Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Frøkna er i den alderen hvor hun skal begynne å ha barnebursdager, men jeg husker på alle historiene i aviser og facebook om hvor ingen gjester dukker opp og sånn. Jeg var ikke populær i barndommen og inviterer aldri til fest på grunn av redselen for at ingen kommer, og er nå livende redd for at det er mitt nydelige barn som skal vente på gjester som ikke kommer. Har noen opplevd noe slikt eller er det bare media som fremstiller det som noe som skjer hele tiden? Anonymous poster hash: c0653...1d9
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 Aldri opplevd. Tror ikke det er vanlig! Anonymous poster hash: e6a97...368
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 Hvor gammel er hun? Vi har aldri opplevd det, har hatt tre feiringer med barnehagen. Tror det dessverre skjer oftere på skolen. Anonymous poster hash: 92d85...d62
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #4 Skrevet 5. august 2016 Hvor gammel er hun? Vi har aldri opplevd det, har hatt tre feiringer med barnehagen. Tror det dessverre skjer oftere på skolen.Anonymous poster hash: 92d85...d62 Hun blir 4 neste måned, så er ikke superbekymret ennå, da noen av gjestene er barna til mine venninner og de kommer garantert. Men skjer dette ofte på skolen,sier du? Anonymous poster hash: c0653...1d9
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 Det skjer "aldri". Anonymous poster hash: ece9e...d18
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #7 Skrevet 5. august 2016 Aldri opplevd! Jeg ber om svar på om de kommer eller ikke, så da får du Jo en viss ide. Anonymous poster hash: 511f2...bbd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #8 Skrevet 5. august 2016 Aldri opplevd. Anonymous poster hash: 2a60f...a8d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 Første gang min eldste skulle feire var jeg liiiivredd pga alle disse historiene i media. Vi inviterte 8 stk som var alle på hans alderstrinn i barnehagen. Pga det var så få inviterte var jeg enda mer redd. ALLE kom! Herregud så glade vi ble for at det i det hele tatt kom noen:) Tror nok de historiene som havner i media er unntaket, men jeg er likevel spent på hvordan det blir når vi skal feire første bursdag med skolekamerater. Anonymous poster hash: 67f09...bfd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #10 Skrevet 5. august 2016 Jeg har fire barn og har aldri opplevd det, ikke i barnehagen og ikke på skolen. De aller fleste foreldre sørger for at barna går i de selskapene de er bedt i nettopp for å unngå sånt. Som regel er det et avbud eller to fordi de er på hyttetur e.l. men de fleste som er hjemme går i selskap. Ungene elsker jo bursdager også, så det er aldri noe problem egentlig, de gleder seg til hvert eneste selskap.. Anonymous poster hash: 9619f...c9a
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #11 Skrevet 5. august 2016 Det nærmeste jeg har vært var at 4 av 9 inviterte kom. Det var 4-årsdag, så barna koste seg uansett. Det var nok fordi det var på en lørdag i langhelg, lite gjennomtenkt fra vår side. Anonymous poster hash: 213b2...755
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #12 Skrevet 5. august 2016 Har dessverre opplevd det. Min gutt var en av tre som kom i en bursdag hvor det var over 20 som var bedt. Tror det var fem som hadde sagt fra. Stakkars bursdagsbarnet, hun var veldig lei seg. Dette var i 4. trinn. Anonymous poster hash: c8c5c...0a8
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #13 Skrevet 5. august 2016 Min tanke er at dette ikke skjer der folk har har kontakt, der foreldrene kjenner hverandre, der folk snakker sammen osv. Vi har aldri opplevd at ingen kommer. Av erfaring vet jeg at noen spesifikke aldri svarer på eget initiativ og sjelden kommer. Da tenker jeg and er er ekstra viktig å forsøke å få kontakt med disse foreldrene, snakke med de når jeg ser de osv. Møter jeg de i porten i barnehagen, kan jeg fint spørre om de har sett bursdagsinvitasjonen, hvis det ikke kommer noe svar, kan jeg fintsende en SMS eller ringe for å spørre om barnet kommer osv. Det er superviktig at forelde snakker sammen og at man skaper gode foreldrenettverk. Der hvor foreldrene kjenner hverandre, skjer det mindre mobbing og utestengning. Der hvor ungene vet at foreldrene orienterer hverandre om ting som skjer, der de vet at problemer blir tatt opp osv er det også vanskeligere for ungene å være motbydelige mot hverandre. Anonymous poster hash: 79ba6...1fa
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #14 Skrevet 5. august 2016 Eldste er 10 år (og er klassens "snåling" da han har Asperger), har aldri opplevd noe liknende. Her er alle flinke og kommer i hverandres bursdager Anonymous poster hash: e371e...ef7
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #15 Skrevet 5. august 2016 I oktober skal vi har barnebesøk med bare 4 innviterte,3 fra barnehagen og en venn utenom. Ettersom han er utagerende mot andre barn i barnehagen så er jeg livredd for at foreldrene skal velge å ikke la barnet deres gå i bursdagen til sønnen min Tre av guttene leker han ganske mye med men likevel redd de ikke kommer i bursdagen. Småen har gleder seg allerede til bursdagen der de fra barnehagen skal komme,håper virkelig at noen dukker opp. Når han er med meg er han foresten alltid snill mot andre barn så foreldrene har ikke noe å frykte. Hadde heller ikke vært noe problem for meg om foreldrene ville vært med.. Får vel bare vente å se hva som skjer Anonymous poster hash: 88b44...0e4
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #16 Skrevet 5. august 2016 Min tanke er at dette ikke skjer der folk har har kontakt, der foreldrene kjenner hverandre, der folk snakker sammen osv. Vi har aldri opplevd at ingen kommer. Av erfaring vet jeg at noen spesifikke aldri svarer på eget initiativ og sjelden kommer. Da tenker jeg and er er ekstra viktig å forsøke å få kontakt med disse foreldrene, snakke med de når jeg ser de osv. Møter jeg de i porten i barnehagen, kan jeg fint spørre om de har sett bursdagsinvitasjonen, hvis det ikke kommer noe svar, kan jeg fintsende en SMS eller ringe for å spørre om barnet kommer osv. Det er superviktig at forelde snakker sammen og at man skaper gode foreldrenettverk. Der hvor foreldrene kjenner hverandre, skjer det mindre mobbing og utestengning. Der hvor ungene vet at foreldrene orienterer hverandre om ting som skjer, der de vet at problemer blir tatt opp osv er det også vanskeligere for ungene å være motbydelige mot hverandre. Anonymous poster hash: 79ba6...1fa Det er veldig sant. Her har vi på skolen en lukket facebook-gruppe på hvert klassetrinn. Når f.eks min datter skal ha selskap legger jeg ut et bilde av innbydelsen i facebook-gruppen og skriver f.eks at alle jentene i klassen er invitert i bursdag. Da blir det helt umulig for ungene selv å kaste innbydelsen uten å fortelle om det hjemme o.l. Skolen her jobber også aktivt med foreldrenettverk og oppfordrer til å møtes minst et par ganger i året for å bli litt kjent, det senker terskelen for å ta kontakt om noe ikke er greit. Vi bruker også facebook-siden til å avtale ting sammen, f.eks skrive "Lise og familie reiser til skøytebanen klokken 13 i dag, kjempekoselig om noen flere fra klassen vil komme en tur". Alle kommer selvfølgelig ikke hver gang, men noen kommer, og man snakker litt sammen. Sånt skaper samhold og unger mobber sjelden barn de vet foreldrene kjenner foreldrene til... Det er ikke så mye som skal til, og grunnlaget dannes de første par-tre årene på skolen, etter der kan man surfe videre på den lille innsatsen man legger i å bli litt kjent med de andre foreldrene/familiene de første årene. Anonymous poster hash: 9619f...c9a
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #17 Skrevet 5. august 2016 Frøkna er i den alderen hvor hun skal begynne å ha barnebursdager, men jeg husker på alle historiene i aviser og facebook om hvor ingen gjester dukker opp og sånn. Jeg var ikke populær i barndommen og inviterer aldri til fest på grunn av redselen for at ingen kommer, og er nå livende redd for at det er mitt nydelige barn som skal vente på gjester som ikke kommer. Har noen opplevd noe slikt eller er det bare media som fremstiller det som noe som skjer hele tiden? Anonymous poster hash: c0653...1d9 HI Den frykten fikk jeg også helt plutselig da jeg gikk å venta på svar fra de vi hadde bedt i barnehagen. Jeg skrev på innbydelsen/sms, svar om du KAN /eller IKKE KAN komme. Kjekt å vite at alle hadde fått det med seg ihvertfall. Akkurat den helga var folk veldig opptatte. Jenta vår som ble 4 år hadde selv invitert HELE avdeling hjem til oss 😂men jeg sa at bare de jentene som var like gamle kunne komme. Så vi ba 5 stk.men bare 2 kom.så jeg ba 1 kusine ,så de ble 4 stk ihvertfall. Kjipt de dagene å vente.Fryktelig leit å lese om de som ikke får noen på besøk 😭 Be nok folk kanskje, alltid noen som er opptatte/syke Anonymous poster hash: d6137...ec0
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #19 Skrevet 5. august 2016 3 av 16 kom i bursdagen til 5 åringen min, sist vinter. Var grusomt. Hun merket at veledig mange ikke kom. Ble lei seg 😐 De som kom svarte aldri på innbydelse- levert i hylla i barnehagen + sms. Anonymous poster hash: bf05c...715
Anyne Skrevet 5. august 2016 #20 Skrevet 5. august 2016 Aldri opplevd og kjenner ingen som har opplevd. Det må være forferdelig!
skinnfilla Skrevet 5. august 2016 #21 Skrevet 5. august 2016 Aldri opplevd det og vi har hatt( måtte telle over) 16 bursdager , foreløpig, 4 barn. Alltid fått beskjed.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #22 Skrevet 5. august 2016 Opplevde det også med min datter første gang vi skulle ha barnebursdag. Hun fylte 4 og gledet seg veldig. Vi inviterte 16 barn med foreldre og søsken. 2 kom og 3 svarte at de ikke kunne... Vi hadde laget alle invitasjonene for hånd og sendte ut mail i tillegg. Det knuste virkelig hjertet mitt å se datteren min sin reaksjon. Anonymous poster hash: e825d...49c
Mostly Harmless Skrevet 5. august 2016 #23 Skrevet 5. august 2016 I oktober skal vi har barnebesøk med bare 4 innviterte,3 fra barnehagen og en venn utenom. Ettersom han er utagerende mot andre barn i barnehagen så er jeg livredd for at foreldrene skal velge å ikke la barnet deres gå i bursdagen til sønnen min Tre av guttene leker han ganske mye med men likevel redd de ikke kommer i bursdagen. Småen har gleder seg allerede til bursdagen der de fra barnehagen skal komme,håper virkelig at noen dukker opp. Når han er med meg er han foresten alltid snill mot andre barn så foreldrene har ikke noe å frykte. Hadde heller ikke vært noe problem for meg om foreldrene ville vært med.. Får vel bare vente å se hva som skjer Anonymous poster hash: 88b44...0e4 I din situasjon, ville jeg snakket med foreldrene det gjelder. Både for å si at dere er bevisste på problemet og passer på, og for å si at de er hjertelig velkomne til å bli værende om de ønsker det. Det kan bli veldig nervepirrende ventetid frem til oktober, hvis dere ikke har noen idé om hvordan de andre foreldrene oppfatter situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #24 Skrevet 5. august 2016 I mine bursdager kom alltid alle inviterte.. Men de frøs meg ut slik at jeg ble sittende alene i mitt eget selskap. Stakk av, gjemte seg osv.. Til slutt sluttet vi å invitere. Mine barn har alltid en del gjester med unntak av eldste som bare inviterer de to-tre nærmeste venninnene på tusenfryd eller kino eller slikt og har gjort det de siste 5 årene Anonymous poster hash: 6eb21...14c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #25 Skrevet 5. august 2016 Opplevde det også med min datter første gang vi skulle ha barnebursdag. Hun fylte 4 og gledet seg veldig. Vi inviterte 16 barn med foreldre og søsken. 2 kom og 3 svarte at de ikke kunne... Vi hadde laget alle invitasjonene for hånd og sendte ut mail i tillegg. Det knuste virkelig hjertet mitt å se datteren min sin reaksjon.Anonymous poster hash: e825d...49c Så grusomt trist . Hva skjedde etterpå? Hvordan gikk neste bursdag? Anonymous poster hash: c0653...1d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå