Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #26 Skrevet 19. august 2016 Hei alle som har svart, HI her:) Først og fremst må jeg si tusen takk for at så mange tok seg tid til å svare på denne posten. Selv om den er skrevet anonymt satt det litt langt inne å fortelle det. Det å fortelle om sine innerste nevroser er ikke bare bare altså! Jeg er i full jobb, fungerer utmerket sosialt og har et stort nettverk rundt meg og til nå i livet har jeg ikke opplevd noen vansker med utfordringene min. Min OCD (vaskingen i all hovedsak)er for meg noe jeg fint føler jeg takler idet daglige, men jeg synes det var litt ekkelt å føle at jeg ble "avslørt" av mannen:( Og særlig når han påpekte at dette ikke var "vanlig". Jeg har dessverre utviklet eksem og allergi og det er ganske sannsynlig pga av overdreven vasking. Likevel er det veldig vanskelig å slutte. I forbindelse med at jeg har endel eksem på hendene kan det hende at jeg forteller legen om ubehaget og vemmelsen som kommer dersom jeg ikke vasker meg ofte. Som en spurte om her - ja, det kan hende at jeg sitter i sofaen og går for å vaske hendene, selv om de ikke egentlig er skitne. Jeg føler en slags ro av å vite at de er helt rene. (Hører selv at dette er litt tvangspreget gitt! Igjen, takk for alle kommentarer og innspill fra dere andre. Anonymous poster hash: 72c6e...8b4
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #27 Skrevet 19. august 2016 Det med sånne rare tanker har jeg hele tiden! Fryktelig slitsom. Feks. i går var jeg på butikken, kjøpte mat og drikkevarer - tunge ting igrunn. Møtte en bekjent med ny og fin bil og jeg tenkte hele tiden "tenk om jeg hadde deiset posene hardt sjaførdøra". Jeg hadde aldri i livet gjort det og ingen "stemmer i hodet" som forteller meg om å gjøre det.. I store forsamlinger er gjengangeren denne; "hva hvis jeg skriker kjempehøyt eller begynner å synge". Og jeg er normalt oppegående altså 😂 Anonymous poster hash: 3bc97...5d1
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #28 Skrevet 19. august 2016 Håndvasken synes jeg er uproblematisk sålenge du ikke vasker 3 ganger etter hverandre og når du egentlig er ren, men bare må. Det blir jo noen ganger per dag. Alt under 10 er i mine øyne urenslighet eller så gjør ikke denne personen stort... Blir fort 30 ganger pluss på en dag da. Etter hvert dobesøk, 6-7 ganger, før hvert måltid, 4-5 ganger, etter hvert bleieskift/hjulpet barn på do, 5-10 ganger, hver gang vi har vært ute/kommer hjem og går inn, 0-4 ganger, under matlaging, 1-6 ganger, etter måltid/vasket klissete barn, 4-10 ganger, vasket noe kliss etter en unge, 0-3 ganger, etter hver vaskemaskin jeg setter på, 1-4 ganger, før tar ut av oppvaskmaskin, 1 gang, etter satt inn i oppvaskmaskin, 1-5 ganger, lent med Play doh, før skal bake, pluss pluss.. Anonymous poster hash: 64e02...d19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå