Gå til innhold

Elsker du hunder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. Hunder er skitne, siklende, illeluktende og lumske. Og ofte er eierne deres ufordragelige. Plukk opp drittn etter kjøterne deres kanskje? Hundefanatikere er en pest og en plage, verste jeg vet er når folk skal prøve å argumentere med meg hvorfor en farlig hund har livets rett. Om Fido er en fare for dem rundt seg, nei da syns jeg faktisk ikke han har livets rett. Nei takke meg til katter!

Anonymous poster hash: d6aed...091
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hunder er skitne, siklende, illeluktende og lumske. Og ofte er eierne deres ufordragelige. Plukk opp drittn etter kjøterne deres kanskje? Hundefanatikere er en pest og en plage, verste jeg vet er når folk skal prøve å argumentere med meg hvorfor en farlig hund har livets rett. Om Fido er en fare for dem rundt seg, nei da syns jeg faktisk ikke han har livets rett. Nei takke meg til katter! Anonymous poster hash: d6aed...091

Dette

Anonymous poster hash: 0d2f5...233

Skrevet

Nei. Hunder er skitne, siklende, illeluktende og lumske. Og ofte er eierne deres ufordragelige. Plukk opp drittn etter kjøterne deres kanskje? Hundefanatikere er en pest og en plage, verste jeg vet er når folk skal prøve å argumentere med meg hvorfor en farlig hund har livets rett. Om Fido er en fare for dem rundt seg, nei da syns jeg faktisk ikke han har livets rett. Nei takke meg til katter!

Siden du sier fanatiker.

Du høres ut som en ekstremist.

Anonymous poster hash: 84ffd...560

Skrevet

Nei, er dessverre redd dem.

Skrevet

Elsker og elsker... Jeg liker dyr generelt og anerkjenner hunder som en viktig del av livet for mange mennesker. Hunden er det dyret som har vært nærmest oss mennesker historisk sett,vi har et skjebnefellesskap. Derfor reagerer jeg på alle de negative holdningene som av og til kommer frem her inne. Det er vi mennesker som har avlet frem hundene, og de har hjulpet oss masse. Tenk på jakt, vakthold og gjeting. Lett å glemme dette i våre moderne tider. Derfor mener jeg vi mennesker som art skylder hundene å ta vare på dem og sørge for at de har det bra.

Vi har fjernet oss masse fra naturen, tidligere var "alle" bønder. Hundehold er for mange siste rest av dette. I dag er hunder en stor hjelp for mange ift å komme seg ut og i aktivitet. Hunder er viktig for helsa til mange mennesker.

Liker best store hunder. Kan komme av at mange små hunder dessverre har eiere som ikke skjønner at de trenger en grunnleggende oppgdragelse.

Skrevet

Ja, jeg kan ikke forstå at man ikke kan elske de snille, glade, tøysete, trofaste, søte, morsomme dyrene.

Hund og menneske er tett forbundet, og ingen andre dyreraser har et så tett forhold som menneske og hund og ingen andre kommuniserer så godt seg imellom.

Anonymous poster hash: ca85d...8aa

Jeg forstår ikke hva hunder sier i det hele tatt, og de forstår åpenbart ikke at hele meg sier "gå vekk, du lukter vondt!"

Katter derimot, forstår jeg alt hva sier. De er vanvittig hyggelig selskap, kjærlige og kosete, uten å fremstå som en tungnem bygdeoriginal.

Skrevet

Liker de fleste hunder. Elsker min hund

Anonymous poster hash: 7564f...9c5

Skrevet

Jeg forstår ikke hva hunder sier i det hele tatt, og de forstår åpenbart ikke at hele meg sier "gå vekk, du lukter vondt!"

Katter derimot, forstår jeg alt hva sier. De er vanvittig hyggelig selskap, kjærlige og kosete, uten å fremstå som en tungnem bygdeoriginal.

Ja, katter er også (ofte) kosete og søte. Jeg liker katter godt, så jeg forstår godt at folk er glad i katter.

Men at du ikke forstår hunder, motbeviser ikke det faktum at hunder kan lese menneskers ansiktsuttrykk og kroppsspråk, og at hundevante mennesker forstår sin hund veldig godt. 

Dessuten er det forsket mye på forholdet mellom hund og menneske. Blant annet er det målt nivåer av hormonet oxytocin i blodet på mennesker og hunder som har blikkontakt, og det øker dramatisk. Hos katter øker det også litt, men mye mindre enn hos hunden. Din katt elsker ikke deg like mye som min hund elsker meg, med andre ord.

Hunder er i tillegg nyttedyr på så utrolig mange plan. de kan hjelpe funksjonshemmede, de brukes som terapihunder for å hjelpe mennesker med ulike psykiske problemer, de redder folk, finner bomber og narkotika, hje,per politiet, finner savnede mennesker, osv osv osv i det uendige.

Jeg blir litt forundret over folk som ikke forstår hvilke utrolig flotte dyr hunder er.

Skrevet

Gjelder dette også tjenestehunder?

Anonymous poster hash: 0c9da...f8a

Skrevet

Ja, jeg blir ganske tussete av hunder. Veldig glad i dyr, og heldigvis vokst opp med dyr og hunder. Glad også mine barn får deb muligheten.

Mange raser som er flotte, og alle med sine særtrekk og sjarm.

Schæferen står veldig høyt. Denne er jeg oppvokst med, og mine foreldre og jeg har hatt tjenestehunder. Pappa var i militæret og trente bla bombehunder. Kunne se på i timesvis når han trente hundene og de angrep og la folk ned i bakken på kommando.

Idag har jeg schæfer, hvit gjeterhund(hvit schæfer) og powder puff. Malamute og eurasier står på ønskelisten. Syns også pappilon er nydelig:)

Anonymous poster hash: 0c9da...f8a

Skrevet

Ja, jeg kan ikke forstå at man ikke kan elske de snille, glade, tøysete, trofaste, søte, morsomme dyrene.

Hund og menneske er tett forbundet, og ingen andre dyreraser har et så tett forhold som menneske og hund og ingen andre kommuniserer så godt seg imellom.

Joda, men de stinker også, sikler, hopper, røyter og slikker seg i baken (for så å skulle sleike på hånda vår etterpå😝). 😜

Noe av det ekleste jeg ser er de som lar hunden sleike dem i ansiktet 😝😱😳

Jeg er ingen hundeelsker, men absolutt ingen hundehater av den grunn. Jeg er veldig allergisk og har liten erfaring med hunder, litt redd de store også, derfor har jeg intet forhold til hunder.

Men jeg har full forståelse for at man blir glad i husdyrene sine, spesielt katter og hunder. Og jeg har stor respekt for det båndet som er mellom mennesket og hunden. Vi trenger hunder, ikke bare for kosens skyld, men også som førerhunder, til medisinsk "bruk", narkohunder osv..

Hunden er "menneskets beste venn", og det respekterer jeg selv om jeg ikke er så glad i hunder selv..

Anonymous poster hash: 783ae...cc7

Skrevet

Ja, katter er også (ofte) kosete og søte. Jeg liker katter godt, så jeg forstår godt at folk er glad i katter.

Men at du ikke forstår hunder, motbeviser ikke det faktum at hunder kan lese menneskers ansiktsuttrykk og kroppsspråk, og at hundevante mennesker forstår sin hund veldig godt.

Dessuten er det forsket mye på forholdet mellom hund og menneske. Blant annet er det målt nivåer av hormonet oxytocin i blodet på mennesker og hunder som har blikkontakt, og det øker dramatisk. Hos katter øker det også litt, men mye mindre enn hos hunden. Din katt elsker ikke deg like mye som min hund elsker meg, med andre ord.

Hunder er i tillegg nyttedyr på så utrolig mange plan. de kan hjelpe funksjonshemmede, de brukes som terapihunder for å hjelpe mennesker med ulike psykiske problemer, de redder folk, finner bomber og narkotika, hje,per politiet, finner savnede mennesker, osv osv osv i det uendige.

Jeg blir litt forundret over folk som ikke forstår hvilke utrolig flotte dyr hunder er.

Den studien om nivå av oxytocin var en svært "flawed" studie vridd mot hva en hund foretrekker. En hund leker med flokken sin for samhold, en katts lek er noe helt annet, de jakter for å drepe. Skulle likt å se svaret på den testen om nivåene blr målt etter kos. Det forskeren sa om studien sa jo alt da, at han var overrasket av at katten hadde målbar oxytocin i det hele tatt. Med andre ord en studie for hunder, av et hundemenneske. Dette er problemet med alle katt/hund tester. De er to vidt forskjellige vesener med vidt forskjellige behov og instinkter.

Nei, hunden din elsker ikke deg høyere enn våre katter elsker oss, men folk som deg ble nok glad for studien.

Anonymous poster hash: fc01e...2be

Skrevet

Liker både hund og katt, har begge deler. Noen hundeeiere kan jeg dessverre styre meg for!

Skrevet

syns de er helt OK dyr. det som er irriterende med hunder er hundeeiere som tar det som en selvfølge at alle "eeeeeelsker" at hundene deres kommer løpende, hopper opp og sikler overalt. 

Anonymous poster hash: f1bb7...cd6
Skrevet

Elsker hunder, blir definitivt helt tullete av dem og kunne ikke forestilt meg et liv uten logrende haler :) De siste årene har jeg dessverre ikke hatt økonomi til å eie hund selv, men jeg er "dagmamma" for hunden til et familiemedlem samt at jeg får passe venners hunder i ferier <3 Sommerferien er yndlingstiden på året, da har jeg tre hunder innom i løpet skoleferien, og de er alle herlige på hver sin måte. Det kjekkeste jeg vet er å utforske nye områder med hundene og se samspillet mellom dem og hvordan de inkluderer meg i leken. Får virkelig ro i sjelen når jeg sitter med dem og vi bare nyter stunden sammen <3 De gir meg mange gleder og hjelper meg når jeg sliter med depresjon ( har bipolar lidelse ). Er veldig glad i katter også, selv om jeg er veldig allergisk ;) Har en del nabokatter som elsker å få kos, og jeg klarer ikke å motstå selv om jeg må bøtte innpå med astmamedisin og allergimedisiner etterpå :D Kanskje jeg generelt er helt tullete etter dyr og foretrekker dem fremfor mennesker :)

Anonymous poster hash: 4563d...b7a
Skrevet

Veldig glad i hunder, og har to av rasen staffordshire bull terrier

Skrevet

Hunder er ålreite dyr. Men jeg elsker dem ikke. Jeg blir provosert av dem som sier at de er skeptiske til folk som ikke liker hunder. Hva er det for no fjas å si?? Blir som at jeg skulle si det samme om folk som ikke liker katter. Kan vel for søren være fine folk, fordi om man ikke deler den voldsomme kjærligheten for hunder😠

Skrevet

Nei! Liker ikke noen dyr egentlig.

Anonymous poster hash: 94011...ddb

Skrevet

Jeg er definitivt kattemenneske!

Jeg forstår ikke hunder, og hvis de er så ekstremt flinke til å forstå mennesker som enkelte skal ha det til, så syns jeg mange av de er regelrett slemme som absolutt skal komme bort til meg for å bjeffe, ule, sikle, hoppe og oppføre seg truende (og nei, det hjelper ikke at eieren kommer springende for å si at hunden deres er så snill og at den bare vil leke).

Jeg klarer ikke helt å kose med en hund, jeg forstår bare ikke hvordan man gjør det. Når de er lekne syns jeg de er brå og skumle. De tar så mye plass og lager så mye lyd og er liksom i veien. De lukter vondt, har dårlig ånde og de bråker. Jeg syns det er rart at folk tiltrekkes av hundehold, siden man er sjef og de må være underdanige, og har du ikke kustus, eller de føler seg trua, så er de livsfarlige. Pluss all jobben det er å måtte gå turer med den hver dag osv. På meg virker det sært at noen alltid trekker frem hvor mye hunden elsker eieren sin. For det første så har de neppe opplevd kjærligheten som katter gir når de sier sånn, og for det andre er den kjærligheten tufta på at hunden er helt avhengig av deg som eier.

Dessuten blir hunder for meg et symbol på menneskelig ødeleggelse og hovmod. Vi har avla rasene til å se ut som vi vil, med de egenskapene vi vil, og det har resultert i at mange hunder lider. Vi vil at hunden skal ha bittelite hode, og vips har den ikke plass til hjernen sin i kraniet slik at den får smertefulle anfall. Vi vil ha en hund med flatt ansikt som er hjulbeint, og avler fram hunder som lever livet sitt i åndenød og med hofteproblemer. Sånn kunne jeg fortsatt.

Med det sagt er det fascinerende og helt enestående at de kan trenes opp til å bli førerhunder, narkohunder og alt det der. Og jeg ytrer aldri det her til de som har hund, fordi de elsker hunden sin og sikkert hunder og hundehold generelt.

Godt å få sagt det! Nå må jeg huske anonymknappen!

Anonymous poster hash: afb5c...35c

Skrevet

Liker dem godt,men elsker katter :)

Skrevet

Liker dem godt,men elsker katter :)

Jeg også!
Skrevet

Hater hunder

Anonymous poster hash: 6ae06...35d

Skrevet

Jeg er veldig glad i alle dyr. Har en hund og en katt selv:) Vi har så utrolig stor glede av dem og jeg har sett hvor mange, spesielt eldre, våkner til og blir så glade når de får besøk av hunden vår. Det er ikke uten grunn at dyr blir brukt for å glede enslige eller hjelpe psykisk syke osv.

Anonymous poster hash: 41531...2a9

Skrevet

Jeg synes det er altfor mye dill og dull med hunder/eiere nå, endel tar jo helt av og tror hunden er en baby. Jeg likte hunder godt før, men fått hunder og eiere mer og mer oppi halsen pga mye dårlig oppførsel, mangel på hensyn og respekt og mye dum behandling av dyr/menneskeliggjøring og tull.

Anonymous poster hash: 831b2...df8

Skrevet

Nei, liker ikke hunder!

Anonymous poster hash: 35099...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...