Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #26 Skrevet 5. august 2016 Så grusomt trist . Hva skjedde etterpå? Hvordan gikk neste bursdag? Anonymous poster hash: c0653...1d9 Ja det var ille. Jeg kjenner ikke foreldrene så godt, så hadde håpet at det var en anledning til å bli bedre kjent også, men de var aldri åpne for det, bortsett fra de to som kom. Jeg spurte i barnehagen, og de sa det var vanlig at alle kom, men at ikke alle var flinke til å svare, så jeg handlet inn store mengder mat og bakte flere kaker. På dagen prøvde jeg å oppmuntre datteren min og de få hadde det jo gøy, men hun lurte jo på hvor alle var... Det var flere av barna som hadde sagt til henne at de skulle komme. Neste bursdagen reiste vi bort og feiret med familie. Nå begynner hun på skolen, og jeg håper det blir bedre der... Anonymous poster hash: e825d...49c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #27 Skrevet 5. august 2016 Alle dere som har opplevd dette.... Send en sms neste gang dere ikke får svar. Sett en dato, har de ikke svart da, send sms eller ring. Ring på selve dagen hvis dere enda ikke har fått svar. Å ikke gi beskjed skal stikke litt. Jeg vil alltid ha beskjed om de inviterte kommer eller ikke. Nettopp for å unngå at slikt skjer. Anonymous poster hash: 5a1b2...ef1
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #28 Skrevet 6. august 2016 Jeg ble mobbet som liten men kun på skolen i skoletiden.. I bursdager kom alltid alle som kunne (var en og annen som virkelig ikke kunne, men sjeldent) og alle var hyggelige og lekte sammen.. Tror det har med at vi vokste opp på et lite sted - foreldrene snakket sammen, alle var med på å organisere kjøring/henting etc.. Å droppe noens bursdag bare for å droppe det var aldri tema! Vi møtte i bursdagene til hverandre sålenge vi ikke var syke eller bortreist (var heller ikke lov å plutselig legge andre planer). Creds til foreldrene våres der. Er selv livredd for at noe sånt skal skje med guttungen... Ender vel opp med å invitere hele avdelingen bare for å være rimelig sikker på at det kommer noen *smiler oppgitt over meg selv*. Det skjer kanskje ikke ofte i forhold til alle bursdagene som feires, men de få gangene det skjer så er det veldig veldig vondt for bursdagsbarnet (og foreldrene), så syns ikke det er noe som skal hysjes om heller.. Anonymous poster hash: 58672...aac
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #29 Skrevet 6. august 2016 Vi har opplevd det. Vi hadde bedt alle jentene i klassen men bare et tvillingpar kom. En sa fra og resten dukket ikke opp: tror mange ikke engang sa fra hjemme at de var bedt. Heldigvis hadde vi bedt andre også, som heldigvis kom og det ble en fin bursdag. Men vi oppdaget da at min datter ble mobbet og fryst ut, og de var en forferdelig periode. Til slutt måtte hun skifte skole. Anonymous poster hash: e8471...99b
Hjertefru Skrevet 6. august 2016 #30 Skrevet 6. august 2016 Har aldri opplevd, og heller ikke hørt at det har skjedd her. Tror du bekymrer deg unødig.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #31 Skrevet 6. august 2016 Så mange som har opplevd at barn ikke kommer i bursdag. Trist å lese! Men det vanligste er at barna elsker bursdager, gleder seg, og kommer. Jeg har tre barn, hvor eldste er ti, og har laget mange barneselskaper. Jeg skriver alltid på invitasjonene at de som ikke kan komme gir beskjed. Resten kommer, nesten uten unntak. Min erfaring er at flest barn kommer om vi inviterer på en hverdag, fra 17-19 f.eks. I helgene er det flere som melder avbud pga andre planer/hyttetur o.l. Anonymous poster hash: 8ec34...d42
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #32 Skrevet 6. august 2016 Så mange som har opplevd at barn ikke kommer i bursdag. Trist å lese! Men det vanligste er at barna elsker bursdager, gleder seg, og kommer. Jeg har tre barn, hvor eldste er ti, og har laget mange barneselskaper. Jeg skriver alltid på invitasjonene at de som ikke kan komme gir beskjed. Resten kommer, nesten uten unntak. Min erfaring er at flest barn kommer om vi inviterer på en hverdag, fra 17-19 f.eks. I helgene er det flere som melder avbud pga andre planer/hyttetur o.l. Anonymous poster hash: 8ec34...d42 Ja, foreldrene må også bruke hodet når de inviterer inn. Her har vi opplevd å bli invitert i barneselskap på st.hansaften, pinseaften o.l og da er det gjerne mange som har andre planer eller er bortreist fordi det er langhelg. Anonymous poster hash: 9619f...c9a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #33 Skrevet 6. august 2016 Det er nok ikke vanlig... Her hadde vi bursdagen i barnehagen og ba hele avdelingen. Har gjort det de 3 siste årene. Fin måte å bli kjent med andre foreldre på nøytral grunn Jeg pleier å sende ut innbydelse hvor jeg ber folk si i fra om de kommer eller ikke. Dersom jeg bare har fått noen få svar når det nærmer seg fristen, har de i ansatte i barnehagen vært snill å minne foreldre på det. Eller jeg minner dem på det Spør når jeg henter eller leverer. De fleste andre foreldre i barnehagen gjør det samme Det går nok bra Anonymous poster hash: 00546...01d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå