Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #1 Skrevet 9. august 2016 Starta på jobb i dag etter ferie og leverte poden i bhg 7.50. Der møtte jeg 3 lærermødre som leverte samtidig. Når jeg henta 15.15 var de samme ungene fortsatt der. De hadde vist vært i barnehagen hele forrige uke også. Er vel greit at barna er i bhg. Men trenger de virkelig ha så lange dager ? Mulig det er helt normalt. Jeg syns det er trist at jeg må levere så tidlig hver dag og hadde ikke gjort det om det ikke var nødvendig .... Anonymous poster hash: dd499...21f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #2 Skrevet 9. august 2016 Lærerne har vel begynt på jobb? Anonymous poster hash: 82b7f...1e2
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #3 Skrevet 9. august 2016 Spiller vel ingen rolle hva andre gjør? Anonymous poster hash: b0196...f87
*Miss Marple* Skrevet 9. august 2016 #4 Skrevet 9. august 2016 Du får spør de da. Hvis du virkelig mener at du har noe med det.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #5 Skrevet 9. august 2016 De starter i morgen i følge en kompis av meg som er lærer Anonymous poster hash: dd499...21f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #6 Skrevet 9. august 2016 Nå vet ikke jeg helt hvordan det er for lærermammaer, men de fleste andre jobber jo 7,5 - 8 timer. Så å være i barnehagen fra 08.00 - 15.30 eller mer er jo ikke unormalt. Har man normal arbeidsdag, så får jo ungene fort 8 - 8,5 timer i barnehage Anonymous poster hash: d7f91...2f4
Mamma_til_2 Skrevet 9. august 2016 #7 Skrevet 9. august 2016 Hva har du med og mene noe om hvor lenge noen har barna i bhg, 8 til 3 er da ikke lenge.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #8 Skrevet 9. august 2016 Hva så om de sender barna i barnehage selv om de ikke har begynt på jobb? Ditt bygdedyr! Anonymous poster hash: b0196...f87
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #9 Skrevet 9. august 2016 Har jo ikke noe med det. Bare vanskelig for meg å forstå at noen frivillig gjør noe som jeg syns er så vanskelige fordi jeg ikke har noe valg. Har ikke bare kosetid med barna jeg heller. Men får meg kun til å bruke kjernetid om jeg skulle hatt fri en dag og gjort noe annet. Men vi er forskjellige. Bare så trist å tenke på at de vil ha ungene sine vekk så fort som mulig etter de står opp. Anonymous poster hash: dd499...21f
Puppen og lillemor Skrevet 9. august 2016 #10 Skrevet 9. august 2016 Jeg sendte mine i barnehage og SFO en hel uke jeg, mens jeg hadde fri hjemme!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #11 Skrevet 9. august 2016 Har jo ikke noe med det. Bare vanskelig for meg å forstå at noen frivillig gjør noe som jeg syns er så vanskelige fordi jeg ikke har noe valg. Har ikke bare kosetid med barna jeg heller. Men får meg kun til å bruke kjernetid om jeg skulle hatt fri en dag og gjort noe annet. Men vi er forskjellige. Bare så trist å tenke på at de vil ha ungene sine vekk så fort som mulig etter de står opp. Anonymous poster hash: dd499...21f Det kan like gjerne være av hensyn til barna at de leverer så tidlig. Noen trenger å være blant de første som kommer for at dagen skal bli så bra som mulig. Blant andre mitt barn. Selv hadde jeg foretrukket å ta det med ro og ha lange late morgener, men for hans del sørger jeg for at vi er i bhg før frokost kl 8. Og jeg er ikke lærer engang, men ufør. Anonymous poster hash: 419ee...7c7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #12 Skrevet 9. august 2016 Har sendt de jeg og ved fri. Men aldri klokka 8 ... Gidder da ikke stresse ut så tidlig når vi har fri. Men kjenne jo mange som syns unger er skikkelig pes så er vel derfor. Så sånn sett er det jo greit at noen andre tar seg av jobben man kan jo kjøpe seg fri fra alt annet som er pes også så hvorfor ikke. Anonymous poster hash: dd499...21f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #13 Skrevet 9. august 2016 Litt dobbeltmoralistisk nå vel? Anonymous poster hash: efeb5...b16
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #14 Skrevet 9. august 2016 Har jo ikke noe med det. Bare vanskelig for meg å forstå at noen frivillig gjør noe som jeg syns er så vanskelige fordi jeg ikke har noe valg. Har ikke bare kosetid med barna jeg heller. Men får meg kun til å bruke kjernetid om jeg skulle hatt fri en dag og gjort noe annet. Men vi er forskjellige. Bare så trist å tenke på at de vil ha ungene sine vekk så fort som mulig etter de står opp. Anonymous poster hash: dd499...21f Nå vet jo du ingenting om hvorfor de gjør som de gjør da. Vi hadde en familie som gjerne leverte ungen klokka 10. Til og med klokken 11 kunne de valse inn døra etter å ha sovet lenge, lekt, spist og kost seg på morgenen. Og det er sikkert kjempehyggelig det altså - men ungen hadde det best om han kom senest klokken 8 slik at han fikk sitte ved frokostbordet med de andre barna og starte barnehagedagen sammen med dem. Syns du skal la være og tenke så mye på dette, jeg. Barna deres har det nok fint! Anonymous poster hash: 9cd3e...8a5
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #15 Skrevet 9. august 2016 Jeg er lærer. Jeg hadde barna i bhg et par dager forrige uke og det blir 4 dager denne uka. I år skal jeg ta videreutdanning ved siden av jobben. jeg har brukt tiden på å lese når barna har vært i bhg. Ingen vet dette, så de får dømme som de vil. Ifjor så brukte jeg tiden på å jobbe med årsplaner. August/september er det masse administrativt å gjøre for en lærer, og med to bhg barn som ikke ville legge seg om kvelden, så pristest jeg meg lykkelig over at jeg brukte en hel "ferieuke" på å jobbe med hjemmekontor. Vær forsiktig med å dømme. Anonymous poster hash: 9163c...582
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #16 Skrevet 9. august 2016 Hvorfor i all verden har du noe med det å gjøre? Du får hente de tidligere du da, ta de med hjem til deg til foreldrene kommer og henter. Anonymous poster hash: 5556a...0ca
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #17 Skrevet 9. august 2016 Tenker som de siste her. Mange barn trenger å komme i bhg. litt før frokost. Snakket med de i bhg. om det senest i går faktisk. Leken settes tidlig i gang, rollene deles ut. Da kan det for noen være vanskelig å komme inn i leken. Tror faktisk en del barn liker være i bhg. fra morgenen av når de først skal dit. Da er det jo riktig, at man gjør det som passer barnet best. Ikke hva hjertet til mor sier. Anonymous poster hash: 1ed6f...205
Hjertefru Skrevet 9. august 2016 #18 Skrevet 9. august 2016 Slutter meg til de som sier at for de fleste barn er det greiest å komme til frokost hvis de først skal i barnehagen. Dumt å komme i 11-tida både for barnet og personalet. Hilsen firebarnsmor.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #19 Skrevet 9. august 2016 Har jo ikke noe med det. Bare vanskelig for meg å forstå at noen frivillig gjør noe som jeg syns er så vanskelige fordi jeg ikke har noe valg. Har ikke bare kosetid med barna jeg heller. Men får meg kun til å bruke kjernetid om jeg skulle hatt fri en dag og gjort noe annet. Men vi er forskjellige. Bare så trist å tenke på at de vil ha ungene sine vekk så fort som mulig etter de står opp. Anonymous poster hash: dd499...21f De har vel ikke noe mer valg en deg. Hva vet du om de? Broren min er lærer og må ha ekstrajobb for å ha råd til å beholde huset alene etter at kona var utro og dro sin vei. Kan være mange grunner og jeg syns du er en virkelig dårlig person og ikke noe bra forbilde for barna dine så dømmende og moraliserende som du er. Anonymous poster hash: c645f...ae6
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #20 Skrevet 9. august 2016 Det kan like gjerne være av hensyn til barna at de leverer så tidlig. Noen trenger å være blant de første som kommer for at dagen skal bli så bra som mulig. Blant andre mitt barn. Selv hadde jeg foretrukket å ta det med ro og ha lange late morgener, men for hans del sørger jeg for at vi er i bhg før frokost kl 8. Og jeg er ikke lærer engang, men ufør. Anonymous poster hash: 419ee...7c7 Har jeg en tvilling eller ? 😃 Jeg er ufør,pleier å levere jenta mi på 4 år kl 9.30-15.30 DE i barnehagen sier at jeg BURDE levere ho mye tidligere. Hun er født prematur,og trenger god tid på seg.så det beste for ungen er faktisk å være der fra kl 7.30 til 16.00 jeg spurte om ho ble veldig sliten på slutten av dagen?nei! Det er da ho koser seg mest,få barn Anonymous poster hash: 9afa0...831
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #21 Skrevet 9. august 2016 Krise liksom?! Bruker barnehage/SFO selvom jeg har fri i turnusen min. Ungene skal slippe å kjede seg selvom jeg har fri. Det er deres sosiale arena og de blir aktivisert. De går på veggene her fem minutter hjemme uten å ha noen og leke med. Spesielt hun eldste på 7 år. Nå har de hatt seks uker ferie hjemme, så gleder meg å sende de i barnehage og SFO i neste uke. Anonymous poster hash: 6c170...298
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #22 Skrevet 9. august 2016 Har jeg en tvilling eller ? Jeg er ufør,pleier å levere jenta mi på 4 år kl 9.30-15.30 DE i barnehagen sier at jeg BURDE levere ho mye tidligere. Hun er født prematur,og trenger god tid på seg.så det beste for ungen er faktisk å være der fra kl 7.30 til 16.00 jeg spurte om ho ble veldig sliten på slutten av dagen?nei! Det er da ho koser seg mest,få barn Anonymous poster hash: 9afa0...831 Min gutt koser seg også mest på slutten av dagen. Jeg har hørt at det beste skal være å være i bhg hver dag men korte dager (når man kan velge), men her er det motsatt. Han har litt lange dager innimellom og heller fri hele dager. Fordi han trives best i bhg om morgenen og ettermiddagen, og liker ikke overganger (hverken å bli levert eller hentet). De som jobber der er også enige i at dette ser ut til å være den beste løsningen for ham. Anonymous poster hash: 419ee...7c7
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 9. august 2016 #23 Skrevet 9. august 2016 Synes ikke det var så lang dag. Hvis jeg både kjører og henter i Bhg blir femåringen levert 7.30 og hentet 16.30. Jeg har 8t arbeidsdag og jobber et stykke unna Bhg/skole.
Løvetanner Skrevet 9. august 2016 #24 Skrevet 9. august 2016 En lærer har vel hatt syv uker ferie nå, og har kanskje hatt ungene hjemme hele den tida, så hva om de bruker de siste dagene på hva de enn må eller ønsker å gjøre? Enten det er å male huset eller å ta seg en dag på spa så er det ikke noe problem å sende ungene i barnehagen, synes jeg!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #25 Skrevet 9. august 2016 Jobber i barnehage å ja foreldrene betaler for plass å kan ha barna så lenge og ofte de vil i barnehagen... Men vi undrer oss stadig over alle foreldre som vi vet er hjemme i permisjon, jobber turnus,har ferie, jobber kansje 50, % er lærere å har fri i ferier, noen barn som har begge foreldrene hjemme...og barna kommer i barnehagen 7.30-16.30 hver eneste dag! og har aldri en fridag eller en kortere dag av og til, De kommer selv om de er skikkelig forkjøla, ikke har sovet om natta, og er pjusk i formen..de irriterer oss litt. Selvfølgelig barna har de ofte mer gøy i bhg en hjemme....men la nå barna ha kortere dager av og til, spesielt om formen ikke er på topp. Anonymous poster hash: 328bd...a47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå