Gå til innhold

Gravid og lei av å blø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge mens terminen er jeg 8 uker, og har småblødd litt siden søndagskveld. Varierer mellom rødt og brunt, men ikke mere enn at jeg kun bruker et truseinnlegg. Ingen smerter. 

Var til legen i går, som kjente på meg. Ho mente det kjentes ikke ut som jeg var så langt som 8 uker. Men at jeg var godt gravid. Kanskje 6 uker? 

Noe som harmonerer med graviditetstesten jeg tok. Den viste 2 uker mindre enn jeg var. Tok testen 3 uker over tiden og den viste 2-3 uker. Skulle vel ha stått 3+?

Så kan godt hende jeg har hatt en forsinket eggløsning denne gangen jeg ble gravid. 

Men så var det disse blødningene da. Ho mente at det var ikke uvanlig å blø. Sa jeg aldri hadde blødd sånn før i mine andre graviditeter. Ho sa at det er alltid en 1 gang for alt. 

Kunne ikke se det var noen "farlig" blødning, at det kan være hormonelt så tidlig i svangerskapet.  Og mange har blødninger i begynnelsen uten det er farlig. Så var i grunn bare å vente å se. 

Så følte meg ikke så mye klokere da jeg gikk derifra. 

Hvis spiren sitter skal jeg bestille legetime om 3 uker og ta den første svangerskapskontrollen. 

Men så over til det jeg mest lurer på. 

Til dere som har blødd i 1. trimester. Hvor lenge blødde dere før det ga seg eller evt gikk over til en spontanabort? Kjenner det tar litt på å gå å vente å se om disse blødningene gir seg eller ei..

All erfaring mottas med takk. Gode og dårlige. Mest opptatt hvor lenge dere blødde og hva som skjedde. Sa eller gikk det bra? 

Anonymous poster hash: a7699...a76
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde litt misfargede utflod. Klarte meg med truseinnlegg. Ingen smerter og i fin form. På ul viste det seg at jeg hadde hatt en missed abortion. Jeg ville ha tatt en innvendig ultralyd snarest, hvis jeg var deg.

Skrevet

Jeg blødde i ca to uker med nr tre. Ikke blødd med de andre. Målte HCG med to dagers mellomrom hos fastlege når jeg begynte å blø. Den sank så jeg ble sendt på ul. Der så alt bra ut. Etter to uker med litt rosa og brunt ut, så sluttet det og alt fortsatte som det skulle. Hun er 6 mnd nå:) Hadde jeg ikke blitt henvist til ul hadde jeg bestilt privat, for det der tærer på en selv om det som oftest går helt fint. Lykke til!

Anonymous poster hash: 3d032...f53

Skrevet

hm.. jeg var med legen i går. Tok verken blodprøve eller det var snakk om noe UL. 

Bare at jeg kunne komme til vanlig svangerskapskontroll om ca 3 uker. Vare mere det kunne gå bra eller det kunne ikke gå bra. Men ho så ikke på GU undersøkelsen at det var noe spontanabort. Så vet ikke jeg. Som sagt så ble jeg ikke noe klokere av å dra til legen. Var bare vente å se  :sjokkert:

Hvis jeg skulle begynne å blø mere og få smerter kunne jeg ta kontakt igjen. 

Kjedelig å gå å vente og ikke vite. 

Vurderer nesten å bestille en privat UL ja.. 

Skrevet (endret)

hm.. jeg var med legen i går. Tok verken blodprøve eller det var snakk om noe UL.

Bare at jeg kunne komme til vanlig svangerskapskontroll om ca 3 uker. Vare mere det kunne gå bra eller det kunne ikke gå bra. Men ho så ikke på GU undersøkelsen at det var noe spontanabort. Så vet ikke jeg. Som sagt så ble jeg ikke noe klokere av å dra til legen. Var bare vente å se :sjokkert:

Hvis jeg skulle begynne å blø mere og få smerter kunne jeg ta kontakt igjen.

Kjedelig å gå å vente og ikke vite.

Vurderer nesten å bestille en privat UL ja..

Det er lurt. Både legen på legevakten og min fastlege forsikret meg om at alt helt sikkert var som det skulle. De tok grundig feil. De ville ha meg til å vente. Jeg er veldig glad for at jeg bestilte privat UL. Grusomt å gå å vente. Lykke til <3 Endret av MammantilNurket
Skrevet

blæh! Der jeg bestilte privat UL da jeg var gravid sist i uke 10 (var ikke noe blødning da, bare jeg som ville være sikker) står det at man må ha henvisning fra fastlege eller fra almenlegge fra den private klinikken. Og da får jeg vel ikke bestilt time da.. Vet ikke om andre private her i området.. 

Skrevet (endret)

blæh! Der jeg bestilte privat UL da jeg var gravid sist i uke 10 (var ikke noe blødning da, bare jeg som ville være sikker) står det at man må ha henvisning fra fastlege eller fra almenlegge fra den private klinikken. Og da får jeg vel ikke bestilt time da.. Vet ikke om andre private her i området..

Jeg erfarte det samme. Nesten lettere å få audiens hos paven ... og lang ventetid.

Bor du i Oslo-området kan du få time på legesenteret på Oslo City og på legesenteret på Byporten. Likeledes på Vika Fysikalske. Volvat er også et alternativ,

Jeg betalte et sted mellom 800 og 900 kr., tror jeg på Oslo City. Gynekologen som undersøkte med er til vanlig overlege på gynekologisk på Ahus.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg blødde fra uke 6-8. Gikk helt fint. :) 

Anonymous poster hash: e1063...41a
Skrevet

Jeg blødde litt i ca 2 døgn.

Det var slimette og litt blodig.

Etterhvert ble det skikkelig masse blod og fosteret kom. Uke 12 dette

Var også til lege og ul. Både lege og gynekolog sa at de trodde ikke det var spontanabort... Men det var det.

Jeg hadde mye menssmerter i tillegg

Håper det går bra med deg. Masse lykke til videre

Anonymous poster hash: 76348...dd9

Skrevet

Jeg erfarte det samme. Nesten lettere å få audiens hos paven ... og lang ventetid.

Bor du i Oslo-området kan du få time på legesenteret på Oslo City og på legesenteret på Byporten. Likeledes på Vika Fysikalske. Volvat er også et alternativ,

Jeg betalte et sted mellom 800 og 900 kr., tror jeg på Oslo City. Gynekologen som undersøkte med er til vanlig overlege på gynekologisk på Ahus.

Bor nok ikke i Oslo, men i en liten by med få valgmuligheter dessverre. Gikk før å bestille UL privat uten henvisning av lege. Vet ikke hvorfor det har blitt sånn. Mulig det har blitt så stor pågang om tidlig UL at de har måtte begrenset det? 

Skrevet

Bor nok ikke i Oslo, men i en liten by med få valgmuligheter dessverre. Gikk før å bestille UL privat uten henvisning av lege. Vet ikke hvorfor det har blitt sånn. Mulig det har blitt så stor pågang om tidlig UL at de har måtte begrenset det?

Når var siste mens?

Skrevet

Jeg blødde en del i starten av dette svangerskapet, hver dag fra uke 6-9, ikke smerter. Ved samleie kom det mye, så droppet det for en stund. Ikke blødd en dråpe med de to andre. Når jeg fortalte det på jobben, tok ene sjefen min ultralyd, jobber for leger på legekontor, og alt stod bra til, er gravid nå i uke 30+5.

Var sikker på at jeg skulle miste hver dag, men det var helt annerledes blødning nå en da jeg hadde en SA for 8 år siden, det var MYE blod og smerter.

Lykke til☺

Anonymous poster hash: 0cd7b...440

Skrevet

Jeg blødde en del i starten av dette svangerskapet, hver dag fra uke 6-9, ikke smerter. Ved samleie kom det mye, så droppet det for en stund. Ikke blødd en dråpe med de to andre. Når jeg fortalte det på jobben, tok ene sjefen min ultralyd, jobber for leger på legekontor, og alt stod bra til, er gravid nå i uke 30+5.

Var sikker på at jeg skulle miste hver dag, men det var helt annerledes blødning nå en da jeg hadde en SA for 8 år siden, det var MYE blod og smerter.

Lykke til☺

Anonymous poster hash: 0cd7b...440

Så heldig du var som hadde en kollega som kunne ta UL og berolige deg :) Godt å høre det kan gå begge veier. Ikke bare den gale veien :) Har ingen smerter. Men kommer rødt blod, mest på papiret, og nesten ingenting i truseinnlegget. Så går det over til brunt. Så blir det rødt igjenn, så går det over til brunt. Sånn holder det på.. 

Skrevet

Når var siste mens?

1. juni, men jeg testet meg  ikke før jeg var 3 uker over.  Da tok jeg en sånn test med ukes indikator. Den også viste vel litt mindre på vei enn det jeg skal være etter utregning fra første mens. Så kan selvsagt hatt en senere eggløsning, og er mindre på vei som legen mente. Enten det eller så har det sluttet å utvikle seg siden ho mente jeg var mere 6 uker på vei.. Ikke vet jeg. 

Skrevet

1. juni, men jeg testet meg ikke før jeg var 3 uker over. Da tok jeg en sånn test med ukes indikator. Den også viste vel litt mindre på vei enn det jeg skal være etter utregning fra første mens. Så kan selvsagt hatt en senere eggløsning, og er mindre på vei som legen mente. Enten det eller så har det sluttet å utvikle seg siden ho mente jeg var mere 6 uker på vei.. Ikke vet jeg.

Då burde du vært 3 uker mer på vei enn meg.

Jeg er 5 +3..

Har du symptomer på graviditet?

Når pleier du å ha eggløsning?

Skrevet

Då burde du vært 3 uker mer på vei enn meg.

Jeg er 5 +3..

Har du symptomer på graviditet?

Når pleier du å ha eggløsning?

Vanligvis er syklusen min stabil..28 dager. Men for noen mnd tilbake opplevde jeg å hoppe over en syklus. Da gikk jeg 4 uker over før jeg fikk mensen og tok flere negative tester. Så eggløsninga kan selvsagt ha vært litt forsinka. Ikke godt å vite. En sjelden gang har jeg gått 1 uke over før jeg har fått mensen. Så det skjer, men ikke ofte. 

Jeg har aldri vært "plaget" av symptomer i grunn i de andre svangerskapa. Så er i grunn likt som de andre jeg har hatt bortsett fra blødninga jeg har. Hadde veldig ømme bryst i 2 uker. Nå er de ikke så ømme lengre. Litt, men ikke mye. Kjenner jo noe "foregår" der nede av og til. Så føles ikke tomt. Men har ikke smerter heller. 

Skrevet

Da jeg hadde SA blødde jeg litt i ett døgn (mer enn truseinnlegg, måtte ha bind), og så blødde jeg MYE i 3-4 dager.

Anonymous poster hash: 9b47f...a88

Skrevet

Kjenner jeg blir litt rastløs av å ikke vite. Kan jo like gjerne være en MA. Så legetimen i går føles fullstendig bortkasta tid i grunn. Kan være en normal blødning eller vente å se hva som skjer. Hvis jeg fremdeles er gravid kunne jeg ha 1. ordinære svangerskaptime om ca 3 uker. Ta folat fikk jeg beskjed om. Så virket som dette her kan gå begge veier. Men tenke om det allerede er dødt da? Skal jeg bare gå å vente? Vente på hva? Kommer en MA ut etterhvert uansett eller? Hvis det er ufarlig, hvor lenge skal jeg holde på med disse små blødningene?  Der jeg bestilte tidlig privat UL sist svangerskap, ser jeg står på nett jeg må ha henvisning av en lege. SUKK!  :murvegg:

Får bare håpe de 3 neste ukene går fort, at jeg får et svar snart. 

Hilsen frustrert 

Skrevet

Det er ikke noe noen får gjort nå uansett.

Bortsett fra hvis du får feber /blir veldig dårlig.

Du må bare leve så normalt som mulig.

Prøv å ikke tenke så altfor mye på dette.

Masse lykke til videre. Håper det ordner seg

Skrevet

Jeg ville visst, ta Hcg prøve på mandag og onsdag så har du svaret på om verdien stiger eller ikke. Evt innvendig ultralyd.

Skrevet

Det jeg er mest redd for er at jeg skal begynne å styrtblø når jeg skal på et viktig møte neste uke, eller når jeg er på jobb :o Hvis det går galt , så håper jeg det skjer når jeg er hjemme  :frown: Aldri mistet før, så har aldri vært igjennom noe sånt før. 

Skrevet

Følte brysta var mye mindre øm dagen etter jeg begynte med blødningene. Så har det variert litt om de føltes bittelitt ømme eller ikke ømme. Nå idag så har de blitt mye mere øm igjen. Godt tegn? Blør fremdeles :( Er rødt, og så går det over til brunt, så rødt og over til brunt osv.. Ingen smerter eller ingen klumper. Litt murringer og småstikkninger kjenner jeg jo. Men det har jeg jo kjent i de andre svangerskapa også, uten å blø. Så det vil jeg tru er mere normalt å kjenne. Kvalm har jeg aldri vært. Så det er også helt normalt for meg å ikke være. 

Skrevet

Dette er bare så tull. Selvsagt er det noe de kan få gjort dersom utviklingen har stoppet. I stedet for å vente i ukesvis på enten 1) feber for kroppen klarer ikke kvitte med seg selv eller 2) gå rundt med dødt foster uvitende, kan de sjekke status og få eventuelt startet prosessen. Jeg fatter og begriper ikke den motstanden det er å skulle sjekke opp når det kommer til dette her. Dette er liksom noe kvinner bare skal tåle og godta. Ikke pokker om dette hadde vært praktis når det gjelder andre ting man går til legen om.

Er jo ikke slik at hi bare er bekymret, hun har blødninger i tillegg.

Hi: bestill time hos legen og krev å få en henvisning. Hvis legen nekter, ber du om å få en annen lege. Stå på krava, og spesielt siden det ikke er mulig for deg å bestille privat.

Anonymous poster hash: 56573...e73

Skrevet

Dette er bare så tull. Selvsagt er det noe de kan få gjort dersom utviklingen har stoppet. I stedet for å vente i ukesvis på enten 1) feber for kroppen klarer ikke kvitte med seg selv eller 2) gå rundt med dødt foster uvitende, kan de sjekke status og få eventuelt startet prosessen. Jeg fatter og begriper ikke den motstanden det er å skulle sjekke opp når det kommer til dette her. Dette er liksom noe kvinner bare skal tåle og godta. Ikke pokker om dette hadde vært praktis når det gjelder andre ting man går til legen om.

Er jo ikke slik at hi bare er bekymret, hun har blødninger i tillegg.

Hi: bestill time hos legen og krev å få en henvisning. Hvis legen nekter, ber du om å få en annen lege. Stå på krava, og spesielt siden det ikke er mulig for deg å bestille privat.

Anonymous poster hash: 56573...e73

Sikkert ferietid, for var ikke fastlegen jeg kom til.  Vet ikke om hun er noe bedre. Men gir det seg ikke i begynnelsen av neste uke, så bestiller jeg en time igjen. Greit å vite hva blødningene kommer av. 

Skrevet

Jeg blødde mye i både uke 6, 12, 32 og 38 og var livredd jeg hadde mistet hver gang, heldigvis har jeg en frisk og fin gutt på 3,5 år idag ,men noen har dessverre lettere og få blødinger enn andre fikk jeg beskjed om,så håper det er det samme for deg  :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...