Gå til innhold

Mangel på intimsone /grenser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skal bytte sengetøy mye oftere når man over våken. Tenk på alt man ikke får tørket helt vekk når man går på do.

Så med mindre man har et bidét man bruker, så ville jeg ihvertfall ikke ha et nakent barn i senga mi.

Anonymous poster hash: d540a...b83

Oh lord, renhetshysteriet kjenner ingen grenser.

Anonymous poster hash: 75417...cf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen forslag til hvordan jeg kan ta dette opp med han på en så grei måte som mulig?

Anonymous poster hash: 9c836...592

Gjest Antarctica
Skrevet

Noen forslag til hvordan jeg kan ta dette opp med han på en så grei måte som mulig?

Tror helt ærlig at dette er noe du trenger fagfolk i ryggen for å kunne ta opp...

Skrevet

Tror helt ærlig at dette er noe du trenger fagfolk i ryggen for å kunne ta opp...

Det hadde nok vært det beste, men vet at han ikke går med på det

Skrevet

Lurer på om noen har noen formening om hva som er "normale" intim grenser for en 9 åring?

Stedatter på snart 9 er helt uten slike grenser, spesielt når det gjelder pappa. Ila av en dag går det ikke mer enn 5 min uten at hun må ta på han, hun kan fint ta han både på rumpå og innsiden av låret. Hun kan avbryte lek med andre barn og legge seg i pappa sitt fang og spør "om de kan gå hjem å kose", hun står opp om natten for å se på pappa, hun ligger naken i senga på min plass når jeg er bortreist. I tillegg er pappa tynget av skyldfølelse, så han henvender seg utelukkende til henne når hun er her. Meg og mine blir ikke inkludert i hverken planer eller samtaler. De sitter stort sett oppå hverandre i sofaen. Dette går fint i helgene, men i ferier synes jeg det blir litt vondt å bli ekskludert så totalt over lenger periode, da ender det med dårlig stemning, og det forsterker den positive oppmerksomheten stedatter får fra pappa... da skal de hverfall bare være de to og finne på alt mulige gøye greier uten oss andre.

Jeg har tenkt tanken om hun kanskje prøver å være pappa sin kjæreste slik at jeg ikke kan være det, og at det vel er en vanlig reaksjon for samværsunger....?? Det er bare 3 år siden foreldrene skilte seg, hun er her i de fleste ferier og helger, men det er jo selvfølgelig mindre enn 100 %.

Jeg valgte å avbryte båtturen vår i går da min sønn ble 14 år, og var nesten i tårer over at de andre ikke engang pratet med han. Er mulig jeg overreagerte.

Er det mulig at dette er den berømte stemorssjalusien jeg leser så mye om som spiller meg et puss her?

Dette høres veldig spesielt ut.

For det første må noen snakke med niåringen om intimsoner og grenser, hvilke områder av kroppen det er greit å ta på/bli tatt på og hvilke områder vi ikke får ta på. Her har hennes foreldre en jobb å gjøre. Kanskje helsesøster også kan bistå her?

For barnets egen sikkerhet er det superviktig at hun lærer om grensesetting. Manglende evner til grensesetting kan gjøre henne til et "lett bytte" for overgripere. I tillegg er det helt avgjørende når det gjelder hvordan hun møter andre barn (og voksne). I verste fall kan hun gjøre "stygge ting" med andre ...

Niåringen skal sove i egen seng. En niåring er stor og har ikke noe i de voksnes seng å gjøre. Dersom det skulle være en god grunn til å sove sammen som sykdom e.l. har man på seg pysj.

Din seng er ditt private område. Et "fremmed" barn har ikke noe i din seng å gjøre. Jeg ville ha opplevd det som svært invaderende.

Du må også ta en prat med mannen din. Han kan ikke overse dere andre når datteren er på besøk. Kanskje Familievernkontoret kan bistå her?

Lykke til :)

Skrevet

Hjelpe meg

Dette er verken normalt eller sunt !

Anonymous poster hash: 4b64f...e0c

Skrevet

i dag, 08:22

Takk for tilbakemeldinger og råd. Ser at det er et noe delt syn på dette, men er godt å vite at tankene mine ikke er helt forferdelige og unormale rundt denne situasjonen

Skrevet

Jeg håper ikke min 7 åring sover naken med far! Er det liksom normalt? Æsj.. Min 7 åring vil ofte ha klemmer og kose, men alltid med klær på.. Hun kan også ta meg på puppen på tull, men jeg forklarer fint at man ikke skal ta andre på sine intime steder.

Anonymous poster hash: be389...800

Skrevet

Sånn klenging og kosing er veldig uvant for meg. Men nå er vi lite klengete av oss, så jeg stusser hver gang større barn "bor" oppå fanget til mamma eller pappa. Ser jo at dette er vanlig i mange familier, så legger dog ikke noe seksuelt i det. Stor forskjell her uten at noe behøver å være feil.

Tror nok far og datter her har et nært forhold (noe som er bra) og at dette forsterkes av situasjonen dere er i og fars dårlige samvittighet.

Det at far og datter fungerer som en lukket celle og langt på vei ekskluderer deg og dine barn når dere er sammen er definitivt ikke greit. Hvis ikke faren ser det og tar grep for å endre familiedynamikken tror jeg faktisk Pashla har et poeng i at dere trenger hjelp fra utenforstående.

Skrevet

Tror du må skille mellom to ting når du snakker med far. Kos og nærhet er en ting. Men at han ekskluderer alt og alle når hun er ser pga dårlig samvittighet ovenfor henne, er ikke greit. Hun mener jo at hun får lov å bestemme og styre og slik "makt" bør ikke barn ha i en familie. Jeg hadde tatt en samtale selv på nærmeste fvk og bedt om råd, hvis mannen ikke skjønner problemet. Samtidig skjønner jeg at han steiler når du har tatt dette opp som at hun vil være kjæresten til far. Så du må også se litt på hva som faktisk er problemet her...

Anonymous poster hash: 78bd1...8f8

Skrevet

Tror nok jeg blir å kontakte familiesenter for rådgivning rettet til meg i første omgang. Jeg har allerde pratet litt med psykolog da jeg var livredd at det var jeg som var sjalu, og at det derfor virket så rart og spesielt for meg.

Hun oppfordret også til familierådgivning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...