Gå til innhold

Har dere dobbelt opp av alt? Barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, trippelt av mye og, fleece, ull, votter luer etc har jeg masse av!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke dobbelt av alt men alltid et alternativ som kan brukes.

Vintersko-sherrox

Støvler-dockboots

Regntøy-parkdress

Vinterdress-parkdress med ull

Har plenty med ull, luer, votter osv

Kjøp brukt og på tilbud.

Har alltid neste størrelse klar som kan brukes.

Skrevet

Regntøy, støvler, dresser.

Eller tar dere med hjem fra barnehagen?

Anonymous poster hash: 591bd...08d

Jeg har reserveregntøy i barnehagen og hjemme, men dette er noe han har arvet, bare så han har om det blir krise. Han bruker skikkelige klær i barnehagen, og så tar vi det hjem for å tørke og vaske ved behov. Ofte går vi ut på ettermiddagen, og da er reserveregntøyet eller dressen OK å ha i tilfelle det andre er vått. Egentlig er det ikke sånn at man MÅ ha det, men det er jo praktisk. Hadde ikke kjøpt to nye sett til flere hundre, da hadde jeg heller kjøpt noe brukt eller arvet noe til å ha i reserve.

Anonymous poster hash: 588a6...121

Skrevet

Vi bor på landet og er mye ute på ettermiddag og helg så vi har dobbelt av det meste.

Kjøper alltid en halv sesong tidligere på halv pris så får jeg 2 sett for prisen av 1😊

Anonymous poster hash: 1ea8a...d83

Skrevet

Vi hadde mye dobbelt. Men kjøpte ikke to av alt. Vi fikk en del brukt fra venner som vi holdt som ekstratøy/støvler/sko.

Anonymous poster hash: ef875...113

Skrevet

Det eneste vi har dobbelt av er lue, votter og fleectøy. Nå har vi en ekstra regnbukse fordi det lå en i arveposen fra kusina, men ellers har jeg aldri sett poenget i det. Vi går til og fra barnehagen hver dag, men er virkelig ikke mye styr å ta med seg det man trenger

Anonymous poster hash: 5a56d...6ef
Skrevet

Nei, vi har ikke dobbelt av alt. Litt styr å ta det frem og tilbake, men ikke mer enn vi kan leve med.

Anonymous poster hash: 05522...585

Skrevet

Har to par gummistøvler, to sett regnsett og 2 vinterdresser. Masse fleeze og ull. Har ikke to parkdresser enda men kommer nok til å kjøpe en til. Kjedelig å dra alt frem og tilbake.

Skrevet

Nei, her har vi ikke dobbelt av alt. En vår/høstdress, en vinterdress, et par støvler osv. Har 3 barn og aldri hatt behov for dobbelt av alt😜

Skrevet

Nei. Supplerer litt med pent brukt fra finn ved behov. Men tar som regel hjem i helgene og ikke så stort behov på ettermiddagene. Alt må ikke være nytt heller.

Anonymous poster hash: d1ea6...334

Skrevet

Aldri hatt dobbelt av noe, aldri hatt noe problem med å dra ting frem og tilbake.

Vi kjøper superfitsko til 750 pr par, viking thermo sherroxer til 400 og isbjørndresser til 2000 pr par etc, strålende fornøyd med det vi kjøper og har aldri hatt behov for å hatt dobbelt av noe for de blir aldri våt gjennom og alt tørker superfort. Vi bruker sikkert ikke så mye mer penger enn de som må ha 2-3 av mye tipper jeg.

Skrevet

Barna går i naturbarnehage, så vi må ha dobbelt opp av alt i bhg, men dress nr to, ekstrastøvler, regntøy etc er ofte arvet.

Anonymous poster hash: 408fd...339

Skrevet

Aldri hatt dobbelt av noe, aldri hatt noe problem med å dra ting frem og tilbake.

Vi kjøper superfitsko til 750 pr par, viking thermo sherroxer til 400 og isbjørndresser til 2000 pr par etc, strålende fornøyd med det vi kjøper og har aldri hatt behov for å hatt dobbelt av noe for de blir aldri våt gjennom og alt tørker superfort. Vi bruker sikkert ikke så mye mer penger enn de som må ha 2-3 av mye tipper jeg.

Selv om vi kun har viking, PoP, Reima, didriksons og Helly Hansen så velger vi å ha 2-3 av alt. Det er jo ikke pga kvalitet, men at det er enkelt og praktisk. Da har alltid ungen tørre klær i barnehagen, og vi har alltid tørre og klare klær til å gå ut på ettermiddagen. Det er også utrolig deilig å slippe å holde styr på at alt er på riktig sted...

Fatter ikke hvorfor du tror av vi som har dobbelt opp har billig ræl...

Anonymous poster hash: b7fdc...65e

Skrevet

Vi har en del ekstra, men det er gjerne arvetøy, billige støvler fra europris o.l

Kjøper ikke to vinterdresser til 1000 kr stk, men kjøper gjerne en ny og god til å ha i barnehagen (tar hjem i helger og ferier) også har jeg en arvet dress eller en billigere til ettermiddagsbruk.

I fjor hadde hun en dress til 1000 kr og en til 249 (kjøpt på salg)

Anonymous poster hash: e0f2a...0e2

Skrevet

Nei, det har vi ikke og har aldri hatt. Vi tar med frem og tilbake. Ting skal jo uansett hjem for å tørkes og vaskes. 

Anonymous poster hash: 2d22d...d0f
Skrevet

Vi hadde dobbelt opp av ganske mye til eldste. Aktiv utejentei gårdsbarnehage som slet og skitnet tøyet skikkelig til, så godt å ha litt å gå på. Og dessuten kjedelig å måtte sitte inne i helgen for at regntøyet henger igjen i barnehagen. Men ikke alt man trenger dobbelt av og slett ikke alt må være nytt. Som reservesett duger det fint med arvet/kjøpt brukt til en billig penge.

Vi har hatt dobbelt av regntøy og støvler, så kjekt både å vite at man har begge steder og dessuten greit å ha et ekstra sett å sende med dagen etterpå hvis man har fått skittent regntøy med hjem og ikke rukket å få det rent og tørt til neste dag.

Vinterdress har vi hatt dobbelt av noen sesonger, f.eks den vinteren hun sluttet med bleie og en vinter hvor det var veldig mildt og lite snø og dressen var våt og møkkete hver dag. Andre vintre har det holdt med en.

Anonymous poster hash: 16387...5ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...