Gå til innhold

Når står dere opp i forhold til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er B menneske...

Har et sterkt ønske om å vekkelt barna med nystekte rundstykker og et hus som "er i gang" i ferier og helger. I uken er det jeg som drar opp alle, men når jeg har fri liker jeg senga 😊

Jeg sover som oftest til at barnet på sju våkner, også står vi opp sammen, eller jeg tar et kvarter på å få opp øya.. jeg har en grense på et kvarter. Hun står opp ca halv ni, målet mitt er åtte hver dag - noe jeg rett og slett ikke klarer å gjennomføre på jevnlig basis

Klarer dere å vekke barna med frokosten klar og kaffetrakter i huset,eller sliter dere som meg? Og hva er greit?

Anonymous poster hash: ce248...559

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er B menneske...

Har et sterkt ønske om å vekkelt barna med nystekte rundstykker og et hus som "er i gang" i ferier og helger. I uken er det jeg som drar opp alle, men når jeg har fri liker jeg senga 😊

Jeg sover som oftest til at barnet på sju våkner, også står vi opp sammen, eller jeg tar et kvarter på å få opp øya.. jeg har en grense på et kvarter. Hun står opp ca halv ni, målet mitt er åtte hver dag - noe jeg rett og slett ikke klarer å gjennomføre på jevnlig basis

Klarer dere å vekke barna med frokosten klar og kaffetrakter i huset,eller sliter dere som meg? Og hva er greit?

Kaffelukt ut huset 😀 autokorrect og dårlig korrektur

HI

Skrevet

Kaffelukt ut huset 😀 autokorrect og dårlig korrektur

HI

Whatever, er nok ikke våken 😂😂😂

HI

Skrevet

Jeg har aldri stått opp før ungene når vi har fri.

God frokost kan jeg ordne mens de ser tv.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, jeg vekker ikke ungene med frokost. Helger er oppfunnet for en grunn

Skrevet

99% av dagene står jeg opp ca 1 time før barna, jeg er Amenneske så jeg våkner av meg selv senest 07.30 uansett når jeg legger meg.

Vekker ikke barna med mindre vi skal noe.

Skrevet

Kanskje jeg bare er streng med negative selv da 😀

Av en eller annen grunn så har jeg et minne om at det er slik det skal være...

Usikker på om jeg hadde det slik. Husker ikke så godt hverdagen fra barndommen. Det kan være at jeg ikke hadde det slik men ønsket det..

Mamma drakk litt og jeg husker ærlig talt ikke hvordan vi hadde det på morgenene og i feriene.. Følelsen som sitter i kroppen er det bildet jeg vil forsøker å skape for mitt barn nå, også får jeg dårlig samvittighet når jeg ikke klarer det..

HI

Skrevet

I hverdagen står jeg ofte opp 15 min før barna - men jeg drikker ikke kaffe så den godlukt går de glipp av.

Mine unger våkner like tidlig hver dag også i feriene. Noen dager står vi opp i lag og noen dager ser de barnetv en stund mens jeg strekker det litt lengre. Og om søndagene lager jeg til skikkelig frokost med rundstykker osv mens de ser barnetv.

Skrevet

Usikker på om jeg hadde det slik. Husker ikke så godt hverdagen fra barndommen. Det kan være at jeg ikke hadde det slik men ønsket det..

Mamma drakk litt og jeg husker ærlig talt ikke hvordan vi hadde det på morgenene og i feriene.. Følelsen som sitter i kroppen er det bildet jeg vil forsøker å skape for mitt barn nå, også får jeg dårlig samvittighet når jeg ikke klarer det..

HI

Ikke ha dårlig samvittighet! Det er mange måter å ha det godt sammen på. Dere har helt sikkert andre ting dere gjør sammen eller andre tidspunkter på dagen som barnet ditt elsker og ser frem til. Om det er veldig viktig for deg kan du jo bestemme deg for enkelte dager hvor du gjennomfører det. F eks annen hver søndag eller første søndag i måneden.

Skrevet

Jeg står som regel opp rundt en time før sønnen min, men jeg lager hverken kaffe eller frokost. Han sover så utrolig lett om morgenen, så jeg gjør minst mulig og prøver å være stille. :P

I dag sov jeg derimot 1,5 time lenger enn ham mens han gikk i stua og så på tv. Synes til og med det er greit iblant jeg, ingen dårlig samvittighet her.

Anonymous poster hash: e6d78...62c
Skrevet

Jeg er også B-menneske og føler jeg holder på å stryke med hver morgen når ungene våkner :P Så å stå opp før dem er en sjelden begivenhet. Men når jeg først våkner er jeg effektiv som fy heldigvis. Mine barn kommer neppe til å våkne til kaffelukt og fersk bakst med mindre jeg leier noen til å gjøre det. Men de er da mer enn fornøyd med å komme hoppende opp i senga og kose litt før vi står opp, så leker de og ser barnetv mens jeg lager frokost. :) 

Anonymous poster hash: 0ad05...a0c
Skrevet (endret)

Det er som regel meg, jeg er en morgenfugl. Det betyr derimot ikke at jeg lager tidenes frokost eller trakter kaffe. Da gjør jeg alt jeg vet jeg ikke får gjort når resten av huset våkner (selvfølgelig kun ting jeg har lyst til å gjøre, rydding og andre kjipe ting er utelukket).

Endret av beef sister
Skrevet

Jeg er b-menneske og klarer ikke stå opp før tidligst ni../ sover gjerne til 11... De står opp 07

Anonymous poster hash: 52340...c10

Skrevet

Har akkurat det samme bildet på morgener som du, hi! Nystekt brød på bordet, meg med kaffekopp på kjøkkenet mens ungene står opp. Haha.. Det er ungene som våkner først - alltid!! Og gullungene mine setter på kaffe til meg og kommer og vekker meg med kaffelukt.. Når en av de har bursdag har jeg vekkerklokke på for å ordne bursdagsfrokost før de våkner da.

Anonymous poster hash: b1802...d73

Skrevet

Nå er min 3 år så.jeg eller far står alltid opp med han, bytter annen hver dag.

Anonymous poster hash: 0eef8...04f

Skrevet

Har små barn så står opp sammen med dem, som regel rundt sju. Frokost kan jeg ordne til dem når de blir ungdommer og sover til langt på dag. Nå er det nok søvn som gjelder ;)

Anonymous poster hash: c3c1b...e37

Skrevet

HI

Så lenge datteren din ikke må være oppe i timevis før du viser deg, har hun nok helt fine morgener. Det er like koselig å ta det med ro litt først, og lage god frokost etter hvert. I ferien nå har guttene mine fått spise og suse rundt i pysjen noen timer før de måtte stelle seg. Det synes de var koselig. De står opp før fuglene fiser, så noe nybakt brød rekker vi ikke å vekke dem med.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ungene kommer inn til oss og koser i senga når de våkner. Det er jo det beste med helgene! En varm og pratsom liten bylt bak ryggen min som knuffer og pludrer i en halvtimes tid - deilig. Det er ekte helgekos.

Så ser de barne-tv og spiser lørdagsgodt mens jeg tvinger meg i dusjen, sleper meg inn i kjøkkenet, blunker meg gjennom avisen og gjesper meg gjennom matlagingen... Hvis da ikke min litt mer våkne samboer allerede har stekt eggene og kokt kaffen.

Å stå opp før klokka åtte i helgene ville være perverst i min verden.

Skrevet

Sto opp 1 t etter 6 åringen sto opp i dag. Han står opp og ser på tv😍

Perfekt.

Aldri stått opp før, bare samtidig.

Anonymous poster hash: fe6f5...ef1

Skrevet

Ungene kommer inn til oss og koser i senga når de våkner. Det er jo det beste med helgene! En varm og pratsom liten bylt bak ryggen min som knuffer og pludrer i en halvtimes tid - deilig. Det er ekte helgekos.

Så ser de barne-tv og spiser lørdagsgodt mens jeg tvinger meg i dusjen, sleper meg inn i kjøkkenet, blunker meg gjennom avisen og gjesper meg gjennom matlagingen... Hvis da ikke min litt mer våkne samboer allerede har stekt eggene og kokt kaffen.

Å stå opp før klokka åtte i helgene ville være perverst i min verden.

Lørdagsgodt før frokost? Tør du virkelig å skrive det her inne?😂

Anonymous poster hash: 14388...580

Skrevet

Samboer er ekstremt A-menneske og står frivillig opp i 5-tia :P Mens jeg og 3-åringen har siden han fikk eget rom våknet samtidig i 7-8-tia :P Veldig merkelig. Er A-menneske jeg og men ikke som samboer.

Anonymous poster hash: 05d7d...0d6

Skrevet

Barna kan fort være opp time-halvannen før vi karrer oss opp. De er 7 og snart 5. På lørdager lager de seg brødskive med nugatti selv. Så lager vi felles frokost når vi står opp. De kommer gjerne inn til oss når de vil at vi skal stå opp, og da gjør vi det. Før det ser de på film, er på iPad, bygger lego og lignende.

Skrevet

Barnet mitt står opp en gang mellom 6-8. Har ferdigstilt frokost og frukt til han i kjøleskapet som han forskyner seg med, samt satt frem glass som han fyller med vann (vann er eneste drikke han liker). Han er 8 år og koser seg med iPad og TV.mjeg står opp kl 10, ordner meg og vi spiser frokost (lunsj for han) ca 1030. Etter det så er dagen i gang. Fungerer fint.

Anonymous poster hash: d9974...d32

Skrevet

Oi. Av og til lager hodet vårt litt mer stress enn det som er nødvendig. Skjønner godt at folk blir utbrent om det er slike tanker om å være "perfekte foreldre". Helgene er for p slappe av og ha det kjekt sammen. Ikke at mor skal streve og ha dårlig samvittighet for å ikke lage picture perfect for barna.

Anonymous poster hash: 33269...f87

Skrevet

Står opp mellom 8-8.30 i helgene, ungene ca 1 time før - eller samtidig. De vil sjelden ha frokost før 10. 

Første jeg gjør er uansett å lage meg kaffe. Hvis de vil ha mat før vanlig frokosttid så lager de seg noe selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...