Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #26 Skrevet 18. august 2016 Jeg forstår deg, men vet samtidig at man ikke kan tenke sånn. Jeg tror nok de politisk korrekte over her også får sånne tanker, men de vil ikke innrømme det. Det er nok et instinkt vi har i oss. Anonymous poster hash: 6192f...526 Foreslår at du slutter å uttale deg på vegne av andre enn deg selv. Det er en ufin hersketeknikk for veikinger. Tsk! Anonymous poster hash: 97fb2...d59
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #27 Skrevet 18. august 2016 Det eneste jeg tenker er at jeg ikke helt tror på at en pensjonoist klarer å henge med på tempoet i bhg. Men..om han hadd vært i tillegg til grunnbemanning tenker jeg det kan være en berikelse. Anonymous poster hash: b013a...3a9
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #28 Skrevet 18. august 2016 "In cases of daycare molestation, more than 60% of children who were molested, were molested by women" - Psychological profile of pedophiles and child molesters. Murray JB. J Psychol. 2000. Anonymous poster hash: 2711c...995 Ingen som vil forholde seg til dette? Anonymous poster hash: 2711c...995
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #29 Skrevet 18. august 2016 For noe sprøyt! Det handler ikke om politisk korrekthet i det hele tatt! Det handler om ikke å være en kjønnsdiskriminerende, fordomsfull idiot. Det er ikke greit å være utrygg på mørkhudede menn i sin helhet basert på frykt for å bli voldtatt. Det er ikke greit å uglese mannlige bhg-ansatte pga frykt for overgrep. Det er ikke greit å mistro kvinnelige sykepleiere av frykt for dødsengler. Det er ikke greit å straffe en hel gruppe pga handlingene til noen få. Hele samfunnet vårt er bygd slike premisser og det handler ikke om politisk korrekthet. Det er aldri greit å være en fordomsfull og diskriminerende drittsekk. Anonymous poster hash: 2711c...995 Jeg blir så irritert på dette fokuset! Man må da ha forståelse for at man er redd for seg selv og de man er glad i? Selvsagt er det ikke greit å diskriminere, men å kjenne på frykten/usikkerheten, det å ha fordommer, er faktisk en evolusjonistisk viktig egenskap og helt naturlig! De skyldige her er det fåtallet som begår overgrep, voldtekt, terrorangrep osv. De er et fåtall, men de tilhører en eller flere grupper og påvirker folks følelser i møte med gruppene. Så må man selvfølgelig forsøke å huske på at sannsynligheten for at personen er slik fortsatt er liten, og prøve å ikke uttrykke hva man tenker. Men man må søren meg få lov til å føle på det og være obs på farer her i verden! Hvis jenter med lyst hår var svært overrepresentert som lommetyver ville jeg syntes det var sårt at alle var redde for verdisakene sine når jeg gikk forbi. Men jeg ville vært sint på de med lyst hår som stjeler og setter meg i et dårlig lys, ikke på de som er redde! Og var det viktig for meg ville jeg gått sammen med andre lovlydige med lyst hår og forsøkt å fortelle verden at vi ikke er slik. Det kan føles urettferdig, men igjen: husk hvem som har skylden! Det er ikke gøy å få begrenset livsutfoldelsen fordi man er redd, heller, så de redde er også på sett og vis ofre her. Hvis alle hadde litt mer forståelse for hverandres følelser ville verden blitt et bedre sted.. Anonymous poster hash: 98524...c69
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #30 Skrevet 18. august 2016 Jeg blir så irritert på dette fokuset! Man må da ha forståelse for at man er redd for seg selv og de man er glad i? Selvsagt er det ikke greit å diskriminere, men å kjenne på frykten/usikkerheten, det å ha fordommer, er faktisk en evolusjonistisk viktig egenskap og helt naturlig! De skyldige her er det fåtallet som begår overgrep, voldtekt, terrorangrep osv. De er et fåtall, men de tilhører en eller flere grupper og påvirker folks følelser i møte med gruppene. Så må man selvfølgelig forsøke å huske på at sannsynligheten for at personen er slik fortsatt er liten, og prøve å ikke uttrykke hva man tenker. Men man må søren meg få lov til å føle på det og være obs på farer her i verden! Hvis jenter med lyst hår var svært overrepresentert som lommetyver ville jeg syntes det var sårt at alle var redde for verdisakene sine når jeg gikk forbi. Men jeg ville vært sint på de med lyst hår som stjeler og setter meg i et dårlig lys, ikke på de som er redde! Og var det viktig for meg ville jeg gått sammen med andre lovlydige med lyst hår og forsøkt å fortelle verden at vi ikke er slik. Det kan føles urettferdig, men igjen: husk hvem som har skylden! Det er ikke gøy å få begrenset livsutfoldelsen fordi man er redd, heller, så de redde er også på sett og vis ofre her. Hvis alle hadde litt mer forståelse for hverandres følelser ville verden blitt et bedre sted.. Anonymous poster hash: 98524...c69 Du klarer å bli irritert på et fokus som er menneskevennlig, ikke menneskefiendtlig? Det er godt jobba! All den tid det er større sannsynlighet for at en dame vil misbruke et barn i en barnehage, er det fullkomment stupid å uglese menn. Anonymous poster hash: 2711c...995
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #31 Skrevet 18. august 2016 Ingen som vil forholde seg til dette? Anonymous poster hash: 2711c...995 Det er vel fordi det nesten bare er kvinner som jobber i slike stillinger? (Ikke lest den) Anonymous poster hash: 98524...c69
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #32 Skrevet 18. august 2016 Du klarer å bli irritert på et fokus som er menneskevennlig, ikke menneskefiendtlig? Det er godt jobba! All den tid det er større sannsynlighet for at en dame vil misbruke et barn i en barnehage, er det fullkomment stupid å uglese menn. Anonymous poster hash: 2711c...995 Å ikke ha noen forståelse for andres følelser er ikke menneskevennlig. Jeg er da enig i at det er leit at alle skjæres over en kam, og enig i at man ikke bør diskriminere. For hver enkelt ansatt er sannsynligheten større for overgrep hvis det er en mann. Hvis flere kvinner er representert er det sannsynligvis fordi ekstremt mange flere kvinner enn menn jobber med barn. Anonymous poster hash: 98524...c69
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #33 Skrevet 18. august 2016 Å ikke ha noen forståelse for andres følelser er ikke menneskevennlig. Jeg er da enig i at det er leit at alle skjæres over en kam, og enig i at man ikke bør diskriminere. For hver enkelt ansatt er sannsynligheten større for overgrep hvis det er en mann. Hvis flere kvinner er representert er det sannsynligvis fordi ekstremt mange flere kvinner enn menn jobber med barn. Anonymous poster hash: 98524...c69 Så når jeg argumenterer for rasjonalitet og ikke-diskriminering, ikke følelsesstyrt paranoia, da er jeg politisk korrekt og et snev av menneskefiendtlig? Dette er jo bare tøv. Irrasjonell frykt kureres ikke ved å forstå fordommer ihjel. Det bekjempes ved kunnskap, enten det er frykt for mannlige barnehageansatte, fremmedfrykt eller redsel for å fly. Anonymous poster hash: 2711c...995
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #34 Skrevet 18. august 2016 Å ikke ha noen forståelse for andres følelser er ikke menneskevennlig. Jeg er da enig i at det er leit at alle skjæres over en kam, og enig i at man ikke bør diskriminere. For hver enkelt ansatt er sannsynligheten større for overgrep hvis det er en mann. Hvis flere kvinner er representert er det sannsynligvis fordi ekstremt mange flere kvinner enn menn jobber med barn. Anonymous poster hash: 98524...c69 Man må kunne gå imot et syn som diskriminerer en hel gruppe mennesker og mistenkeliggjør dem for å være potensielle overgripere. Det at noen reagerer på en slik vrangforestilling gjør at den som lider av den har en sjanse til å jobbe med det og slik bli kvitt angsten sin. Anonymous poster hash: 9f611...76d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå