Gå til innhold

Hvor mange språk er du flytende i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er flytende i engelsk og norsk. Pluss dansk og svensk 😂 skulle ønske jeg kunne flere språk.

Anonymous poster hash: 539a3...def

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler meg flytende, for ikke å si synkende i de fleste av verdens språk... Jeg er regelrett dårlig i språk, men er knallgod i norsk, både muntlig og skriftlig.

Anonymous poster hash: 22c0a...200

Skrevet

Engelsk og norsk. Kunne ønske jeg kunne spansk.

Skrevet

Er muntlig meget god flytende i fire språk og snakker to til med litt mer aksent. Skriftlig er jeg gjennomsnittlig.

Anonymous poster hash: 35025...ed2

Skrevet

Jeg snakker norsk og engelsk flytende. I tillegg er jeg rimelig rå på svensk, dansk, tysk, fransk, spansk og italiensk når jeg har en vinflaske innabords.

Skrevet

Castellano Spansk , Norsk og Engelsk.

Skrevet

Norsk, engelsk og tysk ( bodd i Tyskland i syv år)

Anonymous poster hash: 4c84c...46f

Skrevet

Norsk som morsmål. Ellers stødig i engelsk, både muntlig og skriftlig.

Skulle virkelig ønske jeg kunne spansk. Kam bare enkelte ord her og der.

Anonymous poster hash: 9f25d...ee7

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg er flytende i engelsk og norsk. Pluss dansk og svensk 😂 skulle ønske jeg kunne flere språk.

Flytende dansk?

Kan du telle til 100?

Skrevet

Norsk selfølgelig , å svensk som er mitt farsmål

Anonymous poster hash: 110ec...71c

Skrevet

Norsk

Snakker bra engelsk (er arbeidsspråket mitt), men ikke flytende. Man hører at jeg ikke er britisk.

Anonymous poster hash: 9368f...e35

Skrevet

Norsk

Snakker bra engelsk (er arbeidsspråket mitt), men ikke flytende. Man hører at jeg ikke er britisk.

Glemte fransk. Kan stotre meg frem på fransk også 😬😄

Skrevet

Norsk. Var flytende i amerikansk muntlig og skriftlig også, men skal ikke påstå at jeg er det. Jeg er imidlertid fremdeles så god i engelsk/amerikansk at jeg kan få briter til å tro jeg har bodd mange år i England, eller at amerikanere forstår jeg har bodd i USA. Kunne også skille 100 % om jeg skulle velge å skrive amerikansk eller britisk engelsk.

Jeg er litt kamelon, noen dager med australiere, så blir jeg rimelig aussie i uttale også ;)

Men vil ikke si jeg er flytende lenger, fordi jeg bruker språket for lite.

Var god i tysk tidligere, kunne være med i de fleste samtaler. Men bruker aldri språket lenger, så det aktive ordforrådet mitt er blitt elendig selv om jeg ikke har noen problemer med å lese tyske bøker.

Fransk.... skulle ikke sultet ihjel, men det er også alt. Forstår litt mer enn jeg kan gjøre meg forstått til.

Anonymous poster hash: 90d7f...c4f
Skrevet

Flytende dansk?

Kan du telle til 100?

Eh ja... Begge foreldrene mine er danske...

Hvor mange språk snakker du flytende da?

Skrevet

Norsk (morsmål)

Engelsk

Russisk og serbisk som arbeidsspråk.

Snakker greit tysk og litt italiensk.

Hadde vært morro å lære kinesisk😀

Anonymous poster hash: e34a1...ba1

Gjest Antarctica
Skrevet

Eh ja... Begge foreldrene mine er danske...

Hvor mange språk snakker du flytende da?

Kommer an på hva du mener med "flytende". Jeg snakker selvsagt morsmålet mitt (norsk), og jeg snakker dansk (uten feil, men med aksent). Gjør meg godt forstått på fransk og islandsk, men gjør fortsatt mange feil.

Jeg har undervist i tre fremmedspråk (tysk, spansk og engelsk), men dermed blir jeg bare desto mer oppmerksom på feilene jeg gjør i disse språkene. Har heller ikke et ordforråd som tilsvarer en innfødt.

Så selv om jeg har bodd i både engelsktalende og spansktalende land, og studert tysk på universitetet til laud, så betyr ikke det at jeg vil bli tatt for å være morsmålsbruker av språket.

De færreste jeg kjenner snakker et fremmedspråk så godt at jeg vil kalle det "flytende". Hvis man f eks kommer til USA som utvekslingselev på videregående er man for gammel til å bli flytende (uten med ekstraordinær innsats.)

Skrevet

Jeg har norsk som morsmål, men snakker britisk-engelsk like flytende som en britisk 14-åring ca. Jeg kan mao ikke holde en proff engelsk samtale om f.eks politikk i gang i evigheter, men jeg klarer meg godt nok til hverdags. Har nordbritisk aksent, så det gjør liksom ingenting at vokabularet mitt ikke er det bredeste, ingen forventer at man er hjernekirurg når man snakker som om man kommer fra en arbeiderklasseby :P 

Jeg kan ellers få meg noe å spise i Frankrike og Tyskland, samt kjøpe rosa og grønne ting.. Men det er sånn ca det. 

Anonymous poster hash: ad21e...af7
Skrevet

Morsmålslik kompetanse i engelsk og norsk. Jeg snakker relativt flytende fransk, og har kunnet fransk hele livet, samt at jeg bruker det hver dag, men det når fortsatt ikke opp til kompetansen min i norsk og engelsk. Det er kanskje nok til å kalles flytende for noen, det avhenger jo av definisjonen.

Skrevet

Jeg er helt flytende i norsk og spansk. Jeg er norsk men har bodd i spansktalende land i flere år, studert og jobbet.

Engelsk snakker jeg svært godt, men mangler litt faguttrykk og avanserte uttrykk innenfor emner jeg ikke "kan" på engelsk. Usikker på om det er "flytende"? Snakker mye engelsk i jobbsammenheng...

Anonymous poster hash: 70c47...fe8

Skrevet

Norsk

Arabisk

Tyrkisk

Persisk

Anonymous poster hash: 85db2...5a1

Skrevet

Norsk, engelsk, tysk og spansk :)

Anonymous poster hash: 7b1c6...3cb

Skrevet

3 Norsk, Fransk og Engelsk

Skrevet

Kun norsk. Klarer meg godt i engelsk også, men ikke flytende, som at folk fra England tror jeg er engelsk. 

Anonymous poster hash: 99287...ee6
Skrevet

Norsk

Dansk

Engelsk

Anonymous poster hash: 1758c...e26
Skrevet

3 Norsk, Fransk og Engelsk

Så heldig du er, jeg øver og øver for å bli flytende i fransk. Det er det vakreste språket i verden!

Hvor lærte du det flytende?

Anonymous poster hash: 1758c...e26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...