Gå til innhold

Dere med to tette. Er de gode venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på ett år. Vi tenker på å prøve igjen.

Men så er vi på ferie nå. I nabohuset er det to gutter, ca fem og seks år tipper jeg. Og de slåss HELE dagen omtrent, og da mener jeg sloss.

Foreldrene må skille de hele tiden.

Selv når vi møtte på de i en fornøyelsespark så dytta de og slo etter hverandre.

Er dette normalt eller unormalt?

De stakkars foreldrene ser utslitt nå.

Nå ligger jeg på rommet mens vesla sover og guttene har åpenbart rommet inntil vårt.

Hørte hyl, skrik og så et skikkelig smell i veggen. Så hører jeg faren skriker og kjefter og åpenbart er en av de blitt skadet, ut fra det han sa.

Grøsser når jeg ser de og tenker kanskje det bare holder med ett barn.

Anonymous poster hash: 9855c...f1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vokste opp med en søster som er 18 mnd yngre. Var ikke særlig gode venner

Men ble bestevenn med min 10 år yngre søster.

Kommer Ann på kjemi

Anonymous poster hash: 13c71...e47

Skrevet

Hos oss er det igrunn litt varierende! De har utrolig mye glede i hverandre, det ser jeg spesielt godt når vi f.eks er på stranda. Vi kan veldig fint reise alene på stranda, for da leker de med hverandre. Dersom vi f.eks er mye inne en dag og de kjeder seg, da blir det krangling! Men ikke sånn slossing som du nevner.. Våre gutter er født med 21 måneders mellomrom.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med den avstanden! Jeg ser at de har likere behov enn de med større mellomrom har, noe som gjør det enklere å finne på aktiviteter som begge liker.

Anonymous poster hash: 6a5a0...e83
Skrevet

Gutt og jente 17 mnd i mellom. Kjempegode venner. De krangler sjelden. Lillesøster som er 4 år yngre krangler de mye mer med. 

Anonymous poster hash: 76cd8...bb8
Skrevet

De er gode venner, men krangler også litt. De sloss ikke da.

Anonymous poster hash: 63d41...a49

Skrevet

21 måneder mellom våre og de er hverandres bestevenner, men litt krangling har vi ca hver dag ja. 95% av tiden er de venner, men nå og da krasjer det. De er to sterke personer, om det aldri hadde blitt uenighet så hadde den ene føyd seg hele tiden. Det hadde ikke vært bra.

Anonymous poster hash: c128a...0c8

Skrevet

15 måneder mellom mine gutter og de er nå 5 og 6 år. De er beste venner,leker alltid sammen. Det er egentlig mer utfordrende å ha dem hver for seg for da kjeder de seg mer og blir klengete. Nå sitter jeg i en shoppingsenter i Syden og de leker fint og rolig rundt bordet. Ja de krangler også men det gjorde jeg også med broren min som er 5 år eldre.

Anonymous poster hash: cca94...477

Skrevet

Alkurat 2 år mellom mine. En gutt og en jente. Veldig gode venner og henger sammen som erteris på ferier og ønsker knapt å prate med andre barn. De er nå 10 og 8 år.

Skrevet

Både og!

De er 2 og 4 år, to jenter.

Anonymous poster hash: c705b...cff

Skrevet

To jenter med 21 mnd mellom og de er hverandres beste venner.

Litt diskusjoner og uenigheter innimellom, men aldri voldsomme krangler eller fysisk slåssing. De leker stort sett fra morgen til kveld.

De er nå 7,5 og 9 år gamle. Tror aldri de har vært uvenner på ferie.

Anonymous poster hash: 66eea...b35

Skrevet

23 måneder mellom jente og gutt.

Er stort sett veldig gode venner. De kan erte hverandre og krangle, men 2 minutter etterpå er de midt i en lek sammen og det hele er glemt. De er nå 8 og 6 år.

Skrevet

De er vel ikke tette pr.def, det er 26 mnd mellom dem. De er nå 4 og 6 (gutter), og vanligvis verdens beste venner. Men klart det blir litt krangling, spesielt nå i ferien.

Skrevet

Vi var 3 tette og vi kranglet og hatet hverandre. Nå som voksne er vi gode venner og er mye sammen

Anonymous poster hash: 4873d...262

Skrevet

18 mnd mellom de eldste, to gutter på 11 og 12. De er ikke gode venner (veldig ulike), og ville aldri "funnet hverandre" hvis det ikke var for at de lever i samme familie, men de sloss aldri, og kan innimellom ha glede av hverandre. To år mellom nr tre og fire. De er nå fire og seks, og der kan det bryte ut slåsskamper kanskje en gang i uken hvis vi ikke følger med. De er mer like hverandre enn storebrødrene, men fortsatt ikke perlevenner.

Anonymous poster hash: 02f13...c19

Skrevet

15 mnd mellom to av våre, de er nå 14 og 15. De er utrolig nær hverandre og har et eget fellesskap.

Anonymous poster hash: 34c26...8ff

Skrevet

Vi var 15 mnd mellom. Likte ikke hverandre da og liker ikke hverandre nå

Anonymous poster hash: bd09b...2fc

Skrevet

Vi har to tette gutter og de krangler dessverre som katt og mus:(

Anonymous poster hash: 24461...2b7
Skrevet

22 mnd mellom våre om det kalles tette. Jente og gutt. De er både bestevenner og innimellom kranglefanter, normal søskenuenighet vil jeg si, ikke slåsskamper men ja de kan legge seg oppå hverandre og plage :P De er 3 og 5 år. Kan bli en del styr ved legging da de hauser hverandre opp osv men det er da de "på lag" mot oss. De er opptatt av at ting skal være likt, hvis den ene får noe skal den andre også ha, men de viser også omsorg for hverandre på den måten "vi må kjøpe en yoghurt til lillebror også" og passer på hverandre. De tør mer når de er to og vil ofte være sammen når de skal gjøre noe nytt, er på fremmed sted osv. Alt i alt har vi det bra men at det har vært noen tøffe år skjuler jeg ikke, men det er ikke pga uenighet mellom dem men mer at det er krevende å ha to små med sine behov samtidig. Nå når de er 3 og 5 begynner ting og gå seg til, men vi har nok også vært naboen med roping og høy aktivitet innimellom Lykke til med avgjørelsen :)

Anonymous poster hash: c3d1f...488

Skrevet

2 1/2 år mellom mine, så de er ikke såå tette. Minste blir snart 5. Eldste er 7. De lever av å terge hverandre, konkurrere, ha mest, være best, først og sterkest. Slitsomt til tider! Men dette har endret seg litt den siste tiden. Nå leker de mer sammen, koser litt og viser at de setter pris på hverandre. Vil tro de er som brødre flest. Alt avhenger litt av humøret til eldste, og hvor villig han er til å inkludere lillebror.

Det som er mest slitsomt er at eldste ikke vil ha med lillebror i leken når han har venner på besøk. Og minsten vil gjerne leke med de store gutta. Jeg må alltid la en av dem få viljen sin, og det er ikke alltid lett å vite hvordan man skal løse det. Sukk.

Skrevet

Vi er mange søsken. Ene søstra mi er 14 mnd yngre enn meg. Vi var som tvillinger da vi var små.men i ungdomstida og etter det har det ikke vært så gøy😕

Jeg skjønner fortsatt ikke at mamma på død og liv ville ha oss så tette. Føler Søs ble prioritert og at det ble forskjellsbehandling

Anonymous poster hash: 73c53...2ad

Skrevet

Nesten to år i mellom guttene våres. De er bestevenner, men kan også krangle en del. Det båndet de har vil jeg si er unikt, jeg hadde det ikke slik med mine søsken som er eldre enn meg.

Anonymous poster hash: fef4e...2f2

Skrevet

Det å slåss med søsken kan man gjøre uansett alder.

Jeg har tre tette og de er kjempe-venner. Selvfølgelig krangler de også, men har tette bånd når det gjelder og mye glede av hverandre i hverdagen.

Nå er de to eldste på aktivitetsleir sammen og ringer hjem om kvelden for å si god natt til yngste :)

Anonymous poster hash: cedaa...b42

Skrevet

Har fått tre gutter på 5 år. Det er akkurat to år mellom de eldste og de krangler og sloss dagen lang. Leker så og si aldri sammen og benytter all sin tid til å erte hverandre og krangle. Totalt ulike og null kjemi.

Yngste er 10 mnd og hittil så virker han å bli mest lik den eldste broren sin personlighet, så kanskje de to går bedre sammen med tiden.

Skrevet

Ville aldri hatt rette barn. Psykologer anbefaler minst 3 år, for barnets individuelle fase er visst ikke ferdig før de når den alderen..

Anonymous poster hash: f8ffa...f1e

Skrevet

19. mnd mellom våre gutter og de er veldig glad i hverandre. De er snart 2 og 3 år. De krangler mye, men jeg ser ikke for meg at de vil sloss når de er såpass gamle som 5 og 6 år gamle. De har sluttet med å bite hverandre nå og de sloss aldri virkelig hardt. Det er mer dytting for å få en leke eller en klyp i armen fra lillebror når han er sint. Vi har vært veldig "på" for å gi dem bedre og bedre vaner ettersom de blir eldre og forstår mer, og det ser ut som om det har lønt seg. Men det er klart personlighet spiller en stor rolle. Noen barn har mer temperament enn andre og hvis du er så uheldig å få to sinnatagger... Ja... Men de er veldig glad i hverandre så vi er glad for at vi har to tette.

Anonymous poster hash: 0fd67...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...