Gå til innhold

Har du en fin og behagelig stemme (ikke sang)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjøres det??

Anonymous poster hash: f46a5...b67

Du gjør det hver gang du gjesper. Legg handa på strupehodet og gjesp, så kjenner du det. Det senkes også når du leker at du hermer etter "en trollstemme inni en mørk hule" 😃

Anonymous poster hash: 01e64...130

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja har fått hørt at jeg er behagelig å være rundt, vesen og stemme, men har også fått hørt og vet at jeg snakker ganske lavt, dette er til tider slitsomt da jeg må anstrenge meg for å prate høyt særlig i jobben, det er helt unaturlig for meg å prate høyere så det er et slit :/ men anstrenger meg og øver på det fordi jeg vet det er irriterende å ikke høre/måtte si hæ mye.

Anonymous poster hash: 7b992...f82

Skrevet

Adele?

Anonymous poster hash: ec9cf...188

Ja.

Skrevet

Du gjør det hver gang du gjesper. Legg handa på strupehodet og gjesp, så kjenner du det. Det senkes også når du leker at du hermer etter "en trollstemme inni en mørk hule" 😃

Hmm. Trur jeg skjønner litt. Skjønner ikke helt hvordan det går å gjøre til vanlig.

Skrevet

Ja.

Huff... Stakkars deg 😉 da er det nesten bedre med heliumstemme 😂

Skrevet

Hmm. Trur jeg skjønner litt. Skjønner ikke helt hvordan det går å gjøre til vanlig.

Hun er sanger selv, mezzosopran, så da vet hun hvordan man gjør klangfargen mørkere. Alt går an med stemmen, det må bare øves på 😊

Skrevet

Huff... Stakkars deg 😉 da er det nesten bedre med heliumstemme 😂

Ja, huff, verden er urettferdig!

Skrevet

Får høre at jeg er behagelig å høre på. Selv syns jeg det er vanskelig å vite. Den stemmen jeg hører inni meg når jeg snakker er ganske fin, men på opptak hører jeg hvor lys og nasal den høres ut for andre.

Skrevet

Hun er sanger selv, mezzosopran, så da vet hun hvordan man gjør klangfargen mørkere. Alt går an med stemmen, det må bare øves på 😊

Jeg har lite strupehode og kort stemmebånd, så det er ikke bare-bare. Jeg har prøvd ;)

Er ikke alltid man bare kan øve/trene opp stemmen, da både strupehodes størrelse og stemmebåndets lengde spiller inn. Det er lettere å lære seg å synge/prate lysere enn mørkere da stemmebåndet selv setter en stopper for hvor dypt man kan gå ;)

Men det er så rart hvor annerledes stemmen høres ut inni hodet enn på opptak. Hver gang jeg hører meg selv på opptak så sverger jeg på å aldri synge/prate igjen :P Noe jeg selvfølgelig har glemt etter 5 min :P 🙈

Hilsen smurfen med heliumsstemmen ;)

Anonymous poster hash: d162f...6cc

Skrevet

Jeg har lite strupehode og kort stemmebånd, så det er ikke bare-bare. Jeg har prøvd ;)

Er ikke alltid man bare kan øve/trene opp stemmen, da både strupehodes størrelse og stemmebåndets lengde spiller inn. Det er lettere å lære seg å synge/prate lysere enn mørkere da stemmebåndet selv setter en stopper for hvor dypt man kan gå ;)

Men det er så rart hvor annerledes stemmen høres ut inni hodet enn på opptak. Hver gang jeg hører meg selv på opptak så sverger jeg på å aldri synge/prate igjen :P Noe jeg selvfølgelig har glemt etter 5 min :P 🙈

Hilsen smurfen med heliumsstemmen ;)

Anonymous poster hash: d162f...6cc

Størrelsen på strupehodet har litt å si, men jeg tenkte mer på strupehodets fleksibilitet og klangrommet man kan danne ved å bevege det. For når man synger, bruker man jo stemmen over flere oktaver, og det samme kan man i tale.

Når det er sagt: det er ikke et stort poeng å snakke dypere hvis du ikke selv syns det er et problem å ha lys stemme. Venninna mi øvde seg på å snakke dypt fordi hun var lei av å bli spurt i telefonen om mamma var hjemme... Men det er jo ingen stor sak - talestemmen skal først og fremst fungere.

(Jeg jobber med stemme, sang og tale, så jeg er litt nørd...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...