Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #1 Skrevet 7. august 2016 Han vet aldri hva fremtiden bringer som han sier. Vi er snart ferdige med 2 barn. Jeg har jævlige svangerskap. Jeg kommer til å bli livredd for å bli gravid igjen og han kan ikke gjøre dette for oss, fordi det kan hende at vi går fra hverandre?! Han har alltid den innstillingen. Jeg tenker this is IT og er fornøyd med to barn uansett! Jeg satser faktisk på at det er oss to! Ønsker å ha et ok sexliv. Det er et lite inngrep iforhold til at jeg skal måtte sterilisere meg. Jeg har lidd meg igjennom to hyperemesis svangerskap og sist fødsel var traumatisk!!! Jeg skal aldri få føle at forholdet vårt et stabilt. Han kan jo finne en annen og vil ikke lukke noen dører. Jeg er så skuffet!!!!!!! Anonymous poster hash: 60551...599
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #2 Skrevet 7. august 2016 Jeg er også ferdig, og i et stabilt forhold. Ikke faen om jeg vil sterilisere meg. Ireasjonelt, men slik er det. Ikke alle avgjrelser styres av fornuft. Anonymous poster hash: d8400...67a
Magia Skrevet 7. august 2016 #3 Skrevet 7. august 2016 Han må jo få lov til å bestemme det selv. Han tenker jo bare rasjonelt på det. Det KAN jo bli slutt, ting kan skje, det betyr jo ikke at han ikke vil være sammen med deg nå. Når du vet at du er ferdig med barn, så syns jeg du kan sterilisere deg i stedet for at mannen skal måtte utelukke flere barn.
Gullunger Skrevet 7. august 2016 #5 Skrevet 7. august 2016 Jeg forstår mannen din veldig godt! Hvis du er helt bestemt på å ikke få flere barn, så er det du som må sterilisere deg.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #6 Skrevet 7. august 2016 Da sier du at det er helt greit, men da blir det sex med kondom heretter, for du orker ikke å utsette kroppen din for flere hormoner lenger. Han har full rett til å nekte å sterilisere seg. Men generelt sett så er det mannen som bør sterilisere seg hvis man er i et fast og trygt forhold og ikke ønsker seg flere barn - fordi inngrepet er betydelig mindre for mannen enn for kvinnen, og dermed også har mindre risiko for komplikasjoner. Anonymous poster hash: 8ab82...cc9
pifi med tre nurk Skrevet 7. august 2016 #7 Skrevet 7. august 2016 Skjønner godt at han ikke vil, jeg er også 100 % sikkert ferdig med barn, men jeg vil ikke sterilisere meg. Jeg ville nok aldri lagt det frem slik han gjør, at han vil holde døra oppe i tilfelle han finner noen andre han vil ha barn med, men så lenge han ikke ønsker det er det faktisk ikke noe annet å gjøre enn å bruke prevensjon hvis DU ikke ønsker flere barn. Så enkelt.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #8 Skrevet 7. august 2016 Dritten sier jeg får begynne med p-piller da- som han vet jeg spyr av!!!! Jeg tåler ikke hormonene. Hvis jeg skulle bli gravid, så fikk jeg bare ta abort da... Fy faen. Jeg skal lide meg gjennom alt og nå skal jeg ikke nyte sex lengre- fordi han kanskje en dag finner ei yngre og bedre? Jeg synes faktisk han kan gjøre dette, det er jo reversibelt? Anonymous poster hash: 60551...599
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #9 Skrevet 7. august 2016 Skjønner godt at han ikke vil, jeg er også 100 % sikkert ferdig med barn, men jeg vil ikke sterilisere meg. Jeg ville nok aldri lagt det frem slik han gjør, at han vil holde døra oppe i tilfelle han finner noen andre han vil ha barn med, men så lenge han ikke ønsker det er det faktisk ikke noe annet å gjøre enn å bruke prevensjon hvis DU ikke ønsker flere barn. Så enkelt. Nei det er jo ikke greit det han sier?? Jeg er fødeklar med vårt barn og han sier han ikke er sikker på forholdet vårt? Vet ikke hva fremtiden bringer. Typisk med dårlig stemning før fødsel. Kjempe gøy. Hi Anonymous poster hash: 60551...599
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #10 Skrevet 7. august 2016 Nei, du kan ikke kreve at din mann skal sterilisere seg. Du kan derimot be om å bli sterilisert selv. Det kan du nemlig bestemme. Anonymous poster hash: 2ca4c...947
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #11 Skrevet 7. august 2016 Nei, du kan ikke kreve at din mann skal sterilisere seg. Du kan derimot be om å bli sterilisert selv. Det kan du nemlig bestemme. Anonymous poster hash: 2ca4c...947 Jeg vet jeg ikke kan tvinge mannen til noe, det ville jeg heller aldri ha gjort!! Men jeg er litt lei meg og skuffet fordi han vet hvor jævlige svangerskap jeg har, samt at han legger det frem som at han vet jo ikke om han finner en ny dame en dag?! Hadde grunnen vært redd for inngrep eller bivirkninger hadde jeg hatt mer forståelse. Hi Anonymous poster hash: 60551...599
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #12 Skrevet 7. august 2016 Det er ikke reversibelt, for noen er det mulig å få barn senere om de gjør om på operasjonen men langt fra for alle Måten han ordlegger seg på et overhodet ikke greit, han et ufin og gjør deg utrygg, men at han ikke vil sterilisere seg er helt greit altså Jeg hadde heller aldri sterilisert meg etter to barn, man vet ikke hva fremtiden bringer. Tenk om partneren dør, tenk om et av barns dør, tenk om man får lyst på en atpåkladd, tenk om man blir skilt.... Om du er ferdig med barn uansett hva fremtiden måtte bringe er det faktisk du som må sterilisere deg Anonymous poster hash: 83ced...ee1
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #13 Skrevet 7. august 2016 Jeg vet jeg ikke kan tvinge mannen til noe, det ville jeg heller aldri ha gjort!! Men jeg er litt lei meg og skuffet fordi han vet hvor jævlige svangerskap jeg har, samt at han legger det frem som at han vet jo ikke om han finner en ny dame en dag?! Hadde grunnen vært redd for inngrep eller bivirkninger hadde jeg hatt mer forståelse. Hi Anonymous poster hash: 60551...599 Du har jævlige svangerskap. Du får sterilisere deg da. Enig i at hans begrunnelse ikke er sjarmerende, men igjen ikke noe du kan forvente uansett hvor jævlige svangerskap du har. Anonymous poster hash: 2ca4c...947
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #14 Skrevet 7. august 2016 Hvis du har samme sinnet som du uttrykker her når du snakker med han om dette så skjønner jeg godt han ikke vil 'føye' seg på dette. Min mann vil ikke sterilisere seg, har ikke tenkt tanken på å bli sint på han fordi. Det er hans kropp. Hvis du ikke vil ha flere barn så steriliserer du deg. Det er 2016 så et slik inngrep går helt fint fordi om det er enklere for han enn deg. Anonymous poster hash: 3b81a...5a0
Superdolly Skrevet 7. august 2016 #15 Skrevet 7. august 2016 Dritten sier jeg får begynne med p-piller da- som han vet jeg spyr av!!!! Jeg tåler ikke hormonene. Hvis jeg skulle bli gravid, så fikk jeg bare ta abort da... Fy faen. Jeg skal lide meg gjennom alt og nå skal jeg ikke nyte sex lengre- fordi han kanskje en dag finner ei yngre og bedre? Jeg synes faktisk han kan gjøre dette, det er jo reversibelt? Anonymous poster hash: 60551...599 Det er ikke alltid reversibelt, nei. I noen tilfeller kan de klare å fikse det, men det er slett ikke alltid det går. Når man steriliserer seg, er det fornuftig å betrakte det som en endelig avgjørelse. Han er i sin fulle rett til å nekte, akkurat som du nekter. Han kan nekte å bruke kondom. Du kan nekte å bruke p-piller, spiral og hormonspiral. Konsekvensen av dette vil jo naturlig bli at enten kan dere ikke ha sex, eller så er det stor sjanse for at du blir gravid. Jeg tenker at dere har et stort problem i forholdet, og det handler om kommunikasjon og respekt. Dere respekterer ikke hverandre, og dere klarer ikke å kommunisere med hverandre. I hvert fall ikke om dette temaet. Det er der dere må starte, og da må dere - også du - ut av skyttergravene. Snakk med hverandre, lytt til hverandre.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #16 Skrevet 7. august 2016 Han sier ikke at det kanskje blir slutt mellom dere, han sier at han kanskje ikke er ferdig med barn. Ta deg sammen. Hvis du er ferdig med barn og han ikke vet om han er det må du ta ansvar for deg og dine ønsker. Anonymous poster hash: e9aa9...5d4
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #17 Skrevet 7. august 2016 Dritten sier jeg får begynne med p-piller da- som han vet jeg spyr av!!!! Jeg tåler ikke hormonene. Hvis jeg skulle bli gravid, så fikk jeg bare ta abort da... Fy faen. Jeg skal lide meg gjennom alt og nå skal jeg ikke nyte sex lengre- fordi han kanskje en dag finner ei yngre og bedre? Jeg synes faktisk han kan gjøre dette, det er jo reversibelt? Anonymous poster hash: 60551...599 Jeg mener at han ikke kan tvinges å sterilisere seg, men dette her er jo bare frekt. Du tar selvsagt ikke hormoner når du vet at du ikke tåler dem. Jeg går ut fra at du har hatt ansvar for prevensjon før dere fikk barn, så nå er det hans tur. Kondom, og nei, ikke bare i sikre perioder (for de finnes ikke når man absolutt vil unngå graviditet). Jeg blir sint når menn tror at abort er en prevensjonsmetode. Er det egentlig dumme i hodet? For en jævla drittsekk. Anonymous poster hash: 21d75...1bb
februarprins2013 Skrevet 7. august 2016 #18 Skrevet 7. august 2016 skjønner han, du får heller det da
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #19 Skrevet 7. august 2016 Det er ikke alltid reversibelt, nei. I noen tilfeller kan de klare å fikse det, men det er slett ikke alltid det går. Når man steriliserer seg, er det fornuftig å betrakte det som en endelig avgjørelse. Han er i sin fulle rett til å nekte, akkurat som du nekter. Han kan nekte å bruke kondom. Du kan nekte å bruke p-piller, spiral og hormonspiral. Konsekvensen av dette vil jo naturlig bli at enten kan dere ikke ha sex, eller så er det stor sjanse for at du blir gravid. Jeg tenker at dere har et stort problem i forholdet, og det handler om kommunikasjon og respekt. Dere respekterer ikke hverandre, og dere klarer ikke å kommunisere med hverandre. I hvert fall ikke om dette temaet. Det er der dere må starte, og da må dere - også du - ut av skyttergravene. Snakk med hverandre, lytt til hverandre. Jeg prøvde rolig å kommunisere med han om det nå. Han avviser meg blankt! Jeg sier jeg beklager jeg tok det så ille opp i stad, jeg bare fikk følelsen av utrygghet når du nevnte det med at han aldri visste hva fremtiden bringer. Allerede der sier han at han ikke er interessert i å snakke om det. Han spør om det er bedre at han løy å sa det var en annen grunn? Det ender med krangel. Han sier jeg skal pelle meg vekk og at vi er ferdig i snakke. Jeg kaller han drittsekk og går vekk. Han vil absolutt ikke lytte til meg. Jeg prøvde bare å forklare og han avviser totalt og blir bare irritert 👎🏻 hi Anonymous poster hash: 60551...599
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #20 Skrevet 7. august 2016 Jeg forstår mannen din godt. Syns du burde sterilisere deg. Anonymous poster hash: 81af6...68c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #21 Skrevet 7. august 2016 Dritten sier jeg får begynne med p-piller da- som han vet jeg spyr av!!!! Jeg tåler ikke hormonene. Hvis jeg skulle bli gravid, så fikk jeg bare ta abort da... Fy faen. Jeg skal lide meg gjennom alt og nå skal jeg ikke nyte sex lengre- fordi han kanskje en dag finner ei yngre og bedre? Jeg synes faktisk han kan gjøre dette, det er jo reversibelt? Anonymous poster hash: 60551...599 "Dritten"... Høres ut som om du er litt av et scoop... Kanskje dere bør lære dere å respektere hverandre mer? Anonymous poster hash: df5e5...19b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #22 Skrevet 7. august 2016 Jeg prøvde rolig å kommunisere med han om det nå. Han avviser meg blankt! Jeg sier jeg beklager jeg tok det så ille opp i stad, jeg bare fikk følelsen av utrygghet når du nevnte det med at han aldri visste hva fremtiden bringer. Allerede der sier han at han ikke er interessert i å snakke om det. Han spør om det er bedre at han løy å sa det var en annen grunn? Det ender med krangel. Han sier jeg skal pelle meg vekk og at vi er ferdig i snakke. Jeg kaller han drittsekk og går vekk. Han vil absolutt ikke lytte til meg. Jeg prøvde bare å forklare og han avviser totalt og blir bare irritert hi Anonymous poster hash: 60551...599 Her er det jo ikke steriliseringen som er problemet, men kommunikasjon og respekt. Anonymous poster hash: 83ced...ee1
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #23 Skrevet 7. august 2016 Jeg synes du skal gå og si følgende til mannen din nå: "Vi har tydeligvis et alvorlig problem med å snakke ordentlig med hverandre, lytte til hverandre og å respektere hverandre. Nå venter vi snart vårt andre barn. Vi kan ikke la barna våre vokse opp med foreldre som ikke respekterer hverandre og ikke greier å kommunisere med hverandre. Så i morgen ringer jeg familievernkontoret og får avtalt en time der til oss. Prevensjon er ikke hovedproblemet vårt, vi må jobbe med hvordan vi behandler hverandre og lære oss å kommunisere på en måte som ikke gjør oss så frustrerte. Jeg ringer familievernkontoret i morgen og bestiller time, og jeg regner med at det er greit for deg, siden jeg regner med at heller ikke du har det godt i forholdet når vi kommuniserer så dårlig med hverandre." Anonymous poster hash: 8ab82...cc9
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #24 Skrevet 7. august 2016 Jeg skjønner mannen din veldig veldig godt! Vi er også ferdig med barn. For meg har det vært helt uaktuelt å sterilisere meg - og jeg har brukt noe av samme argumentasjon som han; man vet aldri hva framtiden bringer - man kan bli skilt, partneren kan dø, barn kan dø, man kan plutselig ombestemme seg med tanke på antall barn osv. Min kropp - min avgjørelse!! Jeg tåler heller ikke hormoner spesielt godt. Helt greit at du ikke vil bruke p-piller, men det finnes da andre alternativer. Ønsker du ikke å bruke kondom, kan du f.eks sette inn kobberspiral. Jeg har hatt min kobberspiral i snart 5 år og det fungerer helt fint! Anonymous poster hash: 49fa0...1de
Guttaboys Skrevet 7. august 2016 #25 Skrevet 7. august 2016 Samboeren min har sterilisert seg. Han har 4 barn. Vi har 2 sammen. Uansett hva fremtiden bringer, så skal ikke han ha flere barn. Lett valg for ham. Jeg har ingen planer om flere barn. Ikke slik livet ser ut nå. Men, jeg er fortsatt "ung" (33), og skulle samboer dø i morgen, så kan livet se helt annerledes ut om 3 år. Dette er han fullstendig klar over, og han klarer selvfølgelig å forstå tankegangen min. Han trodde selv han var ferdig med barn da han møtte meg. Man vet aldri hva livet bringer. Her holder jeg med mannen din. Og uansett hva du måtte mene, så er det hans kropp og du har ingenting du skulle sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå