Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #1 Skrevet 29. juli 2016 Jeg der eksempler der alle har navn som starter på samme bokstav, slutter på samme endelse.. Har du et spesielt system? Alle mine 3 barn har bokstaven C i fornavnet sitt, men på forskjellige steder i navnet.. Alle har et dobbeltnavn.. Anonymous poster hash: b3020...bbb
mamma_til_verdens_beste Skrevet 29. juli 2016 #2 Skrevet 29. juli 2016 Jepp, vi har et slags system. Liker det best.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #3 Skrevet 29. juli 2016 Niks. Tok de navnene vi syntes var fine uavhengig av system. Anarki! Anonymous poster hash: 3eb51...1f1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #4 Skrevet 29. juli 2016 Egentlig ikke, men alle barna mine har 'Ja' i navnet sitt, Hehe Anonymous poster hash: 352ad...a59
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #5 Skrevet 29. juli 2016 Niks! Jeg hadde planlagt det da jeg skulle finne navn til førstemann i min ungdom, men gikk heldigvis bort i fra det Mathias, Natalia, Sofia og Elias.. Altså alle skulle ha IA i navnet sitt.... Anonymous poster hash: 70d1c...646
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #6 Skrevet 29. juli 2016 Alle navnene er norrøne. Anonymous poster hash: 18e0c...d0f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #7 Skrevet 29. juli 2016 Nei. Intet system. Jeg skjønner meg ikke på folk som er opptatt av at navn på søsken skal klinge bra sammen. Anonymous poster hash: 498db...aab
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #8 Skrevet 29. juli 2016 Niks! Vi har barn med stor aldersforskjell og etter som årene har gått har også min "navnesmak" endret seg. Jeg har tre barn med samme mann og de har veldig forskjellig navn. Nr 1 har litt utenlandsk svung over navnet (ung mor navn, og jeg var ung mor ;-) ), nr 2 veldig norskt navn, nr. 3 gammelt internasjonalt navn (traust). Vi tok de navnene vi likte best når barna ble født. Anonymous poster hash: ed820...f88
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #9 Skrevet 29. juli 2016 Ja. Vi deler alle en bokstav. Ikke den første, men et sted i navnet. Anonymous poster hash: 06c93...324
Himmel og hav Skrevet 29. juli 2016 #10 Skrevet 29. juli 2016 Ja, vi tok det som var på toppen av navnelista vår. Bortsett fra det så er det ikke noe system.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #11 Skrevet 29. juli 2016 De har samme forbokstav. Men det er helt tilfeldig. Dersom vi får flere barn, kommer jeg til å unngå den bokstaven. Jeg synes det er litt teit når hele søskenflokken (for ikke å snakke om hele familien), har samme. Jeg tåler veldig greit at andre gjør det, men vil ikke ha det sånn selv. Anonymous poster hash: 5aa13...391
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #12 Skrevet 29. juli 2016 Alle har navn etter noen i det engelske kongehus. Tilfeldig heldigvis :-) Anonymous poster hash: b66c1...217
skjotta Skrevet 29. juli 2016 #13 Skrevet 29. juli 2016 Tilfeldigvis har de navn som begynner på a og b så.det har blitt vitset om at når nr 3 kommer må det bli et navn på c 😂
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #14 Skrevet 29. juli 2016 Ja, de har et familienavn som mellomnavn, som begynner på første bokstav som fornavnet, men det er egentlig tilfeldig. De har også like mange stavelser i navnet sitt, og begge navnene er hebraiske, hvilket også er tilfeldig. Så selvom det er et slags system er det altså tilfeldig. Anonymous poster hash: 95998...ec0
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #15 Skrevet 29. juli 2016 Ja 😇vi har initialene til meg og mannen. Så begge barna har to fra oss hver 😊 binder oss sammen 😊 Anonymous poster hash: 433af...39c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #16 Skrevet 29. juli 2016 Alle har to fornavn 😊 Anonymous poster hash: b0c11...560
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #17 Skrevet 29. juli 2016 Ja 😇vi har initialene til meg og mannen. Så begge barna har to fra oss hver 😊 binder oss sammen 😊 Anonymous poster hash: 433af...39c Mente: hvert av barna har en fra meg og en fra mannen Anonymous poster hash: 433af...39c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #18 Skrevet 29. juli 2016 Ja 😇vi har initialene til meg og mannen. Så begge barna har to fra oss hver 😊 binder oss sammen 😊 Anonymous poster hash: 433af...39c Litt koselig, da:) Hadde ikke vært aktuelt her, da en av bokstavene har ingen fine navn;) Anonymous poster hash: 254c4...6d9
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #19 Skrevet 29. juli 2016 Tja.. Jeg er litt opptatt av at det klinger sammen. Jeg har 6 barn. Så det er en fordel at det er greit å si navnene sammen uten for mye tungekrøll Alle har et ganske kort navn. Prøver også og finne navn som ikke alle andre har, så her fins ingen Emma og Jonas Vil ikke at ungene skal gå under navn som må inkludere første bokstav i etternavnet. Og liker ikke at navnene ender eller begynner på det samme. Når jeg fikk sistemann så endte navnene til de daværende tre minste på samme bokstav (= tungekrøll for min del) så da var jeg opptatt av å finne ny ending. Og så er jeg opptatt av at de har forskjellig forbokstav. Jeg og 3 av mine søsken begynner på samme, og jeg synes det var irriterende at vi hadde samme insjenjaler. Så ja, jeg har vel det man kaller for et system Anonymous poster hash: 2e732...c91
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #20 Skrevet 29. juli 2016 Har bare ett barn enda, men kan si hva vi tenker. Barnet vi har har to fornavn, så det synes vi er viktig at neste også får. Er litt koselig med samme forbokstav, men blir nok ikke det, da litt få navn vi liker på den bokstaven, i tilfelle vi får flere enn to barn;) Ganske mange stavelser på navnet, så vil i alle fall ikke gi et veldig kort navn til neste. Og det ene er internasjonalt, noe vi også ønsker å velge igjen. Vil velge noe som passer inntil, men det viktigste er at det er et navn vi liker godt. Anonymous poster hash: 254c4...6d9
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #21 Skrevet 29. juli 2016 Ja, alle har et bibelsk navn på 4 bokstaver. Synes det er mange pene bibelsk navn. Vi er forresten ateister 😂😊 Dessuten liker jeg korte navn. På nummer 1 og 2 var det mer et sammentreff, på nummer tre "måtte" det bare bli slik. Litt OCD-ish når det kommer til systemer og orden 😂😁 For de som sier at navn ikke må passe samnen... Så er jeg jo enig i at man kan krysse noen grenser. Andreas og Brage går grei selv om det er bibelsk og norrønt, men Olaug og Lykke-Victoria blir for meg en for stor kontrast. Anonymous poster hash: 162bb...556
TPK Skrevet 29. juli 2016 #22 Skrevet 29. juli 2016 Tja. Alle har samme type navn. Solide, nordiske, gamle navn. Og alle har et navn nr.2 som er oppkalling etter oldeforeldre (forskjellige navn altså). To av de har navn som begynner på samme bokstav, men det er tilfeldig.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #23 Skrevet 29. juli 2016 Litt koselig, da:) Hadde ikke vært aktuelt her, da en av bokstavene har ingen fine navn;) Anonymous poster hash: 254c4...6d9 Jeg har egentlig vært litt motstander av det og av oppkalling,men jeg har snudd helt etter at vi fikk barn 😅ja,syns det er koselig😃 mellom navnene våre bruker vi ikke så mye,så de fleste vet nok ikke om det.men vi foreldrene vet og det binder oss så fint sammen ❤ men vi har 4 lette initialer da. J-H-S-O Anonymous poster hash: 433af...39c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #24 Skrevet 29. juli 2016 Alle 4 har enkle navn på 4 bokstaver. Anonymous poster hash: 7817b...f24
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #25 Skrevet 29. juli 2016 Begge har norrøne navn. Begge har også 4 bokstaver, noe jeg og far også har. Det er tilfeldig da. Anonymous poster hash: a4e63...110
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå