Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #26 Skrevet 4. august 2016 Du antar helt uten videre at vedkommende er "flott", bare fordi han er mann? Ja, jeg vil alltid være skeptisk når det gjelder mine barn. Jeg googler de ansatte, slår dem opp på Facebook og alle andre steder jeg kan komme på. Anonymous poster hash: 6711a...7a5 Du antar helt uten videre at vedkommende er overgriper bare fordi han er mann, da... Får ungene dine være alene med pappa, bestefar, onkler, brødre? Det er der de fleste overgripene skjer. Anonymous poster hash: c2514...d3c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #27 Skrevet 4. august 2016 Det er større sjangs for at de misbrukes av noen i nær familie Anonymous poster hash: 0278b...227 Det er større statistisk sjanse for å dø i bilulykke enn å drukne. Derfor er det ingen vits i å la små barn bruke redningsvest på sjøen.. Anonymous poster hash: 6711a...7a5
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #28 Skrevet 4. august 2016 Det er større statistisk sjanse for å dø i bilulykke enn å drukne. Derfor er det ingen vits i å la små barn bruke redningsvest på sjøen.. Anonymous poster hash: 6711a...7a5 Hvorfor klarer du ikke å svare ordentlig? Feks på dette: "Du antar helt uten videre at vedkommende er overgriper bare fordi han er mann, da... Får ungene dine være alene med pappa, bestefar, onkler, brødre? Det er der de fleste overgripene skjer." Tror du alle menn er overgripere? Alle menn i barnehage og skole? Hva med barneleger? Mannlige jordmødre? Hvor går grensen din? Anonymous poster hash: 5ec69...949
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #29 Skrevet 4. august 2016 Det er større statistisk sjanse for å dø i bilulykke enn å drukne. Derfor er det ingen vits i å la små barn bruke redningsvest på sjøen.. Anonymous poster hash: 6711a...7a5 For en sammenligning! For å fortsette sammenligningen: så du lar ikke barna være alene sammen med mannlige slektninger da? Man bruker jo både redningsvest og bilbelte selv om det ene statistisk sett er farligere enn det andre. Du er syk i hodet og trenger hjelp! (Og DET er den første gangen jeg har dradd det kortet her inne!) Anonymous poster hash: c2514...d3c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #31 Skrevet 4. august 2016 Nei. Jeg er skeptisk til overgripere i barnehage, uansett kjønn. Jeg er ikke skeptisk til lovlydige ansatte. Anonymous poster hash: 9bc8a...667
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #32 Skrevet 4. august 2016 Ikke skeptisk i det hele tatt. Ungene har vært heldige og hatt flere flotte menn som har jobbet i deres barnehager. Skulle jeg vært skeptisk eller mistenksom på at noe kan skje, hadde jeg alltid måtte være det. Selv ble jeg seksuelt missbrukt på barneskolen av en kvinnelug lærer, så utifra hva de rundt meg sier så burde jeg være konstant hysterisk. Tenk om noe, tenk om atte, minnene må jo komme osv. Men jeg gleder meg over livet, ser hvilken glede ungene har av de som jobbet i barnehagene, de lærerene de nå har på skolen. Klart, muligheten for at noe kan skje er der, men jeg tror ikke den er noe større i barnehagen enn den er ellers i livet deres. Vi voksne må ikke vær så blåøyde og tro at ingenting fælt kan skje med vår barn, vi må ikke tro at vi klarer å fang opp det engang, men vi må vær voksne nok til å kunne stille opp for ungenes små og store utfordring i livet uansett hva det måtte være. Anonymous poster hash: 9d7da...0ac
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #34 Skrevet 4. august 2016 Nei til menn i barnehage for risikabelt! Anonymous poster hash: dc7c0...c14
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #35 Skrevet 4. august 2016 Er overhodet ikke skeptisk. Det er flere menn i barnehagen der barna mine går, og dét er jeg veldig glad for. En fantastisk barnehage på alle måter. Dette mener og føler jeg selv om en mann i nettopp denne barnehagen ble tatt tidligere i år for overgrep der, også mot et av mine egne. Selvfølgelig grusomt, skal ikke gå i detaljer her. Barna har godt av forbilder av begge kjønn. Anonymous poster hash: 7407a...2e3
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #36 Skrevet 4. august 2016 Er overhodet ikke skeptisk. Det er flere menn i barnehagen der barna mine går, og dét er jeg veldig glad for. En fantastisk barnehage på alle måter. Dette mener og føler jeg selv om en mann i nettopp denne barnehagen ble tatt tidligere i år for overgrep der, også mot et av mine egne. Selvfølgelig grusomt, skal ikke gå i detaljer her. Barna har godt av forbilder av begge kjønn. Anonymous poster hash: 7407a...2e3 Og du er overhode ikke skeptisk etter en sånn opplevelse???????? Anonymous poster hash: dc7c0...c14
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #37 Skrevet 4. august 2016 Jeg avskyr hodeløs generalisering grunnet fobisk frykt, så nei, det kunne ikke falle meg inn å være skeptisk til en bhg-ansatt kun fordi han er mann. Veldig glad for alle de mannlige ansatte i de barnehagene mine barn har gått i. Anonymous poster hash: dc533...584
Fullrulle86 Skrevet 4. august 2016 #38 Skrevet 4. august 2016 Sant. Hvorfor lages det aldri tråder med 'tør dere fortsatt å la barna overnatte hos bestefar?' Helt enig!!!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #39 Skrevet 4. august 2016 Og du er overhode ikke skeptisk etter en sånn opplevelse???????? Anonymous poster hash: dc7c0...c14 Nei. Han er fengslet. Jeg har full tillit til øvrige ansatte i barnehagen, menn og kvinner. Anonymous poster hash: 7407a...2e3
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #40 Skrevet 4. august 2016 Hvorfor klarer du ikke å svare ordentlig? Feks på dette: "Du antar helt uten videre at vedkommende er overgriper bare fordi han er mann, da... Får ungene dine være alene med pappa, bestefar, onkler, brødre? Det er der de fleste overgripene skjer." Tror du alle menn er overgripere? Alle menn i barnehage og skole? Hva med barneleger? Mannlige jordmødre? Hvor går grensen din? Anonymous poster hash: 5ec69...949 Jeg har selvsagt ikke noe problem med å svare på det: nei, jeg tror ikke alle menn i barnehage er overgripere. Hvis du leser innlegget mitt ovenfor, står det nettopp dette, og at det er den økte risikoen ved mannlige kontra kvinnelige ansatte jeg bekymrer meg for. Er ikke bekymret for barneleger og jordmødre, da disse uansett aldri får være alene med barna mine. Barna får være sammen med bestefar og far. Selvsagt er det alltid en viss risiko, men man kan ikke unngå omgang med barnets nærmeste (med mindre man har mistanker selvsagt), så her må man bare leve med risikoen. Anonymous poster hash: 6711a...7a5
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #41 Skrevet 4. august 2016 Menn utgjør ca. 9 % av alle ansatte i barnehager. https://www.ssb.no/utdanning/statistikker/barnehager/aar-endelige Det er ikke menn i seg selv som er farlige, det er noen få enkeltstående menn. Personer som tiltrekkes av barn vil finne muligheter til å tilnærme seg barn på en eller annen måte. Er det ikke barnehager så er det andre områder - trenere, fritidsledere, lærer osv. osv. Vi kan ikke anse de fleste menn som potensielle overgripere når det bare er en minimal andel som faktisk er det. Men det vi kan gjøre er å sørge for at det blir gjennomført utvidede vandelsattester. Kanskje man bør vurdere en form for opplæring av assistenter også? Et slags kurs som man må ha gjennomført før man får være assistent? Der kan det tas opp moral, etikk, ansvar, taushetsplikt m.m. Videre bør det gjennomføres at alle ansatte må oppdatere sine utvidede vandelsattester hvert andre år. Om dette gjennomføres så vil man nå f.eks. si opp de to voldtektsmennene som også jobber i barnehager - ikke pga. voldtekten, men pga. narkotikadommen de fikk. Da forsvinner de fra dette og lignende yrker. Overgrepspersoner som ikke er dømt tidligere vil det være nesten umulig å avsløre på forhånd, og uansett hvilke regler vi innfører så kan vi aldri forsikre oss 100 % - det er en del av livet. Man må beholde sunn fornuft oppi det hele! Anonymous poster hash: ae74c...6e1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #42 Skrevet 4. august 2016 Jeg har selvsagt ikke noe problem med å svare på det: nei, jeg tror ikke alle menn i barnehage er overgripere. Hvis du leser innlegget mitt ovenfor, står det nettopp dette, og at det er den økte risikoen ved mannlige kontra kvinnelige ansatte jeg bekymrer meg for. Er ikke bekymret for barneleger og jordmødre, da disse uansett aldri får være alene med barna mine. Barna får være sammen med bestefar og far. Selvsagt er det alltid en viss risiko, men man kan ikke unngå omgang med barnets nærmeste (med mindre man har mistanker selvsagt), så her må man bare leve med risikoen. Anonymous poster hash: 6711a...7a5 Enig med deg og det tror jeg de fleste er, men mange er mer opptatt av å være politisk korrekt! Anonymous poster hash: dc7c0...c14
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #43 Skrevet 4. august 2016 Enig med deg og det tror jeg de fleste er, men mange er mer opptatt av å være politisk korrekt! Anonymous poster hash: dc7c0...c14 Hehe, det er den dummeste forklaring jeg ser. Så du tror du er litt ekstra modig siden du innrømmer å ha fordommer mot menn i omsorgsyrker? Du tror at de fleste er enige med deg, men ikke tør å stå for det? Så patetisk 😂 Anonymous poster hash: 4a1d2...5fb
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #44 Skrevet 4. august 2016 Hehe, det er den dummeste forklaring jeg ser. Så du tror du er litt ekstra modig siden du innrømmer å ha fordommer mot menn i omsorgsyrker? Du tror at de fleste er enige med deg, men ikke tør å stå for det? Så patetisk 😂 Anonymous poster hash: 4a1d2...5fb Jeg jobber selv i et omsorgsyrke og har gjort meg den erfaring at menn generelt ikke er de beste omsorgspersoner. Kvinner har et fortrinn der, sånn er det bare. Den som er patetisk her, det er du det! Anonymous poster hash: dc7c0...c14
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #45 Skrevet 4. august 2016 Hehe, det er den dummeste forklaring jeg ser. Så du tror du er litt ekstra modig siden du innrømmer å ha fordommer mot menn i omsorgsyrker? Du tror at de fleste er enige med deg, men ikke tør å stå for det? Så patetisk 😂 Anonymous poster hash: 4a1d2...5fb Jeg jobber selv i et omsorgsyrke og har gjort meg den erfaring at menn generelt ikke er de beste omsorgspersoner. Kvinner har et fortrinn der, sånn er det bare. Den som er patetisk her, det er du det! Anonymous poster hash: dc7c0...c14
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #46 Skrevet 4. august 2016 Nr. 41 igjen her. Jeg mener at det er viktig å ha menn i slike yrker. Menn leker med barn på en annen måte enn kvinner ofte gjør. Menn tør ofte la barna leke mer fysisk, få prøve seg mer på fysiske ting som er viktige for motorisk utvikling. Dette gir mestringsfølelse når det gjøres riktig. Mange kvinner er litt for forsiktige, eller rett og slett ikke orker å leke slik med barna. Jeg har sett en del barnehager hvor de kvinnelige ansatte generelt gjerne sitter i ro, snakker sammen, ser på barna når de leker ute, mens mennene er mer med i lek, mer engasjerte, mer oppmuntrende. En generalisering, selvfølgelig, mange veldig dyktige kvinner også. Men generelt sett vil menn og kvinner gi ulike, men like viktige, impulser til barn i utvikling. Jeg tror også det er viktig for gutters identitet og senere holdninger at de har menn de kan identifisere seg med også i barnehagen, og ser at menn kan ha slike omsorgsyrker også. Anonymous poster hash: ae74c...6e1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #47 Skrevet 4. august 2016 Jeg jobber selv i et omsorgsyrke og har gjort meg den erfaring at menn generelt ikke er de beste omsorgspersoner. Kvinner har et fortrinn der, sånn er det bare. Den som er patetisk her, det er du det! Anonymous poster hash: dc7c0...c14 Det der er jo bare tull. Det har med personlig egnethet å gjøre, ikke kjønn. Anonymous poster hash: 0278b...227
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #48 Skrevet 4. august 2016 Det der er jo bare tull. Det har med personlig egnethet å gjøre, ikke kjønn. Anonymous poster hash: 0278b...227 Det er min erfaring!! Anonymous poster hash: dc7c0...c14
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #49 Skrevet 4. august 2016 Jeg er på ingen måte skeptisk til mennene i vår barnehage. De har såvidt jeg vet ikke gjort noe galt. Anonymous poster hash: 98d3c...c13
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #50 Skrevet 4. august 2016 Nr. 41 igjen her. Jeg mener at det er viktig å ha menn i slike yrker. Menn leker med barn på en annen måte enn kvinner ofte gjør. Menn tør ofte la barna leke mer fysisk, få prøve seg mer på fysiske ting som er viktige for motorisk utvikling. Dette gir mestringsfølelse når det gjøres riktig. Mange kvinner er litt for forsiktige, eller rett og slett ikke orker å leke slik med barna. Jeg har sett en del barnehager hvor de kvinnelige ansatte generelt gjerne sitter i ro, snakker sammen, ser på barna når de leker ute, mens mennene er mer med i lek, mer engasjerte, mer oppmuntrende. En generalisering, selvfølgelig, mange veldig dyktige kvinner også. Men generelt sett vil menn og kvinner gi ulike, men like viktige, impulser til barn i utvikling. Jeg tror også det er viktig for gutters identitet og senere holdninger at de har menn de kan identifisere seg med også i barnehagen, og ser at menn kan ha slike omsorgsyrker også. Anonymous poster hash: ae74c...6e1 Man trenger jo ikke disse kvinnfolk da! Denne generaliseringen likte ikke jeg. Jeg er barnehagelærer og kvinne, og vil virkelig ikke ha på meg at "kvinner er for forsiktige og sitter bare og ser på barna når de leker". Hva er poenget med å sk at menn er sånn og kvinner er sånn? Ja til menn i barnehagen, men ikke fordi kvinner liksom ikke er gode nok til å leke og herje med barna! Litt utenom tema her, men det gjør meg faktisk skuffa og sint når jeg leser eller hører folk som sier dette, og bruker det som argument for menn i barnehagen. Anonymous poster hash: c2514...d3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå