Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #1 Skrevet 16. august 2016 ? Anonymous poster hash: abd73...ff6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #2 Skrevet 16. august 2016 Apemelk eller kanskje eselmelk Anonymous poster hash: 45454...7f1
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #3 Skrevet 16. august 2016 Morsomt Anonymous poster hash: abd73...ff6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #4 Skrevet 16. august 2016 Skjønner ikke greia med at barn skal ha melk på skolen, annet enn for å støtte opp om norske melkebønder og Tine, og det er jo en grei sak det. Men barn kan drikke vann. Om de spiser gulost og yoghurt får de uansett alt de trenger av melkeprodukter Anonymous poster hash: 1bfa8...b3e
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #5 Skrevet 16. august 2016 Den "grønne". Anonymous poster hash: 28073...4a4
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #7 Skrevet 16. august 2016 Er jo en genistrek av Tine, som har klart å få til skolemelkordningen. Vi biter ikke på. Barna drikker vann. Anonymous poster hash: 85a84...34f
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 Blir ikke før til neste år her, men tipper han vil ha sjokolademelk. Men vet ikke om han liker den typen, får man kjøpt den i butikk noe sted? Anonymous poster hash: 763b5...11b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #9 Skrevet 16. august 2016 Er jo en genistrek av Tine, som har klart å få til skolemelkordningen. Vi biter ikke på. Barna drikker vann. Anonymous poster hash: 85a84...34f Nettopp!! Anonymous poster hash: 1bfa8...b3e
Serepta Skrevet 16. august 2016 #10 Skrevet 16. august 2016 Pleier ikke kunne velge på vår skole. Enten lettmelk ellet den sjokogreia uten laktose. De har så langt hatt lettmelk. Og alltid vannflaske i tillegg
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #11 Skrevet 16. august 2016 Han har hatt og fortsetter med lettmelk. Jeg synes det er en bra ordning at man kan få melk på skolen, jeg. Ofte drikker han for lite i løpet av dagen, selv han har med seg vannflaske (er supertørst når han kommer hjem fra AKS). Da er det fint at han i hvert fall får i seg melk. Anonymous poster hash: 329f7...c7d
Kira Skrevet 16. august 2016 #12 Skrevet 16. august 2016 Lettmelk. Ser at veldig mange i klassen får sjokomelk. Selv om det er en "sunn" type synes jeg det er håpløst at ungene skal drikke sjokomelk på skolen hver dag.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #13 Skrevet 16. august 2016 Lettmelk. Ser at veldig mange i klassen får sjokomelk. Selv om det er en "sunn" type synes jeg det er håpløst at ungene skal drikke sjokomelk på skolen hver dag. Hvorfor det? Den er jo faktisk like sunn om ikke sunnere enn lettmelken. Færre kalorier. Har ingen kobling til type Litago etc. Anonymous poster hash: b73d0...fed
Elsker livet Skrevet 16. august 2016 #14 Skrevet 16. august 2016 De får melk med kakaosmak. Skulle helst sett at de heller ble tilbudt kaldt vann på flaske, så slapp vi å tenke på å ta det med selv, og vi kunne fått bort den melka som jeg ikke er særlig positiv til. Å fylle på vann på skolen er visst ikke aktuelt fordi vannet smaker dårlig.
Kira Skrevet 16. august 2016 #15 Skrevet 16. august 2016 Hvorfor det? Den er jo faktisk like sunn om ikke sunnere enn lettmelken. Færre kalorier. Har ingen kobling til type Litago etc. Anonymous poster hash: b73d0...fed Rett og slett fordi jeg tenker det kan bli en dårlig vane å måtte ha en type smak på melken/vannet man drikker. De fleste type sjokolademelkene man får i butikken er ikke sunne.
Elsker livet Skrevet 16. august 2016 #16 Skrevet 16. august 2016 Rett og slett fordi jeg tenker det kan bli en dårlig vane å måtte ha en type smak på melken/vannet man drikker. De fleste type sjokolademelkene man får i butikken er ikke sunne. Det fungerer fint her. De får kun melk på skolen da vi ser på melkedrikking som en uvane uansett type.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #17 Skrevet 16. august 2016 Sjokomelk! Som før nevnt, er den sunnere enn lettmelken på grunn av færre kalorier. Jeg har to pipestilker som har godt av å ha noe annet enn det jævla vannet hele dagen. Ikke liker de ost eller yoghurt heller, og kalsium må de ha. Vannet på skolen smaker dårlig, de har ikke plass i kjøleskapet til alle vannflaskene - dere mener da at de skal drikke lunka vann hele dagen? Inspirerer ikke til læring akkurat. Og dere som er redde for at melk med kakao skal smake for godt, er det et mål å få ungene til å spise kun mat som har vond smak? Hva er problemet med at de drikker melk med kakao? Ikke noe rart ungene får spiseforstyrrelser når foreldre har så sykt forhold til mat og kosthold! Anonymous poster hash: f8de2...5b7
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #18 Skrevet 16. august 2016 Rett og slett fordi jeg tenker det kan bli en dårlig vane å måtte ha en type smak på melken/vannet man drikker. De fleste type sjokolademelkene man får i butikken er ikke sunne. Så du kan ikke styre hva barna dine kjøper i butikken? Her får de ikke godteri, og maser heller ikke om litago og diverse i uka, uansett hva de drikker på skolen. Man skal ha smak. Det er ikke et mål å få mest mulig smakløs mat i kostholdet. Norsk mat generelt er jo ganske smakløs - og så er det blitt poppis å kutte ut salt, krydder, tilsatt smak og sukker. Hva sitter man igjen? Jo, matvarer som smaker papp. Så undrer man etterpå hvorfor ungene ikke spiser de forferdelige frosne grønnsaker som man har dampet i stekepanna uten krydder... Anonymous poster hash: f8de2...5b7
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #19 Skrevet 16. august 2016 Sjokomelk! Som før nevnt, er den sunnere enn lettmelken på grunn av færre kalorier. Jeg har to pipestilker som har godt av å ha noe annet enn det jævla vannet hele dagen. Ikke liker de ost eller yoghurt heller, og kalsium må de ha. Vannet på skolen smaker dårlig, de har ikke plass i kjøleskapet til alle vannflaskene - dere mener da at de skal drikke lunka vann hele dagen? Inspirerer ikke til læring akkurat. Og dere som er redde for at melk med kakao skal smake for godt, er det et mål å få ungene til å spise kun mat som har vond smak? Hva er problemet med at de drikker melk med kakao? Ikke noe rart ungene får spiseforstyrrelser når foreldre har så sykt forhold til mat og kosthold! Anonymous poster hash: f8de2...5b7 Ikke meg som har svart tidligere, men en utfordring jeg synes det er med melk med kakaosmak er at barna venner seg til den søte smaken. Melk er søtt nok i seg selv, så kan de få med kakaosmak av og til som ekstra kos, tenker jeg. Anonymous poster hash: 329f7...c7d
Mrs. Kaizer Skrevet 16. august 2016 #20 Skrevet 16. august 2016 Vanlig lettmelk. Og jeg klarer ikke se hva som er så galt med skolemelkordningen? Men det er jo sånn her innpå dib; at vanlig kosthold er skadelig (melk,brødmat og poteter)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #21 Skrevet 16. august 2016 Vanlig lettmelk. Og jeg klarer ikke se hva som er så galt med skolemelkordningen? Men det er jo sånn her innpå dib; at vanlig kosthold er skadelig (melk,brødmat og poteter) Nei, det er ikke bare her. Trenger virkelig ikke drikke kumelk til lunsj. Gjør dere det selv? Anonymous poster hash: 28957...0e2
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #22 Skrevet 16. august 2016 Så du kan ikke styre hva barna dine kjøper i butikken? Her får de ikke godteri, og maser heller ikke om litago og diverse i uka, uansett hva de drikker på skolen. Man skal ha smak. Det er ikke et mål å få mest mulig smakløs mat i kostholdet. Norsk mat generelt er jo ganske smakløs - og så er det blitt poppis å kutte ut salt, krydder, tilsatt smak og sukker. Hva sitter man igjen? Jo, matvarer som smaker papp. Så undrer man etterpå hvorfor ungene ikke spiser de forferdelige frosne grønnsaker som man har dampet i stekepanna uten krydder... Anonymous poster hash: f8de2...5b7 Man kan styre det inntil en viss alder. Fram til da er det lurt å innarbeide gode vaner. Anonymous poster hash: 28073...4a4
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #23 Skrevet 16. august 2016 Lettmelk. Trenger ikke venne seg til sjokoladesmak daglig. Det drikker vi av og til i helgene. Og selv om jeg er enig i at de kan drikke vann, så trenger gutten min de ekstra kaloriene han får fra melka. Ingen storeter... Anonymous poster hash: a4d3c...767
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #24 Skrevet 16. august 2016 Sjokomelk! Som før nevnt, er den sunnere enn lettmelken på grunn av færre kalorier. Jeg har to pipestilker som har godt av å ha noe annet enn det jævla vannet hele dagen. Ikke liker de ost eller yoghurt heller, og kalsium må de ha. Vannet på skolen smaker dårlig, de har ikke plass i kjøleskapet til alle vannflaskene - dere mener da at de skal drikke lunka vann hele dagen? Inspirerer ikke til læring akkurat. Og dere som er redde for at melk med kakao skal smake for godt, er det et mål å få ungene til å spise kun mat som har vond smak? Hva er problemet med at de drikker melk med kakao? Ikke noe rart ungene får spiseforstyrrelser når foreldre har så sykt forhold til mat og kosthold! Anonymous poster hash: f8de2...5b7 Sjokomelk er sunnere pga færre kalorier? Og ungene dine trenger ekstra næring?? Da velger du den ned flest kalorier. Snakk om å male seg inn i et hjørne for å unnskylde at ungene får sjokomelk...😂 Anonymous poster hash: a4d3c...767
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #25 Skrevet 16. august 2016 Det blir nok ekstra lett med tilsatt vitamin D. Vil ikke at barnet skal venne seg til at melk må smake sjokolade, så vil ikke velge sjokolademelk. Anonymous poster hash: 9a1d9...49f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå