Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Skal jeg gi opp mitt syrom/kontor for stebarnet som er hos oss 10%?? Dette rommet er 11m2. Eller kan stebarnet ha et rom på 8m2?? (Mitt barn har et rom på 10m2) Anonymous poster hash: 82315...a08
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Blir det minste rommet for lite å ha som syrom? Klarer ikke se for meg hvor lite 8m2 er, men så lenge det er plass til seng og lage der litt koselig er det vel ok? 10% er hvor mye? En natt i uken? Anonymous poster hash: 0174e...19b
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Nei. Anonymous poster hash: ce80d...b3f Nei til hva? Anonymous poster hash: 82315...a08
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 Nei til hva? Anonymous poster hash: 82315...a08 Til ditt første spørsmål, om du skal gi opp syrommet. Det er ikke synd på et barn som må ha et rom på 8 kvm, det har våre eldste og de bor jo her naturlig nok 100%. Anonymous poster hash: ce80d...b3f
*Miss Marple* Skrevet 31. juli 2016 #6 Skrevet 31. juli 2016 Barnet bør få det rommet som passer best som barnerom, så lager du deg syrom i det andre rommet.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #7 Skrevet 31. juli 2016 Barnet bør få det rommet som passer best som barnerom, så lager du deg syrom i det andre rommet. Begge er like fine. Men forskjellig størrelse Anonymous poster hash: 82315...a08
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #8 Skrevet 31. juli 2016 Ditt barn får det på 11 kvm, stebarnet det på 10 kvm. Du bruker det på8 kvm som syrom. Anonymous poster hash: d639f...e7d
Marriet Skrevet 31. juli 2016 #9 Skrevet 31. juli 2016 Regner med at du kommer til bruke syrommet mer enn barnet skal bruke soverommet så jeg synes det er helt innafor at barnet får det på 8kvm. Så lenge det er et godtkjent soverom med rømningsveier og slikt
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #10 Skrevet 31. juli 2016 Regner med at du kommer til bruke syrommet mer enn barnet skal bruke soverommet så jeg synes det er helt innafor at barnet får det på 8kvm. Så lenge det er et godtkjent soverom med rømningsveier og slikt Selvsagt godkjent Anonymous poster hash: 82315...a08
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #11 Skrevet 31. juli 2016 Behold nå syrommet ditt! Om mine barn hjemme hos far og stemor hadde fått rom som var noen kvadrat mindre enn halvsøskenet/stesøsken som bor der heltid, så spiller det INGEN rolle! Anonymous poster hash: fc925...ba8
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #12 Skrevet 31. juli 2016 Behold nå syrommet ditt! Om mine barn hjemme hos far og stemor hadde fått rom som var noen kvadrat mindre enn halvsøskenet/stesøsken som bor der heltid, så spiller det INGEN rolle! Anonymous poster hash: fc925...ba8 Godt å høre. Anonymous poster hash: 82315...a08
Gjest Darwinia:-) Skrevet 31. juli 2016 #13 Skrevet 31. juli 2016 Behold syrommet ditt. 10 % er lite. Hadde barnet vært der 40-50% hadde saken vært annerledes. Du vil bruke rommet mye mer enn stebarnet.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #14 Skrevet 31. juli 2016 Ja, bruker syrommet hver dag. Jeg foreslo dette for kjæresten, men ble kjempe sint. Han ville at barnet skulle føle seg velkommen.... Ehhh... barnet får eget rom, bare litt mindre. Så nå vet jeg ikke hva som skjer Hi Anonymous poster hash: 82315...a08
*Miss Marple* Skrevet 31. juli 2016 #15 Skrevet 31. juli 2016 Ja, bruker syrommet hver dag. Jeg foreslo dette for kjæresten, men ble kjempe sint. Han ville at barnet skulle føle seg velkommen.... Ehhh... barnet får eget rom, bare litt mindre. Så nå vet jeg ikke hva som skjer Hi Anonymous poster hash: 82315...a08 Er det en kamp det er verd å ta? Har de to kvadratmeterene så mye å si når du sitter og syr? Jeg må jo si at jeg også syns det er medt naturlig at det største soverommet blir stebarnet sitt. Selv om det i utgangspunktet blir brukt lite, så kommer det jo ferier osv hvor hn kanskje blir over lengre tid.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #16 Skrevet 31. juli 2016 Er det en kamp det er verd å ta? Har de to kvadratmeterene så mye å si når du sitter og syr? Jeg må jo si at jeg også syns det er medt naturlig at det største soverommet blir stebarnet sitt. Selv om det i utgangspunktet blir brukt lite, så kommer det jo ferier osv hvor hn kanskje blir over lengre tid. Et syrom som brukes hver dag og sannsynligvis skal oppbevare stoffer mm trenger plass, og selvfølgelig skal hi beholde syrommet sitt. Barnet er velkomment og får sitt eget rom, hvis samboeren skal krangle pga 3 kvm så bør hi ikke flytte sammen med han. Anonymous poster hash: db5bc...828
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #17 Skrevet 31. juli 2016 Ja, bruker syrommet hver dag. Jeg foreslo dette for kjæresten, men ble kjempe sint. Han ville at barnet skulle føle seg velkommen.... Ehhh... barnet får eget rom, bare litt mindre. Så nå vet jeg ikke hva som skjer Hi Anonymous poster hash: 82315...a08 Ikke flytt sammen med han. Anonymous poster hash: d639f...e7d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #18 Skrevet 31. juli 2016 Jeg har barn fra tidligere. Hun er her ca 60% og hos faren 40%. Hun har alltid hatt, og kommer alltid til å ha det største rommet selvom hun er her minst. Alle 3 ungene har hvert sitt rom, men eldste har størst, mellomste det mellomstore og han på 3 har det minste rommet. Hun har behov for større plass selvom hun ikke bor her 100%. Selvom barnet er der 10% til vanlig så er det vel og perioder hvor dere har barnet lenger på samvær? Og trenger du det til syrom? Kan du ikke bruke det minste? Anonymous poster hash: 1082b...869
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #19 Skrevet 31. juli 2016 Jeg har barn fra tidligere. Hun er her ca 60% og hos faren 40%. Hun har alltid hatt, og kommer alltid til å ha det største rommet selvom hun er her minst. Alle 3 ungene har hvert sitt rom, men eldste har størst, mellomste det mellomstore og han på 3 har det minste rommet. Hun har behov for større plass selvom hun ikke bor her 100%. Selvom barnet er der 10% til vanlig så er det vel og perioder hvor dere har barnet lenger på samvær? Og trenger du det til syrom? Kan du ikke bruke det minste? Anonymous poster hash: 1082b...869 Hvor stort rom har hun hos faren da? Har hun flere søsken der? Anonymous poster hash: 82315...a08
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #20 Skrevet 31. juli 2016 Hvor stort rom har hun hos faren da? Har hun flere søsken der? Anonymous poster hash: 82315...a08 Hos faren deler hun rom med et søsken. Det rommet de deler er halvparten av hva hun har her. Usikker på hvorfor det var relevant? Hun hadde det største rommet der vi bodde før og, når hun ikke hadde søsken hos far. Og da hadde vi 50/50. Aldri tenkt at boforhold hos far skal ha noe å si for hvor stort rom hun har her Anonymous poster hash: 1082b...869
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #21 Skrevet 31. juli 2016 Hos faren deler hun rom med et søsken. Det rommet de deler er halvparten av hva hun har her. Usikker på hvorfor det var relevant? Hun hadde det største rommet der vi bodde før og, når hun ikke hadde søsken hos far. Og da hadde vi 50/50. Aldri tenkt at boforhold hos far skal ha noe å si for hvor stort rom hun har her Anonymous poster hash: 1082b...869 Selvsagt har det noe å si. Stebarnet her har gedigent stort rom hvor h*n bor 90% hos moren. Og her hos faren får h*n eget rom........ Bedre stilt enn ditt barn med andre ord ... Anonymous poster hash: 82315...a08
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #22 Skrevet 31. juli 2016 Hvis det er slik at han skal flytte inn til deg, og du har syrommet ferdig installert? Da synes jeg godt du kan beholde det, og heller pusse stebarnets rom fint opp. Anonymous poster hash: 8440b...1cb
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #23 Skrevet 31. juli 2016 Behold syrommet. 8 kvadrat er større eller like stort som alle tre barna har her. Der er ikke noe synd på en unge som har eget rom! Skulle noen hatt det største rommet er det vel den som bor der mest. Nei, gå for 8 kvadrat og finn gode løsninger som sparer plass, f.eks. høy seng med lekeplass eller sofa under (spørs hvor stort barnet er). Anonymous poster hash: 174f8...97b
hysterika Skrevet 31. juli 2016 #24 Skrevet 31. juli 2016 Samboeren din har kanskje dårlig samvittighet for noe? At han ikke ser barnet så ofte? At han flytter sammen med en dame som ikke er barnets mamma? At han ikke strekker til? Det der er ikke lett. Er det viktig for deg å ha det største rommet til syrom? Du får tross alt fortsette å bo i din egen leilighet - høre det ut som. Samboeren din og stebarnet må flytte.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #25 Skrevet 31. juli 2016 Selvsagt har det noe å si. Stebarnet her har gedigent stort rom hvor h*n bor 90% hos moren. Og her hos faren får h*n eget rom........ Bedre stilt enn ditt barn med andre ord ... Anonymous poster hash: 82315...a08 Men det er jo det jeg sier, om hun så hadde hatt et svært rom for seg selv hos faren så ville hun likevel fått det største rommet her. Så forstår ikke sammenligningen. Er de få kvadratmeterne viktig for at du skal kunne sy? Eller handler det om at du ikke ønsker å vike for barnet? Det er nok ikke så enkelt for far å skulle "skvise ut" barnet sitt for at du skal få et par kvm mer som hobbyrom. Det er nok vanskelig nok for han at han har barnet såpass lite Anonymous poster hash: 1082b...869
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå