpe masse babyutstyr. Det er ikke nødvendig å skape søskensjalusi med gavestyret fra dag 1. Krever ingenting av de som kommer, men svigers har allerede spurt om hva gutten ønsker seg til gave når den nye babyen kommer- de synes ikke at det er rettferdig at eldstemann skal overses når det kommer en ny baby. Er det søsken synes jeg at man skal ha med en ting til dem også- skikk og bruk. Vil ikke si at det er curlingoppførsel. I babyalbumet mitt har jeg ett bilde av at moren min får en gave til meg, men også at søsteren min da fikk gaver i form av kjoler og leker av våre besteforeldre.

Anonymous poster hash: e0cd7...61b

Dersom 10-åringen din ikke takler å bli storesøster/storebror uten bestikkelser har dere mange utfordringer foran dere.

9-åringen min fikk selvsagt ikke gaver fordi han fikk et søsken etter ni år som enebarn. Han fikk et søsken. Som niåring var hsn også så stor at han skjønte at en helt ny baby trengte en del ting. Det skulle bare mangle! Han var 9 år!

Tid, oppmerksomhet og kjærlighet fikk han masse av. Materielle ting for å akseptere babyen? Absolutt ikke.

Anonymous poster hash: 7c1ea...92e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...