Gå til innhold

Føde på Ahus. Erfaringer?


Bringebæret

Anbefalte innlegg

Jeg fødte på Ahus i januar 2016. Da var det ingen lystgass. Jeg skulle egentlig føde på riksen, men da det var fullt der ble jeg sendt til Ahus. Jeg hadde en helt fantastisk ung jordmor som jeg mener het Linn. Dette var på tun A, da jeg har et snitt bak meg. Veldig rask fødsel (fødte 1 time etter ankomst) så jeg brukte ingen smertestillende. Barsel var ikke så bra synes jeg. Fint, digert rom, men virkelig null oppfølging. For meg som var tredjegangs var det ok, men for en førstegangs er det jo ikke bra, men mulig de blir fulgt opp bedre. Det er mat i en kantine nede som blir servert på bestemte tiden. Frokosten var ok, men lunch og middag var nærmest uspiselig. Maten på Ullevål er reine Michelinrestauranten i forhold.

 

Anonymous poster hash: b9d8c...a43

Jeg liker tanken på å ha mannen sammen med meg på barselhotellet jeg da. Slippe å dele rom med andre. Noen sier det er enklere å få hjelp på barselavdeling. Men hvordan oppfølging bør man få? Angående maten, er det sånn typ "vanskelig å se forskjell på biff og kylling"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fødte første gang på Ahus! med unntak av en litt bysk jordmor den første timen (som altså gikk av vakt før selve fødselen startet), var den en flott opplevelse! Veldig koselige jordmødre og lege. Supert barselhotell! Følte meg utrolig godt ivaretatt😄 Husker mannen ga klem til flere av damene på barselshotellet da vi skulle dra😂 Vi var lykkelige og på tuppa😃

 

Anonymous poster hash: 06aa9...9e0

Så bra :) det jeg gleder meg mest til er å få være sammen med mannen og barnet hele tiden. Nyte de første dagene som en familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den forrige tråden om den beryktede jordmora.

 

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143450954-jepp-har-møtt-verdens-verste-jordmor-ahus-fler/page-1

 

Anonymous poster hash: 1f2f7...7d1

Den tråden er fra 2011. Burde ikke den dama snart være klar for å gå av med pensjon? Får håpe hun har sin siste dag før jeg er klar til å poppe da :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner etternavnet til denne dama på H? Mørkt kort hår og i 50 årene kanskje ?

 

Anonymous poster hash: 6f672...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født på ahus to ganger og har vært veldig fornøyd begge gangene. Har ligget på barsel og ikke hotellet og det eneste jeg ikke har vært fornøyd med har vært å dele rom med andre. Egne gangen havnet jeg på rom med en som ikke tok hensyn til at andre sov kl 7 om morgenen (etter å ha vært mye på gangen om natta for å ikke veke henne ), så det ble dårlig med søvn. Andre gang delte jeg rom med en som hadde personalet innom jevnlig gjennom hele natta uten at hun skjønte hva de prøvde å forklare henne, så jeg fikk ikke sove da heller.

 

Første gang var det en fantastisk ansatt på barsel som hjalp meg masse. Andre gang trengte jeg ikke hjelp og så derfor ikke så mye til de som jobbet der.

 

Det som er viktig, spesielt på barselhotellet, men også på barsel, er å spørre når du trenger hjelp. De som jobber der er ikke synske og noen trenger hjelp til alt mens andre klarer å gjøre alt selv. Da jeg lå på barsel første gang, hadde de en liste hvor de krysset av ettee hvert som de hadde vist bleieskift,bading, om banyen hadde bæsjet og tisset etter fødsel osv,de har sikkert det sanne å hotellet også. Men trenger du hjelp med ammingen (og det gjør du helt sikkert), så vet ikke de når du skal amme og om du trenger hjelp, så da må du spørre. Noen ganger har de faktisk ikke tid til å hjelpe, men da må du prøve så godt du kan til de har mulighet for å hjelpe deg.

 

Anonymous poster hash: b2709...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Greit å vite at det er "lov" å spørre om hjelp hvis jeg er litt usikker på ting i begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker tanken på å ha mannen sammen med meg på barselhotellet jeg da. Slippe å dele rom med andre. Noen sier det er enklere å få hjelp på barselavdeling. Men hvordan oppfølging bør man få? Angående maten, er det sånn typ "vanskelig å se forskjell på biff og kylling"?

Jeg glemte å si at jeg var alene. Jeg skulle jo egentlig vært på vanlig barsel på Riksen, men der var det jo fullt. Mannen måtte være hjemme med de andre barna. Hadde han vært der hadde det sikkert vært bedre. Oppfølgingen var dårlig i den forstand at jeg ikke fikk mme når jeg trengte det. Måtte mase og gnåle hver bidige flaske. Dette var mitt tredje barn og jeg vet nå at jeg ikke kan amme. Jeg har hatt brystreduksjon og melkegangene er kuttet. I tillegg har jeg brystvorter som går innover. Det var viktig at babyen fikk mat for han kom 17 dager før termin, og var litt liten. Jeg er fullstendig uinteressert å ha 8 diskusjoner med ammepolitiet i døgnet. På Ullevål kan man hente seg mme selv. Mye bedre, og sparer personalet for unødig jobb. Jeg fikk også ingen hjelp for noen virkelig grufulle etterrier. Angående maten var den virkelig pyton. Jeg jobber i kommunen og spiser kantinemat daglig, og det er helt fest i forhold til dette. Bare junkfood var det og.

 

 

 

Anonymous poster hash: b9d8c...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født på både tun a og b, vært veldig fornøyd. Dette var i 2010 og 2012 da hadde de lystgass.

 

Barselhotellet var jeg direkte misfornøyd med i 2012.

 

Anonymous poster hash: e4ab1...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Neida, jeg har ikke vært innom der så dere er sikkert jævlig flinke.

Jeg har bare vært innom 4-5 avdelinger, så kan kun snakke for de avdelingene der ;)

 

Anonymous poster hash: 198f6...97b

Fikk følelse om "jeg er fjorten"når jeg leste hva du skrev.En voksen kan umulig ha skrevet slik.

 

Anonymous poster hash: 866a6...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...