Gå til innhold

Hvor ofte ber dere om barnevakt til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker bare familie til å passe barna. Spør kanskje om en natt eller en helg 5-8 ganger i året. Hadde tenkt meg bort om noen uker, men da kan plutselig ingen. Synes ikke vi spør så ofte i grunn. Har skilte foreldre og derfor 4 par besteforeldre til ungene. 3 av de har ingen andre barnebarn.

Anonymous poster hash: 38d89...574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Én natt, kanskje 2-3 ganger i året. En hel helg? Én gang annenhvert år kanskje

Anonymous poster hash: 6633c...6b9

Skrevet

en gang i måneden ca. men sjelden overnatting, om det ikke er fordi besteforeldre og barna ønsker det selv.

Ofte på kveldstid ved legging at vi drar ut. de 2 gangene vi har vært borte en helg de siste 8 årene har vi planlagt etter når det passer for barnevaktene, de har også jobber og egne liv, så det er ikke bare å få barnevakt når det passer oss. 

Anonymous poster hash: d6dce...bf3
Skrevet

Vi bruker nok ikke barnevakt så mye som du beskriver, men det hender besteforeldrene vil passe og da får de selvsagt lov.

Jeg er av og til fraværende pga sykdom og da stiller de opp i den grad mannen min ber om det. Det er avtalte tider jeg er borte på og de har bedt om å være orientert om når dette er, så de er tilgjengelige hvis det går.

Vi er imidlertid også sammen med besteforeldrene en del alle sammen og da hender det at vi tar et par timers avstikker mens besteforeldre passer.

Anonymous poster hash: 4e3b4...3a1
Skrevet

Spurte på pinseaften, men det passet ikke. Sist vi fikk barnevakt var til yngstes fødsel for 1,5 år siden. Sist vi var ute var i februar 2013. Mine foreldre bor flere timer unna, og er skrøpelige. Svigers er ikke så interesserte.

Anonymous poster hash: 25586...05a

Skrevet

Hos familie, kanskje 2-3-4 helger i året. Og ellers betaler jeg ei tenåringsjente for å passe etter leggetid 2-3 ganger i måneden. Er alenemor, far har ingen samvær. Barnepass er gull verdt innimellom! 

Anonymous poster hash: f63f6...6e5
Skrevet

Ca 2-3 ganger i året, spør søsteren min, og primært når min og eksmannens jobb faller på samme helg/kveld/helligdag.

Skrevet (endret)

En gang i mnd tipper jeg. Ikke så ofte nå når vi har en baby. Noen ganger med og noen ganger uten overnatting, men de vil helst ha dem over natta. Ofte er det besteforeldrene som ber om å få passe. Våre søsken sitter en sjelden gang et par timer hvis vi må ut begge to på kveldstid, går på kino o.l.

Men at plutselig ingen kan når du spør denne gangen har vel ikke så mye å gjøre med hvor ofte du spør? Kan de virkelig ikke, eller mener du det er dårlige unnskyldninger?

Endret av TPK
Skrevet

Svigers passer kun dagtid/kveldstid, men ikke overnatting. De to siste årene har de passet gutten hver planleggingsdag. Kan også spørre svigermor og hennes søster om å passe en kveld, slik at vi kan gå på kino, spise middag ute.

Mine foreldre blir spurt hvis vi trenger overnatting. Og de henter i bhg en dag hver 4 uke pga at vi jobber sent begge to.

Foruten henting hver 4 uke og planleggingsdager så spør vi kanskje 1-2 ganer i året om barnevakt.

Anonymous poster hash: df606...356

Skrevet

Vi bruker bare familie til å passe barna. Spør kanskje om en natt eller en helg 5-8 ganger i året. Hadde tenkt meg bort om noen uker, men da kan plutselig ingen. Synes ikke vi spør så ofte i grunn. Har skilte foreldre og derfor 4 par besteforeldre til ungene. 3 av de har ingen andre barnebarn. Anonymous poster hash: 38d89...574

2-3 ganger i året - da e hel kveld. Eller en overnatting. Barna har bare en besteforelder som ikke har all verdens med helse.

Anonymous poster hash: d4cc2...d74

Skrevet

Et par timer på ettermiddag/kveld fordi kabalen ikke går opp med foreldremøter, fritidsaktiviteter, kveldsvakt o.l, kanskje 4-6 ganger i året.

En overnatting, kanskje en gang hvert tredje til fjerde år.

En hel helg har vi aldri hatt.

De gangene vi ber om hjelp er det fordi kanalen ikke går opp. Barnevakt for å gå ut e.l har vi hatt kanskje 6 ganger siden eldste på 15 år ble født.

Mannens foreldre er gamle og skøpelige, ikke i stand til å hjelpe på den måten

Mine foreldre har selv 5 barn spredd over to tiår og jeg er eldst. Da jeg fikk barn hadde de hjemmeboende barn selv som endelig hadde blitt store nok til at de kunne ta seg en tur ut uten å ha barnevakt. De var rett og slett ferdig med småbarn og nøt at de ikke hadde slikt ansvar lenger. De har aldri en eneste gang invitert ungene mine dit på besøk eller overnatting og er tydelig "kjølig" om jeg spør, så da gjør jeg ikke det....

Anonymous poster hash: 5e1ff...d5f

Skrevet

Et par overnattinger i året kanskje (hvor vi ber om barnevakt) hos besteforeldrene.

Besteforeldrene ser barna mye oftere, en gang i uken minst, men da er vi med på besøk.

Anonymous poster hash: b3204...e5b

Skrevet

Så ofte vi kan ta oss råd til det. Blir gjerne måneder i mellom.

Anonymous poster hash: d7b1c...b90

Skrevet

1 gang i året. En hel helg var det 10 år siden vi hadde barnefri....

Anonymous poster hash: 64ad3...ed3

Skrevet

Sist vi hadde barnevakt var åtte timer for fire år siden da yngste ble født. En helg? Aldri... Har ikke familie i nærheten så da får man klare seg uten.

Anonymous poster hash: be609...7f8

Skrevet

Aldri . Eldste er på overnatting hos besteforeldre 2- 3 netter i løpet av året. Hun er 11. Yngste er 2 år, aldri hatt barnevakt til han .

Anonymous poster hash: c6213...162

Skrevet

Vi har behov for å være voksne sammen og gå ut alene. Vi drar også på weekendturer. 

Barnet er 5 år. Vi har kanskje kveldspass 1 kveld (evt. med overnatting) annenhver uke. Så har vi 2-3 helger i året sammen, enten på hytta eller i en storby. Da er barnet med sin bestefar i Kristiansand. Der oldeforeldre bor. 

Men vi har venner som gjerne passer. Ikke noe særlig familie, uten bestefaren. Som bor i samme hus forøvrig (generasjonsbolig), så nattpass er ikke noe stress. 

Barnet koser seg sååå masse på tur med bestefar eller venner av oss. Vi har vennepar vi bytter på at barna sover over hos hverandre også. Ville ikke vært foruten. Verken barnet eller oss :) 

Anonymous poster hash: 846dd...d70
Skrevet

Sist vi hadde barnevakt var åtte timer for fire år siden da yngste ble født. En helg? Aldri... Har ikke familie i nærheten så da får man klare seg uten.

Anonymous poster hash: be609...7f8

Har dere ikke venner? 

Anonymous poster hash: 846dd...d70

Skrevet

Hver dag denne uka, hver dag forrige uke. Barnehagen er stengt hele fellesferien, jeg får bare halve fri.

Ellers er det mer at de spør om å få låne ungene, ikke at vi trenger barnevakt.

Anonymous poster hash: fb0b7...821

Skrevet

Er overrasket over hvor lite dere har barnepass. Er dere aldri invitert i bryllup (uten barn), julebord, sommerfester osv?

Våre foreldre jobber fullt og får bare passet i helger.

Vi sender de aldri bort bare for å slappe av hjemme, gå på kino osv. Kun hvis vi er invitert på noe.

Skrevet

Er overrasket over hvor lite dere har barnepass. Er dere aldri invitert i bryllup (uten barn), julebord, sommerfester osv?

Vi sender de aldri bort bare for å slappe av hjemme, gå på kino osv. Kun hvis vi er invitert på noe.

Skrevet

Har vært i et bryllup etter at vi fikk barn, da passet søsteren min de to eldste barna våre, det er 10 år siden og vi har fått to barn til etter det

Mannen har vært på to sommerfesten denne sommeren, jeg var hjemme med barna.

Jeg har vært på en konsert med venninner, han var hjemme med barna

Går år mellom hver gang vi går på noe sammen. Vi har valgt å få fire barn uten å ha besteforeldre som kan/vil passe, da blir det sånn. Dette visste vi før vi fikk barna så det var vi innstilt på.

Anonymous poster hash: 5e1ff...d5f

Skrevet

Har ingen i nærheten å spørre. Måtte si nei til hyttetur med jobben etc. Er egentlig "låst" hjemme fra barna legger seg 19.00 hver dag. Psyk eks og familie langt unna. Lite nettverk her. Heldigvis blir ungene større etter hvert.

Anonymous poster hash: f5437...52d

Skrevet

Her spør besteforeldrene selv ofte og vil da ha barnebarnet gjerne flere dager.. De spør også om han ikke vil ha med venner, de elsker barn og vi må dessverre ofte takke pent nei pga ting vi har planlagt eller idrettsarrangement..

I tillegg er han ofte hos min søster..

Så vi er privilegerte i så måte, føler heller litt på at vi ofte sier det ikke passer. Vil gjerne være med han selv også:-)! Dog hender det vi blir med sammen da (på hytta) så er vi alle sammen istedet.

Skrevet

Så å si aldri, men besteforeldre på begge sider og søsknene våres spør ofte om å ha han på overnatting alt fra 1-5 ganger i mnd av og til helg, langhelg, 1uke på ferie

Anonymous poster hash: 44b34...d4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...