Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #26 Skrevet 3. august 2016 Jeg har rett og slett ikke tid til å sitte og Google hele dagen lang for å holde meg oppdatert hvilke selskaper Nestle kjøper opp hver dag. Bodyshop-såpene bruker jeg og datteren fordi de ikke inneholder såpe, som butikksåpene gjør. En annen ting, er at de fleste produsenter av mat og klær driver uredelig. Så hvis dere skal ha god samvittighet, må dere dyrke egne grønnsaker, kutte ut kjøtt, melk og ost, og sy egne klær. Da er dere sikre på at verken dyr eller mennesker blir uverdig behandlet av arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 8d18a...41e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #27 Skrevet 3. august 2016 Ja, men de er også uten tilsatte næringsstoffer, og smaker visstnok papp om man ikke tilsetter noe med smak. Det blir mer enn nok matlaging på melkefri diett om man ikke skal drive og kokkelere med babygrøten også kall meg gjerne lat, men deg er en vakker ting å kunne røre sammen pulver og vann og så få et fullverdig måltid Jeg betiller kjempegod grøt fra iHerb, helt uten melk (min datter har melkeproteinallergi) Blandes kun ut med vann og så tilsetter jeg litt kokosfett. Anonymous poster hash: cb194...b1c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #28 Skrevet 3. august 2016 Forøvrig så handler jeg heller ikke Nestle. Men se her; http://www.nestle.no/media/pressreleases/brekraft Kanskje de er på vei til å bli bedre??? Det var også på nyhetene for noen år siden at Benetton ikke ville si nei til barnearbeid, men husker ikke helt saken. Andre som husker den? Jeg vet jeg ikke kan redde verden og forhindre alt, men det jeg vet om kan jeg ikke lukke øynene for.. Så jeg forsøker å handle så rettferdig som mulig. Anonymous poster hash: cb194...b1c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #29 Skrevet 3. august 2016 Jeg har rett og slett ikke tid til å sitte og Google hele dagen lang for å holde meg oppdatert hvilke selskaper Nestle kjøper opp hver dag. Bodyshop-såpene bruker jeg og datteren fordi de ikke inneholder såpe, som butikksåpene gjør. En annen ting, er at de fleste produsenter av mat og klær driver uredelig. Så hvis dere skal ha god samvittighet, må dere dyrke egne grønnsaker, kutte ut kjøtt, melk og ost, og sy egne klær. Da er dere sikre på at verken dyr eller mennesker blir uverdig behandlet av arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 8d18a...41e https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Nestlé_brands Værsågod☺️ Her er en liste over Nestlés (direkte) produkter som selges i Norge (fra Wikipedia): Liste over produkter/varemerker tilhørende Nestlé som selges på det norske markedet (2015): Barnemat Drikkevarer: Nescafé Nescafé Dolce Gusto Nespresso Nesquik (sjokoladepulver) Lion (sjokoladepulver) Nestea (distribueres og markedsføres gjennom Coca-Cola i Norge) Sjokolade og konfekt: Smarties After Eight Lion Quality Street Frokostblandinger: Cheerios Havre Cheerios Multi Fitness Lion Nesquik Kulinariske produkter: Maggi buljonger og fonder Maggi potetmos Maggi Mix Maggi Juicy Chicken Maggi Crispy Chicken Viking Melk Dyrefôr: Purina Iskrem: Lion (distribueres og markedsføres av Diplom-Is i Norge) Jeg er helt sikker på at det finnes flere svinepelsbedrifter der ute jeg ikke kjenner til men som jeg burde boikotte. Det unnskylder ikke at man ikke gjør noe med det man faktisk er klar over. Jeg blir glad for opplysninger som gjør meg til en bedre forbruker. Per i dag boikotter jeg produkter fra Nestlé og Monsanto, kjøper fair trade der jeg kan, handler bærekraftig tøy og begrenser forbruk av kjøtt (er selv vegetarianer, men mann og barn spiser noe kjøtt). I tillegg kjøper jeg ikke produkter som diamanter, scampi etc. Jeg vet at jeg kunne gjort mye mer, men jeg tar i alle fall tak i det jeg er oppmerksom på. "Gidder ikke" er fallitterklæring, og at man uansett ikke klarer å fange opp alt er en blek (og pinlig) unnskyldning. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe. Jeg regner med at du kildesorterer og resirkulerer? I så fall er du allerede på vei til å gjøre verden til et bedre sted, kartong for kartong. Anonymous poster hash: 72396...d71
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #30 Skrevet 3. august 2016 https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Nestlé_brands Værsågod☺️ Her er en liste over Nestlés (direkte) produkter som selges i Norge (fra Wikipedia): Liste over produkter/varemerker tilhørende Nestlé som selges på det norske markedet (2015): Barnemat Drikkevarer: Nescafé Nescafé Dolce Gusto Nespresso Nesquik (sjokoladepulver) Lion (sjokoladepulver) Nestea (distribueres og markedsføres gjennom Coca-Cola i Norge) Sjokolade og konfekt: Smarties After Eight Lion Quality Street Frokostblandinger: Cheerios Havre Cheerios Multi Fitness Lion Nesquik Kulinariske produkter: Maggi buljonger og fonder Maggi potetmos Maggi Mix Maggi Juicy Chicken Maggi Crispy Chicken Viking Melk Dyrefôr: Purina Iskrem: Lion (distribueres og markedsføres av Diplom-Is i Norge) Jeg er helt sikker på at det finnes flere svinepelsbedrifter der ute jeg ikke kjenner til men som jeg burde boikotte. Det unnskylder ikke at man ikke gjør noe med det man faktisk er klar over. Jeg blir glad for opplysninger som gjør meg til en bedre forbruker. Per i dag boikotter jeg produkter fra Nestlé og Monsanto, kjøper fair trade der jeg kan, handler bærekraftig tøy og begrenser forbruk av kjøtt (er selv vegetarianer, men mann og barn spiser noe kjøtt). I tillegg kjøper jeg ikke produkter som diamanter, scampi etc. Jeg vet at jeg kunne gjort mye mer, men jeg tar i alle fall tak i det jeg er oppmerksom på. "Gidder ikke" er fallitterklæring, og at man uansett ikke klarer å fange opp alt er en blek (og pinlig) unnskyldning. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe. Jeg regner med at du kildesorterer og resirkulerer? I så fall er du allerede på vei til å gjøre verden til et bedre sted, kartong for kartong. Anonymous poster hash: 72396...d71 Jada, jeg kildesorterer og resirkulerer, men jeg kjører dieselbil fordi jeg ikke har råd til å kjøpe en 7-seters til 1 mill som går på elkraft. Man kan ikke gjøre alt. Jeg har ikke råd til å kjøpe merkeklær, så jeg kjøper Cubus, HM og KappAhl. Jeg har heller ikke råd til å kjøpe bare de dyreste matvarene. Jobber på kontor, så kan ikke gå rundt med slitte klær som man har kjøpt på Fretex. Barna arver klær og utstyr. Anonymous poster hash: 8d18a...41e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #31 Skrevet 3. august 2016 Jada, jeg kildesorterer og resirkulerer, men jeg kjører dieselbil fordi jeg ikke har råd til å kjøpe en 7-seters til 1 mill som går på elkraft. Man kan ikke gjøre alt. Jeg har ikke råd til å kjøpe merkeklær, så jeg kjøper Cubus, HM og KappAhl. Jeg har heller ikke råd til å kjøpe bare de dyreste matvarene. Jobber på kontor, så kan ikke gå rundt med slitte klær som man har kjøpt på Fretex. Barna arver klær og utstyr. Anonymous poster hash: 8d18a...41e Da gjør du det fint og Nestle er minst like dyrt som flere konkurrerende merker. Jeg er sikker på at jeg nesten daglig kunne tatt bedre valg om jeg hadde vært mer opplyst. Supert at folk er oppmerksomme og informerer hverandre. Vi var heldige og fikk kjøpt syvseters Tesla da dollarkursen var gunstig, der har vi spart utrolig mye i bom, drivstoff og avgifter. Det er en stor investering i utgangspunktet, men syvseters Kia (som vi også så på) var faktisk ikke så mye billigere, og ekstremt mye dyrere i bruk. Grønnsaker er uansett billigere enn kjøtt, og uendelig mye bedre for miljøet. Anonymous poster hash: 72396...d71
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #32 Skrevet 3. august 2016 Jeg handler gjerne Nestle-produkter. Verdens største matvarefirma har selvsagt noen svin på skogen, men de gjør det godt igjen med det store og viktige holdningsarbeidet, informasjonsarbeidet og praktiske arbeidet de gjør med å trygge drikkevannsforsyningen på utsatte steder. Noen konspirasjons-idioter sprer stadig facebook-memer om at det motsatte er tilfelle, men bruker man mer enn 7 minutter på å sjekke dette opp, ser man fort den virkelige historien og Nestles gode rolle i den viktige kampen for trygg vannforsyning til drikke og hygiene. Anonymous poster hash: 96988...271
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #33 Skrevet 3. august 2016 https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Nestlé_brands Værsågod☺️ Her er en liste over Nestlés (direkte) produkter som selges i Norge (fra Wikipedia): Liste over produkter/varemerker tilhørende Nestlé som selges på det norske markedet (2015): Barnemat Drikkevarer: Nescafé Nescafé Dolce Gusto Nespresso Nesquik (sjokoladepulver) Lion (sjokoladepulver) Nestea (distribueres og markedsføres gjennom Coca-Cola i Norge) Sjokolade og konfekt: Smarties After Eight Lion Quality Street Frokostblandinger: Cheerios Havre Cheerios Multi Fitness Lion Nesquik Kulinariske produkter: Maggi buljonger og fonder Maggi potetmos Maggi Mix Maggi Juicy Chicken Maggi Crispy Chicken Viking Melk Dyrefôr: Purina Iskrem: Lion (distribueres og markedsføres av Diplom-Is i Norge) Jeg er helt sikker på at det finnes flere svinepelsbedrifter der ute jeg ikke kjenner til men som jeg burde boikotte. Det unnskylder ikke at man ikke gjør noe med det man faktisk er klar over. Jeg blir glad for opplysninger som gjør meg til en bedre forbruker. Per i dag boikotter jeg produkter fra Nestlé og Monsanto, kjøper fair trade der jeg kan, handler bærekraftig tøy og begrenser forbruk av kjøtt (er selv vegetarianer, men mann og barn spiser noe kjøtt). I tillegg kjøper jeg ikke produkter som diamanter, scampi etc. Jeg vet at jeg kunne gjort mye mer, men jeg tar i alle fall tak i det jeg er oppmerksom på. "Gidder ikke" er fallitterklæring, og at man uansett ikke klarer å fange opp alt er en blek (og pinlig) unnskyldning. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe. Jeg regner med at du kildesorterer og resirkulerer? I så fall er du allerede på vei til å gjøre verden til et bedre sted, kartong for kartong. Anonymous poster hash: 72396...d71 Monsanto? Som? Anonymous poster hash: 3f31c...4b1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #34 Skrevet 3. august 2016 Da gjør du det fint og Nestle er minst like dyrt som flere konkurrerende merker. Jeg er sikker på at jeg nesten daglig kunne tatt bedre valg om jeg hadde vært mer opplyst. Supert at folk er oppmerksomme og informerer hverandre. Vi var heldige og fikk kjøpt syvseters Tesla da dollarkursen var gunstig, der har vi spart utrolig mye i bom, drivstoff og avgifter. Det er en stor investering i utgangspunktet, men syvseters Kia (som vi også så på) var faktisk ikke så mye billigere, og ekstremt mye dyrere i bruk. Grønnsaker er uansett billigere enn kjøtt, og uendelig mye bedre for miljøet. Anonymous poster hash: 72396...d71 Problemet er at produksjon av batterier for Tesla og ikke minst når du skal bli kvitt ødelagte batterier, er enda mer miljøskadelig enn drivstoffutslipp fra vanlige biler. Men elbileiere vil selvfølgelig ikke høre om det. Ja, grønnsaker er billigere enn kjøtt, men ikke alle gidder å være vegetarianere. Og nei, jeg snakker ikke om at Nestle er minst like dyrt som du skriver, men de eier så pass mange datterselskaper at det er umulig å følge med hele tiden, og gi avkall på alt. For eksempel såper fra Body Shop. Det finnes ikke butikksåper som ikke inneholder såpe, og jeg vil ikke gå rundt med utslett og klø for å boikotte Nestle altså. Anonymous poster hash: 8d18a...41e
Gjest Antarctica Skrevet 5. august 2016 #35 Skrevet 5. august 2016 Jeg har rett og slett ikke tid til å sitte og Google hele dagen lang for å holde meg oppdatert hvilke selskaper Nestle kjøper opp hver dag. Bodyshop-såpene bruker jeg og datteren fordi de ikke inneholder såpe, som butikksåpene gjør. En annen ting, er at de fleste produsenter av mat og klær driver uredelig. Så hvis dere skal ha god samvittighet, må dere dyrke egne grønnsaker, kutte ut kjøtt, melk og ost, og sy egne klær. Da er dere sikre på at verken dyr eller mennesker blir uverdig behandlet av arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 8d18a...41e Jeg har kuttet ut flere typer industrikjøtt, ja, og kjøpt andel i et andelslandbruk i nærheten. Der vet vi hva dyra får😊 det er villsau og frittgående høns/gjess! Klær kjøper jeg omtrent ikke, hvis jeg ikke finner noe på brukthandel jeg liker.
Gjest Antarctica Skrevet 5. august 2016 #36 Skrevet 5. august 2016 Monsanto? Som? Anonymous poster hash: 3f31c...4b1 Som driver en gjennomkorrupt "utsulting" av bønder som ikke vil bruke deres genmanipulerte frø til såkorn. De ødelegger for den mest grunnleggende formen for jordbruk (å så med frø fra egen avling året etter); og deres plantegifter er blant de grimmeste bi-dödarna i verden!
Gjest Antarctica Skrevet 5. august 2016 #37 Skrevet 5. august 2016 Jeg handler gjerne Nestle-produkter. Verdens største matvarefirma har selvsagt noen svin på skogen, men de gjør det godt igjen med det store og viktige holdningsarbeidet, informasjonsarbeidet og praktiske arbeidet de gjør med å trygge drikkevannsforsyningen på utsatte steder. Noen konspirasjons-idioter sprer stadig facebook-memer om at det motsatte er tilfelle, men bruker man mer enn 7 minutter på å sjekke dette opp, ser man fort den virkelige historien og Nestles gode rolle i den viktige kampen for trygg vannforsyning til drikke og hygiene. Anonymous poster hash: 96988...271 Oj, Newspeak... Det er IKKE det de gjør! Produksjon av flaskevann er faktisk å forurense drikkevann. Det går 2-4 liter med til å produsere 1 liter ferdig kjøpeklart flaskevann. Men leser du deres egne nettsider får du nok inntrykk av at det er Mor Teresas egen sønn som leder firmaet, ja.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #38 Skrevet 6. august 2016 Jeg handler gjerne Nestle-produkter. Verdens største matvarefirma har selvsagt noen svin på skogen, men de gjør det godt igjen med det store og viktige holdningsarbeidet, informasjonsarbeidet og praktiske arbeidet de gjør med å trygge drikkevannsforsyningen på utsatte steder. Noen konspirasjons-idioter sprer stadig facebook-memer om at det motsatte er tilfelle, men bruker man mer enn 7 minutter på å sjekke dette opp, ser man fort den virkelige historien og Nestles gode rolle i den viktige kampen for trygg vannforsyning til drikke og hygiene. Anonymous poster hash: 96988...271 http://www.dagbladet.no/2015/04/08/nyheter/nestle/nestl/profitt/vann/38580811/ http://urbantimes.co/2013/06/nestle-the-global-search-for-liquid-gold/ http://www.worldcrunch.com/poisoning-well-nestl-accused-exploiting-water-supplies-bottled-brands/business-finance/poisoning-the-well-nestl-accused-of-exploiting-water-supplies-for-bottled-brands/c2s4503/#.Ulp5UuhIui5 http://www.bottledlifefilm.com/index.php/the-story.html (se gjerne filmen også, du finner den her) http://www.sum.uio.no/forskning/aktuelt/arrangementer/gjesteforelesninger-og-seminarer/ulandsseminaret/tidligere-seminarer/2015-host/fivas%3A-vann-som-en-menneskerett.html Det verste er at Oljefondet sitter på store aksjeposter i både Nestle og CocaCola. Det er en skam. Vi øker vår rikdom ved at folk i den tredje verden ikke lenger får rent vann - for grunnvannet deres blir borte fordi disse kyniske drikkeprodusentene bruker det opp for egen profitt. I Nigeria bruker de halve lønnen for å få nok vann til å leve. I Lagos det samme. I Pakistan koster en flaske vann mer enn de fleste tjener på en dag. http://fivas.org/vann-og-sanitaer/erosjon-av-lokale-rettigheter-til-grunnvann-i-mexico/ http://fivas.org/sistenytt/new-report-the-oil-funds-investments-in-coca-cola/ Hva vil du si om du en dag må bruke halve lønnen din bare for å få drikkevann og at det vannet du har i dusjen ikke er rent, men helsefarlig... hvis du er så heldig å ha vann til slik luksus som en dusj, da? Og hva om kostnadene ellers i samfunnet har økt mens lønnen din er en brøkdel av hva den er i dag. Ville du overleve? Anonymous poster hash: ebbb8...7f2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #39 Skrevet 6. august 2016 Jeg handler gjerne Nestle-produkter. Verdens største matvarefirma har selvsagt noen svin på skogen, men de gjør det godt igjen med det store og viktige holdningsarbeidet, informasjonsarbeidet og praktiske arbeidet de gjør med å trygge drikkevannsforsyningen på utsatte steder. Noen konspirasjons-idioter sprer stadig facebook-memer om at det motsatte er tilfelle, men bruker man mer enn 7 minutter på å sjekke dette opp, ser man fort den virkelige historien og Nestles gode rolle i den viktige kampen for trygg vannforsyning til drikke og hygiene. Anonymous poster hash: 96988...271 Kan du forresten komme med seriøse linker til alt dette fabelaktige arbeidet du mener Nestle gjør for "viktig holdningsarbeid, informasjonsarbeidet" - og hvilke holdninger og informasjon er det egentlig du snakker om her? Gjerne linker til det "praktiske arbeidet de gjør med å trygge drikkevannsforsyningen på utsatte steder" også. Og til det har jeg i så fall et spørsmål - trygger Nestle drikkevannforsyningen noen utsatte steder samtidig som de ødelegger den totalt andre steder? I så fall, hva mener du i om etikken i at et privat firma opererer som gud og bestemmer hvem som skal få vann og hvem som ikke lenger skal få? Videre vil jeg gjerne at du dokumenterer "den virkelige historien og Nestles gode rolle i den viktige kampen for trygg vannforsyning til drikke og hygiene.". Du forstår, jeg har brukt svært mye mer tid enn 7 minutter på å lese om dette firmaet og det arbeidet de gjør, spesielt når det kommer til vannressurser, men det du skriver her stemmer ikke med de fakta jeg har funnet. Fakta - rettssaker i USA om vann (Maine m.fl. stater, California osv.), grunnvann som er tappet ned i India, Pakistan og andre fattige land. Anonymous poster hash: ebbb8...7f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå