Gå til innhold

Nestlé

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor handler du ikke det?

Anonymous poster hash: 3f94a...270

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvorfor handler du ikke det?

Anonymous poster hash: 3f94a...270

Nestlés rykte var i beste fall frynsete allerede da jeg var barn, fordi de på 1970-tallet hadde drevet aggressiv markedsføring av morsmelkserstatning i den 3.verden. Det ledet til dødsfall som følge av utsultning og diaré, hos barn som ville ha overlevd hvis mødrene hadde fortsatt med amming i stedet...

Deres nåtidige prosjekter innebærer bl.a. å tappe tom grunnvannskildene som forsyner lokalsamfunn verden over, og selge vannet som drikkevann på flasker i stedet. (F eks flaskevannet Poland Springs.) I u-land betyr det at noe folk før kunne få gratis, blir stjålet av et multinasjonalt selskap, som folk deretter må støtte med sine penger for å få tilbake.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Handler helst ikke Nestlé pga den utrolig simple måten de bedriver business på.

Skrevet

Vil gjerne ikke kjøpe Nestlé, men ting jeg trodde var "trygt" er plusselig et datterselskap av Nestlé. Frustrerende!

Anonymous poster hash: b8b5a...e0d

Skrevet

Jeg handler ikke produkter fra Nestlé (inkluder underselskaper og bl.a. Body Shop som de også har eierandel i) av samme grunner som de over nevner. Hoderystende at en topp i Nestlé også uttalte at rent vann ikke er en menneskerett, selv om jeg tror han trakk påstanden tilbake (for å redde sin egen stump).

Anonymous poster hash: 72396...d71

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg handler ikke produkter fra Nestlé (inkluder underselskaper og bl.a. Body Shop som de også har eierandel i) av samme grunner som de over nevner. Hoderystende at en topp i Nestlé også uttalte at rent vann ikke er en menneskerett, selv om jeg tror han trakk påstanden tilbake (for å redde sin egen stump).

Anonymous poster hash: 72396...d71

Trakk den tilbake flere år etterpå, og modererte utsagnene til ingen lenger skjønner noenting. (Sjekk Huffington Post om dette...)

Skrevet

Jeg handler ikke Nestlèprodukter, eller hos merker de har eierandeler i (så fremt jeg er klar over det) fordi de er så uetisk som de kan få blitt i mine øyne. Pashla lister de to viktigste grunnene.

Mövenpick og L`Oreal samt Lion sjokolade er vel dem som hittil har falt meg litt tungt å gi opp, men jeg får meg bare ikke med viten og vilje til å bruke èn eneste krone på Nestlès produkter.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg handler ikke Nestlèprodukter, eller hos merker de har eierandeler i (så fremt jeg er klar over det) fordi de er så uetisk som de kan få blitt i mine øyne. Pashla lister de to viktigste grunnene.

Mövenpick og L`Oreal samt Lion sjokolade er vel dem som hittil har falt meg litt tungt å gi opp, men jeg får meg bare ikke med viten og vilje til å bruke èn eneste krone på Nestlès produkter.

Ja, Lion er vond å gi slipp på.

Skrevet

Handla det ikke først men så fant vi ut at ungen hadde allergi mot fruktposene til de andre merkene, altså noe av innholdet. Jeg lagde noe hjemmelaget fruktmos men det er veldig kjekt med ferdiglagede. Så da ble det fruktposer fra Nestle en periode. Men ellers unngikk vi det.

Anonymous poster hash: 971e3...e5c

Skrevet

Handla det ikke først men så fant vi ut at ungen hadde allergi mot fruktposene til de andre merkene, altså noe av innholdet. Jeg lagde noe hjemmelaget fruktmos men det er veldig kjekt med ferdiglagede. Så da ble det fruktposer fra Nestle en periode. Men ellers unngikk vi det.

Pga det de andre nevner. Og unngår det forresten ennå.

Skrevet

Jeg handler nestlé . Ikke barnemat , da det lages fra bunn. Men andre produkter. Om dere skal boikotte de, så begynn bør dere jo kjøre samme linje mot andre selskaper . Som feks hm og andre store kjente navn . De er ikke et hakk bedre i måten de behandler arbeiderne sine på.

Anonymous poster hash: a9d05...6af

Skrevet

Vil gjerne ikke kjøpe Nestlé, men ting jeg trodde var "trygt" er plusselig et datterselskap av Nestlé. Frustrerende!

Anonymous poster hash: b8b5a...e0d

Hvilken er datterselskaper av Nestle da?

Anonymous poster hash: b4901...309

Skrevet

Jeg handler nestlé . Ikke barnemat , da det lages fra bunn. Men andre produkter. Om dere skal boikotte de, så begynn bør dere jo kjøre samme linje mot andre selskaper . Som feks hm og andre store kjente navn . De er ikke et hakk bedre i måten de behandler arbeiderne sine på.

I utgangspunktet er jeg enig med deg, men så er det bedre med litt enn ingenting. La oss starte med Nestle, så tar vi de andre værstingene etterhvert.

Anonymous poster hash: 85a21...82c

Skrevet

Det Pashla sa 😊

Vi "må" kjøpe babygrøt fra nestlé fordi det er den eneste fullverdige babygrøten uten melkeprotein på det norske markedet, men ut over det unngår vi nestlé så godt vi kan.

Skrevet

Det Pashla sa 😊

Vi "må" kjøpe babygrøt fra nestlé fordi det er den eneste fullverdige babygrøten uten melkeprotein på det norske markedet, men ut over det unngår vi nestlé så godt vi kan.

Holle sine er vel helt uten melkeprotein de også.

Skrevet

Jeg kjøper produkter fra nestle og har ikke dårlig samvittighet en gang.

Anonymous poster hash: 5f9fc...b7b

Skrevet

Jeg vet at spørsmålet var "hvorfor ikke", men jeg svarer likevel.

Nå som jeg har en 1 åring i hus, syns jeg det er vanskelig å unngå nestlé. De er virkelig størst når det kommer til barnemat.

Lager middag selv, men har noen glass på lur i tilfelle. Og da er det nestlé hun vil ha. Ellers kjøper jeg mme, grøt og frukt.

Vanskelig å unngå, syns jeg.

Skulle ønske at jeg var like prinsippfast som flere av dere i tråden her.

Anonymous poster hash: 0c1b0...611

Skrevet

Jeg handler Nestlé sine produkter med glede og har ingen dårlig samvittighet for det!

Anonymous poster hash: aa7bc...53c

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, det gjør jeg da også! Har ikke vært inne i en H&M-butikk på det jeg kan huske!

Skrevet

Holle sine er vel helt uten melkeprotein de også.

Ja, men de er også uten tilsatte næringsstoffer, og smaker visstnok papp om man ikke tilsetter noe med smak. Det blir mer enn nok matlaging på melkefri diett om man ikke skal drive og kokkelere med babygrøten også 😕 kall meg gjerne lat, men deg er en vakker ting å kunne røre sammen pulver og vann og så få et fullverdig måltid 😛
Skrevet

Jeg unngår det så godt jeg kan, men datteren min har melkeallergi og må ha spesialmme. Den hun bruker kommer fra Nestlé dessverre...

Anonymous poster hash: fc4e7...e05

Skrevet

Fordi mini kastet opp av mme til Nestlé, og har ikke spist et helt glass av middager o.l Her går det på Ellas eller semper.

Anonymous poster hash: 35dec...491

Skrevet

Ja, men de er også uten tilsatte næringsstoffer, og smaker visstnok papp om man ikke tilsetter noe med smak. Det blir mer enn nok matlaging på melkefri diett om man ikke skal drive og kokkelere med babygrøten også 😕 kall meg gjerne lat, men deg er en vakker ting å kunne røre sammen pulver og vann og så få et fullverdig måltid 😛

En liten klatt blått smør oppi og evt litt fruktmos :) Null kokkelering :)

Anonymous poster hash: 3f31c...4b1

Skrevet

En liten klatt blått smør oppi og evt litt fruktmos :) Null kokkelering :)

Billigere enn nestle er de også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...