Gå til innhold

Åndelig aktivitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå får du et alvorlig og seriøst svar, HI:

Det finnes kun 2 mulige svar på dette:

1/Hjernen din dikter opp ting som ikle finnes i virkeligheten. Dette bør du ta en prat med fagpersoner om hvis det er slik at det påvirker hva du tror virkeligheten er, eller det påvirker hverdagen din på en eller annen måte. Det finnes god hjelp å få.

2/Du leser for mye inn i, og overanalyserer tilfeldige lyder, kombinert med foreksempel vind, eller andre kilder som kan generere frekvenser rett under det hørbare, er det vist i flere studier at slike uhørlige lyder kan oppfattes som en "tilstedeværelse", som regel ubehagelig. Men det er altså bare lyder rett under det hørbare området som resonerer sakte med byggningsmasse.

Det det helt sikkert ikke er, er noe uforklarlig, overnaturlig fenomen.

Anonymous poster hash: 2f300...80c

Her er jeg uenig. Jeg er heller ikke en troende person, men jeg kan aldri si med sikkerhet at "det overnaturlige", er oppspinn.

Anonymous poster hash: 221a4...855

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du lukket deg for det? Vi opplevde mye her vi bor, men jeg tok avstand fra det. Og merket etterhvert ikke så mye til det. Ikke godt å si.

Skrevet

Så hvis noen påstår Julenissen fins, kan ikke jeg si at han IKKE fins. Ingen krav til positive bevis, altså? Bare til negative?

Anonymous poster hash: 26fbc...11e

Skrevet

Det er de ekstraordinære påstandene som krever ekstraordinære bevis. Ikke omvendt.

Søk heller profesjonell hjelp enn å la deg stresse av spøkelser som bare finnes i hodet ditt, HI!

Skrevet

Uvitenhet er det verste jeg vet! Bare fordi mange ikke opplever åndelig aktivitet, betyr det ikke at det ikke finnes! For folk som har opplevd,meg inkludert, så er det sårende. Vi juger jo ikke. Tåpelig. Og direkte mobbing

Anonymous poster hash: 9aa82...39b

Skrevet

Jeg har jobbet på et sted hvor det spøkte. Utrolig ekkelt. Alle som jobbet der opplevde på et tidspunkt dette og ingen turte å være igjen etter kontortid. Vi opplevde at gjenstander flyttet på seg og falt i gulvet, dører ble åpnet og lukket, å bli berørt, flere av oss så skikkelser som ikke skulle være der.

Stort, gammelt bygg med mange rom. Det ble aldri snakket om offisielt. Da jeg var på intervju der spurte sjefen om jeg var husredd/skvetten. Jeg holdt ut i tre år.

Anonymous poster hash: 945f3...eac

Skrevet

Uvitenhet er det verste jeg vet! Bare fordi mange ikke opplever åndelig aktivitet, betyr det ikke at det ikke finnes! For folk som har opplevd,meg inkludert, så er det sårende. Vi juger jo ikke. Tåpelig. Og direkte mobbing

Nja... Dere ljuger vel ikke, en noe mer presis beskrivelse er hysterisk overdramatisering av ekstremt godt utviklet fantasi.

Anonymous poster hash: 07a5d...2ef

Skrevet

Jeg får julegaver hvert år, jeg, det beviser jo at Julenissen fins!

Eller påstår du at gavene kommer fra noen helt andre...?!?!?

Jammen, da påstår jeg at lyder og stemninger og kalde vinddrag og frysninger du får også kommer fra noe helt annet, da.

Er det mobbing?

Skrevet

I huset jeg vokste opp hørte man skritt på loftet. Tunge. På internatet jeg bor under studiesamlinger på både hører vi ting, og har sett en skikkelse.. Noen pleier ha med hundene og de knurrer og bjeffe nedi kjelleren. Ved en anledning ble de redd og løp opp trappa. Jeg er ikke gærn ;) Så jeg trur på deg HI!! Tror også på At aktivitet kan avta. Tror noen ånder "livnærer" seg på dårlig energi og at folk er sinte på hverandre.

Anonymous poster hash: 374e6...ea3

Skrevet

Hadde jeg trodd jeg innbilte meg ting så har jeg kommet til å oppsøkt hjelp👍

Helt forferdelig hvordan folk her inne er! Dette er ett forum for mennesker som har omsorg for barn?? Det å ha ett så avslappet forhold til mobbing på nett er for meg helt uforstående.. Virkelig ikke bra!

Takk til dere som er av den hyggelige typen! Tipper deres barn blir/er omsorgsfulle mot andre mennesker☺️

Anonymous poster hash: 682f4...680

Skrevet

I andre tråder blir mobbing ryddet mens her i denne tråden er det lov å slenge dritt.

Anonymous poster hash: 87b03...80e

Skrevet

Nå får du et alvorlig og seriøst svar, HI:

Det finnes kun 2 mulige svar på dette:

1/Hjernen din dikter opp ting som ikle finnes i virkeligheten. Dette bør du ta en prat med fagpersoner om hvis det er slik at det påvirker hva du tror virkeligheten er, eller det påvirker hverdagen din på en eller annen måte. Det finnes god hjelp å få.

2/Du leser for mye inn i, og overanalyserer tilfeldige lyder, kombinert med foreksempel vind, eller andre kilder som kan generere frekvenser rett under det hørbare, er det vist i flere studier at slike uhørlige lyder kan oppfattes som en "tilstedeværelse", som regel ubehagelig. Men det er altså bare lyder rett under det hørbare området som resonerer sakte med byggningsmasse.

Det det helt sikkert ikke er, er noe uforklarlig, overnaturlig fenomen.

Er du Gud? Sånn siden du vet dette så sikkert?

Anonymous poster hash: e68dc...39c

Skrevet

Hadde jeg trodd jeg innbilte meg ting så har jeg kommet til å oppsøkt hjelp👍

Helt forferdelig hvordan folk her inne er! Dette er ett forum for mennesker som har omsorg for barn?? Det å ha ett så avslappet forhold til mobbing på nett er for meg helt uforstående.. Virkelig ikke bra!

Takk til dere som er av den hyggelige typen! Tipper deres barn blir/er omsorgsfulle mot andre mennesker☺️

Anonymous poster hash: 682f4...680

Det er ikke mobbing å si at spøkelser, ufoer og ånder ikke fins!

Og mht omsorg for barn - jeg er MYE mer bekymret for barn som i en opplyst tid må vokse opp med overtroiske foreldre og lærer å frykte en masse mumbojumbo! Det er like galt som å oppdra unger til å bli medlem av en sekt!

Skrevet

Hi, jeg tror også at det enten var noe som ble med mannen din da han flyttet, eller noe som trengte konfliktenergien for selv å få energi/bli merkbar.

Jeg har opplevd såkalte overnaturlige ting hele mitt liv, så for meg er det ikke overnaturlig, det er bare noe naturlig som jeg på ingen måte kan forklare. Det at jeg ikke kan forklare det betyr ikke at det ikke finnes. Jeg er nok over gjennomsnittet åpen til slikt siden jeg har opplevd så mye, men jeg har fremdeles en sunn skeptisk sans for på et område som dette vil det være store rom for svindel. Noen tidligere i tråden nevner at intelligensen må mangle om man tror på "overnaturlige ting" - det er jo bare en litt morsom hersketeknikk. Selv er har jeg mensa-nivå på intelligens, og også papirer på at jeg er frisk psykisk - og likevel har jeg altså hele livet hatt slike opplevelser ;)

En gang i tiden ble dr. Semmelweiss latterliggjort fordi han hevdet at legene kunne hindre dødsfall hvis de begynte å vaske hendene mellom det at de foretok obduksjoner og det at de forløste barn. Det kunne jo ikke være noe som "smittet", for det var jo ikke noe som var synlig. Og var det ikke synlig kunne det ikke finnes...

Samme med leger som kokte operasjonsutstyr mellom pasientene, de ble latterliggjort som hysteriske, og at det bare var tilfeldigheter som gjorde at de hadde mindre dødelighet blant sine pasienter.

Akkurat samme med dr. Marshall og dr. Warren, de ble også latterliggjort da de påstod at magesår i de fleste tilfeller var forårsaket av bakterier. For det var jo noe man ikke forstod, ikke kunne se, og ergo kunne det ikke finnes. Selv når de kunne bevise at helicobacter pylori fantes tok det lang tid før resten av legevitenskapen ville anerkjenne funnene og et paradigmeskifte fant sted innen behandlingen av magesår. Så latterlig var dette funnet at de vel 20 år senere endte med å få Nobelprisen i medisin...

Det at det ikke finnes metoder å bevise noe i dag betyr ikke at noe ikke finnes. Det kan bety at det ikke finnes, men det kan også bare bety at vi ikke har metodene og forståelsen for å bevise at det finnes. For meg blir det mindre intelligent å avfeie noe man ikke tror selv bare fordi det pr. i dag ikke kan bevises, enn å være åpen for at det kan være en mulighet for at det er noe i det så mange opplever.

Anonymous poster hash: 23ce2...d4c
Skrevet

Hi, jeg tror også at det enten var noe som ble med mannen din da han flyttet, eller noe som trengte konfliktenergien for selv å få energi/bli merkbar.

Jeg har opplevd såkalte overnaturlige ting hele mitt liv, så for meg er det ikke overnaturlig, det er bare noe naturlig som jeg på ingen måte kan forklare. Det at jeg ikke kan forklare det betyr ikke at det ikke finnes. Jeg er nok over gjennomsnittet åpen til slikt siden jeg har opplevd så mye, men jeg har fremdeles en sunn skeptisk sans for på et område som dette vil det være store rom for svindel. Noen tidligere i tråden nevner at intelligensen må mangle om man tror på "overnaturlige ting" - det er jo bare en litt morsom hersketeknikk. Selv er har jeg mensa-nivå på intelligens, og også papirer på at jeg er frisk psykisk - og likevel har jeg altså hele livet hatt slike opplevelser ;)

En gang i tiden ble dr. Semmelweiss latterliggjort fordi han hevdet at legene kunne hindre dødsfall hvis de begynte å vaske hendene mellom det at de foretok obduksjoner og det at de forløste barn. Det kunne jo ikke være noe som "smittet", for det var jo ikke noe som var synlig. Og var det ikke synlig kunne det ikke finnes...

Samme med leger som kokte operasjonsutstyr mellom pasientene, de ble latterliggjort som hysteriske, og at det bare var tilfeldigheter som gjorde at de hadde mindre dødelighet blant sine pasienter.

Akkurat samme med dr. Marshall og dr. Warren, de ble også latterliggjort da de påstod at magesår i de fleste tilfeller var forårsaket av bakterier. For det var jo noe man ikke forstod, ikke kunne se, og ergo kunne det ikke finnes. Selv når de kunne bevise at helicobacter pylori fantes tok det lang tid før resten av legevitenskapen ville anerkjenne funnene og et paradigmeskifte fant sted innen behandlingen av magesår. Så latterlig var dette funnet at de vel 20 år senere endte med å få Nobelprisen i medisin...

Det at det ikke finnes metoder å bevise noe i dag betyr ikke at noe ikke finnes. Det kan bety at det ikke finnes, men det kan også bare bety at vi ikke har metodene og forståelsen for å bevise at det finnes. For meg blir det mindre intelligent å avfeie noe man ikke tror selv bare fordi det pr. i dag ikke kan bevises, enn å være åpen for at det kan være en mulighet for at det er noe i det så mange opplever.

Anonymous poster hash: 23ce2...d4c

Man trodde jo for mange år siden at jorden var flat :)

Skrevet

Det er ikke mobbing, det er folkeopplysning

Anonymous poster hash: ff9ef...b18

Skrevet

Man trodde jo for mange år siden at jorden var flat :)

Joda, men de tingene ble jo bevist.

Det burde jo være enkelt å bevise at overnaturlige ting skjer. Men så skjer de aldri når man skal dokumentere det. 

Anonymous poster hash: 4aa8b...20d

Skrevet

Jeg har opplevd at ting faller i gulvet, harde bank på døren, håndklær som ligger i skittentøyet flytter på seg osv. Har og opplevd at datteren min følte at noen tok tak i armene hennes et sted der det skjedde mye rart. Og det visste ikke hun. Hun skvatt og snudde seg forskrekket mot meg. Begge barna så hver sin gang en gammel mann i det huset vi bodde i. Da var de begge 2.5 år når de gjorde det. Så hvordan i alle dager forklarer man det.

Anonymous poster hash: 260d8...32c

Skrevet

Hehe, ja, det er nok nettopp "særiøse" personer som holder til på det forumet.

Du, har du vært der inne eller? Jeg skulle sove litt på sofaen nå, og fant denne tråden, og har sittet på paranormalsiden i tre timer og ler meg fillete

Anonymous poster hash: e4564...71b

Skrevet

Tråden er moderert grunnet usakeligheter oh personangrep.

MB, moderator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...