Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 ...Og synes ikke jeg har tid til noen av dem. Skal sies at minste har hatt kolikk og nå er 4 mnd og sover ikke i vogn ennå, så vet at det er litt unntakstilstand akkurat nå. Men, føler meg nesten militær i rutinene til de andre to. Ikke tid til dulling. Eller for å si det annerledes, det som før var tullekos, for eks m påkledning med treåringen, har jeg nå ikke tid til. Må bare ta på klærne i et jafs. Osv. Når vil det gå seg til? Eldste er straks åtte, også er det hun på tre i tillegg til baby. Anonymous poster hash: 369bb...9e6
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 Min yngste er 3 og jeg føler ikke jeg har tid jeg heller... han krever så ekstremt mye og har gjort det hele tiden. Han mellomste ser jeg knapt og hun eldste er prepubertal med hormonene på utsiden av kroppen så hun gjør alt for å bli sett og hørt... er helt utslitt Anonymous poster hash: b10c8...085
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #3 Skrevet 11. august 2016 Min yngste er 3 og jeg føler ikke jeg har tid jeg heller... han krever så ekstremt mye og har gjort det hele tiden. Han mellomste ser jeg knapt og hun eldste er prepubertal med hormonene på utsiden av kroppen så hun gjør alt for å bli sett og hørt... er helt utslitt Anonymous poster hash: b10c8...085 Høres ikke betryggende ut. Klem! Hi Anonymous poster hash: 369bb...9e6
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 Føler på det samme som deg. Min nr.3 er 3 mnd og vil heller ikke ligge i vogn. Vil også bare sove på meg på dagtid, legger jeg han ned våkner han med en gang og jeg må bruke en evighet på å roe han igjen. Så da sitter jeg heller der med han i armene, men får så lite tid til de to andre. De er ikke så store enda, så samvittigheten gnager. Det er kaos hele tiden. Anonymous poster hash: b16b7...5b5
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #5 Skrevet 11. august 2016 Høres ikke betryggende ut. Klem! Hi Anonymous poster hash: 369bb...9e6 Haha! Men det må jo bli bedre en gang... :-) Anonymous poster hash: b10c8...085
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #6 Skrevet 11. august 2016 Haha! Men det må jo bli bedre en gang... :-) Anonymous poster hash: b10c8...085 Hehe, du mener det? Jeg er ikke født m langtidsperspektiv. :-D Hi Anonymous poster hash: 369bb...9e6
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #7 Skrevet 11. august 2016 Føler på det samme som deg. Min nr.3 er 3 mnd og vil heller ikke ligge i vogn. Vil også bare sove på meg på dagtid, legger jeg han ned våkner han med en gang og jeg må bruke en evighet på å roe han igjen. Så da sitter jeg heller der med han i armene, men får så lite tid til de to andre. De er ikke så store enda, så samvittigheten gnager. Det er kaos hele tiden. Anonymous poster hash: b16b7...5b5 Vi skulle slått oss sammen! Kunne delt på å sitte med de to små. ...Har du bæresele? Redningen fra sammenbrudd i kaoset her i huset. Hi Anonymous poster hash: 369bb...9e6
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #8 Skrevet 11. august 2016 Hehe, du mener det? Jeg er ikke født m langtidsperspektiv. :-D Hi Anonymous poster hash: 369bb...9e6 Altså det må det jo bare. Jeg mener, på et eller annet tidspunkt så vil de jo flytte ut... :-) Anonymous poster hash: b10c8...085
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #9 Skrevet 11. august 2016 Altså det må det jo bare. Jeg mener, på et eller annet tidspunkt så vil de jo flytte ut... :-) Anonymous poster hash: b10c8...085 Hi Anonymous poster hash: 369bb...9e6
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #10 Skrevet 11. august 2016 😯😱 og jeg er gravid med nummer 3! Bildet jeg ser i hodet mitt,er at babyen sover søtt og alle er blid. Anonymous poster hash: 4a5ad...d5a
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #11 Skrevet 11. august 2016 Vi skulle slått oss sammen! Kunne delt på å sitte med de to små. ...Har du bæresele? Redningen fra sammenbrudd i kaoset her i huset. Hi Anonymous poster hash: 369bb...9e6 Det skulle vi definitivt gjort! Bæresela blir brukt flittig her og, eneste måten jeg får levert de to andre på. Når jeg ser tobarnsforeldre nå ser jeg på dem med misunnelse i øynene. Gud så lett de har det. Jeg trodde vi hadde det slutsomt med to, jeg skulle bare visst! Vi mangler en voksen og det kjenner jeg ofte på! Men så ser jeg på min lille trio og alt annet enn tre barn ville vært utenkelig nå. Men må innrømme at jeg gleder meg til babyperioden er over for siste gang, da kan det vel ikke være så vanskelig med tre barn som det er nå? Takler trass mye bedre enn et spedbarn som er limt til meg 24/7. Anonymous poster hash: b16b7...5b5
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #12 Skrevet 11. august 2016 Det skulle vi definitivt gjort! Bæresela blir brukt flittig her og, eneste måten jeg får levert de to andre på. Når jeg ser tobarnsforeldre nå ser jeg på dem med misunnelse i øynene. Gud så lett de har det. Jeg trodde vi hadde det slutsomt med to, jeg skulle bare visst! Vi mangler en voksen og det kjenner jeg ofte på! Men så ser jeg på min lille trio og alt annet enn tre barn ville vært utenkelig nå. Men må innrømme at jeg gleder meg til babyperioden er over for siste gang, da kan det vel ikke være så vanskelig med tre barn som det er nå? Takler trass mye bedre enn et spedbarn som er limt til meg 24/7. Anonymous poster hash: b16b7...5b5 Haha, JA! Jeg også tenker tilbake på tiden med to og hvor rolig det egentlig var sammenlignet med dette. Hva stresset jeg med da. Også prøver jeg å lure meg selv til å tenke likedan om livet vårt nå. Enn om vi hadde hatt fire barn, hvor rolig dette da er. Osv. Hi Anonymous poster hash: 369bb...9e6
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #13 Skrevet 11. august 2016 😯😱 og jeg er gravid med nummer 3! Bildet jeg ser i hodet mitt,er at babyen sover søtt og alle er blid. Anonymous poster hash: 4a5ad...d5a Det hadde jeg og. Så fikk jeg en som skreik hele natta, og når han sagnet om på morrakvisten så måtte jo de to andre opp og på skolen. Det er faktisk mer slit enn man skulle trodd. Men så er man jo så inderlig glad i dem også! Jeg har 3 åringen i vranga, og idet jeg atter en gang telte til 10 og vurderte om jeg skulle kjefte eller ikke, snudde han seg mot meg, blunka og ga meg tommel opp....smelt! Anonymous poster hash: b10c8...085
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #14 Skrevet 11. august 2016 😯😱 og jeg er gravid med nummer 3! Bildet jeg ser i hodet mitt,er at babyen sover søtt og alle er blid. Anonymous poster hash: 4a5ad...d5a Hold på det bildet 😊 Anonymous poster hash: c9c9f...222
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #15 Skrevet 11. august 2016 Bæresjal ble redningen her i hus, da tredjemann ikke ville sove alene den første tiden! Nå er hun ett år og høyt og lavt hele dagen, så nå er det nesten så jeg savner tilbake til bæresjalperioden igjen Da hadde jeg tross alt kontroll på henne og visste hun var trygg oppi der, mens jeg kunne gi de to eldste oppmerksomhet i fred og ro. Nå derimot.... Holabandola!! Regner med det roer seg litt snart, for det er jo gjerne 1-2 år som er den mest "aktive" fasen sånn sett, før de gjerne får bedre språk og mer vett sånn litt etterhvert Anonymous poster hash: 69340...23b
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 11. august 2016 #16 Skrevet 11. august 2016 Hold ut! Det går over😊 Hilsen hun med ei på 10, 8 og 5✌️
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #17 Skrevet 11. august 2016 Mine tre er 4, 6 og 8 og jeg syns at det har vært ganske enkelt en stund. I alle fall fra minste bikket 2 år og sov natten igjennom. Nå er det blitt så enkelt at jeg er gravid med nr 4 ble plutselig usikker på om det var så lurt... Anonymous poster hash: 71caa...cc7
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #18 Skrevet 11. august 2016 Har tre og er uuuutslitt.. klem til deg HI! Anonymous poster hash: 52d7f...907
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #19 Skrevet 11. august 2016 Vi skaffet oss au pair når vi fikk nr tre. Det var en veldig god løsning. Hun hjalp til med barn, hus og mat.. Alt går nesten på skinner med to ekstra hender. Synes ikke de eldre barna fortjener foreldre som er for utslitte til å ta seg av barna de har satt til verden.. Anonymous poster hash: e63c9...5ec
førskolelæreren Skrevet 11. august 2016 #20 Skrevet 11. august 2016 Har "bare" 2 og er utslitt! Tar av meg hatten for dere super mammaer der ute! 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #21 Skrevet 12. august 2016 Vi skaffet oss au pair når vi fikk nr tre. Det var en veldig god løsning. Hun hjalp til med barn, hus og mat.. Alt går nesten på skinner med to ekstra hender. Synes ikke de eldre barna fortjener foreldre som er for utslitte til å ta seg av barna de har satt til verden.. Anonymous poster hash: e63c9...5ec Utslitt kan man jo bli bare av ett barn også. Hadde vært en drøm med to ekstra hender. Hi Anonymous poster hash: 369bb...9e6
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #22 Skrevet 12. august 2016 jeg har 4, den minste er 3 mnd. føler at jeg får tid til alle jeg...men ikke alt rundt oss..som oppussing alenetid osv..men det får komme senere. : ) Anonymous poster hash: 292a6...da8
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #23 Skrevet 12. august 2016 Har 3 nå, minste er 1 mnd. Er stort sett limt til meg meg men vet jo at det kun er midlertidig. Min mann er kjempeflink med de eldste da, og det er jo avgjørende -hvor mye bidrar deres partner? Her tar mannen alt på natt med de eldste (våkner mye på natta), alt av morgen/kveldsstell, bleiebytte/pottetrening, følgerog henter i BHG, lager alt av mat (eller ca 95%), aktiviserer de eldste på ettermiddagen, handler mat, vasker og rydder. Jeg har hovedansvar for babyen og vasker litt klær. Leker litt med de eldste når baby er rolig og prøver å passe på at alle har rene, tørre klær. Ellers prøver vi å avlaste hverandre der det går -feks kan han få en liten dupp på ettermiddagen om destore leker fint og jeg mater baby mens jeg har et øye til de eldste. Noen som har gode råd til "overlevelse" ellers? Anonymous poster hash: 79caa...e9d
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #24 Skrevet 12. august 2016 jeg har 4, den minste er 3 mnd. føler at jeg får tid til alle jeg...men ikke alt rundt oss..som oppussing alenetid osv..men det får komme senere. : ) Anonymous poster hash: 292a6...da8 Hvor gamle er dine? Hi Anonymous poster hash: 369bb...9e6
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #25 Skrevet 12. august 2016 Har 3 nå, minste er 1 mnd. Er stort sett limt til meg meg men vet jo at det kun er midlertidig. Min mann er kjempeflink med de eldste da, og det er jo avgjørende -hvor mye bidrar deres partner? Her tar mannen alt på natt med de eldste (våkner mye på natta), alt av morgen/kveldsstell, bleiebytte/pottetrening, følgerog henter i BHG, lager alt av mat (eller ca 95%), aktiviserer de eldste på ettermiddagen, handler mat, vasker og rydder. Jeg har hovedansvar for babyen og vasker litt klær. Leker litt med de eldste når baby er rolig og prøver å passe på at alle har rene, tørre klær. Ellers prøver vi å avlaste hverandre der det går -feks kan han få en liten dupp på ettermiddagen om destore leker fint og jeg mater baby mens jeg har et øye til de eldste. Noen som har gode råd til "overlevelse" ellers? Anonymous poster hash: 79caa...e9d Høres helt knall ut. Min mann gjør også mye, men ikke like mye som din. Jeg står opp om morran for å hjelpe til med å få de andre to ivei. Våkner av dem likevel. Og står jeg ikke opp blir det hyling etter mor, og da våkner jeg i alle fall. Jeg lager middag til de kommer hjem. Sørger også for kveldsmat til rett tid. Jeg gjør nesten alt m baby, hun hyler også etter meg hvis noen andre tar henne. Det går stort sett bare bra i ti-femten minutt. Vil gjøre så mye som mulig av det rutinemessige med de to største, for det er hyggelig. Kanskje jeg bør ta på meg sirupssko, og gjøre enda mindre... Anonymous poster hash: 369bb...9e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå