Gå til innhold

Jeg blir rett og slett gal av mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom det fra henne som er hjemmeværende. Mannen har ryggvondt, men må bare stå på, men du er for syk til å jobbe men frisk nok til å male hus? Jaja. Kanskje han irriterer seg over deg også.

Anonymous poster hash: 61a0c...428

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom det fra henne som er hjemmeværende. Mannen har ryggvondt, men må bare stå på, men du er for syk til å jobbe men frisk nok til å male hus? Jaja. Kanskje han irriterer seg over deg også.

Anonymous poster hash: 61a0c...428

Spot on...

Anonymous poster hash: 781f1...295

Skrevet

Her var det mange rare svar - overse de som ikke er konstruktive, Hi!

Selv om det er ferie så er det mye som må gjøres i hverdagen for å få ting til å gå rundt. Selv om man senker standarden i ferien så er det en del ting man ikke kan slutte å gjøre, og mannens bidrag har ikke vært i nærheten av å være 50 % av det som må gjøres.

At han beordrer kona ut for å gjøre ting han selv ikke gidder, det viser jo bare holdningen hans.

Han skylder på ryggen for å slippe å gjøre ting, slippe å ta ansvar, slippe å delta i familien, slippe å gjøre noe med barna.

Så lenge han nekter å gå til lege, nekter kiropraktor, nekter fysioterapeut og nekter å være fysisk aktiv for å hjelpe på sine påståtte plager.... da kan han ikke bruke ryggen som unnskyldning! Da har han "vondt i ryggen" fordi det er praktisk for ham, ikke fordi det er så reelt.

Jeg synes det virker som om mannen din enten er gørr lat, eller deprimert. Uansett så skylder han på ryggen fordi det er praktisk for ham... Og han er ikke interessert i å gjøre noe for å bli bedre, for det ville kreve noe av ham og han det å bli bedre ville gjøre at han måtte begynne å bidra mer i familien.

Din unnskyldning, Hi, det er at du må ha aap før du går fra ham. Men om du får aap så vil du ikke ha mer utbetalt enn du har i dag. Dvs. økonomisk kan du like gjerne flytte nå som etter du har fått aap.

Dere har forsøkt familieterapi (eller var det at mannen ikke er villig?) - det er ikke mer å gjøre. Mannen din vil ikke bidra for å redde familien. Da synes jeg du skal ta ansvar for ditt og barnas liv og begynne å skape et liv for dere.

Du vil garantert få langt mer overskudd når du blir kvitt den dødlasten han er for deg. Du vil slippe å tappes for energi pga. frustrasjoner, krangler, det å føle deg utnyttet.

Du kan ikke gjøre noe for å endre ham eller unnskyldningene hans.

Men du kan gjøre noe for å endre livet ditt til det bedre og droppe dine egne unnskyldninger.

Bestill deg en time til økonomisk rådgiver i bank eller kommune, få hjelp til å planlegge økonomien din. Gå gjerne til fvk for din egen del. Gjør det som skal til for å få et bedre liv!

Anonymous poster hash: ee0f7...84f
Skrevet

I alle dager for noen svar.

At noen har menn som gjør minimalt betyr ikke det at det er standarden. Hi sin mann har ikke gjort veldig mye med tanke på hva som skal til for at en familie og et hjem skal fungere på en god måte.

Frokost skal lages og det skal ryddes etter frokost, det skal lages lunsj og ryddes etter lunsj, det skal lages middag og ryddes etter den og det skal ofte også være kveldsmat som også krever oppryddning. Med barn i huset blir det mye klesvask og det er ikke uvanlig at det vaskes klær nesten hver dag så også i ferien hvis man er hjemme. Familien har også hund (og nei det er ikke bare å avlive en hund som sannsynligvis er et verdsatt familiemedlem som betyr mye for barna) og den krever tur og aktivitet hver dag, og med hund i hus så er det behov for å støvsuge hver dag (dette vet jeg av erfaring da jeg har hund selv), i tillegg til dette så skal hagen vedlikeholdes og trenger klipping en gang i uken. I tillegg til alt dette må huset vaskes på en eller annen måte. Nei man trenger ikke å vaske grundig hver uke, men man må vaske bad og kjøkken relativt ofte (minst en gang i uken) for å opprettholde en god hygiene. I tillegg så skal det handles inn matvarer og ungene skal aktiviseres iallefall en liten del av tiden. Ser man på alle disse oppgavene har mannen omtrendt gjort 20 % av arbeidet og hi har all grunn til å være forbannet på den latsabben av en mann.

Anonymous poster hash: 47d76...73a
Skrevet

Han har 4 uker ferie og har nå vært hjemme i 1,5 uke.

Dette har han gjort hittil i ferien:

Går ti korte turer med bikkja hver dag

Hver med barnet og et barn til på lekeland 2 ganger. Mens barna leker, 10 åringer, så sitter han og ser på Netflix

Har vært med meg i butikken 2-3 ganger etter at jeg omentrendt har truet han med.

Støvsugd 2 ganger

Hengt opp tøy to ganger

Lagd enkle middager 5-6 ganger

Resten av tiden sitter han i stolen sin og ser på Netflix. Han har så vondt i ryggen sin så det er det han orker.

Sånn har det vært i ett års tid. Jeg blir seriøst gal. Lege...nei det er ikke noe vits i. Han har alltid vært litt for glad i stolen sin men det siste året har vært ille. Har prøvd å forklare han flere ganger at leger, fysioterapauter og alle spesialister sier at bevegelse er det beste som finnes for ryggen... Men nei, det går ikke inn.

Nå er jeg litt slem, men jeg er søren meg ikke så sikker på at ryggen er så ille som han sier.

Når han set at jeg ser på han når han skal opp av stolen så er det helt utrolig hvor mange grimaser han lager, stønner, peser og akker seg.

Men rett som de er virker det som han glemmer seg eller så vet han ikke at jeg er i nærheten, for plutselig står han midt på gulvet og går normalt.

Jeg blir seriøst gal. Orker ikke å ha han hjemme i 2,5 uke til. Gleder meg til han begynner å jobbe igjen.

Jeg lever selv med kroniske smerter men jeg gjør da annet enn å sitte på en stol og se på Netflix.

Anonymous poster hash: 7ed3c...89b

Min mann har gjort alt dette på 17 år! Bortsett fra klær, det har han aldri gjort.

Anonymous poster hash: 8588c...2b4

Skrevet

Min mann har gjort alt dette på 17 år! Bortsett fra klær, det har han aldri gjort.

Anonymous poster hash: 8588c...2b4

Er du fornøyd med å leve i et forhold hvor mannen lar deg være tjeneren hans så er jo det ditt valg. Er du fornøyd med det så er det heller ikke noe problem, da vil jeg tro at både du og mannen er fornøyd :)

Men de fleste i dag vil ikke være fornøyd med å være den som drar lasset alene hele tiden.

Anonymous poster hash: ee0f7...84f

Gjest Antarctica
Skrevet

Slutt å tilrettelegge for ham da. Slutt å lage mat til ham, vanne blomster for ham, handle inn for ham, vaske tøyet hans og dulle med hunden hans.

Vaske vinduer kan jeg ikke huske sist jeg gjorde. Men alt det andre skal jo gjøres. Og du tillater ham å ikke gjøre det gjennom selv å steppe inn og dekke hull og mangler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...