Gå til innhold

Jeg blir rett og slett gal av mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har 4 uker ferie og har nå vært hjemme i 1,5 uke.

Dette har han gjort hittil i ferien:

Går ti korte turer med bikkja hver dag

Hver med barnet og et barn til på lekeland 2 ganger. Mens barna leker, 10 åringer, så sitter han og ser på Netflix

Har vært med meg i butikken 2-3 ganger etter at jeg omentrendt har truet han med.

Støvsugd 2 ganger

Hengt opp tøy to ganger

Lagd enkle middager 5-6 ganger

Resten av tiden sitter han i stolen sin og ser på Netflix. Han har så vondt i ryggen sin så det er det han orker.

Sånn har det vært i ett års tid. Jeg blir seriøst gal. Lege...nei det er ikke noe vits i. Han har alltid vært litt for glad i stolen sin men det siste året har vært ille. Har prøvd å forklare han flere ganger at leger, fysioterapauter og alle spesialister sier at bevegelse er det beste som finnes for ryggen... Men nei, det går ikke inn.

Nå er jeg litt slem, men jeg er søren meg ikke så sikker på at ryggen er så ille som han sier.

Når han set at jeg ser på han når han skal opp av stolen så er det helt utrolig hvor mange grimaser han lager, stønner, peser og akker seg.

Men rett som de er virker det som han glemmer seg eller så vet han ikke at jeg er i nærheten, for plutselig står han midt på gulvet og går normalt.

Jeg blir seriøst gal. Orker ikke å ha han hjemme i 2,5 uke til. Gleder meg til han begynner å jobbe igjen.

Jeg lever selv med kroniske smerter men jeg gjør da annet enn å sitte på en stol og se på Netflix.

Anonymous poster hash: 7ed3c...89b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvordan kan han jobbe hvis han har såå vondt i ryggen? Har en stillesittende jobb kanskje?

Anonymous poster hash: 99e10...612
Skrevet

Du tuller hi?

Han har vært hjemme i 1,5 uke. Han har laget middag minst annenhver dag, han har gått tur med hunden to ganger om dagen, han har støvsugd to ganger, hengt opp tøy, vært på lekeland to ganger osv osv...

Du tror ikke du har litt store forventninger til hvordan det skal se ut rundt deg? Og du, hvor mye gjør du egentlig?

Jaggu er det mange sutrete kjerringer ute å går.

Anonymous poster hash: a6be3...744

Skrevet

Familieterapi?

Skrevet

Synes eigentleg ikkje det høyres så lite ut for ein som har ferie.  Men kan anbefale turar i litt ulendt terreng, dvs ikkje på asfalt/grusveg, som god behandling for vond rygg. 

Skrevet

Synes han har gjort mye jeg 😯 Man skal da ikke vaske ned huset hver dag i ferien heller...

Anonymous poster hash: 75db9...8aa

Skrevet

Hva tenker du han skal gjøre da? Jeg gjør ikke særlig i ferien jeg heller.

Anonymous poster hash: a05ca...a94

Skrevet

Hadde vært storfornøyd om gubben hadde vært så effektiv her i hus. Kanskje han merker at du ikke er verdens blideste person å setter seg med tv for å "rømme" litt.

Anonymous poster hash: 7685d...8a3

Skrevet

Du har seriøst laget logg over mannens gjøremål hele ferien? Stakkars fyr...

Det kan godt hende at mannen din lever for stillesittende og at han burde tatt tak i egen helse på et annet vis. Men syns ikke han gjør for lite, sånn som du legger det frem.

Høres ut som mannen irriterer deg med sitt blotte nærvær. Vet av erfaring at å gå oppå hverandre og trø i ferier ol. ikke er noe bra. Har dere ikke ting å gjøre sammen i ferien da? Utflukter, andre prosjekter? Kanskje lure mannen med på en tur i marka? Fisking?

Skrevet

Jeg synes han har gjort mye jeg! Hva slags forventninger har du? Jeg hadde dånet i nesegrus beundring dersom min mann f.eks hadde støvsugd en gang i uka eller laget middag annenhver dag. Min mann er ekstremt lat når han har ferie. Det irriterer dritten ut av meg, men jeg prøver å svelge kameler fordi han jobbet hardt ellers og tjener gode penger. Men av huslige og barnlige syssler har jeg hovedansvaret. Ferie eller ei. Han gjør absolutt ikke ting slik jeg ville gjort det, men men..

Skrevet

Jeg syns ha har gjort mye i ferien sin.

Hva har du gjort?

Er det bare hans hund?

Han er nok rimelig lei av deg også. Du høres ikke ut som ei jeg ville bodd med.

Anonymous poster hash: a8bda...35b
Skrevet

Jeg tenker at man kunne dratt på hytta til foreldrene hans, men der er det ikke Netflix. Der må gresset klippes og terrassen fixes litt på, riktig nok av meg. Han kunne også ryddet glass, tallerkener og tomme brusflasker fra stuebordet. Gjort litt mer med barnet feks.

Hva jeg har gjort? Lagd frokost hver dag. Støvsugd huset de dagene han ikke har gjort det. Bikkja røyter noe jævlig så må støvsuges hver dag. Pusset vinduet i hele huset, for det har jeg ikke orket på lenge. Dillet med blomstene ute som han skulle ha for å kunne sitte ute i sommer. Jeg har bla vært på daglige pokemon turer med barnet, gjør noe med han. Har også tidligere i sommer vært bortreist i en uke med barnet vårt og kom hjem til totalt nedhåret og møkkete hus. Søppel som ikke hadde vært tatt ut på minst en uke. Var ikke noe vits siden bøttene ikke var fulle. At det luktet var ikke så nøye.

Vaskemaskinen går daglig her. Så utenom de to gangene han har hengt opp tøy så har jeg gjort det. Jeg bretter tøy og legger på plass.

Huset er på langt nær skinnende rent, men jeg prøver å holde det noen lunde ryddig og hårfritt.

Når jeg sa han hadde lagd middag så er det snakk om å steke pizzaer, smøre baguetter, grille mens jeg lager tilbehør.

Ja, han har en stillesittende jobb. Han nekter å gå til og fra bussen, så jeg må kjøre og hente. Gjør jeg ikke det, prøvd det asså, så tar han bilen og da kommer ikke jeg meg til lege, fysioterapaut eller får gjort nødvendig trening pga diagnosene jeg har. Innmari pinlig å ringe fysioterapauten fordi mannen tok bilen. Har ikke råd til taxi siden jeg kun har dagpenger å leve av. Har søkt AAP men det blir jo samme utbetalingen.

I går kom en venninne av meg innom. Han gadd ikke å reise seg opp av stolen for å komme ut og hilse. Satte ikke Netflix på pause en gang. Mumlet bare når hun forsøkte å hilse og føre en samtale med han.

Har blitt mulig å føre en samtale med han. Han hører ikke, er for opptatt av Netflix. Når jeg stiller meg forran tv'n for å få kontakt blir han sur.

Når det gjelder bikkja så gidder han aldri å børste, medisinere eller gjøre annet stell. Han lufter 30 min. om dagen. Jeg som har problemer med å gå går 1 time hver morgen for at bikkja skal få litt tur.

Moren hans ringer meg og ikke sønnen, for hun får ikke kontakt med han. Hun sier selv at han blir mer og mer lik sin far. Sitter i stolen sin og glor på tv'n og forventer å bli servert. Eldste sønnen min, som har flyttet ut, liker ikke stefaren sin lengre pga dette. Han ser jeg sliter med sterke smerter og dette med mannen. Prøver jo å skjule det, men vi har et veldig nært forhold så han merker det jo. Kan ikke ta så mye smertestillende heller for må jo kunne kjøre om det skulle trengs.

Dette har gått for langt. Familivernkontoret kan ikke hjelpe nå. Han er jo heller ikke interessert i det. Mine følelser for han har vært borte i årevis pga måten han har blitt på. Ryggen har kun vært det siste året på toppen av det andre.

Kunne skrevet masse mer men orker ikke. Kjenner jeg er på tur ned i et mørkt dyp nå. Har heller ikke sovet stort siste uka pga. smerter. Vurderer å øke dosen med smertestillende i kveld bare for å få sovet, men er redd jeg ikke skal våkne om noe skulle skje.

Men trenger sårt til søvn nå.

Skal til noen naboer og grille på lørdag så greit å ikke sovne før kl 20. Jeg krevde at vi skulle si ja til invitasjonen da den kom, for han ville jo helst sitte hjemme og se på Netflix.

Netflix og å fortelle meg hva som må gjøres er det han bryr seg med. Nå fikk jeg beskjed om å legg vekk IPadden for hagen må spyles og børstes ren for hår. Har platting og asfalt (bilen står normalt sett på asfalten) Han kan jo ikke gjøre det med den ryggen han har mener han. Flax at huset ble malt i fjor sommer, av meg. Ellers hadde jeg vel blitt kommandert til å gjøre det også.

Hadde jeg hatt penger, søkt AAP, så hadde jeg tatt med barn og bikkje og flyttet. Ikke sikkert han hadde merket at vi var borte før det ble tomt for rene klær.

Skrevet

Med en gang du får innvilget AAP finner du leilighete og flytter sporenstreks. Ta kontakt med advokat for å ordne med salg av hus hvis han lager trøbbel.

Good riddance. Drittmann.

Anonymous poster hash: 9d1bd...bec

Skrevet

Her hadde jeg kvittet meg med det som er vanskelig. Hunden rett ut om man ikke kan gå tur med den og man må støvsuge ekstra mye pga den. Og i tillegg spyle Hagen pga den. Da er 3 slitsomme faktorer ute av bildet. Så ville jeg vært mer hyggelig med mannen. Forsøkt å tulle og le litt igjen. Går det ikke, så si til han at du ikke orker mer. Det du forteller at mannen din har gjort på 1,5 uke er det min eks gjorde på 10 år, så ville vært lykkelig

Anonymous poster hash: bb60a...822

Skrevet

Men hi.... Gjør noe med det da, istedet for å klage. Gå fra mannen! Du er den eneste som kan endre ditt liv...

Anonymous poster hash: 3660a...63a

Skrevet

Her hadde jeg kvittet meg med det som er vanskelig. Hunden rett ut om man ikke kan gå tur med den og man må støvsuge ekstra mye pga den. Og i tillegg spyle Hagen pga den. Da er 3 slitsomme faktorer ute av bildet. Så ville jeg vært mer hyggelig med mannen. Forsøkt å tulle og le litt igjen. Går det ikke, så si til han at du ikke orker mer. Det du forteller at mannen din har gjort på 1,5 uke er det min eks gjorde på 10 år, så ville vært lykkelig

Anonymous poster hash: bb60a...822

Kvitte seg med hunden? Det er vel mannen hun burde kvitte seg med

Skrevet

Syns han har gjort mye jeg 😃slapp av.det er ferie

Anonymous poster hash: dd95c...7cb

Skrevet

Men dere som sier "slapp av det er ferie". Hva snakker dere om? Hvis man har fri og er hjemme må man vel fortsatt lage mat, vaske tøy, gå tur med hunden, vanne blomster +++....

Ligger dere bare i sofaen då snart dere har fri eller?

Anonymous poster hash: b5afd...18f

Skrevet

Han har 4 uker ferie og har nå vært hjemme i 1,5 uke.

Dette har han gjort hittil i ferien:

Går ti korte turer med bikkja hver dag

Hver med barnet og et barn til på lekeland 2 ganger. Mens barna leker, 10 åringer, så sitter han og ser på Netflix

Har vært med meg i butikken 2-3 ganger etter at jeg omentrendt har truet han med.

Støvsugd 2 ganger

Hengt opp tøy to ganger

Lagd enkle middager 5-6 ganger

Resten av tiden sitter han i stolen sin og ser på Netflix. Han har så vondt i ryggen sin så det er det han orker.

Sånn har det vært i ett års tid. Jeg blir seriøst gal. Lege...nei det er ikke noe vits i. Han har alltid vært litt for glad i stolen sin men det siste året har vært ille. Har prøvd å forklare han flere ganger at leger, fysioterapauter og alle spesialister sier at bevegelse er det beste som finnes for ryggen... Men nei, det går ikke inn.

Nå er jeg litt slem, men jeg er søren meg ikke så sikker på at ryggen er så ille som han sier.

Når han set at jeg ser på han når han skal opp av stolen så er det helt utrolig hvor mange grimaser han lager, stønner, peser og akker seg.

Men rett som de er virker det som han glemmer seg eller så vet han ikke at jeg er i nærheten, for plutselig står han midt på gulvet og går normalt.

Jeg blir seriøst gal. Orker ikke å ha han hjemme i 2,5 uke til. Gleder meg til han begynner å jobbe igjen.

Jeg lever selv med kroniske smerter men jeg gjør da annet enn å sitte på en stol og se på Netflix.

Det der har min gubbe kanskje gjort på 10 år!!!

Anonymous poster hash: 15369...22a

Skrevet

Du har ingenting å klage over. Mannen min har gjort mye, MYE mindre, og hadde han virkelig gjort så mye som din mann hadde jeg vært strålende fornøyd.

Anonymous poster hash: 5b790...8a7
Skrevet

Det der har min gubbe kanskje gjort på 10 år!!!

Anonymous poster hash: 15369...22a

Men da er det jo din gubbe som er lat, hvorfor gidder du å finne deg i det?

Skrevet

Hvorfor gidder du å være martyr, hvis du opplever det som urettferdig? Slutt å gjøre alle de tingene som ikke barn og hund dauer av. Det skal ikke være så slitsomt å leve. Og til slutt kjører du over fiberkabelen med gressklipperen. Kjære min skaper.

Og siden spørsmålet blir stilt om vi andre som har ferie bare ligger på sofaen? Nesten. Jeg går hvert fall hardt inn for å bryte hverdagsrutinene og gjøre ting med ungene som jeg liker. Om mannen sa velger å være usosial og sløv - be my guest.

Skrevet

Kanskje mannen din blir gal av deg,HI

Anonymous poster hash: dd95c...7cb

Skrevet

Stakkars mann. Han har gjort mer enn meg denne uka, og jeg er alenemor. Jeg støvsuger hver dag jeg og, det er normalt det, jeg syns det virker som du påtar deg mye mer arbeid enn du må. Du må lære deg å slappe av. Kvitt deg med bikkja før mannen avliver deg

Anonymous poster hash: 18cbb...5d9

Skrevet

Synes virkelig folk han gjør mye? Oi. Mannen her gjør mye mer, det gjør jeg også. Heldigvis, for da kan vi trene og gjøre litt med venner, dra på kino osv. Med 2 vask om dagen, minst fire måltider om dagen, unger + besøk. Det er mye å rydde. Det er jo ikke mulig å la det ligge i ferien. Jeg gjør i hvert fall mye mer i løpet av 1,5 uke enn det som er nevnt i innlegget.

Anonymous poster hash: 5caa6...50f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...