Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #26 Skrevet 23. juli 2016 2 år mellom våre to jenter. De er bestevenner, men de kan også krangle litt. Spesielt om de er hjemme en hel dag uten å gjøre noe spesielt. Da kan de fort begynne å irritere hverandre. Men de savner hverandre når den ene er borte, og de har stor glede av hverandre ellers. Veldig kjekt når vi er på ferie uten andre barn tilstede. Tror mye kommer an på personlighet. Her er eldste som skapt til å være storesøster. Aldri sjalu, mye omsorg for småsøsken og veldig tålmodig. Hadde hun ikke hatt disse egenskapene tror jeg nok ikke de hadde vært så gode venner. Anonymous poster hash: cefc7...90d
Violeta Skrevet 23. juli 2016 #28 Skrevet 23. juli 2016 Mine eldste er det 20 mnd mellom (gutt og jente), og de var bestevenner til de var 7 og 9. Nå er de som oftest som katt og mus dessverre.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #29 Skrevet 23. juli 2016 11 mnd mellom gutt og jente her. 10 og 11 år. Alltid lekt godt sammen. Anonymous poster hash: 77a61...918
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #30 Skrevet 23. juli 2016 Har to år mellom mine, de hater hverandre som pesten men. Samtidig verdens beste venner. Det virker som de må rase fra seg alt når vi er hjemme, for så fort vi forlater huset er det fryd og gammen. De kan lage mat til hverandre, hjelpr hverandre, klemmer hveandre og alt er bare topp. Så fort vi kommer inn døra starter kranglinga igjen. Min mor si de er akkurat slik jeg og min søster var, mellom oss er det fem år. Vi sloss, og vi gav oss ikke før den ene hadde full kontoll. Skadet ble vi igrunn aldri, for blåmerker tells ikke for skader mener jeg. Og når en hadde vunnet var saken ferdig, ingen var sure og livet gikk videre. Mamma sluttet tidlig å bryte inn og sa hun kun ringte etterr ambulanse om det krevdes, før det ville hun ikke høre noe klaging fra noen av oss. Så dette har jeg sagt til mine også, og det fungerer igrunn greit. De krangler mest med munn, ikke så mye slossing som meg og min søster selv om de gjør det innimellom også. Når vi err ute av hust er det aldri noen problemer, de oppfører seg helt greit. Jeg har sagt at om de ikke kan oppføre seg når vi er ute, drar vi ikke ut. Starter de en krangel når vi er ett sted, drar vi hjem på flekken. Merker fort på de når humøret er der for krangling, og da minner jeg de på det. Da er de vips venner igjen. Jeg tenker som så at de får rase litt fra seg spfremt de gjør det hjemme. Jeg må bare lære meg å lukke øra litt, men ha klare regler som jeg ikke rikker meg ifra. Anonymous poster hash: 1250b...e35
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #31 Skrevet 23. juli 2016 Vi har tre tette gutter. De har et fantastisk vennskap, intern humor, masse omsorg for hverandre, kan leke i timevis, alle tre eller to av dem. Men de slåss så busta fyker, biter, hyler, kjefter... Vet akkurat hvilke knapper de skal trykke på hos hverandre! Heldigvis er det mest idyll, og minst krangling! Det hjelper å være rettferdige voksne, og sørge for faste måltider og nok søvn. (Sultne og sure barn krangler masse). Anonymous poster hash: 8834e...b59
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #33 Skrevet 23. juli 2016 Jente og gutt på 9 og 10. De er gode venner og krangler sjelden. Men eldste min er fredelig og diplomatisk så er nok mest hennes fortjeneste... Anonymous poster hash: 8344e...53b
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #34 Skrevet 23. juli 2016 2 1/2 år mellom mine, så de er ikke såå tette. Minste blir snart 5. Eldste er 7. De lever av å terge hverandre, konkurrere, ha mest, være best, først og sterkest. Slitsomt til tider! Men dette har endret seg litt den siste tiden. Nå leker de mer sammen, koser litt og viser at de setter pris på hverandre. Vil tro de er som brødre flest. Alt avhenger litt av humøret til eldste, og hvor villig han er til å inkludere lillebror. Det som er mest slitsomt er at eldste ikke vil ha med lillebror i leken når han har venner på besøk. Og minsten vil gjerne leke med de store gutta. Jeg må alltid la en av dem få viljen sin, og det er ikke alltid lett å vite hvordan man skal løse det. Sukk. Her er regelen lek på eget rom kan ikke småsøsken presse seg på. Ved lek i "fellesareal" må alle inkluderes. Alle kan regelen nå, så den respekteres. Anonymous poster hash: 63d41...a49
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #35 Skrevet 23. juli 2016 20 måneder mellom mine. De er veldig knyttet til hverandre. Men ja de krangler og. Eller også masse sammen. Men i perioder så har de ikke så mye til felles, er på forskjellige stadier og er forskjellige kjønn. Det er og da det blir mest krangling, direkte slåssing faktisk. Var det samme med meg og min bror, og samme aldersforskjellen der. Vi er i dag veldig gode venner. Anonymous poster hash: ca0de...ddf
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #36 Skrevet 28. juli 2016 er 11mnd mellom tvillingene (gutt og jente ) og broren, de er perlevenner minsten fyller 3 i morgen,mens tvillingene er 4 15 september Anonymous poster hash: ee59a...9dc
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #37 Skrevet 28. juli 2016 mente 15 august Anonymous poster hash: ee59a...9dc
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #38 Skrevet 28. juli 2016 Har 2 tette gutter, 13,5 mnd mellom. 7 og 8 år nå. Vi har så klart hatt krangling opp i gjennom, og periodevis har de kranglet mye og ofte. Men vi har alltid har aldri tolerert slossing. Det hender så klart en av de tenner og slår eller sparker den andre, men det skjer ikke daglig. De er hverandres beste venner, de liker de samme tingene og tilbringer mye tid sammen. De har uten tvil et helt spesielt bånd. Det eneste det kan bli for mye av innimellom er konkurranse de to imellom, alt er en konkurranse og det er om å gjøre å være best. Jeg syntes definitivt fordelene veier opp for ulempene, og anbefaler to tette:) De naboene dere har representerer nok ikke virkeligheten for de fleste med to tette. Anonymous poster hash: e3a78...737
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #39 Skrevet 28. juli 2016 Har 2 tette gutter, 13,5 mnd mellom. 7 og 8 år nå. Vi har så klart hatt krangling opp i gjennom, og periodevis har de kranglet mye og ofte. Men vi har alltid har aldri tolerert slossing. Det hender så klart en av de tenner og slår eller sparker den andre, men det skjer ikke daglig. De er hverandres beste venner, de liker de samme tingene og tilbringer mye tid sammen. De har uten tvil et helt spesielt bånd. Det eneste det kan bli for mye av innimellom er konkurranse de to imellom, alt er en konkurranse og det er om å gjøre å være best. Jeg syntes definitivt fordelene veier opp for ulempene, og anbefaler to tette:) De naboene dere har representerer nok ikke virkeligheten for de fleste med to tette. Anonymous poster hash: e3a78...737 Jeg tror de naboene representerer virkeligheten for mange med to tette...man romantiserer ofte valg man har tatt selv! Hør på hun over og legg opp til en større aldersforskjell. Det er trill en terning om ungene blir bestiser eller ikke. Så ungene må komme når DU ønsker det...ikke som et ledd i en eller annen fantasi om at det vil "gi" barna noe. Anonymous poster hash: bb9dc...35c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå