Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #26 Skrevet 9. august 2016 Kanskje mine unger? Jeg er lærer og har ferie til fredag. Og mine unger begynte i barnehagen i går. Ungene har hatt syv uker hjemme. Og jeg tenkte det var kjekkere for dem med fire dager i barnehagen enn fire dager hvor de må leke på egnehånd mens vi pusser opp. 😊 Forøvrig har vi svært rolige morgener i huset selv om vi leverer før 8. Det er en av fordelene med unger som våkner 5. 😊 Det må være svært stusselig å ha så lite spennende liv at man må bry seg så mye om andres. Evt ha et så tragisk liv at man dikter opp en historie. (Det er nemlig et gjennomgående tema på disse sidene at man alltid skal blande inn læreres bruk av barnehage eller arbeidstid. Det er aldri en trollehistorie om sykepleierbarn som må i barnehagen selv om mor jobber kveld...) Anonymous poster hash: 173b3...804
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #27 Skrevet 9. august 2016 Hva så om de sender barna i barnehage selv om de ikke har begynt på jobb? Ditt bygdedyr!Anonymous poster hash: b0196...f87 Utbrente barn er ofte grinete og kan lett utvikle ein ufordragelig oppførsel som igjen går utover dei andre barna. Anonymous poster hash: 030ef...eed
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #28 Skrevet 10. august 2016 Utbrente barn er ofte grinete og kan lett utvikle ein ufordragelig oppførsel som igjen går utover dei andre barna. Anonymous poster hash: 030ef...eed Utbrente voksne også, ser jeg? 😂 Anonymous poster hash: d5595...74b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #29 Skrevet 10. august 2016 Hva har du med og mene noe om hvor lenge noen har barna i bhg, 8 til 3 er da ikke lenge.8 til 3 er lenge!! Du synes ikke nesten en hel arbeidsdag er lenge?? Barn blir slitne. Jeg har 3 barn og har jobbet mye men aldri hatt barna mer enn Max 6 timer i bh i løpet av en dag. Man må prøve å lage gode ordninger for barna sine slik at de unngår å "vokse opp" i en institusjon! Anonymous poster hash: a5bc2...546
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #30 Skrevet 10. august 2016 Jeg sendte mine i barnehage og SFO en hel uke jeg, mens jeg hadde fri hjemme!Da føler sikkert barna at du bryr deg mye om de hvis de vet det:-( Anonymous poster hash: a5bc2...546
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #31 Skrevet 10. august 2016 Jeg hadde eldste i barnehagen fra kl 7 til 15 mens jeg var hjemme i permisjon med minste. Prøvde å levere både kl 9 og kl 8, men kl 7 var det som passet best for henne. Prøvde også å hente tidligere, men da ble hun fornærmet siden hun ikke rakk å spise frukt sammen med de andre. Folk får mene hva de vil om det. Anonymous poster hash: 243c7...49f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #32 Skrevet 10. august 2016 For et fordømmende og ignorant innlegg! Noen her lever virkelig på sladder og fordømmelse.. Små mennesker! Anonymous poster hash: 990b1...bac
MBSS Skrevet 10. august 2016 #33 Skrevet 10. august 2016 Utrolig at mange folk aldri tenker lenger enn sin egen lille verden. Det er ulik praksis på ulike skoler, vi begynte på mandag kl 8-15.30 og skal ha full uke. Vi har også full jobbdag på søndag for å ta imot nye elever. Mange (gode?) lærere har også mye som bør være på plass før skole, så det er absolutt ikke utenkelig at det gikk med en del arbeidstimer forrige uke også. Sett bort ifra dette kan det være mange andre grunner som du ikke vet noe om, jeg kan ihvertfall komme på 10 ting uten å bruke så mye energi... så ja til å ikke dømme andre på sitt eget grunnlag!
Mamma_til_2 Skrevet 10. august 2016 #34 Skrevet 10. august 2016 8 til 3 er lenge!! Du synes ikke nesten en hel arbeidsdag er lenge?? Barn blir slitne. Jeg har 3 barn og har jobbet mye men aldri hatt barna mer enn Max 6 timer i bh i løpet av en dag. Man må prøve å lage gode ordninger for barna sine slik at de unngår å "vokse opp" i en institusjon! Anonymous poster hash: a5bc2...546 Men så fint til at dine barn bare har 6 timer i bhg, du vet at det er unntakene som klarer det, de fleste av oss har jobb som varer i 7.5t da sier det seg selv at barna får minimum ca 8t i bhg.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #35 Skrevet 10. august 2016 Ler godt av unnskyldningene deres. Barna trenger 9 timer i barnehagen for om rutinene blir brutt blir det kaos. Kanskje på tide og øve litt på rutinebrudd da og lære barna at man kan kose seg litt i blant og gjøre noe vilt. Skjønner at barn med spesielle behov trenger rutine, men kan ikke være bra å være så rigide at barna ikke tåler at noe ikke går som planlagt. Er vel heller foreldrene som trenger 9 timer fri og om det blir bare 7 så blir det kluss fritiden ! Anonymous poster hash: dd499...21f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #36 Skrevet 10. august 2016 Hva så om de sender barna i barnehage selv om de ikke har begynt på jobb? Ditt bygdedyr! Anonymous poster hash: b0196...f87 Hvorfor bygdedyr? Skal det være et negativt ladet ord?? Hvor gammel er du egentlig?? Ikke jeg som er HI altså, og ei er jeg fra bygda (fra Oslo), men jeg har ikke barna i barnehagen (er jeg bygdedyr da??). Anonymous poster hash: b4c2b...01d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #37 Skrevet 10. august 2016 Men så fint til at dine barn bare har 6 timer i bhg, du vet at det er unntakene som klarer det, de fleste av oss har jobb som varer i 7.5t da sier det seg selv at barna får minimum ca 8t i Flere og flere har fleksitid på jobb. Og dermed er 6 timer en mulighet. Vi bytter annen hver uke på å levere sent og hente tidlig, for vi har begge fleksitid Anonymous poster hash: b4c2b...01d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #38 Skrevet 10. august 2016 Flere og flere har fleksitid på jobb. Og dermed er 6 timer en mulighet. Vi bytter annen hver uke på å levere sent og hente tidlig, for vi har begge fleksitid Anonymous poster hash: b4c2b...01d Du vet at det finnes andre jobber enn på kontor? Jeg tror neppe de som jobber på butikk, i barnehage, på legekontor, på fabrikk, på NAV osv har særlig fleksibel arbeidstid. Man må faktisk være klar når arbeidsplassen åpner. Jeg har fri annenhver onsdag og pleier å ha mini fri, men i dag skal jeg til legen og leverte sent. Da ble det så brudd på rutinen fra å sette seg til frokostbordet og vinke til meg i vinduet at han gråt og måtte holdes da jeg gikk. Ikke bra for han og ikke bra for meg. Unger liker rutiner og man kan selvsagt bryte dem iblant, men jeg tror mange må komme bort fra tanken om at barnehagen er et dårlig sted å være. Anonymous poster hash: 65b23...0cc
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #39 Skrevet 10. august 2016 Da føler sikkert barna at du bryr deg mye om de hvis de vet det:-( Anonymous poster hash: a5bc2...546 De er fullstendig klar over at jeg var hjemme! Og de mangler ikke hverken kjærlighet eller omsorg!! Anonymous poster hash: 7d6b2...475
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå