Gå til innhold

Tyrkia opphever den seksuelle lavalder!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg boikotter dette landet. Kommer aldri til å reise dit igjen selv om det var nydelig der i ferien 10 år tilbake.

Anonymous poster hash: c5ea1...2cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå var det snakk om p piller fordi jentungen skulle ha sex!! Og der var skremmende mange positive og syntes det var helt okej at 13 åringer har sex. Noe jeg overhode ikke er enig i.12 åring og 13 åring er vel nesten samme sak.

Hvor kommer 50 årig mann ifra?

Anonymous poster hash: 5d39e...167

Det er nok ikke de samme som svarer. Jeg har svart negativt i begge trådene. Barnesex er ikke ok, uansett hvor "moden" man føler seg.

Anonymous poster hash: f0f06...01c

Skrevet

Nå var det snakk om p piller fordi jentungen skulle ha sex!! Og der var skremmende mange positive og syntes det var helt okej at 13 åringer har sex. Noe jeg overhode ikke er enig i.12 åring og 13 åring er vel nesten samme sak.

Hvor kommer 50 årig mann ifra?Anonymous poster hash: 5d39e...167

Sett bort fra at jeg også synes det er tidlig at to 13-åringer har seg: Loven i Tyrkia befatter nok ikke to 12-åringer,men en 12-åring som giftes bort til en voksen mann. Hvor det forventes at hun gjør sine " ekteskapelige plikter" og i tillegg føder en sønn innen hun er 14. Og så blir en 10-åring giftet bort for det er jo nesten 12 år osv osv.

Spør igjen, er alle pedofile i Tyrkia, er det normen å ønske sex med barn?

Anonymous poster hash: 81ec9...8d6

Skrevet

Nå er ikke loven blitt vedtatt og ifølge ekspertuttalelser så er det høyst usikkert om den vedtas og blir gyldig fra januar 2017. Denne avstemmelsen ble tatt i en domstol med 13 medlemmer hvor 7 var positive til forslaget og 6 var negative til forslaget, i tillegg til dette ble to av medlemmene i denne domstolen arrestert i etterkant av kuppet i Tyrkia. Dette igjen kan ifølge eksperter tilsi at denne lovendringen like gjerne kan falle bort som at den inntrer.

Når det er sagt så er ikke Tyrkia et land jeg vil besøke pga uroligheter og de mange brudd på menneskerettigheter.

Anonymous poster hash: 83bad...764
Skrevet

Uff! Takk Gud for at jeg og min datter er født i Norge! Vi er heldige! Stakkars jenter fra Tyrkia og andre lignende land.

Skrevet

Det er jo enorme forskjeller her. I Tyrkia har en 12 åring samme mentalitet som en 18 åring her. Jeg sier ikke at de at er greit at den seksuelle alderen senkes, men ikke tro at 12-13 åringer der er like umodne som her.

Anonymous poster hash: 00687...098

Skrevet

Det er jo enorme forskjeller her. I Tyrkia har en 12 åring samme mentalitet som en 18 åring her. Jeg sier ikke at de at er greit at den seksuelle alderen senkes, men ikke tro at 12-13 åringer der er like umodne som her.

Hvis dette stemmer er det enda tristere. La barn være barn.

Skrevet

Hvordan kan du påstå de mentalt er som 18 åringer.? Er det noe spesielt i dna til tyrkiske jenter? Biologisk? Seriøst? Er en ting at barn som vokser opp i krig konstant har en tøffere barndom og ser og opplever ting barn som vokser opp i fred og lykke ikke gjør men det har da ikke noe med at en 12 åring er som ei på 18 og klar for sex. Kroppen til en 12 år gammel jente er stort sett ikke det og spesielt ikke det som medfører... Graviditet og hvor farlig en fødsel er for ei for ung jente i et u land.

Anonymous poster hash: 51290...853

Skrevet

Jeg synes loven om seksuell lavalder er vanskelig uansett hvilket land det gjelder. Så vidt jeg vet debuterer ca 1/3 av ungdommene helt frivillig før de fyller 16 her i landet. Det vil si at den loven blir brudt veldig ofte. På ungdomsskolen deles det til og med ut gratis prevensjon. Jeg er usikker på om dette forbudet egentlig er det som beskytter ungdommene best og hva det beskytter mot. Sex i seg selv er godt, også for mange ungdommer under 16.

Anonymous poster hash: dc6fb...bc8

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg synes loven om seksuell lavalder er vanskelig uansett hvilket land det gjelder. Så vidt jeg vet debuterer ca 1/3 av ungdommene helt frivillig før de fyller 16 her i landet. Det vil si at den loven blir brudt veldig ofte. På ungdomsskolen deles det til og med ut gratis prevensjon. Jeg er usikker på om dette forbudet egentlig er det som beskytter ungdommene best og hva det beskytter mot. Sex i seg selv er godt, også for mange ungdommer under 16.

Men det er jo noe helt annet, altså hva to unge finner på sammen når de skal fomle seg frem og bli "seksuelle vesener". Det er ikke to fjortenåringer sammen som bryter en regel, det er jo når én av partene er eldre enn den andre at regelen behøves.

De unge trenger prevensjon fordi de allikevel eksperimenterer tidlig, og bør kunne gjøre det uten å bli gravide i så ung alder.

Begrunnelsen i Tyrkia er jo noen rent juridiske spissfindigheter som får katastrofalt omfang. Greia var jo at man ønsket å ikke dømme seksuelle overgrep mot en 14-åring like hardt som overgrep mot en 4-åring, slik jeg leser saken. At en samtykkende, seksuelt aktiv 14-åring ikke i like stor grad skal være et "offer" eller at et forhold mellom tenåringer brukes som påskudd for straffeforfølgelse.

Men når man da har valget mellom å lage ulike regler og å fjerne regelen, da velger de altså å fjerne regelen - med det resultat at både 4-åringen og 14-åringen står ubeskyttet. Good job...

Skrevet

Jeg synes loven om seksuell lavalder er vanskelig uansett hvilket land det gjelder. Så vidt jeg vet debuterer ca 1/3 av ungdommene helt frivillig før de fyller 16 her i landet. Det vil si at den loven blir brudt veldig ofte. På ungdomsskolen deles det til og med ut gratis prevensjon. Jeg er usikker på om dette forbudet egentlig er det som beskytter ungdommene best og hva det beskytter mot. Sex i seg selv er godt, også for mange ungdommer under 16.Anonymous poster hash: dc6fb...bc8

Dette kommer ikke til å angå to jevnaldrende ungdommer, men et barn som blir tvangsgiftet med en voksen mann,det skjønner du vel?

Skrevet

Dagens! 😂😂😂

Anonymous poster hash: c625d...4e7

Skrevet

Hvor har du dette fra, og hva baserer du det på?

Anonymous poster hash: 7e58d...2fb

Skrevet

Er du ikke riktig vel bevart? Jeg vokste opp i Tyrkia, flyttet til Norge da jeg var 15. Jeg skal love deg at jeg ikke var moden, hverken fysisk eller mentalt, til å ha sex da jeg var 12 år. Jeg var ikke på nivå med en norsk 18-åring på noe plan, jeg var et barn. 

Anonymous poster hash: 95029...385

Skrevet

Dette kommer ikke til å angå to jevnaldrende ungdommer, men et barn som blir tvangsgiftet med en voksen mann,det skjønner du vel?

Nå kan ikke jeg noen ting om Tyrkias lover eller hvordan de anvendes, men problemet kan være at loven gjelder for sex uansett om begge er jevnaldrende. Det er ikke enkelt å lage lover som beskytter mindreårige godt nok mot seg selv uten samtidig å pålegge dem unødvendig restriksjoner.

Skrevet

Er du ikke riktig vel bevart? Jeg vokste opp i Tyrkia, flyttet til Norge da jeg var 15. Jeg skal love deg at jeg ikke var moden, hverken fysisk eller mentalt, til å ha sex da jeg var 12 år. Jeg var ikke på nivå med en norsk 18-åring på noe plan, jeg var et barn.

Deg om det. Jeg er fra Tyrkia, er 38 år og ha bodd der frem til for 4 år siden.

Gjest Antarctica
Skrevet

Og du vil si at du som 13-årig var klar for å gifte deg, stå til rådighet for en ektemann, oppdra barn, velge universitetsfag, forsørge folk som var avhengige av deg, bestyre et hjem...?

Da er du ikke bare tyrkisk, da er du jo Mrs. Incredible i tillegg.

Skrevet

Og du vil si at du som 13-årig var klar for å gifte deg, stå til rådighet for en ektemann, oppdra barn, velge universitetsfag, forsørge folk som var avhengige av deg, bestyre et hjem...?

Da er du ikke bare tyrkisk, da er du jo Mrs. Incredible i tillegg.

Nei, men jeg visste godt var sex var og at flere venninner hadfe sex da.

Skrevet

Men lenge leve dobbeltmoralen!! Det var ganske mange som syntes forleden dag at det var greit å gi p-piller til en 13 åring så hun kunne ha sex med kjæresten!

Skrevet

Nei, men jeg visste godt var sex var og at flere venninner hadfe sex da. Anonymous poster hash: 00687...098

Ja, de var vel nygifte. Selv fniste vi over Libresse-klubben da jeg var 12, ikke hekt klare til å sørge for en 40 år gammel ektemann og oppdra mange sønner

Skrevet

Men lenge leve dobbeltmoralen!! Det var ganske mange som syntes forleden dag at det var greit å gi p-piller til en 13 åring så hun kunne ha sex med kjæresten!

Nå er det ikke mange her som har svart at senking av lavalderen er ok, og disse er neppe de samme som mente det var helt greit å gi p-piller til en 13-åring.

Skrevet

Nå kan ikke jeg noen ting om Tyrkias lover eller hvordan de anvendes, men problemet kan være at loven gjelder for sex uansett om begge er jevnaldrende. Det er ikke enkelt å lage lover som beskytter mindreårige godt nok mot seg selv uten samtidig å pålegge dem unødvendig restriksjoner.

Jeg tviler sterkt på at bakgrunnen for loven er å åpne for mer sex mellom barn. Da holder jeg heller en knapp tilgang til barnebruder.

Skrevet

Bakgrunnen for loven er garantert at alle som stemte for er pedofile. Det må de jo være.

Anonymous poster hash: 8fc3f...75b

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, men jeg visste godt var sex var og at flere venninner hadfe sex da.

Allikevel var du ikke på samme modenhetsnivå som en 18-årig.

Altså ... "God sex" for en trettenåring? Å bruke slike uttrykk forteller vel mer om hjernevask enn om barnepsykologi.

Skrevet

Ja, meg om det, det skal jeg love deg. Jeg var ikke 18 i hodet da jeg var 12. Og det var ikke du heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...