Gå til innhold

Hvor mange språk er du flytende i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norsk og engelsk. Jeg er fullstendig tospråklig, dvs har null aksent på de to språkene. Har begge som morsmål.

Har hørt mange som påstår de snakker 'som en amerikaner' e.l., men det høres godt at de har norsk aksent. De hører det vel ikke selv.

Anonymous poster hash: 82281...248

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er god i engelsk, lærte det tidlig og har bodd en kort periode i England. Aksenten min er tett opp til britisk. Regner ikke med at jeg høres britisk ut for en brite, men har fått mange beundrende kommentarer fra andre nasjonaliteter. Flytende er likevel noe jeg ikke vil påberope meg å være. Jeg må noen ganger lete etter ord om samtalen går utover vanlig dagligsnakk og har nok ikke ordforråd som tilsvarer en brite på mitt utdanningsnivå. 

Anonymous poster hash: bc63d...e99
Skrevet

Norsk, engelsk, fransk, tysk, spansk og italiensk.

Anonymous poster hash: 93aa2...c44

Skrevet

Norsk 😂

Og ja, jeg KAN engelsk og forstår det meget bra, men alle kan nok høre at jeg ikke ble født i England liksom.

Anonymous poster hash: 58722...de4

Skrevet

Jeg hadde språklinje på vgs og kan flytende fransk, spansk, engelsk og de nordiske språkene - særlig svensk. Har et godt språkøre og klarer å gjøre meg forstått på tysk og gresk :) Skjønner hva de sier på tysk, men å snakke det selv er et mareritt.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg er god i engelsk, lærte det tidlig og har bodd en kort periode i England. Aksenten min er tett opp til britisk. Regner ikke med at jeg høres britisk ut for en brite, men har fått mange beundrende kommentarer fra andre nasjonaliteter. Flytende er likevel noe jeg ikke vil påberope meg å være. Jeg må noen ganger lete etter ord om samtalen går utover vanlig dagligsnakk og har nok ikke ordforråd som tilsvarer en brite på mitt utdanningsnivå.

Anonymous poster hash: bc63d...e99

Der har du min historie også. Det er vel derfor jeg blir oppmerksom på egne feil.

Skrevet

Norsk, færøysk og islandsk. Er født og oppvokst i Norge. Har en med mamma som snakker færøysk og pappa som snakker Islandsk.

Likevel er jeg utrolig dårlig i språk, og jeg gikk ut av videregående med 2 i engelsk og tysk :o

Anonymous poster hash: cc0a0...760

Skrevet

Norsk, samisk og italiensk 😀

Anonymous poster hash: 65af8...65b

Skrevet

Norsk, samisk og italiensk 😀

Er same og bor i Italia på 8 året

Skrevet

Svensk (morsmål)

Norsk

Engelsk

Kan også tysk og latin helt greit. Samt litt russisk.

Skrevet

Norsk bare.

Snakker veldig godt engelsk, blir tatt for å komme fra New York flere plasser i USA, men det er bare selskapsprat. Blir der mer seriøst, leter jeg litt etter ord..

Anonymous poster hash: 687b1...c20

Skrevet

Glemte fransk. Kan stotre meg frem på fransk også

Anonymous poster hash: 9368f...e35

Stotre seg frem er ikke å snakke et språk flytende. 

Forøvrig er det ikke noe som heter å være flytende i et språk. Man snakker et språk flytende. 

Anonymous poster hash: c99cd...d06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...