Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #1 Skrevet 22. juli 2016 Og hvor gammel blir du ca, hvis man går ut fra at barna dine blir foreldre i 20-30 års alderen? Blir du en bollebakende bestemor som alltid har god tid og stiller som barnevakt når som helst, eller har du gjort din innsats med barn og syns det er koselig med besøk, bare det ikke blir for ofte? Anonymous poster hash: e9381...f2c
Giss Skrevet 22. juli 2016 #2 Skrevet 22. juli 2016 Jeg kommer til å stille opp det jeg kan om de ønsker det. Og så håper jeg at jeg er tolerant nok til å akseptere at de gjør tingene på en annen måte og har andre ønsker for sine barn enn det jeg ville hatt.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #3 Skrevet 22. juli 2016 Kan vel ikke få nok besøk av barnebarn? Jeg er håper ikke yngre enn 55 til 60. Min venninne blir bestemor nå i en alder av 45 det må værw fint. Men, for meg som ikke kunne bli gravid og har nå tre så er jeg mer enn fornøyd. Anonymous poster hash: cb265...a2e
Mamma_til_2 Skrevet 22. juli 2016 #4 Skrevet 22. juli 2016 Jeg håper jeg blir en reflektert bestemor som forstår at verden forandrer seg. Jeg vill alltid være tilgjengelig slik som mine foreldre og besteforeldre har vært for meg og mine.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #5 Skrevet 22. juli 2016 Har alltid tenkt at jeg skal bli den første sorten, men nå som barna begynner å bli store kjenner jeg at jeg begynner å bli sliten. Forhåpoentligvis venter de lenge nok med å få barn til at jeg rekker å hente meg inn igjen, men ikke så lenge at jeg blir gammel og skrøpelig. Jeg får prøve å holde meg frisk og sprek i mellomtiden. Tipper jeg blir rundt 55-60 år. Anonymous poster hash: 57e25...3fe
Gjest Stjerneklart Skrevet 22. juli 2016 #6 Skrevet 22. juli 2016 Jeg har vokst opp med fantastiske besteforeldre som alltid stilte opp og som ringte og etterlyste besøk om det gikk noen uker uten at vi var innom. Min datter vokser opp med besteforeldre som ikke kan få gitt fra seg ungen fort nok. Jeg ønsker å bli som mine besteforeldre. Jeg fikk barn tidlig og blir nok dermed en "ung" bestemor. Det vil jo være flott, for da har jeg forhåpentligvis masse energi og kan være barnevakt i årevis
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #7 Skrevet 22. juli 2016 Da vil jeg bli bestemor når jeg er ca 50. Jeg vil da være yrkesaktiv og travel, men en generøs og dedikert bestemor som verdsetter barnebarna og tid med dem. Jeg vil nok også være den som drar dem med på eventyr og alltid har en historie, kakao og klemmer. Anonymous poster hash: d65f5...170
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #8 Skrevet 22. juli 2016 Håper å være den som baker boller med de:-) er vel 55-60 før jeg blir bestemor. Skal bli mamma for 2 gang om en mnd:-) Anonymous poster hash: ac0eb...8d0
MammantilNurket Skrevet 22. juli 2016 #9 Skrevet 22. juli 2016 For det første håper jeg at min sønn får en solid utdannelse før han setter i gang med å få barn, men jeg håper ikke st han venter så lenge med barn som jeg. Jeg vil nok være nærmere 70 år før jeg får barnebarn. Jeg vil ha vært pensjonert en god stund og ha god til til familie og reising. Regner med at vi vil ha god økonomi dersom det ikke skulle skje noe uforutsett. Det er fint. Vil ikke kalles for bestemor - heller farmor. Gleder meg til å invitere hele familien til jul og bursdager, søndagsmiddag, sommerfester og liknende. Håper at jeg har helsen og kan ta med barnebarna på reiser, teater, kino osv.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #10 Skrevet 22. juli 2016 Jeg håper jeg blir ei bestemor som har mye og god kontakt med barnebarna. Skjemmer de bort med mye kos og gode minner. Håper å kunne hjempe og avlaste foreldrene mye. Jeg blir nok ikke bestemor før 60-70 årsalderen. ( håper jeg, ønsker ikke at barna mine får barn tidlig) Anonymous poster hash: 0aae1...7a0
klg,2 boys now:) Skrevet 22. juli 2016 #11 Skrevet 22. juli 2016 Håper jeg greier å være en bestemor som min kjære mormor var.alltid til stede,alltid ett godt fang. Dessverre så har ikke mine egne barn noen i besteforeldre rollen som er sånn,de er for opptatt med sitt eget😢Utrolig trist,men ser så å si hele den generasjon er veldig egoistiske..håper det endrer seg med vår generasjon
amandine Skrevet 22. juli 2016 #12 Skrevet 22. juli 2016 (endret) Jeg vil nok være en plass i 60-årene. Og jeg vil bli oppmerksom som min mor er og tilgjengelig dom min svigermor er. I tillegg vil jeg være veldig rettferdig. Ja, og siden HI nevnte bollebaking! Jeg er allerede skikkelig god på bollebaking! Endret 22. juli 2016 av amandine
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #13 Skrevet 22. juli 2016 Og hvor gammel blir du ca, hvis man går ut fra at barna dine blir foreldre i 20-30 års alderen? Blir du en bollebakende bestemor som alltid har god tid og stiller som barnevakt når som helst, eller har du gjort din innsats med barn og syns det er koselig med besøk, bare det ikke blir for ofte? Anonymous poster hash: e9381...f2c Jeg vil være rundt 65 kanskje. Jeg vil stille opp, litt ut i fra livssituasjonen til foreldrene til barnebarna. Håper jeg blir av det bollebakende slaget, men jeg må nok jobbe til jeg er over 70 og ingen vet hvordan helsa blir. Håper å hjelpe de skikkelig gjennom spedbarnstida med nattevåk, da jeg syns det var grusomt selv. Skal kjøpe bilsete, vogn, ikke se skjevt på rot og bråk (som svigermor, selv om hun er veldig god å ha). Jeg har sønner, så belager meg på annenfiolin, med mindre svigerdøtrene har et litt anstrengt forhold til sin egen mor 😉. Anonymous poster hash: d2e3d...5f7
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #14 Skrevet 22. juli 2016 Og hvor gammel blir du ca, hvis man går ut fra at barna dine blir foreldre i 20-30 års alderen? Blir du en bollebakende bestemor som alltid har god tid og stiller som barnevakt når som helst, eller har du gjort din innsats med barn og syns det er koselig med besøk, bare det ikke blir for ofte? Anonymous poster hash: e9381...f2c Dette er noe jeg faktisk har begynt å tenke på. Jeg fikk første barnet da jeg var knapt 20 år. Fikk deretter to til spredd utover det neste tiåret. Om eldste er like tidlig som meg, så har jeg et barn på 10 år og er bestemor. Da tror jeg ar jeg ikke vil være den bestemoren jeg skulle ønske, for en tiåring og kommende tenåring vil kreve mye av meg. Men om barna venter med å få barn til jeg ikke har hjemmeboende barn lenger, men at de er voksne og flyttet hjemmefra og jeg har fått noen år til å omstille meg, da vil jeg være den bollebakende bestemoren som virkelig nyter tiden med barnebarna og vil aktivt selv spørre om å få låne dem fra tid til annen. Så om barna venter til jeg er godt og vel bikket 50 år, så blir det andre boller 😂 Anonymous poster hash: 112b0...59e
amandine Skrevet 22. juli 2016 #15 Skrevet 22. juli 2016 Jeg vil være rundt 65 kanskje. Jeg vil stille opp, litt ut i fra livssituasjonen til foreldrene til barnebarna. Håper jeg blir av det bollebakende slaget, men jeg må nok jobbe til jeg er over 70 og ingen vet hvordan helsa blir. Håper å hjelpe de skikkelig gjennom spedbarnstida med nattevåk, da jeg syns det var grusomt selv. Skal kjøpe bilsete, vogn, ikke se skjevt på rot og bråk (som svigermor, selv om hun er veldig god å ha). Jeg har sønner, så belager meg på annenfiolin, med mindre svigerdøtrene har et litt anstrengt forhold til sin egen mor 😉. Anonymous poster hash: d2e3d...5f7 Jeg har absolutt ikke anstrengt forhold til min mor, men er nok nærere svigermor i praksis på mange måter.. Og nærere svigermor enn hennes egen datter på mange måter.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #16 Skrevet 22. juli 2016 Jeg fikk barn da jeg var 20, så jeg kan faktisk bli bestemor i 40-årene. Det er litt rart å tenke på, ettersom det er kun få år til og jeg har småbarn enda Jeg kan potensielt få mange barnebarn da jeg har fire barn, så jeg håper jeg får tid til hvert enkelt barn Jeg vil gjerne hjelpe så mine barn får et pusterom i hverdagen, siden jeg vet hvor tøft det kan være med småbarn. Og så håper jeg å bygge et tett bånd med barnebarna slik jeg hadde til mine besteforeldre. Det jeg husker var at de hadde tid, tid til å spille kort, lage vafler, leke osv. Det håper jeg å videreføre Anonymous poster hash: 5592a...5e2
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #17 Skrevet 22. juli 2016 Jeg har absolutt ikke anstrengt forhold til min mor, men er nok nærere svigermor i praksis på mange måter.. Og nærere svigermor enn hennes egen datter på mange måter. Jeg vet det er mange varianter. Her inne er det ko litt sånn at mannens mor er et monster og får du gutter kommer du aldri til å se barnebarna. Moren min er veldig syk, så her er farmor nærmest. Men jeg innbiller meg at det ville vært bedre å spørre og å få hjelp av min egen mor enn svigermor. Men det er kanskje mest sorgen over det tapte som snakker. Anonymous poster hash: d2e3d...5f7
Stridsmøy Skrevet 22. juli 2016 #18 Skrevet 22. juli 2016 Jeg er kanskje i midten av 50årene når jeg får barnebarn. En ting er iallefall sikkert, jeg skal ikke gjenta den fraværheten som mine besteforeldre gjorde mot meg og som min mor gjør nå. Jeg fikk ikke barn for å parkere det hos min mor. Men det hadde vært litt fint å fått besøk av henne annet enn pliktbesøk når det er bursdag. Skal ha bilsete i "bestemorbilen" slik at logistikken blir lettere for bestemor & barnebarn tid uten foreldre.
Førstemann Skrevet 22. juli 2016 #19 Skrevet 22. juli 2016 Slutten av 50-årene, og jeg blir en bollebakende en. Jeg håper jeg har helse til å stille opp så mye som mulig og at barna velger å bosette seg ikke alt for langt unna slik at det er mulig å stille litt opp i hverdagen. Selv har vi hatt så å si ingen hjelp.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #20 Skrevet 22. juli 2016 Jeg håper egentlig ikke at jeg blir bestemor. Datteren min vil nok aldri være i stand til å ta seg av et barn, så jeg regner med at hun ville blitt fratatt barnet. Jeg var 40 da jeg fikk henne, og håper ikke på å bli fostermor i en alder av 60-70. Anonymous poster hash: 7e7c1...b55
TPK Skrevet 22. juli 2016 #21 Skrevet 22. juli 2016 Da er jeg ca 50-60, så da regner jeg med at jeg er i full jobb og har det relativt travelt. Men håper jeg kan få ha mye kontakt med barnebarna, at vi bor i samme by, og at jeg/vi passer dem en del.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #22 Skrevet 22. juli 2016 Jeg kommer til å bli en bestemor som ikke blander meg så mye, men som har egne planer og alltid stiller opp hvis det trengs. Anonymous poster hash: b03f8...d07
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #23 Skrevet 22. juli 2016 Jeg blir nok dessverre ikke den perfekte bestemoren tror jeg, men hvem vet? Her kom barna tidlig, mange og tett og jeg er fortsatt i en fase hvor jeg nesten grøsser litt av babyer og småbarn selv om min yngste er nesten 7 år nå. Dersom min eldste får barn når han f.eks. er 25 år, vil jeg være 46-47 år, så ikke så veldig gammel, men jeg ser for meg at han vil være nærmere 30. Gutter/menn får ofte barn litt senere enn kvinner. Ellers tror jeg nok at jeg blir en slik bestemor som ikke er den flinkeste til å stille opp når barnebarna er helt små, i hvertfall ikke med tanke på overnatting, men desto mer når de blir eldre. Jeg er god på store barn og ungdommer og har alltid vært det, jeg får veldig lett kontakt med ungdom og alle ungdommer liker å snakke med meg. Det er også det jeg jobber med. Ellers blir jeg nok av typen som tar barnebarna med på ulike ting som teater, kino, turer, reiser osv, baker litt osv, men neppe den som går ned i stilling for å være "dagmamma" slik jeg ser noen gjør. Jeg vil nok også være litt fraværende i deler av året etter hvert fordi jeg/vi har planer om å reise mye. Jeg hater vinteren og vil kjøpe bolig i varmere strøk når jeg blir pensjonist slik at vi kan bo der de verste vintermånedene. Anonymous poster hash: 5662c...4ab
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #24 Skrevet 22. juli 2016 Ettersom jeg er selvstendig næringsdrivende med mye ferie i året så håper jeg at jeg blir en bestemor som kan avlaste og ta med barnebarna på tur. Ha de noen uker på hytta vår på sommeren da jeg som regel tar 6 uker ferie. Men jeg er også karrieremenneske, så ellers i året kan jeg ikke hjelpe til så mye utenom helgene, men håper det vil være nok for dem. Anonymous poster hash: 62560...802
IreneUtålmodig Skrevet 22. juli 2016 #25 Skrevet 22. juli 2016 Blir muligens bestemor når jeg er mellom 43-53, drømmer om å bli en bollebaker 😁. Håper å ha helse til å stille opp mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå