Gå til innhold

Har dere dobbelt opp av alt? Barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regntøy, støvler, dresser.

Eller tar dere med hjem fra barnehagen?

Anonymous poster hash: 591bd...08d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dobbelt av alt, trippelt av noe. Greit å kunne ta med det vi har hjemme når noe må vaskes, og slippe å stresse med å få det tørt til neste dag. Og ikke minst slippe å dra på alt hver dag siden vi går til bhg. :P

Anonymous poster hash: 2ff13...1b1
Skrevet

Minst dobbelt.

Anonymous poster hash: 289b6...f36
Skrevet

Ja, har også minst dobbelt opp av alt. Orker ikke å styre med å dra alt frem og tilbake.

Anonymous poster hash: b7fdc...65e

Skrevet

Da får jeg bare storhandle i dag.

Syntes det virket utrolig sløsete men slitsomt å dra ting frem og tilbake.

Skrevet

Jeg har to unger og har bare ett sett av ting til hvert barn. Har aldri hatt problem med å ta med klær hjem. De vokser så fort at det blir fort dyrt med to dresser, to sett regnklær og to sett av alle typer sko.... Jeg ville prøvd med ett sett først en mnd så ser du hvordan det fungerer :-)

Anonymous poster hash: 7162a...2b7

Skrevet

Har aldri hatt dobbelt, og har aldri følt det stressende. Men det kommer kanskje an på hva dere gjør på ettermiddagen?

Vårt barn har alltid vært så sliten etter barnehagen at vi så og si aldri har vært ute hvis det er kaldt eller regner, og da trenger vi bare regntøy og vinterklær hjemme i helgene. Og det er lett å dra med seg en gang i uka.

Ved vaskebehov har vi bare slengt i vaskemaskinen med en fang vi kommer hjem, så har det vært tørt til dagen etter.

Skrevet

Ja. Har evt ett sett i størrelsen over liggende hjemme som kan brukes om ettermiddagen.

Skrevet

Har heller ikke dobbelt opp av noe, det blir for dyrt syns vi. Tar med hjem ved behov og på fredager. Er ganske rolige ettermiddager her også, og er som regel inne

Anonymous poster hash: 6d5b0...d4a

Skrevet

Glemte å nevne at regntøyet og dressen vi har hjemme gjerne er i neste størrelse. :) Akkurat nå har vi to sett regntøy i neste størrelse fordi jeg fant det på tilbud til 80,- per del. Veldig praktisk, men jeg ville ikke prioritert det om jeg måtte betale 500,- per sett. ;)

(Luer og votter har vi masse av, men det passer jo gjerne i flere år.)

I helgene tar jeg med det jeg tror vi trenger siden det beste/det som passer best er i bhg. Men i hverdagene blir det så lite tid uansett at det holder med det vi har hjemme.

Skrevet

Glemte å nevne at regntøyet og dressen vi har hjemme gjerne er i neste størrelse. :) Akkurat nå har vi to sett regntøy i neste størrelse fordi jeg fant det på tilbud til 80,- per del. Veldig praktisk, men jeg ville ikke prioritert det om jeg måtte betale 500,- per sett. ;)

(Luer og votter har vi masse av, men det passer jo gjerne i flere år.)

I helgene tar jeg med det jeg tror vi trenger siden det beste/det som passer best er i bhg. Men i hverdagene blir det så lite tid uansett at det holder med det vi har hjemme.

Og de ekstra støvlene kjøper vil til en hundrelapp på coop eller europris.

Skrevet

Det er jo ikke sløsing om klær og utstyr blir brukt?

Det er også greit med dobbelt om man ikke rekker å vaske regnklær eller dress fra en dag til en annen.

Skrevet

Vi er mye ute og derfor opptatt av gode uteklær så vi har ikke dobbelt! Har sett meg bukse og jakke i tillegg til dress som vi kan bruke hvis vi ikke vil ta med hjem det som er i bhg. Går helt fint å ta med hjem, ofte har han uteklær på når vi henter og vi bruker sykkelvogn. Har flere par votter og luer og sånt. Vinterdress hadde vi bare en, men den måtte han uansett ha på seg til og fra bhg.

Skrevet

Har dobbelt av det meste, men nå har jeg tre barn, arver ofte uteklær og hadde ikke dobbelt opp av alt da eldste startet i bhg. Ingen problem å ta med ting hjem i helgene eller ved behov.

Skrevet

Jeg har ikke dobbelt av noe, og har aldri sett behovet.

Anonymous poster hash: 8f9eb...196

Skrevet

Vi kjøper bare ett sett med nytt, som er i barnehagen.

Pga mye arv har jeg alltid minst dobbelt opp. Noen ganger kjøper jeg neste størrelse på salg, og har hjemme. Kan brukes til nøds selv om det er litt stort, og has i barnehagen når tøyet blir for smått.

Anonymous poster hash: f3eb0...938

Skrevet

Vi har et sett med god vinterdress, gummistøvler, vintersko, regntøy. Hjemme har vi et ekstra sett av alt dette, men det kjøper jeg enten billig (finn.no f.eks) eller nytt i neste størrelse.

Anonymous poster hash: b06c7...afe
Skrevet

Nei, har ikke dobbelt sett av noen ting.Ser ikke vitsen. Vi er ikke så mye ute på eftermiddagen,for vi henter så sent. Tar hjem klärne på fredagene. Vi kjörer fram og tilbake også. Har mange luer og votter da.Har aldrig värt noe stress!

Skrevet

Du trenger ikke dobbelt av alt. Ihvertfall ikke til en 1 åring! :)

Skrevet

Vi er mye ute og derfor opptatt av gode uteklær så vi har ikke dobbelt! Har sett meg bukse og jakke i tillegg til dress som vi kan bruke hvis vi ikke vil ta med hjem det som er i bhg. Går helt fint å ta med hjem, ofte har han uteklær på når vi henter og vi bruker sykkelvogn. Har flere par votter og luer og sånt. Vinterdress hadde vi bare en, men den måtte han uansett ha på seg til og fra bhg.

Så hvis man er opptatt av gode uteklær så har man ikke dobbelt? Rar påstand.

Vi har minst dobbelt av alt, og det er veldig gode uteklær....

Anonymous poster hash: b7fdc...65e

Skrevet

Vi hadde ikke dobbelt av alt, men hadde brukbare alternativer som kunne brukes som skift. Skalldress med tykk ull som skift hvis dressen måtte byttes, doc boots og vinterstøvler (eller doc boots og gummistøvler) osv. Luer, votter osv er det naturlig å ha litt fler av uansett.

Ettersom vi gikk til og fra barnehagen, så var det naturlig at barnet hadde på seg f.eks. dressen og vinterskoene hjem, så det var ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 5aa05...2a6
Skrevet

Vi har ikke dobbelt av alt, men dobbelt/ trippelt av noe. Har fire barn hvor tre av dem er tett i alder, så de låner av hverandre hvis det er krise.

Skrevet

Du trenger ikke dobbelt av alt til barnehagestart. Kjøp ett sett av viktig utrygt først, så kan du fylle på når du evt ser behov for mer.

Anonymous poster hash: bd667...1fb

Skrevet

Jeg forsøker så langt det lar seg gjøre å ha to av alt, ja. Unntaket er sherroxer og vintersko, da de går litt om hverandre synes jeg (dessuten går hun ofte hjem i vinterskoene). 

Regntøy synes jeg det er et must å ha to av da det tar 2-3 dager å tørke regntøyet etter vask her. Parkdresser også, og vinterdresser og. Alle dresser har jeg alltid to av :) Luer har jeg flere enn to av, og jeg forsøker å ha 2-3 par votter. 

Skrevet

Vi har også dobbelt og trippel av mye, men det er fordi vi kjøper brukt. I byen vår er dette skikkelig pop på Facebook, folk tjener inn nesten alt igjen på å selge igjen. Er ikke noe diskriminering omkring dette derfor har de fleste mange sett. Vi er aktive på ettermiddagen og har til dags dato aldri fått tørt et regntøy som blir vasket kl 17 før ny dag. Se an ungen din i begynnelsen noen klarer ikke å være ute etter barnehagen, noen klarer ikke være inne pga at det blir merkbart hvor slitne de er da. De må rett og slett luftes for å holde seg våkne.

Anonymous poster hash: 2636a...10e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...