Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Nå var vi på 2 uker chartertur på rhodos. 2 voksene og 1 på 11 år. IKKE all inklusive. Turen kostet totalt 27 tusen, og vi brukte 20 tusen kroner i mat og lommepenger. Vi spiste ute litt men mye på rommet, brød, neutella, osk, skinke, leve4postei, cornflaces, melk, vann, brus, snaks, spagetti, saus, kjøttdeig, grønnsaker, frukt ja det var ikke billig, slett ikke. Og så solkrem. Hadde med noe hjemmefra, men måtte kjøpe flere flasker der. Og når 3 store kropper skal smøres inne mange ganger pr dag, så går det en del. Og på kveldene var det å spille minigolf, 6 euro for barn og 7 euro for voksene. 15minutt i trampolina var 4 euro, hoppeslottene var 6 euro, ringspill, fisking etc var 5 euro..... Og så skulle man han noe å drikke, vann, brus, kaffe..... Bademadrass, ball- strand leker, balsam. Det var 25 minutt med taxi inntilbyen, gikk buss, men den vaar stappfull,og vi ble annbefalt drosje, selv om det var dyrt. Vi betalte både 15, 17, 18, og 20 eurofor en vei med drosje. Var inne byen 3 ganger. Jammen det så koster det å reise på tur, vi drikker ikke alkohol, og går ikke ut å fester, så det går ingen penger. Men du verden, det er slutt pp den tiden det var så billig i syden.....en melkerull kost 3 euro.....det er 30 kroner det.... Anonymous poster hash: 467af...8f0
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Ikke rart det blir dyrt når man sløser så mye! Hvem i all verden må spille ringspill, minigolf, fiskedam, hoppe på trampolina osv hver kveld? Dere har brukt nesten 1000 kr pr person pr. dag! Anonymous poster hash: 94b65...33b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Fæle greier. Våre tanker går til de pårørende. Anonymous poster hash: c10ec...c24
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 Ikke rart det blir dyrt når man sløser så mye! Hvem i all verden må spille ringspill, minigolf, fiskedam, hoppe på trampolina osv hver kveld? Dere har brukt nesten 1000 kr pr person pr. dag! Anonymous poster hash: 94b65...33b . Det er faktisk vanlig å regne 1000,- i forbruk på mat/drikke og aktiviteter/shopping pr person hver dag. Er man på ferie for å kjipe seg, kan man like godt la vær å reise. Jeg synes ikke dette var en kjempedyr tur hi. Anonymous poster hash: 6fba9...572
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 . Det er faktisk vanlig å regne 1000,- i forbruk på mat/drikke og aktiviteter/shopping pr person hver dag. Er man på ferie for å kjipe seg, kan man like godt la vær å reise. Jeg synes ikke dette var en kjempedyr tur hi. Anonymous poster hash: 6fba9...572 En 11-åring trenger ikke spise/shoppe for 1000kr pr dag. Ikke voksne heller for den del! Men hey, hvis man har råd og ikke synes det er dyrt å bruke så mye penger så er det jo ikke noe problem. Men utfordringen her var jo at HI nettopp nynes ferien var dyr og at de hadde brukt mye penger....... Anonymous poster hash: 94b65...33b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 Men, atte skal men ikke kunne kose seg med sosiale familieaktiviteter da? Som minigolf? Skal vi sitte på rommet da? Synes slett ikke vi sløste....men ting koster altså.... Anonymous poster hash: 467af...8f0
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 Men, atte skal men ikke kunne kose seg med sosiale familieaktiviteter da? Som minigolf? Skal vi sitte på rommet da? Synes slett ikke vi sløste....men ting koster altså.... Anonymous poster hash: 467af...8f0 1000 kr dagen i 14 dager er 14.000, det. Dere brukte 20.000! En halv gang til så mye. Hadde aldri klart å svi av så mye, men det er meg, jeg ville dra til Syden for å bade og gå turer. Gratis og gøy! Anonymous poster hash: c10ec...c24
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 Når Hellas gikk fra drakmer til euro ble det ganske så dyrt der ja. Det merket grekerne og. Var akkurat som de likestilte euro og drakmer selv om euroen var verdt mye mer Anonymous poster hash: de4cd...179
tvkrus Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 Hihi har netopp vært ei uke med mine tre på årets ferie betalte ca 2000 opphold og mat + reise litt usikker hva vi brukte i drivstoff og ferje og så 50kr på to potkort og porto til et av kortene. Å ja så ble det is på meg og minstemann en dag. Så det går ann at ferien ikke blir dyr.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #10 Skrevet 9. august 2016 1000 kr dagen i 14 dager er 14.000, det. Dere brukte 20.000! En halv gang til så mye. Hadde aldri klart å svi av så mye, men det er meg, jeg ville dra til Syden for å bade og gå turer. Gratis og gøy! Anonymous poster hash: c10ec...c24 Tusen kr dagen for 3(4) er da ikke mye! Som noen nevnte er det nok mer vanlig med 1000,- pr pers per dag på ferie. Dvs rundt 42.000 på to uker ( utenom 1 åringen) Det er dyrt med familieferie men synes dere har vært flinke jeg:-) Anonymous poster hash: 6bf17...653
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #11 Skrevet 9. august 2016 Hihi har netopp vært ei uke med mine tre på årets ferie betalte ca 2000 opphold og mat + reise litt usikker hva vi brukte i drivstoff og ferje og så 50kr på to potkort og porto til et av kortene. Å ja så ble det is på meg og minstemann en dag. Så det går ann at ferien ikke blir dyr. Ferie i kun en liten uke, og så skeier dere ut med to hele is?!? Anonymous poster hash: 4c732...8be
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #12 Skrevet 9. august 2016 1000 kr dagen i 14 dager er 14.000, det. Dere brukte 20.000! En halv gang til så mye. Hadde aldri klart å svi av så mye, men det er meg, jeg ville dra til Syden for å bade og gå turer. Gratis og gøy! Anonymous poster hash: c10ec...c24 Når 3 personer skal ha mat, drikke og noen aktiviteter er det ikke dyrt med 476 kr pr person pr dag. Men dere spiser kanskje ikke dere når dere bare bader og går tur? Anonymous poster hash: 0372c...3de
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #13 Skrevet 9. august 2016 20000 bruker man lett på to uker . Prisene er nesten som hjemme og er man på ferie burde man unne seg ting også . Ting koster , og skjønner hi godt jeg at pengene gikk . Vi drikker heller ikke alkohol ( nesten ) allikevel brukte vi 10000 på en uke Anonymous poster hash: d54e4...be5
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #14 Skrevet 9. august 2016 Dere velger jo selv hvor dyr dere vil gjøre en ferie Vi har fire barn, altså er vi seks personer på tur, og vi har aldri brukt så mye penger som dere... I fjor var vi i Spania, valgte da å reise utenom fellesferien for å få ned prisen. Flybillettene ble der dyreste, betalte vel nesten 7.000 for seks billetter tur-retur. Leide en leilighet gjennom Finn, 10 min å gå til stranden og basseng i hagen. Kostet vel 5.000 i uka, 3 soverom, 2 bad, stue, kjøkken og stor terrasse på begge sider av huset Handlet ikke i overprisede turistbutikker, men dro til supermarkeder lokalbefolkningen selv bruker og hadde lavere utgift til mat enn hjemme Spilte minigolf en gang, gokart en gang, ellers gratis aktiviteter som å gå turer, sykle turer (sto sykler i leiligheten), spille brettspill på verandaen osv I år leide vi en stue i Sverige, veldig mye billigere men minst like koselig ferie Anonymous poster hash: 759d0...6d6
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #15 Skrevet 9. august 2016 Men, atte skal men ikke kunne kose seg med sosiale familieaktiviteter da? Som minigolf? Skal vi sitte på rommet da? Synes slett ikke vi sløste....men ting koster altså.... Anonymous poster hash: 467af...8f0 Ja, men ønsker man å bruke penger på slikt blir det rart å klage på at det er dyrt etterpå. Anonymous poster hash: 24170...65c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #16 Skrevet 9. august 2016 Det blir jo hva man gjør det til selv tenker jeg. Vi lever enkelt i leiligheten ( tre sorter pålegg og jus, f.eks), kjøper solkrem med faktorrabatt hjemme. Tar med spill (kortstokk og yatzee), og spiser middag ute et par ganger. Handler på lokale butikker og grønnsaksmarked, og lager enkle middager. Geocaching er en artig aktivitet! Sol og bad på dagen. Anonymous poster hash: de98e...bcb
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #17 Skrevet 9. august 2016 Dyrt å reise i fellesferien da. Vi betalte 25 000 for to uker på Mallorca i mai, inkludert mat. Brukte rundt 5000 ekstra. To voksne og to barn hvorav en under to. Å betale for å hoppe på trampoline gjør vi ikke. Det er sløsing. Selv ungene forstår det, og vil bruke pengene på noe annet. Anonymous poster hash: 00082...fc9
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #18 Skrevet 9. august 2016 Ja, det er dyrt å reise på ferie! Også i Hellas! Kjenner jeg blir litt provosert når folk fortsatt forventer at ting skal være tilnærmet "gratis" bare fordi man er i Syden. Husk at Hellas nylig var på randen av konkurs, man må forvente at ting koster der også :-) Når det er sagt så høres det jo ut som dere har vært rause med lommepengene da, om dere spiste såpass mye på rommet som jeg får inntrykk av. Neste år kan dere se om det kanskje vil lønne seg med all Inclusive feks? Da er jo Hoteller med all Inclusive har ofte også underholdning og aktiviteter for barn, som gjør at man ikke MÅ finne på andre ting hver kveld Anonymous poster hash: 08be2...ab1
Øyne som ser!! Skrevet 9. august 2016 #19 Skrevet 9. august 2016 Reis til Bulgaria neste gang. Jeg, mannen og sønnen var der sist år og brukte 12 tusen på 14 dager og vi spiste alle måltider ute utenom frokost noen dager. Billigste ferien jeg har vært på og det var ikke mye forskjellig fra rhodos, Mallorca, Kreta. Syden er Syden.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #20 Skrevet 9. august 2016 Det høres ut som ungene dine ikke klarer å aktivisere seg selv. Hvorfor ikke kjøpe en volleyball, et badmintonsett etc.på supermarkedet og la de slå seg løs med det? Fjellturer er også gratis. Og jeg regner med de fleste unger er såpass opptatt med basseng og strand at de ikke rekker å tenke så mye på andre aktiviteter? Anonymous poster hash: 5e942...257
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #21 Skrevet 9. august 2016 Det kan da virkelig ikke være vanlig å regne 1000 kr pr person pr dag på ferie? Det er jo sinnsykt. Det klarer jeg ikke bruke i Oslo engang med to måltider ute og bare frokost på hotellet. Vi er syv stk og bruker da virkelig ikke 7000 kr daglig på ferie 😂 Anonymous poster hash: d8c50...641
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #22 Skrevet 9. august 2016 Hvorfor gidder dere bruke så mye penger på noe sånt? Anonymous poster hash: d29be...0ca
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #23 Skrevet 9. august 2016 Ser mange ikje begriper at man kan bruke penger på. Men vi e 2 voksene, og 1 barn. Sikjert greit med brettspill på verandaen, men bår 11 åring synes det er kjedelig å gjøre det hver kveld i 14 dager. Skal vi sitte å se bort på minigolf bana og ike gå dit å spile? Hadde med 5 flasker solkren, faktor 30 kjøpt med faktorrabatt, men det le ort tomt. 3 kroppe skal smøres 3-5 ganger pr dag. Vi har bare ett barn, og da blir det fort kjedelig når det ikke er mer bading. Da blir kvelden fort lang. Hvorfor vi gidder?? Forde vi ønsker å komme oss bort, se andre ting, få varme og sol, og koble av. Vi må velge fellesferien. Får ikke ta 11 åringen ut av skolen forbå få billig sydentur. Anonymous poster hash: 467af...8f0
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #24 Skrevet 9. august 2016 Ser mange ikje begriper at man kan bruke penger på. Men vi e 2 voksene, og 1 barn. Sikjert greit med brettspill på verandaen, men bår 11 åring synes det er kjedelig å gjøre det hver kveld i 14 dager. Skal vi sitte å se bort på minigolf bana og ike gå dit å spile? Hadde med 5 flasker solkren, faktor 30 kjøpt med faktorrabatt, men det le ort tomt. 3 kroppe skal smøres 3-5 ganger pr dag. Vi har bare ett barn, og da blir det fort kjedelig når det ikke er mer bading. Da blir kvelden fort lang. Hvorfor vi gidder?? Forde vi ønsker å komme oss bort, se andre ting, få varme og sol, og koble av. Vi må velge fellesferien. Får ikke ta 11 åringen ut av skolen forbå få billig sydentur. Anonymous poster hash: 467af...8f0 Har ingen problemer med å forstå dette. Men skjønner ikke hva du klager på? Dere har jo selv valgt å bruke så mye penger, om dere ikke hadde råd så skulle dere prioritert anderledes. Selv synes jeg ikke 20 000 er mye på 2 uker da... Anonymous poster hash: 66ad7...8eb
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #25 Skrevet 9. august 2016 Tusen kr dagen for 3(4) er da ikke mye! Som noen nevnte er det nok mer vanlig med 1000,- pr pers per dag på ferie. Dvs rundt 42.000 på to uker ( utenom 1 åringen) Det er dyrt med familieferie men synes dere har vært flinke jeg:-) Anonymous poster hash: 6bf17...653 42.000 pluss opphold på 27.000... Jadda, det er nok helt standard å bruke 70.000 på 2 av årets 52 uker 😆 Anonymous poster hash: c10ec...c24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå