Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Jeg tenker litt i forhold til de som stadig dukker opp: Saker blir henlagt, skyldige går fri, osv. All ære til de som faktisk tør å anmelde dette i dagens Norge selv vet jeg ikke om jeg hadde orket. Først er man fysisk blitt voldtatt så må man gjenfortelle det gang på gang og leve i usikkerhet i 1-2 år? Blir man trodd eller ikke? Det virker på meg som det i Norge i dag er større sjanse å vinne i lotto enn å få noen dømt i en voldtekts-sak. Jeg vet ikke om jeg ville anmeldt.....ikke slik det er i dag...offer har ikke noe rettsvern, ikke i forholdt til de stakkars gjerningsmennene. Jeg er ikke sterk nok til å skulle sitte å forsvare meg foran fremmede mennesker gang på gang. Var jeg utfordrende kledd? La jeg opp til det selv? Var jeg flørtende? Var jeg beruset? Hva skjedde? Ropte jeg om hjelp? osv. osv.Jeg skulle vurderte det dersom det var en overfallsvoldtekt med våpen som ble filmet av et overvåkings kamera. Hadde jeg viste hvem det var ville jeg nok heller tatt saken i egen hender og heller brukt 1-2 år på hevn og lage livet surt for vedkommende. Så klart jeg vet at det mest fornuftige er å anmelde men hva er vitsen? Det skjer jo ikke noe, så ville du ha anmeldt en voldtekt? Anonymous poster hash: bdd98...eec
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Eg ville gjort det i min noverande situasjon, både med mål om dom men og for å styrke andre anmeldelsar av same person. Det er i min noverande situasjon, veit ikkje om eg hadde klart det i alle. Anonymous poster hash: 9fc0e...984
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Jeg anmeldte en voldtekt for 10 år siden. Under etterforskningen kom det frem at han hadde vært på mange jenter under 16 år (jeg var eldst på 15). Han var 40. Han hadde visstnok avtalt med flere ungjenter om møte, men det ble heldigvis stoppa. Foreldrene til noen av de andre jentene sa takk til meg etter rettsaken. Han fikk 6 års forvaring, men slapp ut etter 3 år. Det fant jeg ut etter at jeg oppdaget at han satt på en benk og så på meg mens jeg var på jobb. Da var jeg snar med å bytte nummer og skjule adr. og nummer siden han plutselig fant meg. Jeg har kommet meg videre nå. Dessverre skal han snart få en datter til og tviler på at kona vet om hans fortid Anonymous poster hash: 24a05...7bd
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 Jeg hadde garantert anmeldt en overfallsvoldtekt. Og om de hadde funnet vedkommende hadde jeg drept han med mine egne hender. Om det var fyllavoldtekt hadde jeg ikke tenkt at det var verdt risikoen med anmeldelse, bare drept vedkommende ved første og beste anledning. Anonymous poster hash: 36f08...077
Ylva og Mathilde Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 Ikke sikker, kommer an på omstendighetene. Overfallsvoldtekt, ja. Og da hadde jeg nok vurdert en hardhendt hevn også, slik som andre over her. Jeg gir som regel samtykke da💃🏼💃🏼💃🏼
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 Det kommer an på situasjonen. Jeg opplevde en gang på fest å bli med en mann på rommet (hotell) med intensjon om sex. Kledde av meg helt frivillig begynte å kline endte i senga og bråombestemte meg. Han taklet det helt fint, men jeg hadde ikke anmeldt det om han hadde fortsatt da selv om jeg sa nei. I et annet tilfelle ble jeg dratt inn på et mørkt rom og holdt fast mens han forsøkte å dra av meg klærne. Jeg kom meg løs, så han fikk ikke gjort meg noe, men det ville jeg anmeldt om jeg ikke hadde kommet løs. (Jeg varslet sjefen og mannen ble avskjediget på dagen) Anonymous poster hash: d7c6b...e61
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 Jeg kjenner ingen som kunne tatt loven i egne hender for meg så jeg måtte ha anmeldt skulle jeg hatt en sjangse til å få ham straffet. Ville anmeldt selv om man blir karakterdrept som offer, jeg bryr meg heldigvis ikke så mye om sånt, blir bare sint. Jeg hadde dessuten offentliggjort navn dersom jeg kjente identiteten, for å advare andre. Anonymous poster hash: 545c2...0d2
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 Nei! Ble voldtatt da jeg var 11år. Foreldrene mine anmeldte det. Mange støttet oss, men opplevelsen med politi og rettsvesen var grusom. Husker det ble spurt i retten om jeg hadde opphisset gjerningsmannen, lurt ham eller sagt tydelig nei. Jeg var 11 år!!! Blir fortsatt kvalm når jeg tenker på hvor ydmykende og jævlig det var. Anonymous poster hash: 179d9...5da
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 Nei! Ble voldtatt da jeg var 11år. Foreldrene mine anmeldte det. Mange støttet oss, men opplevelsen med politi og rettsvesen var grusom. Husker det ble spurt i retten om jeg hadde opphisset gjerningsmannen, lurt ham eller sagt tydelig nei. Jeg var 11 år!!! Blir fortsatt kvalm når jeg tenker på hvor ydmykende og jævlig det var. Anonymous poster hash: 179d9...5da :-( er det mulig?!? Jeg håper virkelig du har klart å legge dette bak deg og fått ett fint liv. God klem fra meg. Anonymous poster hash: 3f7ab...c26
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #10 Skrevet 8. august 2016 Herregud, de i retten skulle blitt straffet bare for å tenke på å stille deg slike spørsmål. Anonymous poster hash: bdd98...eec
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #11 Skrevet 8. august 2016 JA! Og henlagt betyr ikke at saken er avsluttet og ute av verden. Får en person mange nok anmeldser på seg blir det til slutt en samlet dom. Så anmeld ALLTID! Det er viktig. Anonymous poster hash: ad63d...4c1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #12 Skrevet 8. august 2016 Ja! Sånn at politiet får ned navnet på jævelen, og om han har gjort det før eller gjør det igjen, så har de sterkere sak. Hadde også offentliggjort navnet for å advare andre. Håper alle som blir voldtatt går ut med navn på jævlene! Anonymous poster hash: a51be...cbf
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #13 Skrevet 8. august 2016 Vet ikke. Når jeg var 17 år ble jeg voldtatt av en "venn". Det ble betegnet som en grov voldtekt, jeg hadde sår og var mye revnet nedentil, jeg var blå og full i bitemerker. Legen som tok seg av meg var rystet, men selv den gang var hun i tvil når det gjaldt politiet, hun sa om ikke dette ble dom, kom hun til å gi opp. Politiet som kom og tok bilder og sånt var også enig med at dette var en sikker sak.. Når jeg kom og snakket med etterforskeren satt han om mistrodde alt jeg sa, jeg følte han vred på det og jeg følte meg til slutt som en idiot..Jeg fikk følelsen av at jeg kunne bare ha det så godt, og at det nok ikke var så ille som jeg fremla det. Saken ble selvsagt henlagt pga bevisets stilling, de mente at bevisene altså ikke var gode nok. Jeg ble tilkjent voldsskadeerstatning da, de mente nemlig at det ikke var tvil når de så bevis som bilder og vitneutsagn. Jeg fikk rett under det som var toppbeløpet det gang, og advokaten min sa det var en god indikator på at de trodde meg. Jeg husker fremdeles navnet og utseende til den etterforskeren, og med den opplevelsen i mente, er jeg i dag usikker på om jeg hadde anmeldt igjen. Det er veldig trist og denne saken har virkelig engasjert meg! Jeg syns det er helt sykt at de kan slippe unna, jeg blir kvalm rett og slett! Jeg syns offeret er steintøff som våger å sette et ansikt på hvor latterlig beskyttet menn er i Norge!! Anonymous poster hash: 38a13...1d9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #14 Skrevet 8. august 2016 Man kan jo ikke gå ut med navene for da risikerer man å bli tiltalt for ærekrenkelse så lenge de ikke er dømt for noe.....når det er sagt så hadde jeg nok selv gjort det anonymt. Anonymous poster hash: bdd98...eec
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #15 Skrevet 8. august 2016 Ja og gjør det aldri om det skjer igjen. Anmeldte en voldtekt. Jeg var forvirret og helt ute av meg. Klarte ikke svare på spørsmål. Dette kom i avisen. Og etterhvert tikket det inn flere voldtekter fra jenter. Men det viste seg å være løgn. Så da ble de jentene og meg selv anmeldt for falsk forklaring. Jwg var først ute. Så var det vist noen som ble inspirert og ville ha oppmerksomhet som sa det samme hadde skjedd de. Husker hvor jævlig det var når politiet ringte meg opp for å fortelle meg at de Anmeldte meg. Han som tok avhør av meg var grusom. Han la ord i munnen min. Hånte meg. Sa jeg bare var ute etter penger. Det var motivet mitt. Hadde en flott advokat som forsvarte meg. For hadde jeg vært alene hadde han knekt meg. Føltes ut som jeg var med i en film. Avhøret var uvirkelig. Grusomme teknikker han brukte. Heldigvis var jeg så ødelagt at jeg ikke hadde kommet så langt. Hadde ikke søkt voldsoffererstatning. Oppdaget da de henla saken mot meg at jeg hadde blitt gravid. Tok abort i stillhet og skamte meg i flere år. Var 19 da dette skjedde. Anonymous poster hash: fb4a3...53f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #16 Skrevet 8. august 2016 Jeg har anmeldt voldtekt, men hadde jeg blitt voldtatt nå så hadde jeg ikke anmeldt Anonymous poster hash: 65cb9...7cf
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #17 Skrevet 8. august 2016 Nå som jeg er ei gammel kjærring på over 40 hadde jeg absolutt tatt belastningen med å anmelde det. Jeg tåler det. Og jeg vil gjøre alt for å beskytte mine døtre og forandre samfunnet for dem. Mer usikker om jeg hadde vært 20 år. Vet ikke om jeg hadde taklet det like bra. Jeg ble forøvrig seksuelt misbrukt da jeg var 16 og anmeldte ikke. Følte saken var for liten i forhold til alt styret med å anmelde. Anonymous poster hash: 4d64b...acb
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #18 Skrevet 8. august 2016 Sannsynligvis ikke...dessverre! Har nettopp vært gjennom en rettssak (som vitne), og har sett hvor jævlig det var for offeret. Møte ham igjen. Sitte å forklare seg om og om igjen om det samme, bli mistrodd, alt du sier blir vridd på, osv. Og i tillegg ble mannen frikjent, så hun gikk jo helt i kjelleren. Anonymous poster hash: 044e1...13f
Kremtopp Skrevet 8. august 2016 #19 Skrevet 8. august 2016 Anmeldte selv voldtekt for ca 13 år siden, den dømte fikk en latterlig straff og jeg fikk en latterlig oppreisning. Var på tidspunktet i starten av tenårene, han over ti år eldre. Skjedde på et lite sted og jeg ble hetset i ettertid, men likevel glad for at jeg anmeldte og stod i det.
Gjest Antarctica Skrevet 8. august 2016 #20 Skrevet 8. august 2016 Blir helt uvel av å lese denne tråden. Min første innskytelse var selvsagt at joda, det ville jeg anmelde. Men når jeg tenker etter - da er det jo mange ting jeg skulle ha anmeldt for lenge siden! Ganger da jeg sloss eller snakket meg ut av grepet til en full bekjent og fikk overtalt ham til å "hente mer kaffe" el lign for å rekke å stikke av. Men siden jeg klarte å lure meg vekk, ble det hele så banalt. Ikke noe å anmelde, liksom. Gud vet om de fyrene har klart å holde sin sti ren med andre jenter...
Miamimom Skrevet 8. august 2016 #21 Skrevet 8. august 2016 Jeg tror jeg hadde latt være å anmelde - men tatt hevn. Jeg er absolutt ikke et hevngjerrig menneske, men i et sånt tilfelle lokker " et øye for et øye" mer en rettsvesenet.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #22 Skrevet 8. august 2016 Jeg ville anmeldt om det skjedde i dag. Jeg turte ikke da det skjedde for 16 år siden. Var helt knekt, og prosessen med å anmelde ville vært for mye for meg. Jeg visste det ville være vanskelig å bli trodd, og det var det siste jeg trengte da. Jeg hadde heller ingen som kunne støtte meg og gjøre meg trygg, men det har jeg i dag. Jeg er også langt tryggere på meg selv. Jeg tror det ville vært ekstra viktig for meg å anmelde siden jeg ikke turte det forrige gang. Anonymous poster hash: 91227...2d9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #23 Skrevet 8. august 2016 Har anmeldt én gang, aldri igjen. Var under seksuell lavalder, gjerningsmannen sa det var frivillig - ord mot ord - han gikk fri. Var mange som ville hevne på mine vegne, men selv om jeg tidvis ønsket ham død ønsket jeg ikke at noen måtte sone for min skyld. Han døde for ei stund tilbake. Karma is a bitch! Anonymous poster hash: 18271...821
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #24 Skrevet 8. august 2016 Absolutt! Om de ikke blir dømt så har de en anmeldelse på seg hvis det skulle skje igjen. Dette øker i det minste sjansen for at det en dag får konsekvenser. Man løfter også byrden litt fra egne skuldre, staten tar over "ansvaret". For meg er det verste å ikke kunne gjøre noe, anmelder jeg har jeg i alle fall gjort det jeg kan. Helt ærlig mener jeg at man har en samfunnsplikt til å anmelde alle kriminelle handlinger (hvis man ikke er i nær familie o.l. eller det er andre spesielle omstendigheter). Anonymous poster hash: cdd56...f5e
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #25 Skrevet 8. august 2016 Absolutt! Om de ikke blir dømt så har de en anmeldelse på seg hvis det skulle skje igjen. Dette øker i det minste sjansen for at det en dag får konsekvenser. Man løfter også byrden litt fra egne skuldre, staten tar over "ansvaret". For meg er det verste å ikke kunne gjøre noe, anmelder jeg har jeg i alle fall gjort det jeg kan. Helt ærlig mener jeg at man har en samfunnsplikt til å anmelde alle kriminelle handlinger (hvis man ikke er i nær familie o.l. eller det er andre spesielle omstendigheter). Anonymous poster hash: cdd56...f5e Tror også at mange angrer i ettertid på at de ikke anmeldte. Selv om det føltes for tøft der og da. Anonymous poster hash: cdd56...f5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå