Gå til innhold

Jeg blir samboer og har denne problemstillingen...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg gi opp mitt syrom/kontor for stebarnet som er hos oss 10%??

Dette rommet er 11m2.

 

Eller kan stebarnet ha et rom på 8m2??

 

(Mitt barn har et rom på 10m2)

 

Anonymous poster hash: 82315...a08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir det minste rommet for lite å ha som syrom? Klarer ikke se for meg hvor lite 8m2 er, men så lenge det er plass til seng og lage der litt koselig er det vel ok? 10% er hvor mye? En natt i uken?

 

Anonymous poster hash: 0174e...19b

Skrevet

Nei.

 

Anonymous poster hash: ce80d...b3f

Skrevet

Nei.

 

Anonymous poster hash: ce80d...b3f

Nei til hva?

 

Anonymous poster hash: 82315...a08

Skrevet

Nei til hva?

 

Anonymous poster hash: 82315...a08

Til ditt første spørsmål, om du skal gi opp syrommet.

 

Det er ikke synd på et barn som må ha et rom på 8 kvm, det har våre eldste og de bor jo her naturlig nok 100%.

 

Anonymous poster hash: ce80d...b3f

Skrevet

Barnet bør få det rommet som passer best som barnerom, så lager du deg syrom i det andre rommet.

Skrevet

Barnet bør få det rommet som passer best som barnerom, så lager du deg syrom i det andre rommet.

Begge er like fine. Men forskjellig størrelse

 

Anonymous poster hash: 82315...a08

Skrevet

Ditt barn får det på 11 kvm, stebarnet det på 10 kvm. Du bruker det på8 kvm som syrom.

 

Anonymous poster hash: d639f...e7d

Skrevet

Regner med at du kommer til bruke syrommet mer enn barnet skal bruke soverommet så jeg synes det er helt innafor at barnet får det på 8kvm. Så lenge det er et godtkjent soverom med rømningsveier og slikt :)

Skrevet

Regner med at du kommer til bruke syrommet mer enn barnet skal bruke soverommet så jeg synes det er helt innafor at barnet får det på 8kvm. Så lenge det er et godtkjent soverom med rømningsveier og slikt :)

Selvsagt godkjent

 

Anonymous poster hash: 82315...a08

Skrevet

Behold nå syrommet ditt!

 

Om mine barn hjemme hos far og stemor hadde fått rom som var noen kvadrat mindre enn halvsøskenet/stesøsken som bor der heltid, så spiller det INGEN rolle!

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: fc925...ba8

Skrevet

Behold nå syrommet ditt!

 

Om mine barn hjemme hos far og stemor hadde fått rom som var noen kvadrat mindre enn halvsøskenet/stesøsken som bor der heltid, så spiller det INGEN rolle!

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: fc925...ba8

Godt å høre.

 

 

Anonymous poster hash: 82315...a08

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Behold syrommet ditt. 10 % er lite. Hadde barnet vært der 40-50% hadde saken vært annerledes. Du vil bruke rommet mye mer enn stebarnet.

Skrevet

Ja, bruker syrommet hver dag.

 

Jeg foreslo dette for kjæresten, men ble kjempe sint. Han ville at barnet skulle føle seg velkommen....

Ehhh... barnet får eget rom, bare litt mindre.

 

Så nå vet jeg ikke hva som skjer

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 82315...a08

Skrevet

Ja, bruker syrommet hver dag.

 

Jeg foreslo dette for kjæresten, men ble kjempe sint. Han ville at barnet skulle føle seg velkommen....

Ehhh... barnet får eget rom, bare litt mindre.

 

Så nå vet jeg ikke hva som skjer

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 82315...a08

Er det en kamp det er verd å ta? Har de to kvadratmeterene så mye å si når du sitter og syr?

 

Jeg må jo si at jeg også syns det er medt naturlig at det største soverommet blir stebarnet sitt. Selv om det i utgangspunktet blir brukt lite, så kommer det jo ferier osv hvor hn kanskje blir over lengre tid.

Skrevet

Er det en kamp det er verd å ta? Har de to kvadratmeterene så mye å si når du sitter og syr?

 

Jeg må jo si at jeg også syns det er medt naturlig at det største soverommet blir stebarnet sitt. Selv om det i utgangspunktet blir brukt lite, så kommer det jo ferier osv hvor hn kanskje blir over lengre tid.

Et syrom som brukes hver dag og sannsynligvis skal oppbevare stoffer mm trenger plass, og selvfølgelig skal hi beholde syrommet sitt. Barnet er velkomment og får sitt eget rom, hvis samboeren skal krangle pga 3 kvm så bør hi ikke flytte sammen med han.

 

 

Anonymous poster hash: db5bc...828

Skrevet

Ja, bruker syrommet hver dag.

 

Jeg foreslo dette for kjæresten, men ble kjempe sint. Han ville at barnet skulle føle seg velkommen....

Ehhh... barnet får eget rom, bare litt mindre.

 

Så nå vet jeg ikke hva som skjer

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 82315...a08

Ikke flytt sammen med han.

 

Anonymous poster hash: d639f...e7d

Skrevet

Jeg har barn fra tidligere. Hun er her ca 60% og hos faren 40%. Hun har alltid hatt, og kommer alltid til å ha det største rommet selvom hun er her minst. Alle 3 ungene har hvert sitt rom, men eldste har størst, mellomste det mellomstore og han på 3 har det minste rommet. Hun har behov for større plass selvom hun ikke bor her 100%.

Selvom barnet er der 10% til vanlig så er det vel og perioder hvor dere har barnet lenger på samvær? Og trenger du det til syrom? Kan du ikke bruke det minste?

 

Anonymous poster hash: 1082b...869

Skrevet

Jeg har barn fra tidligere. Hun er her ca 60% og hos faren 40%. Hun har alltid hatt, og kommer alltid til å ha det største rommet selvom hun er her minst. Alle 3 ungene har hvert sitt rom, men eldste har størst, mellomste det mellomstore og han på 3 har det minste rommet. Hun har behov for større plass selvom hun ikke bor her 100%.

Selvom barnet er der 10% til vanlig så er det vel og perioder hvor dere har barnet lenger på samvær? Og trenger du det til syrom? Kan du ikke bruke det minste?

 

Anonymous poster hash: 1082b...869

Hvor stort rom har hun hos faren da?

Har hun flere søsken der?

 

Anonymous poster hash: 82315...a08

Skrevet

Hvor stort rom har hun hos faren da?

Har hun flere søsken der?

 

Anonymous poster hash: 82315...a08

Hos faren deler hun rom med et søsken. Det rommet de deler er halvparten av hva hun har her. Usikker på hvorfor det var relevant? Hun hadde det største rommet der vi bodde før og, når hun ikke hadde søsken hos far. Og da hadde vi 50/50. Aldri tenkt at boforhold hos far skal ha noe å si for hvor stort rom hun har her

 

 

Anonymous poster hash: 1082b...869

Skrevet

Hos faren deler hun rom med et søsken. Det rommet de deler er halvparten av hva hun har her. Usikker på hvorfor det var relevant? Hun hadde det største rommet der vi bodde før og, når hun ikke hadde søsken hos far. Og da hadde vi 50/50. Aldri tenkt at boforhold hos far skal ha noe å si for hvor stort rom hun har her

 

 

Anonymous poster hash: 1082b...869

Selvsagt har det noe å si.

Stebarnet her har gedigent stort rom hvor h*n bor 90% hos moren. Og her hos faren får h*n eget rom........

 

Bedre stilt enn ditt barn med andre ord ...

 

Anonymous poster hash: 82315...a08

Skrevet

Hvis det er slik at han skal flytte inn til deg, og du har syrommet ferdig installert?

 

Da synes jeg godt du kan beholde det, og heller pusse stebarnets rom fint opp.

 

Anonymous poster hash: 8440b...1cb

Skrevet

Behold syrommet. 8 kvadrat er større eller like stort som alle tre barna har her. Der er ikke noe synd på en unge som har eget rom! Skulle noen hatt det største rommet er det vel den som bor der mest.

 

Nei, gå for 8 kvadrat og finn gode løsninger som sparer plass, f.eks. høy seng med lekeplass eller sofa under (spørs hvor stort barnet er).

 

Anonymous poster hash: 174f8...97b

Skrevet

Samboeren din har kanskje dårlig samvittighet for noe? At han ikke ser barnet så ofte? At han flytter sammen med en dame som ikke er barnets mamma? At han ikke strekker til? Det der er ikke lett. Er det viktig for deg å ha det største rommet til syrom? Du får tross alt fortsette å bo i din egen leilighet - høre det ut som. Samboeren din og stebarnet må flytte.

Skrevet

Selvsagt har det noe å si.

Stebarnet her har gedigent stort rom hvor h*n bor 90% hos moren. Og her hos faren får h*n eget rom........

 

Bedre stilt enn ditt barn med andre ord ...

 

Anonymous poster hash: 82315...a08

Men det er jo det jeg sier, om hun så hadde hatt et svært rom for seg selv hos faren så ville hun likevel fått det største rommet her. Så forstår ikke sammenligningen.

Er de få kvadratmeterne viktig for at du skal kunne sy? Eller handler det om at du ikke ønsker å vike for barnet? Det er nok ikke så enkelt for far å skulle "skvise ut" barnet sitt for at du skal få et par kvm mer som hobbyrom. Det er nok vanskelig nok for han at han har barnet såpass lite

 

 

Anonymous poster hash: 1082b...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...