Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #26 Skrevet 16. august 2016 Hvorfor har noen skoler tilbud om yoghurt og sjokomelk? På vår skole får de bare tilbud om lett, ekstra lett og laktosefri melk. Anonymous poster hash: d2df8...9fc
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #27 Skrevet 16. august 2016 Sjokomelk er sunnere pga færre kalorier? Og ungene dine trenger ekstra næring?? Da velger du den ned flest kalorier. Snakk om å male seg inn i et hjørne for å unnskylde at ungene får sjokomelk... Anonymous poster hash: a4d3c...767 Det som tilbys på skolen er ikke sjokomelk, selv om den blir kalt det, men EKSTRA LETT MELK MED KAKAO!! Det er ikke så mange kalorier i denne melken, og ja, ungene mine trenger flere kalorier enn det forderva vannet på skolen kan gi dem. Jeg har selv drukket det vannet, smaker jo ræva. Vet ikke om det er rørene som er for gamle, kilden som er forurenset eller noe annet, men det gir dårlig smak. Og da drikker ungene for lite. Jeg maler meg ikke inn i noe hjørne og unnskylder ingenting. Men folk har blitt helt hysteriske når de vil at mat og drikke skal være uten smak. Anonymous poster hash: f8de2...5b7
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #28 Skrevet 16. august 2016 Hvorfor har noen skoler tilbud om yoghurt og sjokomelk? På vår skole får de bare tilbud om lett, ekstra lett og laktosefri melk. Anonymous poster hash: d2df8...9fc Hva er problemet med yoghurt uten tilsatt sukker da? Slutt å være mathysterisk og videreføre det samme til barna dine. Du er sikkert en slik som posjonerer frukt til dem fordi frukt inneholder jo fruktSUKKER, og alt sukker er døden? Anonymous poster hash: f8de2...5b7
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #29 Skrevet 16. august 2016 Nei, det er ikke bare her. Trenger virkelig ikke drikke kumelk til lunsj. Gjør dere det selv? Anonymous poster hash: 28957...0e2 Jeg drikker selv te, kaffe, noen ganger melk, juice, mineralvann uten smak osv til lunsj. Kjenner heller ikke noen som bare drikker vann hele dagen. I tillegg er det jo mange barn som ikke liker ost og yoghurt. Og barn trenger kalsium. Skal man sende med dem spinatsmoothie i stedet for melk da? Anonymous poster hash: f8de2...5b7
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #30 Skrevet 16. august 2016 Hva er problemet med yoghurt uten tilsatt sukker da? Slutt å være mathysterisk og videreføre det samme til barna dine. Du er sikkert en slik som posjonerer frukt til dem fordi frukt inneholder jo fruktSUKKER, og alt sukker er døden? Anonymous poster hash: f8de2...5b7 Eeh. Hun over her skrev vel ikke at det var noe problem. Bare hvorfor det er ulik praksis. Snakk om å tolke alt i verste mening. Kunne gjerne vært yoghurt på vår skole også, men det får de ikke tilbud om. Anonymous poster hash: 08e2e...97e
*Lissi* Skrevet 16. august 2016 #31 Skrevet 16. august 2016 Yngste vil ha lettmelk. De to eldste vil ikke ha melk, så drikker vann.
TPK Skrevet 16. august 2016 #32 Skrevet 16. august 2016 Vi kan bare velge mellom lett og ekstra lett melk heldigvis. Er jo helt tullete at barn skal få sjokomelk hver dag! Men jeg har ikke lyst å bestille. Literprisen er jo mye høyere enn ved å kjøpe store pakker i butikken. Så da kan jeg heller få i ham det glasset hjemme. Han er uansett glad i både ost, yoghurt og melk på frokostblanding, så han trenger nok ikke noe ekstra.
Mrs. Kaizer Skrevet 16. august 2016 #33 Skrevet 16. august 2016 Nei, det er ikke bare her. Trenger virkelig ikke drikke kumelk til lunsj. Gjør dere det selv? Anonymous poster hash: 28957...0e2 Ungene mine drikker melk til lunsj hjemme på fridager og i helger, så da kan de gjøre det på skolen også. Jeg mener ikke at melk er skadelig å innta, derfor gir jeg ungene melk 2-3 ganger til dagen.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #34 Skrevet 16. august 2016 Hvorfor det? Den er jo faktisk like sunn om ikke sunnere enn lettmelken. Færre kalorier. Har ingen kobling til type Litago etc. Anonymous poster hash: b73d0...fed Kalorier har null og nada med sunnhet å gjøre. Vi trenger kalorier. Sjokomelken de får på skolen har tilsatt sukker. Det er en uting. Melkefett er bare sunt, lettmelk er lett nok Anonymous poster hash: 1bfa8...b3e
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #35 Skrevet 16. august 2016 Litt melk om dagen er bare godt og sunt, så min førsteklassing får skolemelk. Han får lettmelk. Ser ikke noe vits i at han skal få den sjokolademelken selv om den ikke er like usunn som Litago. Vil ikke venne barnet til å drikke noe så søtt til mat, da kan man heller drikke vann eller melk. Anonymous poster hash: 078cb...f77
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #36 Skrevet 16. august 2016 Kalorier har null og nada med sunnhet å gjøre. Vi trenger kalorier. Sjokomelken de får på skolen har tilsatt sukker. Det er en uting. Melkefett er bare sunt, lettmelk er lett nok Anonymous poster hash: 1bfa8...b3e Nei, "sjokomelken" de får på skolen er IKKE tilsatt sukker. Kødder Tine med oss når de skriver på nettsiden sin "melk med kakao UTEN TILSATT SUKKER"? I likhet med meg synes ungen min det smaker pjuk med vann til brødskive, så han får melk. Det utelukker selvsagt ikke at han OGSÅ drikker vann. Er særdeles lite skeptisk til å gi ungen min melk. Anonymous poster hash: 1bf97...67e
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #37 Skrevet 16. august 2016 Hvorfor har noen skoler tilbud om yoghurt og sjokomelk? På vår skole får de bare tilbud om lett, ekstra lett og laktosefri melk. Anonymous poster hash: d2df8...9fc Dette er vel opp til skolen. Hva de har plass til og hva de vil administrere. Anonymous poster hash: dc626...0f5
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #38 Skrevet 16. august 2016 Min kommer til å få lettmelk. Husker selv da jeg var ung, en iskald melk og frukt til lunsjen 😊 (vi hadde fruktkasse) Anonymous poster hash: feeb0...d9b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #39 Skrevet 16. august 2016 Nei, det er ikke bare her. Trenger virkelig ikke drikke kumelk til lunsj. Gjør dere det selv? Anonymous poster hash: 28957...0e2 Inn i mellom, kan til og med være så crazy at jeg slår til med en brus 😂 Anonymous poster hash: feeb0...d9b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #41 Skrevet 16. august 2016 Hva er problemet med yoghurt uten tilsatt sukker da? Slutt å være mathysterisk og videreføre det samme til barna dine. Du er sikkert en slik som posjonerer frukt til dem fordi frukt inneholder jo fruktSUKKER, og alt sukker er døden? Anonymous poster hash: f8de2...5b7 Hæ? Tror du har svart på feil innlegg! Jeg spurte bare hvorfor noen skoler tilbyr yoghurt, på vår skolen har vi ikke det tilbudet. Eneste de har er melk Anonymous poster hash: d2df8...9fc
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #42 Skrevet 16. august 2016 Det fungerer fint her. De får kun melk på skolen da vi ser på melkedrikking som en uvane uansett type. Hva er galt med melkedrikking? Anonymous poster hash: 4bec0...ef1
Elsker livet Skrevet 16. august 2016 #43 Skrevet 16. august 2016 Hva er galt med melkedrikking? Anonymous poster hash: 4bec0...ef1 Fordi vi ønsker at barna skal ha mest mulig jevnt blodsukker gjennom dagen. I melk er det for mye raske karbohydrater etter vår mening, så de gode næringstoffene vi finner i melka heller bør inntas på andre måter ennå drikke melk til måltidene.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #44 Skrevet 16. august 2016 Jeg driter i om sjokomelka er sunn. Det er en veldig dårlig vane å drikke sjokomelk. Ungene får lettmelk. Brød og vann? Urk! Anonymous poster hash: 3a45a...f37
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #45 Skrevet 16. august 2016 Jeg driter i om sjokomelka er sunn. Det er en veldig dårlig vane å drikke sjokomelk. Ungene får lettmelk. Brød og vann? Urk! Anonymous poster hash: 3a45a...f37 Ja hvis ungen bare får en skive med salami i matboksen er det sikkert kjedelig med vann til.. Anonymous poster hash: 28957...0e2
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #46 Skrevet 16. august 2016 Ja hvis ungen bare får en skive med salami i matboksen er det sikkert kjedelig med vann til.. Anonymous poster hash: 28957...0e2 Nå spiser vel de fleste skolebarn brød til lunsj, så da forstår du sikkert hvorfor mange velger melk? Eller var svaret ditt litt dårlig skjult kritikk mot mødre som sender med disse FÆLE brødskivene i stedet for hjerteforma tomater, bønner og tang fra Vestlandsfjordene? Anonymous poster hash: 1bf97...67e
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #47 Skrevet 16. august 2016 Nå spiser vel de fleste skolebarn brød til lunsj, så da forstår du sikkert hvorfor mange velger melk? Eller var svaret ditt litt dårlig skjult kritikk mot mødre som sender med disse FÆLE brødskivene i stedet for hjerteforma tomater, bønner og tang fra Vestlandsfjordene? Anonymous poster hash: 1bf97...67e Nei, det var generell kritikk mot norsk, kjedelig husmannskost. Det finnes en mellomting mellom agurkhjerter og brød. Komisk å se alle krangle om søt eller vanlig meøk, men vann, det går ikke ann. Anonymous poster hash: 28957...0e2
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #48 Skrevet 16. august 2016 Forstprr forøvrig likevel ikke hvorfor så mange gir barna sine kumelk som tørstedrikk. Anonymous poster hash: 28957...0e2
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #49 Skrevet 16. august 2016 Mine har vann med på skolen. Fyller flasken halvfull med vann og legger i fryseren. På morgenen tar jeg den opp og fyller på med kaldt vann. Vips, så har barna vann med is hele dagen. Anonymous poster hash: 79b2b...ed5
hol(L)y COW Skrevet 16. august 2016 #50 Skrevet 16. august 2016 Fordi vi ønsker at barna skal ha mest mulig jevnt blodsukker gjennom dagen. I melk er det for mye raske karbohydrater etter vår mening, så de gode næringstoffene vi finner i melka heller bør inntas på andre måter ennå drikke melk til måltidene. Om man drikker melk til måltid med grovt brød og feks grønnsaker el nøtter så får vel de aller færreste en unormal blodsukkerstigning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå