Gå til innhold

Hva slags bestemor blir du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir vel da bestemor mellom 44-54 hvis eldste får barn som 20-30 åring. Håper å være en som stiller opp både i hverdag og helg, og håper jo at de bosetter seg i samme by som oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil være en bestemor som min farmor var. Kunne alltid komme til henne. Etterlyste meg når jeg ikke hadde vært der på en stund. Var der hver dag etter skolen og døra var alltid åpen.

Det eneste jeg vil gjøre annerledes er å ta med barn og barnebarn på opplevelsesturer sammen. Jeg håper jeg ikke får en av de svigerdøtrene som klager så mye over at svigermor vil se barnebarna som vi hører støtt og stadig om her inne.

Jeg hadde så sterkt bånd til mine besteforeldre og det betydde så mye for meg også i voksen alder ar jeg håper jeg kan gi det til mine barnebarn

Anonymous poster hash: 9395a...b60

Skrevet

Hvis eldstemann får barn like tidlig som jeg vil jeg kun være 40 år, og hvis yngste venter til hun er i slutten av 30 årene så vil jeg være nesten 70 år. Så her vil det variere veldig ;)

Jeg kan si med én gang at jeg ikke vil bli en bollebakende bestemor. Jeg HATER å bake, og boller baker jeg én gang i skuddåret :P

Men jeg ønsker å bli en lik bestemor som min mamma! Hun stiller ALLTID opp, støtter, oppmuntrer, veileder, og er vår klippe! Hun hjelper med lekser, "kjører taxi" for ungene og de får overnatte akkurat når de selv måtte ønske. De elsker mimmi over alt <3

Men om jeg klarer å stille opp like mye som henne kommer an på hvor tidlig eldste får barn. For jeg har barn fra 6-17 år. Får eldste barn tidlig vil jeg fortsatt være midt i tidsklemma og kanskje ikke orker å stille opp "til alle døgnets tider" fordi de yngste fortsatt krever sitt. Så jeg håper det ihvertfall blir 8-10 år til jeg blir bestemor (da er jeg 45-47 år) ;)

Anonymous poster hash: c622e...f43

Skrevet

Jeg har gutter så blir forhåpentligvis ikke bestemor før de er godt opp i 20 årene, men man vet jo aldri:) Da vil jeg være 50-55 år ca. Tipper jeg jobber bortimot full stilling hvis helsa holder, mistenker revmatisk sykdom så mulig jeg er ufør innen den tid for alt jeg vet. Jeg vil være en bestemor som har tid, som kan ha en åpen dør og alltid være tilstede. Min mor er slik, ikke tar hun de med seg på de største utflukter, men hun er en trygg havn og er alltid oppriktig glad for å tilbringe tid med henne. Gutta tar stadig skolebussen til mamma etter skolen, og hun hjelper med lekser og kjører på trening. Hun passer de alltid når vi spør, og de får som regel overnatte når de vil så  sant ikke de gamle skal ut på noe. Jeg vil stille opp med middag en dag i uka, avlaste i den verste småbarnstiden og stille opp når logistikken blir vanskelig:)  

Anonymous poster hash: 48886...308
Skrevet

Jeg ble mamma for første gang da jeg var 34, og fikk nummer to nå i sommer, som 38-åring.

Regner dermed ikke med å bli en ung bestemor. Blir minst 54 om eldste får barn som 20-åring, og hele 64 skulle hun vente til hun er 30. Er nok kanskje pensjonist, eller på vei til å bli det, men skal stille opp alt jeg kan.

Har selv en pappa som alltid har stilt opp for meg, både som barn og nå som voksen. Han er også en fantastisk bestefar, som er veldig aktiv med eldste (og koser mye med baby). Mamma har alltid hatt dårlig helse, og har ikke kunnet stille opp mye i barndommen min, og selvsagt ikke nå med barnebarna heller.

Derfor er det pappa som er mitt forbilde når det gjelder å være besteforelder. Det er han som triller turer, går på lekeplass, tar med barna på fjellturer, leker med dukker og lego, og trøster når de er lei seg. Han er "min bestevenn" i følge hun på fire. :)

Jeg håper å kunne bli en sånn bestemor som min far er bestefar. :) En som alltid stiller opp, og som er høyt elsket av de jeg er bestemor til. :)

Anonymous poster hash: cd6e6...c10

Skrevet

Jeg skal være den bestemora som ikke baker boller, men kjøper dem og spiser dem som venteboller imens vi venter på toget til Telenor arena for å dra på idolets konsert!

Den bestemora som enda ikke har glemt hvordan det er å være ung, som tar de med i hyde park og på Top Shop. Som har tid til å fortelle om hvordan alle de unormale følelsene de måtte ha tilslutt pusles sammen og blir forståelig allikevel.

Den bestemoren som spør etter å ha dem, som skriker høyest på sidelinjen på fotballkamper, som alltid vil være tilstede på genuint og ekte.

Som spiller kort og fortsatt jukser, og den bestemora som langt langt inni hjertet elsker de over alt på jord!

Det er ikke dermed sagt at jeg vil skrinlegge alle planer eller slutte å leve, men de skal gladelig få være med om de har lyst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...