❤lille stjerne❤ Skrevet 23. juli 2016 #26 Skrevet 23. juli 2016 Nå i ferien står vi opp i 9-10 tida både store og små. 2 åringen sover som regel lengst av oss og kommer tuslende når hun hører at vi prater og dekker bordet.
☆☆☆ Skrevet 23. juli 2016 #27 Skrevet 23. juli 2016 Vi likar alle å sove om morgonen, og ingen likar å ete før vi er skikkelig våkne. Det er ingen her som hadde hatt glede av å bli vekt av frokost. Ungane kan no og då våkne i sjutida, men dei vil uansett ikkje ha frokost før 8-8.30. Tilsvarande seinare om dei søv lenger. Om dei skal seint i bhg og søv til kl 8, sit dei berre å ser på maten. Endar opp med å måtte slenge frokosten i matboks og beklage at dei blir levert etter frokost utan å ha ete.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #28 Skrevet 23. juli 2016 Barna er oppe mellom 6 og 8 og jeg står opp når jeg våkner Anonymous poster hash: b21e6...b1e
Gjest Antarctica Skrevet 23. juli 2016 #29 Skrevet 23. juli 2016 Lørdagsgodt før frokost? Tør du virkelig å skrive det her inne?😂 Anonymous poster hash: 14388...580 Ja, vi er gærne asså! Heldigvis får de kun stangselleri til alle måltider ellers, så en enslig skumbanan på lørdag klarer jeg å forsvare!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #30 Skrevet 23. juli 2016 Barna er mellom 3 og 10 år. 3 åringen kan våkne forferdelig tidlig for oss B mennesker(0500!!), og da blir det noen ganger at han sitter i stua vis a vis soverommet vårt og ser på tv en times tid før jeg klarer å komme meg opp av senga. Må legge til at jeg ikke sover skikkelig, men ligger og drar meg og har et øye ut på ham der ute i stua... De eldste barna sover lenger, og klarer seg dessuten selv. Er bare de eldste hjemme kan jeg glatt sove et par timer etter at de står opp. Ikke annonserer de at de står opp heller, ordner mat, toalett og påkledning selv. Anonymous poster hash: 8138d...875
TPK Skrevet 23. juli 2016 #31 Skrevet 23. juli 2016 Hvorfor i alle dager skal man stå opp før 8 hvis man ikke må?! Her sover vi så lenge vi kan. De eldste våkner 7-8 og ser på ipad, så står vi opp 9-10 og spiser frokost. I hverdagene står jeg opp en halvtime før dem, så jeg får ordnet meg og laget frokost i fred.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #32 Skrevet 23. juli 2016 Oi. Av og til lager hodet vårt litt mer stress enn det som er nødvendig. Skjønner godt at folk blir utbrent om det er slike tanker om å være "perfekte foreldre". Helgene er for p slappe av og ha det kjekt sammen. Ikke at mor skal streve og ha dårlig samvittighet for å ikke lage picture perfect for barna. Anonymous poster hash: 33269...f87 Veldig enig i dette. Hvorfor er det et ideal at barn skal komme til dekket bord alltid? Helt konkret og i overført betydning. Å ha det fint sammen kan fint bestå av å steke egg sammen! Med mindre frokostlaging er noe som gir genuin glede for forelderen ser jeg ikke noe grunn til å lage det av dårlig samvittighet, og ikke la barn delta i matlaging når man har god tid.. Anonymous poster hash: de33c...b9b
februarprins2013 Skrevet 28. juli 2016 #33 Skrevet 28. juli 2016 på hverdagen står jeg stort sett opp en time før, nå i ferien har han sovet likt som meg eller litt lengre alt fra 10-12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå