Gå til innhold

Hvor ofte ber dere om barnevakt til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3-4 ganger i året, kanskje. Og da er de stort sett hos søsteren min. Hun har barn på samme alder. Besteforeldre på min side vil også gjerne ha de på overnatting, men barna stritter litt imot. de er der gjerne på dagtid, eller de passer av og til på kveld hos oss. På mannens side er det ingen som passer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er overrasket over hvor lite dere har barnepass. Er dere aldri invitert i bryllup (uten barn), julebord, sommerfester osv?

Våre foreldre jobber fullt og får bare passet i helger.

Vi sender de aldri bort bare for å slappe av hjemme, gå på kino osv. Kun hvis vi er invitert på noe.

Har vært i 1 bryllup siden gutten kom, da hadde mine foreldre han. Julebord og sommerfester er det, men når mannen er på sine er jeg hjemme og motsatt.

Anonymous poster hash: df606...356

Skrevet

Alt for lite. Har hatt alvorlig samtale med mannen om hvordan få det skrantende forholdet på rett kjøl, og funnet ut at vi på de 5 årene som vi har vært sammen, aldri reist bort en helg eller en dag bare vi to. Så her blir det kjærestehelg i september. Jeg har 4 barn, så det begrenser hvor mye man får være kjærester i hverdagen.

Anonymous poster hash: 7f95e...3ee
Skrevet

Har vært i 1 bryllup siden gutten kom, da hadde mine foreldre han. Julebord og sommerfester er det, men når mannen er på sine er jeg hjemme og motsatt.

Anonymous poster hash: df606...356

Er overrasket over hvor lite dere har barnepass. Er dere aldri invitert i bryllup (uten barn), julebord, sommerfester osv?

Våre foreldre jobber fullt og får bare passet i helger.

Vi sender de aldri bort bare for å slappe av hjemme, gå på kino osv. Kun hvis vi er invitert på noe.

Her jeg bor er bryllup alltid med barn, ingen kjører grøftefyllbryllup her. Julebord er jo for dem som jobber i et selskap, så da er jo partneren hjemme med barn. Jeg har ikke venner, så blir ingen sommerfester og lignende for min del, og når mannen har noe med kompiser eller søsken så drar han jo alene.

Anonymous poster hash: 7f95e...3ee

Skrevet

Vi sender bort minste en natt i mnd ca. To eldste er hos sin far igjen anhver helg. Min familie virker ikke som vil passe.

Selv om jeg ber om pass til å klippe håret så stiller de ikke opp. Men sånn er det. Alltid hvert slik. Har heldigvis min samboer sin familie som stiller opp noe.

Anonymous poster hash: 03f54...48c

Skrevet

Vi har tre sett besteforeldre (mine foreldre er skilt), som elsker å være sammen med barnebarna sine. De sover borte minst en helg i mnd😊 Da vasker vi hus, reiser bort, tar en lørdag i byen, går på krevende fjellturer osv. Gull verdt for oss, barna og besteforeldre!

Anonymous poster hash: 7b192...27d

Skrevet

Ber mamma passe noen timer eller en natt 2-4 ganger i året. Har aldri hatt barnevakt mer enn én natt, barnet er 9 år.

Anonymous poster hash: 3ff54...b0f

Skrevet

Har sovet borte én natt, er nå to år. Da var det fordi besteforeldre maste, ikke fordi vi spurte og hadde behov. Annet enn det har besteforeldre/våre søsken hentet i barnehagen kanskje en gang i måneden i snitt og hatt barnet til vi har kommet hjem. Vi spør sjelden (som regel bare om det blir helt kræsj i vaktene våre på jobb), men besteforeldre og tante spør ofte om å få ha han. Oftere de spør enn at vi har behov. Har også hatt pass under et bryllup vi var i, i noen timer dag og kveld. Den dagen var jeg til og fra for å være med han og jeg la han for kvelden (var akkurat fylt ett år og vanskelig å legge), tok kvelden tidlig og sov med han.

Skrevet

Åh jeg blir så sjaluuuuuuu :P håper dere som har mye pass virkelig nyter og setter pris på det, hadde gjort så godt for forholdet om vi fikk det til oftere. Overnattingsbarnevakt har vi aldri hatt, men betaler ei jente for å passe i blant, ikke råd til det for ofte. Å ha barnevakt hele natta og få morgenen fri?, eller EI HEL helg?? Høres ut som en drøm i mine ører! Må være utrulig godt å ha noen å støtte seg på, ikke minst fint for ungene å knytte seg nærmere med besteforeldre osv.

Anonymous poster hash: d7b1c...b90

Skrevet

ikke veldig ofte, har nok barnefri som det er :) men skal jeg noe spesielt spør jeg, ellers er han sammens med faren i 6 timer en dag i uka og borte i en helg i mnd, det er helt nok for meg :). nå har han vert på ferie i 8dager med besteforeldrene sine og kommer hjem i morgen,gleder meg utrolig mye, det har vert litt for lenge synes jeg,men han har kosa seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...