Gå til innhold

Hva lager dere egentlig av Toro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser noen som vil ha babyen sin til å spise Toro. Hva lager dere egentlig til middag for å måtte ha Toro?

Jeg bruker det omtrent aldri. Kun lasange siden den ene datteren min syns det smaker så godt.

Vi spiser vanlig middag hver dag. Kjøtt/fisk og grønnsaker i ulike former. Hva har jeg gått glipp av som ikke bruker Toro? Ser jo at butikkhyllene er full av det.

Anonymous poster hash: cb63a...292

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke Toro så mye, men lasagne, Bali kyllinggryte og meksikansk gryterett har jeg alltid i skuffen.

Anonymous poster hash: bab5a...869

Skrevet

Men, er de ikke full av sukker og e-stoffer og herdet fett(gift)?

Skrevet

Eneste jeg bruker Toro til er brun saus.

Bearnaise, der bruker jeg knorr.

Og sånn Santa Maria/OLD el paso til taco.

Resten av kokkeleringa er fra bunnen. Nesten ihvertfall.

Nja, nå lyger jeg. Kom på at jeg av og til kjøper Toro mix til brownie. Men den er det som regel ikke jeg, men ungene som lager.

Skrevet

Eneste jeg bruker Toro til er brun saus.

Bearnaise, der bruker jeg knorr.

Og sånn Santa Maria/OLD el paso til taco.

Resten av kokkeleringa er fra bunnen. Nesten ihvertfall.

Nja, nå lyger jeg. Kom på at jeg av og til kjøper Toro mix til brownie. Men den er det som regel ikke jeg, men ungene som lager.

Det høres ut som en god miks :)

Jeg kom på at jeg også bruker browniemix. Men det er aldri jeg som lager akkurat det. Jeg syns ikke brownie er godt.

Skrevet

Bruker endel av sausene, siden jeg ikke er så god på saus og vi syns de erhelt greie. Noen gryter bruker vi, men ikke ofte. Syns gryter og supper er greie å ha i skapet itilfelle det kommer flere til middag enn planlagt. Og med mange barn i hus så kan det skje. Med slikt er det enkelt å omrokere middagen.

Anonymous poster hash: 8f717...1c8

Skrevet

Herdet fett er ikke gift!

Har man et god balansert kosthold er der ingenting i veien for å bruke toro av og til.

Bruker selv lasagne fra toro og pizzafyllposen som blandes med kjøttdeig.

Anonymous poster hash: 6961a...61f

Skrevet

Tja, det er ikkje så ofte.  Ungane likar tomatsuppe, så det hender ein sjelden gang om me har det travelt.  Eg brukar av og til viltsausen til kjøttbollar.

Men ellers er det stort sett berre Toro buljong eg brukar.

Skrevet

Lasagne

Moussaka

Pizzafyll

Noen gryteretter

Noen sauser

Noen supper

Noen få bakemixer (liker browniesen)

Anonymous poster hash: e59de...0e8
Skrevet

Bearnaise og hollandaisesaus en gang i mellom, Bali og mexicansk gryte, og en tomatsuppepose en sjelden gang jeg har cravings på den full av makaroni😁

Jo, og lasagnen av og til.

Skrevet

Eneste jeg har i skapet er tomatsuppe. Det er mitt sikkerhetsnett om alle tidsplaner ryker eller det skjer noe uforutsett så jeg ikke har rukket å handle. Det holder "evig" og kan tilberedes kun med vann. Så da kan det lages selvom kjøleskapet ellers er tomt. Det er ikke fordi jeg liker den så godt men barna liker den og som alenemor uten bil og med seine arbeidsdager er det ok at vite at om alt brenner sammen så får ungene mat i dag likevel. I praksis blir det sjelden vi bruker det. Men den ligger klar i tilfelle.

Skrevet

Nei, ikke nå lenger. Litt mer salt enn du kanskje ville brukt om du laget fra bunnen, men stort sett er det tørkede grønnsaker i dem. Bare les innholdsfortegnelsen... Kort derimot er det en del dritt i.

Jeg lager ikke mye fra pose, men akkurat barnaise bruker jeg pose til, og noen ganger peppersaus.

Lasagne og gryter lager jeg fra bunnen, samme med Muffins og kaker.

Men det hender husets ungdommer lager tomatsuppe eller brownies. Mannen lager av og til den Bergens fiskesuppe som base og fyller på med grønnsaker, hvitløk, div fusk, reker og krepsehaler.

Anonymous poster hash: c2e43...89d

Skrevet

De jeg kjøper er tomatsuppe(ungene liker den), kjøttkakesaus(fordi jeg klarer ikke å lage en saus jeg synes er god og Bali kyllinggryte(den liker jeg veldig godt og har ikke funnet oppskrift som ligner den)

Ellers lager vi all middag fra bunnen av

Skrevet

Har noen poser rett i koppen på lur, og noen buljongterninger. Det er Toro, tror jeg. Ellers fint lite.

Skrevet

Lasange og saus.

Anonymous poster hash: a06b6...d59
Skrevet

Tja, det er ikkje så ofte.  Ungane likar tomatsuppe, så det hender ein sjelden gang om me har det travelt.  Eg brukar av og til viltsausen til kjøttbollar.

Men ellers er det stort sett berre Toro buljong eg brukar.

Ja! Jeg tilstår! Har tomatsuppe i skapet også.
Skrevet

- lasagne

- bali kyllinggryte (den brukes i barnehagen og, på både stor og småbarnsavdeling)

- bolognese gryte med pasta

- tikka masala

- tandoori chicken

- bretagne kyllingsaus

- sjysaus

- kjøttkakesaus

- hollandaisesaus

- pizzafyll

- buljonger

- risgrøt

- raspeballer

- rett i koppen kakao

- rett i koppen supper

- mix for ovnsgratinert laks

- jasminris

Anonymous poster hash: 60349...1b5
Skrevet

De jeg kjøper er tomatsuppe(ungene liker den), kjøttkakesaus(fordi jeg klarer ikke å lage en saus jeg synes er god og Bali kyllinggryte(den liker jeg veldig godt og har ikke funnet oppskrift som ligner den)

Ellers lager vi all middag fra bunnen av

Jeg har laget gryte som smaker som Bali 😍👌🏼

Anonymous poster hash: fc3be...334

Skrevet

Vi har ingenting fra toro i vårt normale kosthold.

Har et par ganger kjøpt noe gryterett-greier til hyttetur, men det fristet ikke til gjentakelse!

Anonymous poster hash: 4e662...f1b

Skrevet

Jeg har laget gryte som smaker som Bali 😍👌🏼

Anonymous poster hash: fc3be...334

Har du? Kan jeg få oppskriften 🙏🏽😄?

Skrevet

Jeg lager også det meste fra bunn av dersom jeg har mulighet pga intoleranse for salt, of de fleste posemixer inneholder store mengder salt. Jeg er altså allergisk mot mye fra Toro og lignende. Helt sant! men det er ikke slik at jeg unngår ferdigretter likevel. Jeg bruker ulike halvfabrikater, og jeg har alltid dette fra Toro på kjøkkenet;

Bearnaise saus

Bretagne kyllingsaus

Peppersaus

I tillegg kan jeg bruke pizzafyllet, og barna er veldig glade i Toro tandori, så det hender det befinner seg i skapet også. I tillegg eier jeg ikke konditor-ferdigheter, så jeg tyr gjerne til Toro browniemix.

Videre lager vi stort sett Toro lasagne og Toro meksikansk gryte på hytta, men det er fordi kjøkkenet der er for håpløst til at jeg gidder å kokkelere fra bunnen av. Disse produktene inneholder så mye salt at jeg egentlig ikke kan spise det, men jeg klarer å få ned litt.

Anonymous poster hash: 97d46...922

Skrevet

Lasagne lager jeg merkelig nok alltid fra bunnen av, men i min ungdom lagde vi alltid Toro-lasagne når vi venninne overnattet hos hverandre. Den er jo kjempegod! :) 

Så kjøper jeg litt Toro-mel, men det er sikkert ikke det du tenker på. Men som en glutenfri familie er Toro helt genialt. Det er så lett å slenge sammen en sjokoladekake eller muffinsene for dem som ikke er så kjent med glutenfritt. Så jeg kjøper litt av det, og gir det til dem som vil lage glutenfritt. De smaker også som vanlig, så barna slipper å spise en skamtørr kjeks mens de andre får sjokoladekake. 

Og jeg har aldri fått til å lage brun saus, så jeg kjøper den glutenfrie til Toro. Og bearnaise'en, som er kjempegod!

Så tyr jeg lett til  Rett-i-koppen-suppene deres, og kakaoen. Nok en gang skylder jeg på cøliakien og dårlig lunsjtilbud på jobb. 

Men ellers lager jeg det meste fra bunnen. Eneste jeg kommer på som jeg ikke lager fra bunnen av er pølser og iskrem. Så jeg tror ikke folk bør bekymre seg over kostholdet vårt =) 

Anonymous poster hash: 92aad...638
Skrevet

Toro er ikke så gærent mtp sukker og salt.husker ikke hvor jeg leste det.

Anonymous poster hash: b079d...ad3

Skrevet

Jeg lager også det meste fra bunn av dersom jeg har mulighet pga intoleranse for salt, of de fleste posemixer inneholder store mengder salt. Jeg er altså allergisk mot mye fra Toro og lignende. Helt sant! men det er ikke slik at jeg unngår ferdigretter likevel. Jeg bruker ulike halvfabrikater, og jeg har alltid dette fra Toro på kjøkkenet;

Bearnaise saus

Bretagne kyllingsaus

Peppersaus

I tillegg kan jeg bruke pizzafyllet, og barna er veldig glade i Toro tandori, så det hender det befinner seg i skapet også. I tillegg eier jeg ikke konditor-ferdigheter, så jeg tyr gjerne til Toro browniemix.

Videre lager vi stort sett Toro lasagne og Toro meksikansk gryte på hytta, men det er fordi kjøkkenet der er for håpløst til at jeg gidder å kokkelere fra bunnen av. Disse produktene inneholder så mye salt at jeg egentlig ikke kan spise det, men jeg klarer å få ned litt.

Anonymous poster hash: 97d46...922

En digresjon - men hvordan reagerer kroppen på saltintoleranse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...